Canon Eos 1100D - apua aloittelijalle ?

Anski.

Terve.
Ostin tässä tuon Canonin 1100D järkkärin ko tarkoitus ensimmäiseksi järj.kameraksi. Ite oon ennen kuvannu vaa digikameroilla joten mää en vielä näistä älyä ihan kaikkea. Joku mestari jos viitsisi antaa 'perusohjeita' tällä kuvaamiseen ? Itellä ollu salaman kans ongelmia ko kaikki kuvat valottuu aivan liikaa. Tän kameran tarkennuksestakin voi mulle kertoa. Niin ja siihen sopivista hyvistä objektiiveista - luontoa lähinnä kuvailen.

10

3122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ohje 1: luen ohjekirja ja tutustu kameraasi toimintoihin sen avulla

Ohje 2: etsi ohjeita kuvien ottamiseen. Goolen avulla löytyy monta hyvää palstaa, jolla kerrotaan kuvauksen saloja niin tekniikan kuin kuvakulmienkin osalta

Ohje 3: mene valokuvauskurssille tai etsi neuvojaksi joku, joka osaa sinua neuvoa

Ohje 4: Canonin omilla sivuilla on roppakaupalla tekstiä ja videoita kameralla kuvaamiseen ja niihin kyllä kannattaa tustustua.

Itsellä vuoden ollut jäkkäri ja olen ottanut yli 30 000 kuvaa, saanut oppia ja opastusta ja siltikään en vielä osaa käyttää kameran kaikkia toimintoja tarpeeksi monipuolisesti.

• jgggjnn

Canonissa on pieni ylivalotus normaalia, mutta onko näyttösi säädetty oikein?
      Kuvaa RAW:lle niin on helpompi säätää jälkikäteen.

• Oppaasta löytyy
    • J©B

'perusohjeita' tällä kuvaamiseen?
      – käytä jalustaa aina kun mahdollista (kuvanvakain pois päältä)
      – valitse kameran paikka huolella (myös korkeus!), laukaise oikealla hetkellä, mene lähemmäksi, huomioi valon suunta
      – käytä aukon esivalintaa (Av), himmennä n. kaksi aukkoa jos syväterävyys ei muuta vaadi
      – nosta ISO arvoa vain silloin jos valotusaika menee liian pitäksi (=liikkuva kohde)

salaman kans ongelmia
      – valitse hieman pidempi valotusaika (esim 1/50 sek) tai/ja laita salaman eteen valonhajoitin (voit aluksi kokeilla vaikka ohutta valkoista paperia),

tarkennuksestakin voi mulle kertoa
      – noissa Canonin kameroissa AF-tarkennus on varsin epävarma, kannattaa opetella myös manuaalinen tarkennus, tai hankkia hyvin valovoimaisia (kalliita) objektiiveja

luontoa lähinnä kuvailen.
      – hyperfokaalinen etäisyys (tarkennus) kannattaa opetella
      – mä kuvaan luontoa ensisijassa n. 85 mm polttovälillä
      – sulle sopiva voisi olla esim. Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro (piirtää hienosti f/5,6 ja f/8 aukoilla.

• Anski.

Jeps, näistä oli apua ! Ostin tosin kameran käytettynä että ei ohjekirjaa tullu mukana. ^^ kiitos kumminkin.

• empp2

miten videokuvauksen voi paussata?

• empp222

Sitä ei valitettavasti pysty paussaamaan ja jatkaa hetken kulutettua.

• Passataan

Herra Isä Jumala!
      Paussata nyt vain kovasti

• empp2

öööö

• Heitä se

Paska roskiin, ei se ole mikään järkkäri, vaan Canonin tekemä halpa kopio tyhmille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1254
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1108
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      824
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      820
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      760
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      695
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      672
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60