Hei. Olen 21 -v nainen, lapsettomuutta takana n.2 vuotta (vuosi aktiivista yrittämistä).
Minulla on nyt takana ensimmäinen Clomifen -kuuri(1tbl kierron 3.-7. päivänä). Kp 15 oli ultraus, jossa näkyi vasemmalla puolella munasarjoja 2 kappaletta 23 mm munarakkulaa. Ultrauksesta seuraavana päivänä alkoi rinnat tuntumaan todella aroilta ja turvonneilta, etenkin nännit. Nyt muutamana päivänä on ollut todella voimakasta alavatsakipua. Varsinkin kävellessä tuntuu todella epämiellyttävältä, ja silloin kipu voimistuu entisestään. Kipu on välillä samanlaista polttoa kuin kuukautisten aikoihin, välillä jomotusta ja kohdun kohdalla tuntuu todella kovaa painetta. Onko tämä ihan normaalia, vai voiko olla jotain vakavaa? Tutuilla niin paljon ollut kaikenlaisia kohtutulehduksia ja kystiä, että itseäkin alkoi pelottaa. Ovulaatiosta on siis nyt 9 päivää, voiko kivut johtua edelleen munarakkulan irtoamisesta(jos se siis on irronnut) vai olisiko kyse jostain muusta?
Kuinka todennäköistä on , että munarakkula on irronnut? Kävin kp 22 verikokeissa (s-progesteroni), mutta tuloksia en siis vielä ole saanut.
Kiitän jo etukäteen vastauksesta!
Oudot kivut?
Scared91
1
135
Vastaukset
Hei,
Kokemukseni perusteella todennäköisin kipujen syy on ovulaatio tai ovulaatiot. Molemmat rakkulat eivät välttämättä puhkea samaan aikaan. Joskus rakkulasta voi tulla verenvuotoa ja se lisää kipuja. Ovulaatiokivut häviävät aina itsestään. jos kipusi jatkuvat sinun ei auta muu kuin mennä takaisin lääkärisi luo.
Progesteroniarvon nousu varmistaa ovulaation. Toivotaan parasta!
Ystävällisin terveisin
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat Oy
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322325- 792178
- 951996
- 541896
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339