Heip!
Onko kellään kokemuksia Helsingin Konservatorion laulunopetuksesta? Mitä mieltä olette opettajista ja opetuksesta?
Helsingin Konservatorion laulunopetus
3
228
Vastaukset
- Onnea laulutaipaleelle
Moi! Konsan klassisen laulun puoli On hyvä paikka nuorelle laulajalle. Parasta on lied opetus, joka on suomen parasta. Myös ensemblet ovat hyviä, silloin kun sitä on. Riippuu vuodesta ja muista laulajista mitä on mahdollista tehdä. Monesti hienojakin produktioita, ei kuitenkaan joka vuosi. Konsalla klassinen taidemusiikki elää hienosti! Niinkuin aina: Mitä itse laulunopetukseen tulee niin riippuu tapauksesta kuinka paljon edistyy. Joku tarvitsee vain vähän opastusta päästäkseen hyvälle tasolle, joku toinen joutuu vääntämään hirveesti että kehittyy. Eri opettajat sopii eri henkilöille, pitää löytää itselleen sopiva ope. Ei siellä silti paljon opettajavalikoimaa ole. Kuitenkin voin sanoa, että koulu tuottaa terveitä,kevyellä ja luonnollisella äänellä
laulavia oppilaita. Vähän kropatonta ja ujoa laulutapaa, mutta ehkä niin on ihan ok kun nuorista äänistä kyse. Kuten suomessa yleensä, laulunopettajat eivät ole erityisen hyviä, mutta ei täysin huonojakaan. Lähinnä puutteellisia ja oma koulutus saatu joskus aikaa sitten ja vähän keltä sattuu. Ainakaan mitään ei voi mennä pilalle. Todellinen ammatillinen laulutapa löytyy sitten myöhemmin muilta foorumeilta, kun asioita alkaa valjeta. Monet konsalaiset ovat edenneet sibaan ja metropoliaan tai muualle jatkamaan opintojaan. Se on erinomainen paikka päästä sisälle klassisen laulutaiteen maailmaan, kaikista konsista anniltaan selvästi paras. Teoriakurssit yms. ovat mittavat. Talossa vallitsee todella kiva ilmapiiri. Suosittelen lämpimästi! - LLaulamaan
Heipä hei!
Kertokaa toki lisää kokemuksia, olen ajatellut hakea laululinjalle :)
P.S. Asiasta tietävät/valistuneet arvaukset: Jos olen jo aiemmin suorittanut perustason tutkinnon toisella instrumentilla ja toisessa opistossa, tarvitseekohan minun suorittaa ne uudestaan konsalla (mahdollisesti jos pääsisin) lauluopinnoissa? - laululintu.
Moi!
Olen se joka aloitti tämän viestiketjun. Ensinnäkin kiitos sulle joka vastasit pitkän ja monipuolisen vastauksen! (Näin vuoden myöhässä nyt mutta kaipa se on parempi myöhään kuin ei milloinkaan) :)
Olen nyt Konsalla ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Tykkään paljon talon ilmapiiristä ja siitä että on paljon tapahtumaa. Opetukseenkin olen ollut tyytyväinen ja opettajat ovat kivoja.
Ja siis joo, opinnot aloitetaan luonnollisesti alusta uuteen instrumenttiin siirryttäessä. Aikaisemmasta soittotaustasta on kuitenkin paljon hyötyä lauluharjoittelussa. Ja jos on takana teoriaopintoja niin niitä ei tarvitse tehdä alusta. Ja perustason tutkinto instrumentissasi pysyy toki voimassa, mutta se ei vaikuta lauluopintoihisi :)
Kiva jos hait taloon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374765Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4851460Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77913
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53891- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48748Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57707