Airsoft-ohjaajien olisi ilmeisesti syytä pitää hieman silmällä joukossa mahdollisesti olevia sotahulluja.Jos puheet ja toiminta viittaavat jonkinlaiseen asehurmioon, niin asiaan pitäisi puuttua. Epäilyttävistä tapauksista pitäisi ilmoittaa ainakin alaikäisten vanhemmille.Kaikille harrastajille pitää tehdä selväksi, että oikeilla aseilla ampuminen ja sota on aivan jotain muuta kuin kiva airsoft.
On myös harkittava ikärajoja airsoftille. Nuorten aivot eivät vielä ole kehittyneet vastuullisuuteen ja harkintaan. Hyvinkään ampujakin näyttää jääneen kakara-asteelle, kun ei tajunnut tekojensa seurauksia. Nuoret pojathan tekevät jatkuvasti kaikenlaisia älyttömyyksiä.
Hyvinkään tragedia
32
307
Vastaukset
- aloittelijaaaa
Tämän takia vanhempaniksan ei anna minun harrastaa airsoftia jiuri kun olin saanut luvan
- Perkele sanon minä!
Vitun kukkahattutäti, lähe helvettin täältä ennenkö mie teen jotakin! Hitto, juuri nää ihmiset, juuri nää tuhoaa airsoftin. Varsinki jos pääsevät valtaan >:O
- pyssyt_tappaa
Tätä minä juuri tarkoitin. Jos hauska harrastus kiehuu yli, niin jotkut henkilöt, joilla kaikki inkkarit eivät ole kanootissa, voivat ruveta kaipaamaan jotain räväkämpää. Kyllähän hirvikivääri aina leikkipyssyt voittaa.
Häiriintyneet sotahullut hakeutuvat monesti airsoftin tai ampumaurheilun pariin, joten näiden lajien ohjaajien on aina syytä olla tarkkana, jotta heidät saadaan ajoissa kiinni. - Nyt nyt nyt...Suu poikki
pyssyt_tappaa kirjoitti:
Tätä minä juuri tarkoitin. Jos hauska harrastus kiehuu yli, niin jotkut henkilöt, joilla kaikki inkkarit eivät ole kanootissa, voivat ruveta kaipaamaan jotain räväkämpää. Kyllähän hirvikivääri aina leikkipyssyt voittaa.
Häiriintyneet sotahullut hakeutuvat monesti airsoftin tai ampumaurheilun pariin, joten näiden lajien ohjaajien on aina syytä olla tarkkana, jotta heidät saadaan ajoissa kiinni.Tuota nooin... Millä oikealla perusteella joku ihminen tulisi sotahulluksi airsoftin parissa? Ja millä helvetin perusteella sä luulet että se hyvinkään ammuskelija olis motenkään liittynyt airsoftiin? Hemmetti, hanki aivot! Tyhmyytes takia se sappi kiehuu, ei raivosta ja sotahulluudesta! >:w
- pyssyt_tappaa
Nyt nyt nyt...Suu poikki kirjoitti:
Tuota nooin... Millä oikealla perusteella joku ihminen tulisi sotahulluksi airsoftin parissa? Ja millä helvetin perusteella sä luulet että se hyvinkään ammuskelija olis motenkään liittynyt airsoftiin? Hemmetti, hanki aivot! Tyhmyytes takia se sappi kiehuu, ei raivosta ja sotahulluudesta! >:w
Ei airsoft ja muu ampumaharrastus tietenkään tee ketään tervettä ihmistä sotahulluksi. Mutta jo valmiiksi häiriintyneet sotahullut ehkä hakeutuvat usein juuri näiden harrastusten pariin. Tästä syystä ohjaajien ja kavereiden pitäisi puuttua heti asiaan, jos jollakin näyttää olevan sellaisia oireita.
Muistettakoon esimerkkinä se nainen, joka kuvitteli olevansa FBI:n agentti ja tappoi ampumaradalla muutaman ukon ja ilmeisesti sai pyvyväisluonteisen asunnon Niuvanniemestä.
Airsoftil ei oo kyllä tohon mitään osaa. Sillä ampujalla oli korvien välissä vikaa.. Enemmän pelit vaikuttaa, elokuva ja youtube videot. Huomasi että se on pelannut jotakin pelia kun tarkanampujat eivät välttämättä hae korkeaa paikkaa paras paikka olisi samalla tasolla ja noin. 100-400m pääs kohde paikasta mutta elokuvissa ja peleis ollaan aina katoilla ja suhteellisen lähellä kohdetta (Rambo 1) ollaan katolla yms. airsoftis vähemmän ollaan katoilla.
Jos airsoft on sotahullujen harrastus niin miksi sitä saa sitten harrastaa?
Voin suoraan sanoo että airsoft paremminkin ehkäisee tota touhuu.- kyllk
Niinpä. Syytetään airsoftia sitten kun on alkoholi laitonta. Jooko?
- aloittelijaaaa
kyllk kirjoitti:
Niinpä. Syytetään airsoftia sitten kun on alkoholi laitonta. Jooko?
Tota mäki oon yrittäny sanoo mun vanhemmil mut sinne meni mun harrastus
- finnish.res
"Huomasi että se on pelannut jotakin pelia kun tarkanampujat eivät välttämättä hae korkeaa paikkaa paras paikka olisi samalla tasolla ja noin. 100-400m pääs kohde paikasta mutta elokuvissa ja peleis ollaan aina katoilla ja suhteellisen lähellä kohdetta (Rambo 1) ollaan katolla yms. airsoftis vähemmän ollaan katoilla. "
Onko syytä oikeasti "pilkkoa teknisiin osiin" tuon katolta ampumisen Hyvinkäällä OIKEALLA aseella vs snaippailut peleissä. Luulisi hitto vie että olisit järkyttynyt niin kuin muu Suomi kun syyttömiä joku ampuu oikealla aseella etkä harrastuksesi tuomalla "asiantuntevuudella" mitä tulee oikeaan tarkka-ampujatoimintaan , alkaisi miettimään asioita tuossa ruudulla.
"Paras paikka olisi samalla tasolla ja noin. 100-400m pääs kohde paikasta"..
MIETI vähän miten MIETIT asioita.
Tätä ei sulle skrivannut mikään kukkahattutäti vaan roteva reserviläinen jonka koulutushaaraa voit arvailla. Ei ole kukkahattua mutta Scanian lippis voisi löytyä kylläkin. finnish.res kirjoitti:
"Huomasi että se on pelannut jotakin pelia kun tarkanampujat eivät välttämättä hae korkeaa paikkaa paras paikka olisi samalla tasolla ja noin. 100-400m pääs kohde paikasta mutta elokuvissa ja peleis ollaan aina katoilla ja suhteellisen lähellä kohdetta (Rambo 1) ollaan katolla yms. airsoftis vähemmän ollaan katoilla. "
Onko syytä oikeasti "pilkkoa teknisiin osiin" tuon katolta ampumisen Hyvinkäällä OIKEALLA aseella vs snaippailut peleissä. Luulisi hitto vie että olisit järkyttynyt niin kuin muu Suomi kun syyttömiä joku ampuu oikealla aseella etkä harrastuksesi tuomalla "asiantuntevuudella" mitä tulee oikeaan tarkka-ampujatoimintaan , alkaisi miettimään asioita tuossa ruudulla.
Tätä ei sulle skrivannut mikään kukkahattutäti vaan roteva reserviläinen jonka koulutushaaraa voit arvailla. Ei ole kukkahattua mutta Scanian lippis voisi löytyä kylläkin.Sää ja sun scania lippikset :DDDDD
- Hiekkapuntti Pellellee
finnish.res kirjoitti:
Tätä ei sulle skrivannut mikään kukkahattutäti vaan roteva reserviläinen jonka koulutushaaraa voit arvailla. Ei ole kukkahattua mutta Scanian lippis voisi löytyä kylläkin.Nyt en voi muuta kuin revetä :'D Hahhahhaa... Voi että kun oikein isopoika reserviläinen ja roteva vielä... Pikemminkin todellakin tuo aiemmin jonkun mainitsema kukkahattutäti... KUKAAN joka armeijassa on käynyt, ei kirjoita tuommoista tekstiä AIRSOFT-palstalle. En voi mitenkään käsittää millä sä olet saanut päähäsi, että reserviläinen kuulostaa tuolta? Hyvää päivää...
- fuckyouall!!!!
aloittelijaaaa kirjoitti:
Tota mäki oon yrittäny sanoo mun vanhemmil mut sinne meni mun harrastus
Vitu nössö mu vanhemmat antaa mun vaiks räiskii sarjatulistartti aseel takapihal
- pro.airsoftaaja
Vai huomenta, kukkahattu täti! =D
- Sivullinen kirja
Häh? Kenelle toi nyt oli ._.
- Jos nyt vielä
Sotahulluus sinänsä on lopulta aika vaikea käsite, tekeekö se että tykkää leikkiä lelu pyssyillä ja ryömiä ympäri metsiä jostakin henkilöstä hullun, sanoisin että ei, sehän tekisi järjestään jokaisesta airsoftia tai paintbalia harrastavasta ihmisestä hullun . Veikkaisin ettän aikas iso osa pikkupojista, ja miksei tytöistäkin ole joskus leikkinyt jonkin sortin pyssy leikkejä, eikä heistä ole mitään sotahulluja tullut. Sotahullut itse taas eivät ole ikinä oikeaa sotaa nähneetkään, joten en oikein tiedä voiko heitä sotahulluiksi kutsuakaan, eikö ihmisen ensin pidä käsittää mitä jokin asia on ennen kuin voi olla hulluna siihen. Mutta kuitenkin kun meiltä nyt jokatapauksessa löytyy ihmisiä, joilla on kaikki kirjaimet ja sateenkaarenvärit diagnoosissa, ei se välttämättä tarkoita että he näyttävät sitä kovin näkyvästi.
Jos joku ihminen nyt sattuu harrastamaan airsoftia, ostamaan tavaraa varustelekasta (muistakaa tehdä ristinmerkki tämän jälkeen, jottei lekan pahat tuotekuvaukset tee teistä murhaajia), tai on kiinnostunut aseista ei se tarkoita että hän joku päivä ottaa aseen kouraan ja lähtee tappamaan ihmisiä.
Ja jottei tämä nyt menisi liian viralliseksi niin: Kukkahatut kuuluisi tunkea perseeseen.
ps. tykkään lekasta ja rammsteinista naamakirjassa, tuleeko minusta tappaja?- repo keeli
Softaus sopii hyvin jo 8 vuotiaille jos on vain ohjattua toimintaa. Minä taas kiellän keppisodan ja lumipallosodan. Ja kaikki lelupyssyt. Herätys! Rahaa mielisairauteen enemmän.
- Hymynaama
No niin nyt tulee sitä kaivattua järkipuhetta :)
- ghfghhfgh
Ongelmahan on siinä, että iltalehti oikein syyttelevällä sormella osoitteli airsoftia tekemälle tuon artikkelin ''hyvinkään-ampuja harrasti airsoft-taistelupeliä'', eihän tuo millään tavalla liity siihen ampumiseen. Vaikka itsekin harrastan airsoftia en käsitä mistä voi saada päähänsä, että ''menenpähän tästä ammuskelemaan ihmisiä''. Aivan turhaa syyn hakua harrastuksista.
- -----
Miksi jankutatte, ettei airsoft asiaan liity? Kyllähän se nyt vaan liittyy jos tyyppi sitä harrasti tosissaan ja tyyliin jokapäivä. Eihän se harrastaminen murhaajaa tee, mutta tähän asiaan se nyt vaan liittyy.
- Jätskimies tulloo
Nyt on poikanen niin että jos tädit maksaa niin iltalehti kusettaa ja kansa juo kusta intohimoisesti. Niin se menee nykyään
- xxxx
Jätskimies tulloo kirjoitti:
Nyt on poikanen niin että jos tädit maksaa niin iltalehti kusettaa ja kansa juo kusta intohimoisesti. Niin se menee nykyään
kuse sinä tuuttiis
- ;A
xxxx kirjoitti:
kuse sinä tuuttiis
HAHAHAH KYLLÄ NYT NAURATTAA! ... Etkö parempaa vastalausetta keksinyt? Äälylyyly
- kaksoispisteviivadee
xxxx kirjoitti:
kuse sinä tuuttiis
Tuuttiin kuseminen ei ole läheskään niin hauskaa kuin ihmiset näyttävät luulevan.
- xxxx
;A kirjoitti:
HAHAHAH KYLLÄ NYT NAURATTAA! ... Etkö parempaa vastalausetta keksinyt? Äälylyyly
sinä se pissapuheet aloitit!
- PASKANAAMA
xxxx kirjoitti:
sinä se pissapuheet aloitit!
Kielikuva, idiootti.
- Fuckyoukukkatäti
Hmm... Anna kun arvaan. Pelaan Airsoftia ja tuli mieleen että 'oho lähen tästä räiskimään ihmisiä'Tieodksi että suomessa on Tuhansia ellei kymmeniätuhansia Softaajia ja yhdellä kilahtaa päässä pelien takia. Next day: Lehdessä lukee:hyvinkäällä amuttiin blaablaablaa Ampuja harrasti airsoftia Miksi se piti kirjoittaa? Ei se Sama asia oon mielisairas ja syön viiliä ja lehdessä lukee jakky-makupalan syöjä alkoi ampumaan Vanukkaat kielletään.
- aloittelijaaaa
Mä oon niin samaa mieltä ton takii vanhemmat ei anna mun harrastaa aorsoftia ja miks se pitää laittaa uutisiin ihan niikun airsoft olisi kaiken pahan alku ja lähde -.-
- Kappas sano varvas
Tapahtumassa oli mukana myös alkoholipitoisia juomia.
- kyllk
Niinpä! Löysin yhden otsikon mikä kertoo totuuden! Alkoholi ja hävitty tappelu sekoitti sen pään! Meinaan, kun näitä ampumisia tulee enemmän, niin se johtuu siitä, että nykyään ihmiset tekee sen muualla kuin kotonaan. Ennen kun niistä ei puhuttu!
- Harrastusten ystävä
Lappeenrannan surmaaja harrasti keilaamista. Ja Oulun raiskaaja oli intohimoinen ruuanystävä. Kymenlaakson puukottaja harrasti suotua.
- Soutaja:D
Itse harrastan kirkkovenesoutua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564870Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202265- 1031444
- 891364
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231346Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1311153Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681085Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi264988- 72967
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75965