Minulla on todettu alhainen amh arvo, alle 0,2 sekä korkea fsh yli 19 pahimmillaan. Olen 29 v ja minulla on kohta 2 vuotias luomu lapsi. Lääkäri oli noista arvoista ihmeissään koska ovuloin normaalisti joka kk ( todettu testeillä ja ultrassa ). Alkukierron ultrassa on myös näkynyt johto follikkelin lisäksi pienempiä. Nyt takana kaksi ivf:llä aikaan saatua keskenmenoa. Vähään aikaan ei psyyke kestä yrittää hoidoilla uudestaan. Mietinkin, että onko mitään toivoa raskautua luonnostaan noilla minun arvoillani? Ja onko järkeä käyttää rahaa munajohtimien aukiolotutkimukseen ( mitä ei ole ikinä tehty )?
Mahdollisuudet luomu plussaan vaikka alhainen amh?
1
586
Vastaukset
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi. Kun AMH on ikäiselläsi alle 0.2, se kertoo sen, että munasolujen määrä on jo alkanut laskea munasarjoissasi ja tätä asiaa vahvistaa myös tuo koholla oleva FSH arvo (FSH arvo voi hieman vaihdella eri kierroilla). Luomuraskauden mahdollisuutta arvot eivät täysin poissulje, mutta mahdollisuudet ovat pienentyneet verratuna niihin, joilla arvot ovat normaalit.
Koska verikoearvot ovat tuollaiset, niin on hyvä, että jo aktiivisemmin olette hakeutuneet hoitoihin, koska omilla sukusoluilla tehtyihin hoitoihin VOI kohdallasi olla myöhäistä ryhtyä muutaman vuoden kuluttua.
Hoitava lääkärisi osaa parhaiten arvioida tarpeen munatorvien aukiolotutkimukseen. Kaikissa tilanteissa sitä ei ole välttämätön tehdä.
Riitta Väestöliitosta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351