Meillä on nyt se tilanne, että clomeja syöty tuloksetta yhteensä 5kk. Nyt siirryttäisiin toiseen lääkkeeseen, ja lääkäri ehdotti pistoshoitoja ja inseminaatiota. Minua kuitenkin pelottaa hirveästi pistoshoidoissa se kaksosraskausriski, kun joka nettisivulla lukee että tavoite on kasvattaa 1-2 munasolua... Eli onko riski suurempi, kuin clomeilla? Mikä muu lääke tulisi kyseeseen clomien jälkeen, kuin nuo pistoshoidot? Onko Femar varteenotettava vaihtoehto? Lääköäri oli sitä mieltä, että yksi kierto clomeja voidaan vielä inssin kanssa käyttää, mutta sitten on siirryttävä toisenlaiseen lääkkeeseen. Mitä sinä ehdottaisit, jos potilas ei haluaisi pistoshoitoihin siirtyä kaksosraskausriskin takia, ja kuinka suuri tämä riski pistoshoidoilla ylipäätään on, että kehittyy kaksi tai useampia munasoluja?
Pistoshoitojen riskit?
2
161
Vastaukset
- S.S.82
...Niin, ja onko ne pistoshoidot aina niitä vahvoja hormoneja, vai voidaanko niitä annostella mahdollisimman minimaalinen annos, jotta ei olisi suurta riskiä kahteen kehittyvään munasoluun? Minä ovuloin luomunakin, mutta näillä olisi tarkoitus vahvistaa omaa ovulaatiotani.
Hei,
Pistoksina annosteltava hormonilääkitys on mahdollista räätälöidä tarkemmin kuin tablettilääkitys. Useamman munarakkulan yhtäaikaista kasvua ja siten kaksosriskiä voi vähentää aloittamalla pistokset vasta kierron päivänä 5 tai myöhemmin ja käyttämällä munasarjonen tilanteeseen sopivaa annosta. Jos rakkuloita kaikesta huolimatta kasvaa useampi niin hoitoa ei viedä loppuun eli ei yhdyntää tai inseminaatiota. Näin kaksosriski on erittäin pieni.
Ystävällisin terveisin
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602834
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322395- 792208
- 602043
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408