kun Hyvinkäällä ammuttiin Tyttö kuoliaaksi ym.muuta.Kai nyt vaivaudutte käymään uhrin omaisien luona vai onko teilläkin aina vapaata kun tapahtuu?
Jumala kai nukkui taas
19
114
Vastaukset
- YAK-42
Ei mikään paha tai pelottava koskaan tule Jumalasta, vaan asialla on aina sielunvihollinen.
- FUCKIFUU
Eli Jumala. Te kristityt olette maanpettureita, kun olette asettuneet sen puolelle joka aikoo kiduttaa valtaosaa ihmiskunnasta.
- 56885658
"Ei mikään paha tai pelottava koskaan tule Jumalasta, vaan asialla on aina sielunvihollinen."
Siinä tapauksessa Jumalasi on sielunvihollinen koska Jumalasi teki pahaa hukuttaessaan vedellä kaikki ihmiset viattomia pikkulapsia myöten. Ja uhkaahan hän laittaa ikuiseen helvettiinkin vääräuskoiset ja ei-uskovat.
Oletko hieman sokea kun et ymmärrä että helvetti ja joukkosurma on pahaa?
Jos pidät hyvinkään surmia pahoina niin samalla logiikalla jumalan tekemät joukkosurmat on pahoja.
jumalalta tappaminen ja joukkosurma on siksikin pahempi asia että jumalan pitäisi tietää sen olevan väärin, onhan hän "pyhä". jumalaa myös ei voi kukaan teoista rangaista. - +++++++++
Raamattu ja siinä Jumala itse väittää muuta:
Jesaja 45
7 minä, joka luon valon ja luon pimeyden ja tuotan yhtä lailla onnen ja onnettomuuden. Minä olen Herra. Kaiken tämän minä teen. [Job 2:10 ; Jes. 31:2]
Tietysti joku voi sanoa, että Jumala ei tuo pahuutta itsessään vaan pelkkiä onnettomuuksia eli toisinsanoin: Pahuutta epäsuorasti, mikä ei ole oikeasti juuri yhtään parempi.
Mutta olet oikeassa, oikeasti paha ja pelottava ei tule Jumalasta.
- YAK-42
Syyllistämistä, syyllistämistä, syyllistämistä ...
Taas keksittiin uusi tekosyy, jolla syyllistää Jumalaa ja Häneen uskovia. Miettikääpä tykönänne, mitä syyllistäminen teille antaa?YAK-42. Miksei väkivaltaisia saisi syyllistää? Miksi haluat puolustella väkivaltaa? Mitä se sinusta kertoo?
Jumalan sanotaan tappaneen kaikki Egyptin esikoiset elukoineen kaikkineen. Hän aiheutti "suuren surman", kun ei kestänyt sitä, että ihmiset halusivat lihaa. Hän tuhosi lähes kaiken elävän vedenpaisumuksella. Hän mädännytti erämaahan jokaisen, joka oli Egyptistä lähtenyt kohti Israelin aluetta. Ja Simson sai "Herran hengen" ja meni tappamaan 30 miestä.
Miksi YAK-42 et kestä julman Jumalasi arvostelua? Pahempaa ei kukaan ihminen saa aikaa, eikä sielunvihollinen. Mieti tykönösi, mitä puolustaminen sinulle antaa?
Kun tapahtuu Hyvinkään kaltaisia pahoja asioita tai onnettomuuksia, on helppo osoittaa kohti Jumalaa. Pahaa oloa ja ahdistusta lieventää, kun saa osoittaa syylliseksi jonkun ulkopuolisen. Itse ajattelen, että Jumala on niin suuri, että hän kestää meidän syyttelymme ja sen että laitamme kaiken hänen syykseen.
Jokainen voi ymmärtää pahan olevan tässä maailmassa, siihen riittää uutisten katsominen. Uutiseksi myös pääsee aina "pahat" uutiset. Jos on tapahtunut jotakin hyvää, se harvoin ylittää uutiskynnyksen. Kuitenkin ympärillämme on onneksi myös hyvää. Tämä hyvä ja hyvyys ympärillämme meidän on havahduttava näkemään, etsittävä sitä.
Itse ajattelen ja uskon, että meidän Jumalamme on hyvyys ja Rakkaus. Hän ei anna meille pahaa. Tässä elämässä tapahtuu pahoja asioita. Monia sellaisia, jotka me ihmiset itse aiheutamme itsellemme ja tosillemme. Mutta tapahtuu myös paljon selittämätöntä pahaa. Sen edessä me koemme olevamme voimattomia ja sitä me vain emme osaa selittää.
Koska meidän Jumalamme on hyvä, saamme luottaa, että hän antaa meille surussa ja kauheuksissa lohdutuksen ja voiman kestää. Silloinkin kun me huudamme, syytämme ja valitamme hänelle hätäämme.
Me myös voimme lohduttaa toisiamme, tehdä arjen pieniä tekoja, jolla saamme aikaan hyvyyttä. Elämän vaikeuksissa voimme osoittaa toisillemme myötätuntoa ja kulkea rinnalla palan matkaa, rukoilla toistemme puolesta. Ei vain kirkon viranhaltijat, vaan aivan jokainen meistä.
Merja Lampila,pappi- M@k3
Jumala on vähän niinkuin ilmakainalosauvat, eli parempi kuin ei mitään, koska hänestä saa ainakin hyvän mielen.
- Kristinuskon kirja.
Merja Lampila pappi
Jeesukseen uskovat tietävät, että Jumala on rakkaus eikä ole maailmassamme.
Kirkon oppiin uskovat,tietävät, että " hän on istuva Jumalan oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan niin eläviä kuin kuolleita. ". On teatteria kirkon puolelta järjestää jotain ns. muistotilaisuuksia . - agap33
"Varokaa lainopettajia! He kulkevat mielellään pitkissä viitoissa ja odottavat, että heitä tervehditään toreilla, 39 he ottavat synagogassa etumaiset istuimet ja pidoissa kunniapaikat, 40 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa."
- vain yksi tietää
Mistä voit tietää montako pahaa tapahtumaa Jumala on tänäänkin estänyt?
- Jumala on syytön
Milloin ihmiset tajuatte sen, että Jumala ei ole syypää hyvään, eikä pahaan, vaan maalliset ihmiset aiheutavat pahuutta toisilleen.
Jumala ei ollut Hyvinkäällä se, joka aseeseen tarttui, vaan ihminen ja sen nuoren miehen käyttämän aseenkin ihminen oli luonut ja valmistanut. Aseen tarkoitus on tappaa eläimiä ja ihmisiä. Jos ihminen ei olisi kehittänyt aseita, ei niillä voitaisi tappaa ketään ja nytkin nämä 2 kuollutta olisivat elossa, eikä näillä, jotka saivat vammoja, olisi kipuja ja kärsimystä.
Rukoilkaa tämän nuoren naispoliisin hengen puolesta, joka oli vasta harjoittelijana Poliisissa.
Jumala ei ole sellainen Jumala kuin kuvittelette, vaan hänet pitää ymmärtää oikein, ja ihmisen pitää itse käyttäytyä oikein elämässään, jotta hänellä olisi hyvä omatunto ja hyvä elää elämäänsä. Ihmisen maallinen elämä jää taakse kuoltua, jolloin heti kuoleman jälkeen kohtaamme taakse jääneen menneisyytemme. Jumala elää siellä tuonpuoleisessa, eikä hän vaikuta millään tavalla meidän ihmisten maalliseen elämäämme, miksi se edes Häntä kiinnostaisi.
Viisas ihminen osaa elää elämänsä toista elämää kunnioittaen ja jälkeläisiään suojellen toisilta maallisilta ihmisiltä, joilla ei ole puhdasta omatuntoa.
Jumala näkee tekomme, mutta ei puutu niihin millään tavalla, vaan ihminen itse luo oman hyvän tai pahan maailman itselleen. Ihminen itse valitsee. - ?
Sinunkin olisi viisaampaa rukoilla etukäteen, eikä vasta sitten kun jotain pahaa on jo tapahtunut, vaikka ei niillä sinunkaan rukouksillasi mitään merkitystä ole.
Jokainen ymmärtää, että olematon jumalasi on syytön, sekä hyvään että pahaan. Jumala on syytön - oikein. Joulupukki on syytön. Perkeleellä ei ole osuutta eikä arpaa tähän. Thor ja Allah on molemmat osattomia tähän tragediaan. Myös loput 3000 Jumalaa ovat täysin syyttömiä tähän.
Ihmisten pitää oppia ottamaan vastuu omista teoistaan, turha vedota mielikuvitus olentoihin.
Pojan olisi pitänyt jäädä kotiinsa pelaamaan niitä tietskari pelejä, Monelta murheelta olisi moni välttynyt.
Turhia kuolemia - aivan turhia.- little thunder
Olin itse lähteä baariin kyseisenä iltana pitkästä aikaa, luultavasti olisi mennyt Alepubiin tai Medicine Man:iin siihen kadun toiselle puolelle. En tiedä miksi en mennyt, tunsin itseni aika väsyneeksi vaikka kaipasinkin vähän seuraa ja ihmisiä ympärille. työviikot ovat usein stressaavia ja kiireisiä, joten viikonlopuksi kaipaa vähän muuta.
Oli valveilla kuitenkin johonkin yhteen asti, kunnes uni vei voiton. Tiedätte varmaan sellaisen väsymyksen, joka ei varsinaisesti nukuta.
Elämä on aika arvaamatonta. - Kirkosta eronnut
Pitääkö käydä kaasukammiossa ennen helvettiin menoa?
little thunder: se on sitä hellää huolenpitoa.
Kirkosta eronnut sanoi :
kun Hyvinkäällä ammuttiin Tyttö kuoliaaksi ym.muuta.Kai nyt vaivaudutte käymään uhrin omaisien luona vai onko teilläkin aina vapaata kun tapahtuu?
________
Kun VAPAAN KASVATUKSEN hedelmiä alkaa tipahdella "puista" niin kysyisin
vaan ,että eikö näin olekkaan hyvä?
__
Kannattaa aina muistaa Pavlovin koirat ja niille aiheutetut ehdolliset refleksit.
Saman tyyppisiä refleksejä aiheutetaan lapsille kasvatuksella , jotta saataisiin
muksut pysymään poissa vaikeuksista.PERTSA. Kun olit nuorempi, niin eikö todellakaan kukaan käyttänyt silmitöntä väkivaltaa koskaan? Silloinhan ei tunnettu "vapaata kasvatusta".
Minun tuntemuksen mukaan väkivaltaista käytöstä on ollut ennenkin. Massasurmiakin. Bodomin murhatkin jo 50- luvulla, tiukan kasvatuksen aikana.
Persta, sä vedät mutkat liiankin suoriksi asiassa kuin asiassa. Ja missä on sanottu, että nämä tappajat ovat saaneet vapaan kasvatuksen?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565690Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271518Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381336Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3481277