Kärsiskös kysyä palstalaisten musiikkimakua

tepi

Ylläpito voi poistaa, jos katsoo aiheen liian kepeäksi palstalle, mutta mielelläni kuulisin mieltymyksistä.

Minä lauloin äsken kissalleni kun se hyppäsi syliin. Ensimmäisen laulun kohdalla se katsoi minua kauhistuneena (mörri-möykky), toisen kohdalla se katsoi hitaasi vinoon (punaorvon vala), kolmannen kohdalla se tarrasi tassuilla kädestä kiinni (rakastan elämää) ja neljännen kohdalla (tiny tim: tip toe ) se säntäsi pakoon.

Lauluääntä minulla ei ole, myönnetään, mutta osaan sentään sanat.

Pidän balladeista, melodisesta musiikista ylipäätään, sellaisista sanoituksista joissa on kertomus.

112

242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Metalli + klassinen

Metallia kuuntelen, en tosin ateistisuuttani, vaan ihan muuten vain :) Ja klassista myös.

Myöntääkö kukaan kuuntelevansa virsiä?

• AIka usein tulee itse soiteltua virsiä, mutta myös muuta musiikkia. Sekä hengellistä että sekulaaria.

Kuuntelupuolelta hyllyyn - siis kaupan - jää minulta pölyttymään valtaosa 2000-luvulla tehdystä musiikista, mutta sitä edeltävästä tarjonnasta nautin kohtalaisen laajasti, myös virsistä.

TMIV

• tepi

"Metalli klassinen"

En kuuntele virsiä, ne ovat niin masentavia. Klassinen musiikki on terminä jotenkin omituinen, koska mitä se oikeastaan tarkoittaa? Orkesterimusiikkia, mutta millaista? Melodiaa, tai ei? Kamarimusiikkiako vai mitä?

En pidä myöskään metallimusiikista, mitä sekin sitten mahtaa tarkoittaa. mutta niistä joita olen kuullut ja joita sanotaan metallimusiikiksi, niin en saa juonesta kiinni millään.

Tässä yksi kauneimmista elokuvamusiikkikappaleista joita olen kuullut.

http://www.youtube.com/watch?v=nnyo9AFiSEw

• 14+15
        tepi kirjoitti:

"Metalli klassinen"

En kuuntele virsiä, ne ovat niin masentavia. Klassinen musiikki on terminä jotenkin omituinen, koska mitä se oikeastaan tarkoittaa? Orkesterimusiikkia, mutta millaista? Melodiaa, tai ei? Kamarimusiikkiako vai mitä?

En pidä myöskään metallimusiikista, mitä sekin sitten mahtaa tarkoittaa. mutta niistä joita olen kuullut ja joita sanotaan metallimusiikiksi, niin en saa juonesta kiinni millään.

Tässä yksi kauneimmista elokuvamusiikkikappaleista joita olen kuullut.

http://www.youtube.com/watch?v=nnyo9AFiSEw

Kaunis. Elokuvaa en ole nähnyt, mutta musiikki sykähdyttää.

• YAK-42

Hieno aloitus! Musiikki on sellainen asia, josta tuskin voidaan kiistellä. Jokaisella on toki oma makunsa ja kissasikin taisi ilmasta omansa. :)

Musiikilla on aina ollut tärkeä sija elämässäni. Nuorena lauloin ja soitin itsekin, mutta sittemmin jätin musisoinnin toisille. Musiikkimakuni on etupäässä maallinen ja olen vasta viime vuosina alkanut kuunnella myös hengellistä musiikkia. Varsin suuresta levykokoelmastani löytyy etenkin rock-musiikkia ja amerikkalaista country-poppia. Minulle tärkeintä musiikissa ovat laulajan ääni ja musiikin tunnelma. En niinkään kuuntele laulun sanoja kuin niitä tunteita ja sitä energiaa, joita laulaja ja soittajat kuulijalle välittävät. Hengellisessä musiikissa sanatkin ovat toki tärkeitä, mutta perehdyn niihin pikemminkin levykannen tekstejä lukemalla kuin kuuntelemalla.

Ehdoton ykkössuosikkini on viime aikoina ollut John Waller ja minulla on seitsemän John Wallerin/Accordin to John:in CD:tä. Lisäksi pidän paljon Danny Gokeysta, mutta hän on julkaissut vasta yhden levyn. John Waller on entinen rock-muusikko, jonka uudempi musiikki edustaa monia eri tyylejä. Hänen musiikkinsa on kuitenkin aina ollut hengellistä. Danny Gokey laulaa etupäässä country-poppia ja balladeja, ja hänen musiikkinsa on vain pieneltä osin hengellistä. Vanhempia "ikisuosikkejani" ovat mm. David Bowie, Cher, ja Tim McGraw.

• tepi

Kuuntelen nimenomaan laulujen sanoja, jos ei ole kyse instrumentaalimusiikista, joissa itse musiikki joskus osaa kertoa tarinan. Jos ajatellaan vaikka Sibeliusta.

Veikko Lavi sanoi, että sävel on vain sanojen lautta tai jotenkin näin. Hänelle sanat olivat tärkeimpiä ja hyviä sanoituksia hän tekikin.

Jos ulkomaisesta musiikista puhutaan, niin en osaa niinkään sanoituksista osaa sanoa, koska en niistä niin selvää saa. Bluesista pidän, samoin joistain country-kappaleista.

ps. Kissa meni nukkumaan täysin uupuneena.

• YAK-42
        tepi kirjoitti:

Kuuntelen nimenomaan laulujen sanoja, jos ei ole kyse instrumentaalimusiikista, joissa itse musiikki joskus osaa kertoa tarinan. Jos ajatellaan vaikka Sibeliusta.

Veikko Lavi sanoi, että sävel on vain sanojen lautta tai jotenkin näin. Hänelle sanat olivat tärkeimpiä ja hyviä sanoituksia hän tekikin.

Jos ulkomaisesta musiikista puhutaan, niin en osaa niinkään sanoituksista osaa sanoa, koska en niistä niin selvää saa. Bluesista pidän, samoin joistain country-kappaleista.

ps. Kissa meni nukkumaan täysin uupuneena.

Uskoisin itsekin kuuntelevani enemmän laulujen sanoja, jos kuuntelisin suomenkielistä musiikkia. En ole siihen kuitenkaan koskaan mieltynyt, vaan kuuntelin jo lapsena mieluummin englanninkielistä musiikkia. Ja jos asiaa ajattelee toisin päin, niin voi olla, että miellyin alunperinkin ulkomaiseen musiikkiin, koska musiikin tunnelman kuunteleminen oli helpompaa, kun sanoja ei ymmärtänyt. Sittemmin olen kyllä opiskellut kieliä paljonkin.

Kisulisi taisi saada yliannoksen. Voi pientä. :)

• tepi
        YAK-42 kirjoitti:

Uskoisin itsekin kuuntelevani enemmän laulujen sanoja, jos kuuntelisin suomenkielistä musiikkia. En ole siihen kuitenkaan koskaan mieltynyt, vaan kuuntelin jo lapsena mieluummin englanninkielistä musiikkia. Ja jos asiaa ajattelee toisin päin, niin voi olla, että miellyin alunperinkin ulkomaiseen musiikkiin, koska musiikin tunnelman kuunteleminen oli helpompaa, kun sanoja ei ymmärtänyt. Sittemmin olen kyllä opiskellut kieliä paljonkin.

Kisulisi taisi saada yliannoksen. Voi pientä. :)

Musiikki kauneimmillaan ei tarvitse sanoja. Olen tämän sävelmän kuullut lukemattomia kertoja ja aina se vaan sykähdyttää. Tarinaa en tiedä, mutta ei sitä tarvitakaan.Jokainen voi siihen ajatella omanlaisensa kertomuksen. Surumielinen, mutta kaunis.

http://www.youtube.com/watch?v=Pa8mNEyQh4w

• YAK-42
        tepi kirjoitti:

Musiikki kauneimmillaan ei tarvitse sanoja. Olen tämän sävelmän kuullut lukemattomia kertoja ja aina se vaan sykähdyttää. Tarinaa en tiedä, mutta ei sitä tarvitakaan.Jokainen voi siihen ajatella omanlaisensa kertomuksen. Surumielinen, mutta kaunis.

Tuosta tykkäsin kyllä minäkin. Hieno sekoitus herkkyyttä ja voimaa. Minullakin tulee mieleen yksi instrumentaalimusiikin helmi, johon en ole kyllästynyt koskaan:

Kitaro - Silk Road
        http://www.youtube.com/watch?v=8gXZPaIl6us

• YAK-42
        tepi kirjoitti:

Ja kun nyt puhuin tuosta musiikin tunnelman kuuntelemisesta, niin tässä on yksi suurimmista suosikeistani. Olen kuunnellut tämän kappaleen kirjaimellisesti satoja kertoja, mutta saan edelleenkin kylmiä väreitä:

What Hurts The Most - Danny Gokey
        http://www.youtube.com/watch?v=Kh8SVPQ2zgE

• tepi
        YAK-42 kirjoitti:

Tuosta tykkäsin kyllä minäkin. Hieno sekoitus herkkyyttä ja voimaa. Minullakin tulee mieleen yksi instrumentaalimusiikin helmi, johon en ole kyllästynyt koskaan:

Kitaro - Silk Road
        http://www.youtube.com/watch?v=8gXZPaIl6us

Tässä minulle täysin uusi versio tunnetusta savelmästä. Hieno esitys! - kyynel poskella -

http://www.youtube.com/watch?v=kM0CW5OS50M

• YAK-42
        tepi kirjoitti:

Tässä minulle täysin uusi versio tunnetusta savelmästä. Hieno esitys! - kyynel poskella -

http://www.youtube.com/watch?v=kM0CW5OS50M

Vau! Olen aina tykännyt tuosta kappaleesta, kun se on niin tulinen. En vaan meinannut tunnistaa ensin ollenkaan, kun alku oli niin erilainen. :)

• tepi
        YAK-42 kirjoitti:

Vau! Olen aina tykännyt tuosta kappaleesta, kun se on niin tulinen. En vaan meinannut tunnistaa ensin ollenkaan, kun alku oli niin erilainen. :)

Alku oli vanhasta venäläisestä laulusta. Nimeä en muista.

• **
        tepi kirjoitti:

Alku oli vanhasta venäläisestä laulusta. Nimeä en muista.

Laulun nimi on Kasakkapartio. Tulee nuoruus mieleen. "Polushka pole, polushka shiroko pole..."

• Olin ylipitkän folk-blues-rock-nuoruuden jälkeen pitkään aika turta musiikille, mutta viime aikoina olen löytänyt tämän pohjoisen etno-kansanmusiikin, josta nautin suunnattomasti.
      Wimme Saari, Mari Boine, Sanna Kurki-Suonio, Karoliina Kantelinen ynnä muut.

Uusin tuttavuus on Tuima-yhtye. joka yhdistelee kansanmusiikkia, jazzia ja kurkkulaulua oudolla tavalla humoristiseksi kokonaisuudeksi.

Olen silti nykyään hyvin maltillinen musiikin kuluttaja. Kuuntelen vain harvakseltaan tärkeitäkään kappaleita. Hiljaisuus on tärkeämpää.

• tepi

Kansanmusiikista puheenollen. En löytänyt tai siis muistanut sitä Värttinän laulua, jossa aika roisilla tavalla lauletaan naimisesta. mikä sen nimi on?

Mutta tässä yksi suosikeistani, tosin hyväntuulinen parodia alkuperäisestä.

http://www.youtube.com/watch?v=AcCfWwj4WSo

• tepi kirjoitti:

Kansanmusiikista puheenollen. En löytänyt tai siis muistanut sitä Värttinän laulua, jossa aika roisilla tavalla lauletaan naimisesta. mikä sen nimi on?

Mutta tässä yksi suosikeistani, tosin hyväntuulinen parodia alkuperäisestä.

http://www.youtube.com/watch?v=AcCfWwj4WSo

Auts... tuo oli kyllä jotain... sattui ja nauratti yhtä aikaa :-)

En minä muista sitä laulua mistä puhut. En niin laajasti tunne tätäkään genreä, vaikka se mulle onkin tärkeä. Kuten sanoin, olen aika säästeliäs kuuntelija kuitenkin.

• tepi
        kaarne kirjoitti:

Auts... tuo oli kyllä jotain... sattui ja nauratti yhtä aikaa :-)

En minä muista sitä laulua mistä puhut. En niin laajasti tunne tätäkään genreä, vaikka se mulle onkin tärkeä. Kuten sanoin, olen aika säästeliäs kuuntelija kuitenkin.

Se oli sellainen Värttinän laulu jostain 1990-luvulla. Semmonen hauska laulu naimisesta. En minä muista!

• sdfghjkli

• 4+5=9
        tepi kirjoitti:

Se oli sellainen Värttinän laulu jostain 1990-luvulla. Semmonen hauska laulu naimisesta. En minä muista!

Olisikohan Miinan laulu? Ei tosin löydy Youtubesta muuta kuin jonain typeränä miksauksena :(

• Ventin Vihtori
        4+5=9 kirjoitti:

Olisikohan Miinan laulu? Ei tosin löydy Youtubesta muuta kuin jonain typeränä miksauksena :(

Miinan laulu se varmaan oli. Ei siinä nyt tosin ihan suoraan naimisesta laulettu, mutta vihjailtiin toki vahvasti siihen suuntaan. Siis siinä "virallisessa" levytetyssä versiossa. Se biisihän on joku vanha kansanlaulu, joka kyllä sisältää alkuperäisversiona sitten ihan suorasukaistakin tarinaa värkeistä ja vehkeistä ihan oikeilla nimillä. Nämä säkeistöt on vaan ymmärrettävistä syistä jätetty pois siitä Värttinän versiosta. Silloin 90-luvun alussa Värttinä kyllä vissiin joillakin keikoilla hauskuutti yleisöään laulamalla niitä roisejakin säkeistöjä. Itse en silloin teini-ikäisenä niin paljoa kyseisestä bändistä perustanut että olisin keikoilla käynyt. Varttuneemmalla iällä olen toki Värttinää paljon kuunnellut ja monia kertoja livenäkin nähnyt. Aivan upea bändihän se on, erityisesti livetilanteessa aivan uskomattoman kova. Ja tulipa tuossa keväällä sekin ihme koettua, että Miinan laulun kuulin ensimmäistä kertaa livenä. Tosin ihan vaan sen siistin version,mutta hupaisa se oli kyllä sekin. Tädit kuulosti aika pirun hauskoilta kun oikein revittelivät.

• lgsfp
        Ventin Vihtori kirjoitti:

Miinan laulu se varmaan oli. Ei siinä nyt tosin ihan suoraan naimisesta laulettu, mutta vihjailtiin toki vahvasti siihen suuntaan. Siis siinä "virallisessa" levytetyssä versiossa. Se biisihän on joku vanha kansanlaulu, joka kyllä sisältää alkuperäisversiona sitten ihan suorasukaistakin tarinaa värkeistä ja vehkeistä ihan oikeilla nimillä. Nämä säkeistöt on vaan ymmärrettävistä syistä jätetty pois siitä Värttinän versiosta. Silloin 90-luvun alussa Värttinä kyllä vissiin joillakin keikoilla hauskuutti yleisöään laulamalla niitä roisejakin säkeistöjä. Itse en silloin teini-ikäisenä niin paljoa kyseisestä bändistä perustanut että olisin keikoilla käynyt. Varttuneemmalla iällä olen toki Värttinää paljon kuunnellut ja monia kertoja livenäkin nähnyt. Aivan upea bändihän se on, erityisesti livetilanteessa aivan uskomattoman kova. Ja tulipa tuossa keväällä sekin ihme koettua, että Miinan laulun kuulin ensimmäistä kertaa livenä. Tosin ihan vaan sen siistin version,mutta hupaisa se oli kyllä sekin. Tädit kuulosti aika pirun hauskoilta kun oikein revittelivät.

Miinan lauluhan se.

http://www.youtube.com/watch?v=kHipaH-_TRU

• agap33

Sydämmet jotka ylistää Jumalaa, ei ole sitä kauniimpaa musiikkia.

• EL.a .K:IM
      • tepi

Kivaa musiikkia. Tässä yksi suosikeistani. Montakohan niitä jo onkaan, mutta kuitenkin. Tunnelmaa ja intohimoista elämänhalua. Niin pitää ollakin.

http://www.youtube.com/watch?v=qKDj-OVJ6hc

• Tässä oli kaikki kohdillaan :)

• vau :)

Järkyttävän hyvä, mikä ääni! Kiitos Elakim. :)

• vau :)
        tepi kirjoitti:

Kivaa musiikkia. Tässä yksi suosikeistani. Montakohan niitä jo onkaan, mutta kuitenkin. Tunnelmaa ja intohimoista elämänhalua. Niin pitää ollakin.

http://www.youtube.com/watch?v=qKDj-OVJ6hc

Aivan mahtava, samat kiitokset, tepi, kuin Elakimillekin!

• EL:a .K:IM
      • tepi

• EL.a .K:IM

• Jeesuksen veli
    • musaluuri
      • Hm, idea oikein hyvä, toteutus ontuu. Olisivat voineet opetella soittamaan bluesia ensin, nyt menee vähän humppa osastolle.

• Totta on (Yes)
    • Thronos

Hauska aloitus, kiitos siitä ja terveisiä kissalle. Toivottavasti se on toipunut Mörri Möykystä.

Minä kuuntelen lähinnä klassista musiikkia. Pidän myös 50- ja 60-lukujen iskelmistä mutta niitä nyt kuulee aika harvoin radiosta eikä levyjä tule useinkaan soitettua.

Sanoitus on minulle tärkeä jos sellainen on, taidan olla suorastaan yliherkkä huonoille riimeille ja kliseille.

Musiikissa niinkuin muussakin pidän paljon pelkkyydestä; tavanomainen yhdistelmä laulu, kitara, basso, koskettimet ja rummut taas kuulostaa tunkkaiselta ja tylsältä. Miksi aina juuri ne....?

Linkkinä lempisäveltäjäni (Bach), lempisävellys (soolosellosarjat) ja lempisoittaja (Steven Isserlis)

http://www.youtube.com/watch?v=9CyK6mfkwbI&feature=relmfu

Kuuntelen sujuvasti myös virsiä vaikka minulla onkin niihin hieman ristiriitainen suhde - sanoma mättää mutta äänimaailma miellyttää.

• tepi

Mitään toipunut. Lopun iltaa närsi minun varpaita kun katsoin leffaa. Oikeen peto.

Minulla oli sellistikaveri ja joskus sain kuunnella hänen soittoaan. En oikeastaan tiedä musiikista mitään. En tiedä soittaako joku väärin Sibelius-viulukilpailussa, mutta sen tiedän että Eino Grön venyttää niin paljon että orkesteri on lirissä.

Tuon ehkä oisi voinut jättää tästä pois, mutta en haluaisi tanssia tangoa Grönin tahtiin.

• tepi

• kiitos kysymästä

Saahan sitä kysyä. En kerro tälläsille roskapalstoille mitään henkilökohtaista.

• Jeesuksen veli
      • EL. a.K:IM

Jeesuksen veli

Jep. Klassikko. Testaa toi. Melodista..

http://www.youtube.com/watch?v=JsD6uEZsIsU&feature=relmfu

• Jeesuksen veli

• Kun osaa niin … tähän tasoon kun saisi kuulla myös uskonnollisia kappaleita…

• Mulle käy mm. klassinen, kamari, espanjalainen kitara, argentiinalainen tango, kaikenlainen kirkkomusiikki, R&B ja progressiivinen rock.

• JFjjF
    • Mä kuuntelen vähän kaikkea. Juuri nyt, tätä kirjoittaessa stereoissa soi Feistin tuorein levy. Siis indiepoppia. Wilco toimii myös aina. Yhtä hyvin uppoaa myös jazz, esimerkiksi Brad Mehldau on pitkään ollut suosikki. Tai sitten klassiselta puolelta vaikkapa Hilliard Ensemble. Kraftwerk on myös mainittava elektronisemmalta puolelta.

Ehdottomasti täytyy myös mainita Wimme Saari ja tuoreemmista nimistä vaikkapa Yona sekä Matti Johannes Koivu.

Pari päivää sitten törmäsin siihen, että joku on tehnyt Radioheadin OK Computer -levyn uusiksi 8-bittisenä. Ihan mahtavaa!
      http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=YxLnu4PhQNQ

Vilppu H.
      pappi

• Lähes kaikesta tykkään. esim. Klassinen, Timo Rautiainen ja trio niskalaukaus(=viimeinen päivä taivaan? on sitten ihan papillekin sopivaa kuultavaan vaikka nimestä ei arvaisi kumpi voitti)
      Jippu, hyvät hengelliset laulut (=oikeen vinkuvat virret tuppaa raastamaan korvia mutta kun huomaa mummojen ilolla laulavan niin yhdyn hymy huulilla lauluun)

• tepi

Nyt en katso ainuttakaan viestiä jota tähän on tullut, mutta laitan tuon aloituksessani mainitsemani tiny timin laulun tähän. Voitte sitten olla joko samaa tai eri mieltä kissani kanssa. Yritin laulaa nuotilleen.

http://www.youtube.com/watch?v=N_PLWqnfFgU

• Ehkäpä kissasi piti sinua vähän tärähtäneenä kattina :D

Ei taida ihan tavalliselta mieheltä onnistua muuten kuin … No, revyytä tuo musiikki oli kuitenkin.

• tepi
        mummomuori kirjoitti:

Ehkäpä kissasi piti sinua vähän tärähtäneenä kattina :D

Ei taida ihan tavalliselta mieheltä onnistua muuten kuin … No, revyytä tuo musiikki oli kuitenkin.

Muistelisin että M.A.Numminen on laulanut tuon viisun suomeksi. Olisko nimenä ollut varpasillaan, tai jotain sellaista.

Olen minä varmaan vähän tärähtänyt, mutta niin on kissanikin. Sovimme hyvin yhteen.

• Hei kiitos tästä aloituksesta minultakin!
      Oikein sydän sykähti.

Vastaan ikävästi ensin siitä mistä en pidä
      en valitettavasti kestä lainkaan humppaa, keskiverto lavaiskelmää, huumorimusiikkia enkä _liian_ viimeisteltyä pop/rockiakaan. En myöskään pidä oopperasta enkä revyystä/tietynlaisesta musikaalista.

Sen sijaan pidän musiikista missä on rämettä, sielua, tunnetta.
      Aika paljon kolahtaa ihan heavyrock, rock, jazz ja etenkin blues. Viime kesänä kävin jopa Tuska-festareilla. Puistoblues on tietenkin huipputarjontaa lähes aina.
      Mutta pidän myös folkista, tuutulauluista ja joistain virsistäkin ihan oikeasti. Kansanlaulut kuten vaikka Tula-tuulan-tuli-tuli tei...
      Minulla on semmoinen vähän melankoliseen taipuvainen luonteensävy, joten mollivoittoiset kappaleet ovat yleensä enemmän mua kuin duurisävellajit.'
      Klassisesta etenkin sello tunkeutuu jonnekin todella syvälle. Sekä Apocalyptican soitanta kuten vaikkapa Markku Luolajan-Mikkolan viola da gambakin. Bach, ilman häntä ei voisi elämää kuvitellakaan.

Ylimalkaan mulle musiikki on tapa ilmaista tunteitani. En koskaan pidä radiota päällä vain taustamusiikkina vaan valitsen sen, mitä mihinkin fiilikseen haluan kuunnella ja keskityn sitten siihen.

Meiju, diakoni

• Olipa mukavaa havaita, ettei ole ainoa joka pitää laajasta skaalasta musiikissa!

On helpompaa sanoa, mistä ei pidä, kuin mistä tykkää. Iskelmät sekä ns. kevyempi musiikki ei iskahda. Musiikissa pitää olla melodiaa, eri tasoja, sanoituksen tulee sopia kokonaisuuteen sekä laulajalla sopiva ääniala.

Mutta muuten menee kaikki, aina mielialan tai tilanteen mukaan. Olen huomannut että autolla ajaessa kuuntelen tiettyä musiikkia ja kotona toisenlaista. Kotonakin se, mitä teen, vaikuttaa – erikseen on siivousmusiikki, kirjoitusmusiikki ja ”makuu” musiikki (tykkään olla pitkällään kun todella keskitys kuuntelemaan). Joskus mieli on matala, silloin kuuntelen ”itkumusiikkia” ja iloisella mielellä taas päinvastoin.

Hengellistä musiikkia kuuntelen silloin tällöin. Ilokseni olen havainnut että tuostakin genrestä on noussut oikeasti hyvää musiikkia. Olen täältä pongannut muutaman hyvän linkin, kiitos niistä!

Juu, ja olen vanhan polven proge että hevari…

• tepi

• zyrt

• ...
        mummomuori kirjoitti:

Leonard.. no, on Leonard.

Leonard? Tom Waits tuossa lauloi.

• Kuuntelen monenlaista musiikkia. Sanoisin että mielialan mukaan. Yleensä kuitenkin melodisemmasta musiikista, ja sellaisesta jossa on jotain sanomaa.

Paljon kuuntelen kotimaista ja myöskin ulkolaista hengellistä musiikkia, myös virsiä.
      Klassista musiikkia myös.

Viimeaikoina olen ollut innostunut ylistysmusiikista. esim. Michael W. Smith:in lauluista. http://www.youtube.com/watch?v=a_tdG9yM93A&feature=related

• tepi

Näin kerran tv-ohjelman jossa venäläiset opiskelijat lauloivat tätä laulua (on suuri sun rantas autius) Nevan rannalla yhdessä suomalaisten opiskelijoiden kanssa. Tässä erilainen versio. Japanilaisten voittoisa esitys.

http://www.youtube.com/watch?v=Sp60G4ROwik

• gfcb

Oli hieno. Suomen kielen ääntäminen tuntui istuvan hyvin japanilaisten suuhun. Oikeastaan uskomattoman hyvin. Ä:t ja ö:t vain olivat liian vaikeita, ja kaksois-l ääntyi heikäläisittäin.

• tepi
        gfcb kirjoitti:

Oli hieno. Suomen kielen ääntäminen tuntui istuvan hyvin japanilaisten suuhun. Oikeastaan uskomattoman hyvin. Ä:t ja ö:t vain olivat liian vaikeita, ja kaksois-l ääntyi heikäläisittäin.

Itselle tuli kyynel poskelle kun tuota kuuntelin. En muista kenen sanat tuossa on mutta sävel on kai sen kuuluisimman, eli Trad, tekemä.

Kuka keksi YouTuben? En tiedä, mutta nerokas keksintö. Olen viime vuosien aikana löytänyt sieltä uskomattoman hienoja helmiä niin musiikkia kuin muutakin.

• Upeaa!

• zyrt
    • Kaikenlainen menee, mutta parhaiten Deep Purpe, Led Zeppelin, Uriah Heep, Iron Maiden, Metallica ja vastaavat. Myös latinomusa on hienoa kuten Belanova.

• tepi
      • Isäni olisi tykännyt tästä. Näistä tulkinnoista, jolloin vielä piirretyissäkin oli jotain.
        Muuten, tuo kappale on aivan loistava.

• Voih, kun pääsisi kuuntelemaan livenä! Urkumusiikkia parhaimmillaan. Mistä te näitä löydätte! Laitan nämä kyllä talteen.

• YAK-42
      • Harvinainen suomalaisia naislaulajia, osaa laulaa. Kappaleet – no jaa…

• zyrt
      • Anssi V

• Kärsis.

Musiikkimakuni on laaja. Kaikki muu käy, paitsi iskelmät (suomalaiset), RNB, räppi, raskas metalli, eikä sinfonia. Tällä hetkellä jostain syystä,liekö sitten kesäfiilis vai äidin puolelta italialaiset sukujuuret, kuuntelen paljon italialaista musaa. :)

Eros Ramazzotti:

http://www.youtube.com/watch?v=Gr7VfbUKYCo&ob=av2e

• ertyuiow
    • epikuros,eikirj
    • Pyhä Pietari
    • pp
      • pp

• pp
        pp kirjoitti:

No eipäs tuo linkki toimikaan. Yritetään uudestaan. Video kestää latautua aikansa.

http://www.songcoleta.com/lyrics/lentävä_kalakukko_(esa_pakarinen)

Ei toimi, ei. Ei voi mitään.

• sdfghjkli

• pp

• sdfghjkli
        pp kirjoitti:

Kiitos, toimii kyllä, mutta siinä on laulusta vain alkuosa. Löysin tällaisen version, jossa on koko laulu. Toivottavasti toimii.

http://www.youtube.com/watch?v=YD6zj260sfQ

Hyvin toimii.Jotain hieman haikeaa tässä on. Omituista, ehkä se on se nostalgia...

• sdfghjkli
    • näin on

Golgatan veressä voima on...

• ...

Harmillista ettei YouTubesta löydy Pekka Kuusiston esittämänä Konsta Jylhän sävelmää Vaiennut viulu. Minulla on se cd:nä ja se on suorastaan mahtava esitys.

• näin on

Joka aamu on armo uus...

• J.J.
    • YAK-42

Jokaisen kannattaisi joskus pysähtyä miettimään, miten käyttäisi päivänsä, jos tietäisi, että elinaikaa on vain vähän jäljellä. Jatkaisiko samaa rataa, vai haluaisiko muuttaa elämäänsä lähteä toteuttamaan haaveitaan?

Tim McGraw - Live Like You Were Dying - HQ (Official)
      http://www.youtube.com/watch?v=XiOcW_YR1G8

Tim McGraw on suosikkilaulajistani ainut, jonka olen nähnyt esiintyvän livenä. Se tapahtui vuosia sitten eräässä aika pienessä ja intiimissä konsertissa Amerikassa.

• evlut

Jeesuksesta laulan, Jeesuksesta vaan...

• alipaineoktaavi

Koneellinen, lab fouri ja proteus.... enemmän hc kuin mitkään kiksi musiikit...
      Sinfoniat, varsinkin se yksi unkarilainen, jonka nimeä en muista
      Jazz ja blues sillointällöin
      Jotkin metallibändit, melodiametallit, ei ne huutometallit

• still got

Jotain häikkää minun koneessani, koska tulee välillä vihreää ja punaista videoiden päälle, vakka musiikki kuuluukin ihan hyvin. Omituista ettei näin tapahdu kaikkien videoiden kohdalla. Mutta katsotaan nyt jos vaikka tämä onnistuisi.

http://www.youtube.com/watch?v=4O_YMLDvvnw

• Tämä oli pakko kuunnella. Vanha suosikki. Kuulokkeeni ovat tulleet näemmä tiensä päähän. Toinen puoli särisee.

• Onpa mukava ketju, kiitos kaikille! Tässä on pureksittavaa hyväksi aikaa.

Oma musiikkimakuni on laajentunut tilaan, jossa voin todeta kuuntelevani melkein mitä tahansa. Eniten tykkään tutuista biiseistä, tai uusista biiseistä siinä vaiheessa, kun se on tullut jo tutuksi, mutta ei ole vielä puhkikuunneltu. Tällä hetkellä Robinin Boom Ka on sellainen biisi. Se on kevyttä rytmiä päivään.

Tarkemmin ajateltuna musiikkimakuni perustuu lähes täysin nostalgiaan. Kappaleet, joita kuunteli silloin joskus tietyssä elämänvaiheessa, muistuttavat siitä ajasta.

Sinikka-pappi

• nostalgiaa tässäkin

Mullakin on noin, että kappaleet joista tykkään liittyvät johonkin elämänvaiheeseeni. Tässä uusin löytöni, minulle joskus kauan sitten tärkeä laulu, vaikka olin lapsi enkä ymmärtänyt sen sanoja. Veljeni sitä lauloi. Levytys on vuodelta 1898 ja levy yhtä rahiseva ja epämääräinen kuin lauluun liittyvä rakas ja kipeä muisto.

http://www.youtube.com/watch?v=QoaaX8iqYXA

• ateistix
      • Schubert ei aina kolise, mutta jotenkin oli niin rauhoittava kappale. Kiitos!

• ateistix
        mummomuori kirjoitti:

Schubert ei aina kolise, mutta jotenkin oli niin rauhoittava kappale. Kiitos!

Jos olet katsonut Tanssii tähtien kanssa, niin siinä Raakel Lignell ja Jani Rasimus tanssivat tämän musiikin tahdissa valssin. Hienosti ja hyvin tunteikkaasti tanssivatkin.

• Jos klassista ja nykyaikaa yhdistettynä erittäin hyvää soitolliseen tasoon, niin tämä mies osaa ne....Tubesta löytyy useita konsertteja, jotka saa viihtymään..

http://www.youtube.com/watch?v=5fxMFQL5ZOM

• mave kirjoitti:

Jos klassista ja nykyaikaa yhdistettynä erittäin hyvää soitolliseen tasoon, niin tämä mies osaa ne....Tubesta löytyy useita konsertteja, jotka saa viihtymään..

http://www.youtube.com/watch?v=5fxMFQL5ZOM

Paras versio ei ole kuitenkaan Amazing Gracestä tuo, vaan tämä....Ja mä oon kahlannut näitä satoja läpi...

http://www.youtube.com/watch?v=8bsvJfPyB5o

Ja sama Wembley. Mandelan 70-vuotispäivillä, joten asiayhteys on parempi...Vaikka taso ei ole niin parempi.

http://www.youtube.com/watch?v=beJMovVXbf0

• :))

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5410
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2377
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1617
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      235
      1592
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      321
      1145
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      313
      1108
    Aihe