Jeesus kertoi Nikodemukselle uudestisyntymisestä.
Jokainen, joka uskoi ilosanoman vaskikäärmeestä,
nosti katseensa siihen ja pelastui varmalta kuolemalta.
Ja näin minutkin siirrettiin kuolemasta elämään.
Tuossa hetkessä sain lahjaksi uskon.
Minä elän nyt Jumalan Pojan uskossa (Gal 2:20).
Alkutekstissä oleva genetiivi ei jätä mitään kalamoksen varaan.
Kalamoksen oma usko ei kantaisi askeltakaan.
Kalamoksen oma vanhurskaus on kuin tahrainen vaate.
Kalamoksen oma pyhyys on mahdottomuus,
sillä kalamoksessa itsessään ei asu mitään hyvää.
Kalamos itsessään on syntinen, vailla Jumalan kirkkautta, eikä etsinyt Jumalaa.
Mutta Isä veti minua Poikansa tykö (Joh 6:44).
Se oli siis Jumalan teko, että minä uskoin Jeesukseen (Joh 6:29).
Ja nyt minä kuulun siihen joukkoon, josta Paavali sanoo:
"Me olemme pyhitetyt
Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan." (Hepr 10:10).
Hänen verensä sai jo 2000 vuotta sitten aikaan
tuon iankaikkisen lunastuksen (Hepr 9:12),
jonka perusteella minut on nyt pelastettu pimeyden vallasta
Hänen Rakkaan Poikansa valtakuntaan (Kol 1:13).
Ikuista elämää ei voi saada muulla tavalla
kuin tulemalla Jeesuksen tykö (Joh 5:39-40).
Kun olemme tulleet Jeesuksen tykö, meillä on iankaikkinen elämä,
emmekä joudu tuomittaviksi,
vaan olemme siirtyneet kuolemasta elämään (Joh 5:24).
Jumalan armolahja on ikuinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa,
meidän Herrassamme (Room 6:23).
Golgatalle pystytetyn elämän puun juurella
nostin katseeni puuhun ripustettuun Uhrikaritsaan.
Tuosta katsekontaktista alkoi suhde kalamoksen ja Jeesuksen välillä.
Se suhde, jossa Jeesus tuntee minut ja minä Jeesuksen.
Ja juuri tämä suhde on yhtä kuin ikuinen elämä.
Tämä siis on ikuinen elämä, että tuntevat .... (Joh 17:3)
Ja nyt kun minut on siirretty kuolemasta elämään,
elän hengellistä elämää. Ja minua pyhitetään.
Mutta täydellinen olen vain ja ainoastaan sen teon tähden,
joka tapahtui Golgatalla 2000 vuotta sitten.
"Sillä Hän on yhdellä uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne,
jotka pyhitetään." Hepr 10:14.
Kun nostin katseeni vaskikäärmeeseen, henkeni pelastui.
Ja siitä hetkestä alkaen Jumala on tehnyt
pelastavaa/parantavaa/eheyttävää työtään minun rikkinäisessä sielussani.
Ja aivan viimeiseksi pelastetaan myös minun ruumiini,
sen lunastus pannaan täytäntöön ylösnousemuksessa.
Tulemalla Jeesuksen tykö, me saamme Ikuisen Elämän
60
142
Vastaukset
Aloituksessaan kalamos puhuu pahasti muunneltua totuutta.
Katsokaamme, mitä Jumalan sana todistaa aloitusaiheesta:
Joh.3:36 "Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
Jumalan sana siis todistaa aloitusväitteen harhaanjohtavaksi.
Kalamos ei kirjoita sanaakaan kuuliaisuudesta Jumalan Pojalle.
Tyhjä höpötys Jeesuksen tykö tulemisesta on karkeaa pilaa ja vaarallista harhaoppia, jos vaietaan kuuliaisuudesta Sanalle.
'Herra, herraa' hokeva ihminen ei tule näkemään iankaikkista elämää Jeesuksessa Kristuksessa, jos hän on tottelematon Jumalan Pojalle. Sensijaan Jumalan viha pysyy hänen yllään.
Kalamoksen aloitus on siis totuuden evankeliumin valossa korkeintaan 'puuta-heinää' opin arvoinen.Jeesus ei suinkaan tehnyt karkeaa pilaa,
eikä myöskään julistanut karkeaa harhaoppia, kun Hän sanoi:
"Te tutkitte kirjoituksia,
sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä,
ja ne juuri todistavat minusta; ja te ette tahdo
TULLA MINUN TYKÖNI, että SAISITTE ELÄMÄN." (Joh 5:39-40)
Fariseukset ja kirjanoppineet siis halusivat kaikin mahdollisin
ponnistuksin saavuttaa iankaikkisen elämän.
Mutta eivät suostuneet tulemaan Jeesuksen tykö,
ottaakseen iankaikkisen elämän lahjana vastaan.
"Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä;
mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä,
vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." (Joh 3:36)
Samoinkuin tässä tekstikatkelmassa on kaksi vastakkaista ilmaisua,
jotka alkutekstissä kumpikin tulevat samasta sanajuuresta "luottaa",
niin meilläkin on kaksi vaihtoehtoa. Totella tai olla tottelematta Poikaa.
Tulla Hänen tykönsä tai olla tulematta.
Voit tulla Hänen tykönsä luottaen kaiken Hänen varaansa,
tai voit epäuskossa yrittää fariseusten lailla kaikenlaista saavuttaaksesi sen,
mitä et millään voi saavuttaa tulematta Jeesuksen tykö,
sillä Hän itse on tuo Iankaikkinen Elämä.
Elämä on Hänessä. Ja se on sinussakin, jos Hän on Sinussa.
Ja tuo suhde, jossa Hän ja sinä olette yhtä,
niin, että Hän on sinussa, ja sinä olet Hänessä,
alkaa siitä, että sinä tulet Jeesuksen tykö.
Nimimerkki -yksinäinen- teki eilen avauksen otsikolla "Jumala on kaukainen".
Ja siihen halusian tämän ketjun avauksella vastata.
Raamatun mukaan me olemme pahaa tehneitä, emmekä hyvää tehneitä,
ja sen tähden kaukana Jumalasta, emmekä pyhiä eli Jumalalle erotettuja.
Voimmeko me päästä takaisin Jumalan yhteyteen. Voimme.
Tulemalla Jeesuksen tykö.
"Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden,
vanhurskas vääräin puolesta,
johdattaaksensa meidät Jumalan tykö" (1Piet 3:18)
On yksi vanhurskas, joka kuoli meidän kaikkien vääräin puolesta.
Ja nyt me voimme saada lahjaksi Hänen vanhurskautensa.
Tulemalla Jeesuksen tykö.
"Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan
sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa" (Room 3:23-24)
Vanhurskaita eli oikeamielisä ovat siis ne, jotka tulemalla Jeesuksen tykö
ottavat Jumalan lahjavanhurskauden vastaan,
uskon kautta Hänen vereensä, joka uhrattiin syntiemme tähden.
Ne, jotka eivät ota vastaan tuota Jumalan lahjaa, ovat väärämielisiä.
Pelastuminen Jumalan valtakuntaan edellyttää
tästä väärämielisyydestä luopumista eli kääntymistä Jumalan puoleen.
Silloin vapaudumme tuosta väärästä,
ja Kristuksen vanhurskaus luetaan hyväksemme,
Ainoan Vanhurskaan, joka kuoli vääräin puolesta.Toivon kalamokselta rehellistä kannanottoa Jeesuksen sanoihin:
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää POIS MINUN TYKÖÄNI, te laittomuuden tekijät.'"
Minun pointtini sinun avaustesi suhteen on hyvin suoraviivainen:
Julistat avoimen röyhkeästi "toista" evankeliumia. Paavali kuvaa toisen evankeliumin julistajan kohtaloa galatalaiskirjeen alussa.
'Evankeliumin' opettaminen ilman kuuliaisuutta Jumalan Pojalle ja Hänen tahdolleen on laittomuutta. Jumalan Poika EI tunnusta sellaista evankeliumia, vaan karkottaa nuo väärän evankeliumin petolliset opettajat oppilaittensa kanssa POIS tyköään!
"Menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät."
Miksi Jeesus ajaa heidät pois tyköänsä? He olivat laittomuuden tekijöitä, he eivät halunneet puhua Jumalan tahdosta, saati että olisivat suostuneet Hänen tahtoansa itse tekemään."Minun Isäni tahto on se,
että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen,
on iankaikkinen elämä". (Joh 6:40)
Sinulla on vain yksi vaihtoehto saadaksesi Iankaikkisen Elämän.
Sinun täytyy nähdä Poika ja panna täysi luottamusesi Häneen.
"Katso, Jumalan Karitsa"kalamos kirjoitti:
"Minun Isäni tahto on se,
että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen,
on iankaikkinen elämä". (Joh 6:40)
Sinulla on vain yksi vaihtoehto saadaksesi Iankaikkisen Elämän.
Sinun täytyy nähdä Poika ja panna täysi luottamusesi Häneen.
"Katso, Jumalan Karitsa"Käytät Jeesuksen sanoja oman korvasyyhysi tyydyttämiseen.
Jeesuksen seuraaminen ja Hänen armonsa omistaminen EI kuulu kahden tien kulkijoille. Huomaa: armo JA totuus kuuluvat yhteen.
Sinun pintakuorrutettu oppisi ei ole Totuudesta. Tämä on suoraan sanottava sinulle, joka petollisesti myyskentelet Jumalan sanaa.
Omilla teoilla ei autuutta voi ostaa, mutta jos Jeesuksen omaksi haluat, sinun on ristiinnaulittava lihasi himoineen ja haluineen.
"Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni." Luuk.14:33
"Joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias."
Matt. 10:38
"Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen." Gal.5:24Semper.Fidelis kirjoitti:
Käytät Jeesuksen sanoja oman korvasyyhysi tyydyttämiseen.
Jeesuksen seuraaminen ja Hänen armonsa omistaminen EI kuulu kahden tien kulkijoille. Huomaa: armo JA totuus kuuluvat yhteen.
Sinun pintakuorrutettu oppisi ei ole Totuudesta. Tämä on suoraan sanottava sinulle, joka petollisesti myyskentelet Jumalan sanaa.
Omilla teoilla ei autuutta voi ostaa, mutta jos Jeesuksen omaksi haluat, sinun on ristiinnaulittava lihasi himoineen ja haluineen.
"Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni." Luuk.14:33
"Joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias."
Matt. 10:38
"Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen." Gal.5:24Me emme tule Jeesuksen omiksi ristiinnaulitsemalla itsemme.
Me tulemme Jeesuksen omiksi, eli synnymme uudesti ylhäältä Hengestä,
nostamalle katseemme ristiinnaulittuun.
Ja kun tämä on tapahtunut, me voimme uskon kautta ymmärtää sen,
että meidät on ristiinnaulittu himoinemme ja haluinemme Hänen kanssaan.kalamos kirjoitti:
Me emme tule Jeesuksen omiksi ristiinnaulitsemalla itsemme.
Me tulemme Jeesuksen omiksi, eli synnymme uudesti ylhäältä Hengestä,
nostamalle katseemme ristiinnaulittuun.
Ja kun tämä on tapahtunut, me voimme uskon kautta ymmärtää sen,
että meidät on ristiinnaulittu himoinemme ja haluinemme Hänen kanssaan.Kierrät totuutta kuin kissa kuumaa puuroa, kalamos.
"Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, OVAT ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen." Gal.5:24
Suosittelen, että uskot Paavalia, ellet minua voi uskoa.
Paavali ilmaisee tuon asian yksinkertaisen selkeästi.
Lihan ristiinnaulitseminen himoineen ja haluineen on sinulle ilmiselvästi näennäissakramentaalinen uskomus, temppu.
Uskotko todella tuohon taikatemppuun omalla kohdallasi?
Et varmasti usko. Se onkin sinulle vain maaginen mantra.
Kysyt, mistä tiedän sen? Tiedän sen ontoista vastauksistasi, joista kokonaan puuttuu Kristuksen Hengen todistus.Semper.Fidelis kirjoitti:
Kierrät totuutta kuin kissa kuumaa puuroa, kalamos.
"Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, OVAT ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen." Gal.5:24
Suosittelen, että uskot Paavalia, ellet minua voi uskoa.
Paavali ilmaisee tuon asian yksinkertaisen selkeästi.
Lihan ristiinnaulitseminen himoineen ja haluineen on sinulle ilmiselvästi näennäissakramentaalinen uskomus, temppu.
Uskotko todella tuohon taikatemppuun omalla kohdallasi?
Et varmasti usko. Se onkin sinulle vain maaginen mantra.
Kysyt, mistä tiedän sen? Tiedän sen ontoista vastauksistasi, joista kokonaan puuttuu Kristuksen Hengen todistus.Niin. Minä en sitä enää tee. Se on tehty.
Verbimuoto ilmaisee päättynyttä tekemistä.kalamos kirjoitti:
Niin. Minä en sitä enää tee. Se on tehty.
Verbimuoto ilmaisee päättynyttä tekemistä.Niin. Jeesuksen omat kantavat ristiään joka päivä. He kieltävät alati itsensä ja oman itsekkään tahtonsa. He seuraavat Mestariaan Hänen askelissaan joka päivä, päiviensä loppuun saakka.
Uskonnollinen käännynnäinen hieroo sinun laillasi tyytyväisenä itseensä käsiään. Hän on kylläinen kuin Laodikean seurakunta. Hänen verbinsä ja tekonsa ovat päättyneet. Vaellus jäi kesken.
Jeesuksen omat sensijaan vaeltavat uskollisesti tiellä, joka on Jeesus itse, heidän Herransa. He ovat "sen tien vaeltajia". Heidän kaipauksenaan on uskon kuuliaisuuden ja totuuden Sanan kautta kasvaa pelastukseen. 1.Piet.2:2, 2.Piet.3:18.Semper.Fidelis kirjoitti:
Niin. Jeesuksen omat kantavat ristiään joka päivä. He kieltävät alati itsensä ja oman itsekkään tahtonsa. He seuraavat Mestariaan Hänen askelissaan joka päivä, päiviensä loppuun saakka.
Uskonnollinen käännynnäinen hieroo sinun laillasi tyytyväisenä itseensä käsiään. Hän on kylläinen kuin Laodikean seurakunta. Hänen verbinsä ja tekonsa ovat päättyneet. Vaellus jäi kesken.
Jeesuksen omat sensijaan vaeltavat uskollisesti tiellä, joka on Jeesus itse, heidän Herransa. He ovat "sen tien vaeltajia". Heidän kaipauksenaan on uskon kuuliaisuuden ja totuuden Sanan kautta kasvaa pelastukseen. 1.Piet.2:2, 2.Piet.3:18.Jospa sinä aloittaisit askeleesi
edellisestä jakeesta (1 Piet 2:1):
" Pankaa siis pois kaikki pahuus
ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu".
Jos taas haluat jakaa kanssani lukua 2 Piet 3,
niin olen tehnyt siitä viime vuonna aloituksen profetiat-palstalle:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10066577kalamos kirjoitti:
Jospa sinä aloittaisit askeleesi
edellisestä jakeesta (1 Piet 2:1):
" Pankaa siis pois kaikki pahuus
ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu".
Jos taas haluat jakaa kanssani lukua 2 Piet 3,
niin olen tehnyt siitä viime vuonna aloituksen profetiat-palstalle:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10066577Kyseinen jae (1 Piet 2:1) on minulle rakas ja läheinen.
Olen toiveikas sen suhteen, että sinäkin löytäisit Pietarin rohkeasta kehotuksesta osviittaa itsesi kieltämiseen, oman ristisi ottamiseen ja Jeesuksen seuraamiseen - ei vain teoriassa, vaan totuudessa ja elävässä elämässä.
PS. Panettelusta sinun ei kannata minua syyttää, kalamos. Olen veljellisesti sinua ohjannut ja rakkaudessa kehottanut Jeesuksen todelliseksi seuraajaksi.
Muistathan nämä lempeät varoituksen sanat:
Uskonnollinen käännynnäinen hieroo sinun laillasi tyytyväisenä itseensä käsiään. Hän on kylläinen kuin Laodikean seurakunta. Hänen verbinsä ja tekonsa ovat päättyneet. Vaellus jäi kesken.Semper.Fidelis kirjoitti:
Kyseinen jae (1 Piet 2:1) on minulle rakas ja läheinen.
Olen toiveikas sen suhteen, että sinäkin löytäisit Pietarin rohkeasta kehotuksesta osviittaa itsesi kieltämiseen, oman ristisi ottamiseen ja Jeesuksen seuraamiseen - ei vain teoriassa, vaan totuudessa ja elävässä elämässä.
PS. Panettelusta sinun ei kannata minua syyttää, kalamos. Olen veljellisesti sinua ohjannut ja rakkaudessa kehottanut Jeesuksen todelliseksi seuraajaksi.
Muistathan nämä lempeät varoituksen sanat:
Uskonnollinen käännynnäinen hieroo sinun laillasi tyytyväisenä itseensä käsiään. Hän on kylläinen kuin Laodikean seurakunta. Hänen verbinsä ja tekonsa ovat päättyneet. Vaellus jäi kesken.Sinä ilmeisesti et pelkää Jumalaa yhtään.
Kun sinä uskallat kirjoittaa ihan kaikista ihan mitä tahansa
ja vieläpä julkisella keskustelupalstalla,
niin minäpä myös kysyn sinulta ihan suoraan.
Oletko sinä koskaan syntynyt uudesti ylhäältä Hengestä.
Mitä vastaat tähän. Sinun ei tarvitse todistaa minulle mitään.
Vain kerro oma vastauksesi. Oletko uudestisyntynyt vai et.
"Siis, jos joku on Kristuksessa,
niin hän on uusi luomus;
se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut."kalamos kirjoitti:
Sinä ilmeisesti et pelkää Jumalaa yhtään.
Kun sinä uskallat kirjoittaa ihan kaikista ihan mitä tahansa
ja vieläpä julkisella keskustelupalstalla,
niin minäpä myös kysyn sinulta ihan suoraan.
Oletko sinä koskaan syntynyt uudesti ylhäältä Hengestä.
Mitä vastaat tähän. Sinun ei tarvitse todistaa minulle mitään.
Vain kerro oma vastauksesi. Oletko uudestisyntynyt vai et.
"Siis, jos joku on Kristuksessa,
niin hän on uusi luomus;
se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut."Kysymyksesi ei lähde vilpittömästä ja puhtaasta sydämestä.
Jos olisit kääntymätön tai uskossa kasvamisesta kiinnostunut, vastaisin sinulle ilomielin. Käännynnäisyyttä saarnaavan itseriittoisen fariseuksen vedätykseen en osallistu.
Kalamos, voisitko yrittää ottaa selvää evankeliumin totuutta puolustavien viestieni sisällöstä. Ole vapaa, niitä EI ole suunnattu sinua vahingoittamaan. Päinvastoin, sinun iankaikkista parastasi olen niillä tarkoittanut edistää.Semper.Fidelis kirjoitti:
Kysymyksesi ei lähde vilpittömästä ja puhtaasta sydämestä.
Jos olisit kääntymätön tai uskossa kasvamisesta kiinnostunut, vastaisin sinulle ilomielin. Käännynnäisyyttä saarnaavan itseriittoisen fariseuksen vedätykseen en osallistu.
Kalamos, voisitko yrittää ottaa selvää evankeliumin totuutta puolustavien viestieni sisällöstä. Ole vapaa, niitä EI ole suunnattu sinua vahingoittamaan. Päinvastoin, sinun iankaikkista parastasi olen niillä tarkoittanut edistää.En ole vielä koskaan missään nähnyt
sinun kirjoittavan ilsosanomaa Jeesuksesta.
En ensimmäistäkään kommenttia,
joka voisi synnyttää sen ilon,
josta Raamattu puhuu niiden tunnusmerkistönä,
jotka ovat ottaneet Jeesuksen vastaan.- greeeeen
Semper.Fidelis kirjoitti:
Niin. Jeesuksen omat kantavat ristiään joka päivä. He kieltävät alati itsensä ja oman itsekkään tahtonsa. He seuraavat Mestariaan Hänen askelissaan joka päivä, päiviensä loppuun saakka.
Jeesuksen omat sensijaan vaeltavat uskollisesti tiellä, joka on Jeesus itse, heidän Herransa. He ovat "sen tien vaeltajia". Heidän kaipauksenaan on uskon kuuliaisuuden ja totuuden Sanan kautta kasvaa pelastukseen. 1.Piet.2:2, 2.Piet.3:18.>>Vaellus jäi kesken.
- greeeeen
Kalamos, voisitko yrittää ottaa selvää evankeliumin totuutta puolustavien viestieni sisällöstä. Ole vapaa, niitä EI ole suunnattu sinua vahingoittamaan. Päinvastoin, sinun iankaikkista parastasi olen niillä tarkoittanut edistää.Vai että on Kalamoskin nyt sinusta, Semper, 'itseriittoinen fariseus'... Tutulta kuulostaa, niin tutulta...
Minusta taas näyttää hyvin selkeästi siltä, että todellisuudessa Kalamos on teistä se, joka ymmärtää Jumalan voiman Hänelle itsensä antavan uskovan elämässä... - yksin armosta
Kalamos, voisitko yrittää ottaa selvää evankeliumin totuutta puolustavien viestieni sisällöstä. Ole vapaa, niitä EI ole suunnattu sinua vahingoittamaan. Päinvastoin, sinun iankaikkista parastasi olen niillä tarkoittanut edistää.Minä olen kyllä nähnyt sinun julistavan evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta. Ja se sai minut iloiseksi. Siksi tiedän, että sinulla on se, mutta se on piilossa syystä tai toisesta. Oletko ajatellut, että Jeesus on Totuus? Monet etsivät totuutta ja luulevat omistavansa totuuden, mutta jos heiltä puuttuu Jeesus, se on todellisuudessa kaukaná heistä.
Oswald Chambers, jota voin ilomielin suositella, kirjoittaa seuraavaa:
"Paavali ilmaisee tässä, että Jumala kutsuu evankeliumin julistajat, mutta muista, mitä Paavali tarkoitti evankeliumilla: lunastuksen todellisuutta Jeesuksessa Kristuksessa. Meillä on taipumus asettaa pyhitys julistuksemme lopulliseksi päämääräksi. Paavali viittaa henkilökohtaiseen kokemukseensa vain esimerkin vuoksi, ei sen tähden, että kysymyksessä olisi kaiken päämäärä. Meitä ei ole lainkaan käsketty saarnaamaan pelastusta tai pyhitystä; meille on annettu tehtäväksi korottaa Jeesusta Kristusta." Parhaani Hänelle, helmikuun 1. päivä)
Tiedän itsestäni sanoa, että monenlaista tekstiä olisi voinut suoltaa vuosien aikana. Ja osin ihan oikeitakin. Mutta Jumala on onneksi pitänyt minua hiljaisena, jotta voisin ymmärtää, ympyrä sulkeutuu: Jeesuksessa aloitetaan, Jeesuksessa lopetetaan. Kun Jumala meitä pyhittää ja puhdistaa, tuo kaikki tapahtuu Hänessä pysyen ja Hänen ristintyötään ylistäen.
Luulin monta vuotta, että kaikki uskovat kokevat niin kuin minä (tarvitsevat samanlaista pyhitystä ja puhdistumista), mutta sainkin havaita, että olin itse pois poikennut ja Jeesuksesta kauas kaikonnut (ja siksi synti oli minut moneen otteeseensa kietonut). Onnellinen se, joka on Hänessä pysynyt ja Häneen kaiken aikaa katsonut.
- Niko.
Kiitos kalamos kauniista kirjoituksestasi.
Tahdon tarkastella omassa vastauksessani sitä, mitä Raamattu tarkoittaa puhuessaan "pelastuksesta". Tuon seuraavaksi esille muutamia pohdintoja aiheeseen liittyen.
Tätä mitä kalamos aloituksessasi kuvasit, tarkoitetaan termillä; vanhurskauttaminen. ( Lahjavanhurskaus )
Vanhurskauttaminen tapahtuu kuten edellä kerroit, hetkessä, Kristuksen tähden.
Kukaan ei kuitenkaan voi sanoa olevansa pelastunut uskoon tulon hetkellä, sillä pelastus ei tapahdu hetkessä, se on prosessi.
Jos pelastus tapahtuisi hetkessä, kuten vanhurskauttaminen, ei pelastusta koskaan voisi menettää. Sanan kuitenkin varoittaa painavin sanoin siitä ja tuo selvästi ilmi, että se vaara on hyvinkin todellinen.
Ihminen kyllä siirtyy "pelastuksen alle" tullessaan uskoon, toisin sanoen vanhurskautetaan. Toisin sanoen synnin palkka on maksettu kokonansa. Ihminen on siirtynyt Elämän Tielle, mutta ei ole vielä perillä.
Ihminen on perillä vasta saapuessaan kerran kirkkauteen, jos on säilyttänyt uskonsa. Vasta silloin kun on puettuna uuteen kirkastettuun ylösnousemusruumiiseensa, vasta silloin on todella pelastunut.
Vanhurskauttamisen jälkeen tällä pelastus Tiellä alkaa pyhitys.
Sana kertoo siitä näin;
"Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa" ( Hebrealaiskirje )
"Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen" ( 2. Tess. )
"Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus." ( Johanneksen evankeliumi )
Kuten edeltä luemme, pyhitys tapahtuu Jumalan Sanan kautta, toisin sanoen Totuuden kautta, Kristuksen kautta.
Uskon kautta Kristukseen.
Derek Prince opettaa pyhityksestä seuraavin sanoin:
"Pyhä Henki käynnistää pyhityksen jokaisen ihmisen sisimmässä, jonka Jumala on iänkaikkisiin tarkoituksiinsa valinnut. Kun ihminen vastaanottaa Jumalan Sanan totuuden sydämeensä, Pyhä Henki puhuu sen kautta, paljastaa uhrialttarin, erottaa uskovan kaikesta, mikä erottaa Jumalasta, ja vetää uskovaa asettamaan itsensä antautumisen ja pyhityksen paikalle alttarille. Siellä uskova pyhitetään ja hänet asetetaan erilleen Jumalalle sen kautta, että hän on yhteydessä alttariin, kuin myös alttarille vuodatetun veren pesevän ja puhdistavan vaikutuksen kautta" ( Kristillisen elämän perusteet )
Pyhityksen päämääränä on muuttuminen Kristuksen kuvan kaltaiseksi.
Miksi Sana sitten esittää pelastuksen prosessina?
Filemonin kirje antaa siihen parhaat eväät. Tämä Uuden testamentin lyhin kirje kertoo siitä mitä pelastus tarkoittaa koko merkityksessään!
Pelastus on sitä, että ihmiset palautetaan Jumalalle tarpeellisiksi, palautetaan Hänen kuvikseen, siihen tarkoitukseena joihin jokainen on alunperin tarkoitettu. Jumalalle kelpaaviksi! Juuri näin tapahtui Filemonille.
Siksi tätä päämäärää kohden kulkemista on alusta lähtien kutsuttu Tien kulkemiseksi!
Paavali kirjoittaa näin;
"Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme." ( Roomalaisille )
Hebrealaiskirje kirjoittaa näin;
"samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat."
Tätä kaikkea painottaen Kristus Tien kulkijoille, Paavalikin Jumalan pelossa kirjoitti näin;
""Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt." ( 2. Tim. )
Nämä sanat: "uskon sailyttänyt", siinä on kaiken ydin.
Pysymällä Kristuksessa loppuun asti, säilyttämällä uskon loppuun asti.Avaukseni koski Iankaikkista Elämää.
"Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä
Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
Eli tuota lahjaa emme voi ottaa vastaan kuin tulemalla Jeesuksen tykö.
Mutta aivan samoin on pelastuskin lahja. Ei ansio eikä palkkio.
Ja Raamattu sanoo, että "me olemme pelastetut".
"Jumala, joka on laupeudesta rikas ... on
TEHNYT meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme,
ELÄVIKSI Kristuksen kanssa - armosta te olette PELASTETUT ...
Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta,
ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja"
Ja nyt kun minut on siirretty kuolemasta Elämään,
ja minut on pelastettu, minä voin astua kilparadalle,
ja saavuttaa jotakin. Mutta se on sitten jo kokonaan toinen asia.
Palkka tulee uskollisesta palvelusta,
kruunu ansiokkaasta kilpailusta,
aarre hyvän tekemisestä.
Mutta iankaikkinen elämä ja pelastus
ovat Jumalan lahjoja yksin armosta.
Ja ne otetaan vastaan tässä ajassa tulemalla Jeesuksen tykö,
tai ei sitten koskaan.
Jeesus rajsi tien iankaikkiseen elämään tarkasti sanoen:
Joh.8.
29 Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista."
30 Kun hän näin puhui, uskoivat monet häneen.
31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "JOS TE PYSYTTE minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
Siinä oli siis ehto - JOS ? Mikäli ihminen ei pysy siinä SANASSA, jonka Jeesus opetti, hän on katsonut YLEN totuuden. Siitä Jeesus sanoi:
Joh. 12:48
Joka katsoo minut YLEN eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se SANA, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet
viimeisenä päivänä.
Uskonnot ovat katsoneet YLEN Jeesuksen julistaman Isän SANAN, ja muokanneet oppinsa omien korvasyyhyjensä mukaan.Jeesuksen luokse tulijoita ja sieltä pois menijöitä on ollut iät ja ajat, mutta Jeesukseen Kristukseen mielensä pysyvästi kiinnittäneitä ei ole vielä riittävästi:
Heprealaiskirje 3
1 "Sen tähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, - k i i n n i t t ä k ä ä - m i e l e n n e - meidän tunnustuksemme apostoliin ja - y l i m m ä i s e e n - p a p p i i n, - Jeesukseen,
Ylimmäinen pappimme, Jeesus Kristus, on välimies, jossa meidän pitää pysyä kuuliaisuuden kautta:
Johannes 15
1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niin kuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
6 Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat."- hurri...
kalamos kirjoitti:
>>Jeesuksen luokse tulijoita ja sieltä pois menijöitä on ollut iät ja ajat
Jos tulemme vain ihmettelemään Häntä,
mutta emme ota Häntä vastaan,
niin silloin me emme tosiasiassa ole tulleet Hänen tykönsä
siinä mielessä kuin avauksesani kuvasin.
....................
Taas sitä kalamössöä katsos kun kalamos menee jeesuksen tykö sanomaan että olen ottanut sinut vastaan mutta kalamos ei ole ottanut vastaan pelastusta yksin uskosta yksin armosta niin että Jumala sanansa kautta yksin saisi pelastaa.
Kalamössöä on siis se kun sanotaan jeesukselle että olenhan minäkin ottanut sinut vastaan tunnustanut uudestisyntyneeni ihmisten edessä julkisesti,enkö muka ole vanhurskas?
- Sama Saara
Kiitos kalamos kirjoituksistasi! Iloitsen aina niitä lukiessani, sillä minä Jumalan lapsena tunnistan henkesi, joka on uudestisyntynyt Pyhästä Hengestä!
Jos tuota lahjavanhurskautta ei ymmärrä, niin ihminen on jatkuvassa pelossa pelastuksensa suhteen. Se ei ole luottamusta Kristuksen sovotustyöhön, vaan epäuskoa.
Ihmetyttää ihmisten ymmärtämättömyys omien mahdolisuuksien olemattomuudesta. Vapauteen Kristus meidät vapautti, älkäämme siis antako uudestaan sitoa itseämme orjuuden ikeeseen, on ennenkaikkea omiin voimiin ja omaan vaellukseen luottamiseen!
Suuri lahja on tämä saada ymmärtää ja vain tämän ymmärtämällä meillä voi olla ylitse ymmärryksen käyvä rauha!
Ole siunattu veljeni Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa! "kuista elämää ei voi saada muulla tavalla
kuin tulemalla Jeesuksen tykö (Joh 5:39-40). "
Taas tuota soopaa syötetään. Kuolema on kertakaikkinen. Sitä ei raamatun sanomiset muuta. Keskittyisitte siihen kuinka tämä todellinen elämä tulisi elää.
Jokaisen olion syntymä sisältää vastakohtansa -kuoleman-. Mikään ei ole pysyvää. Kaikki muuttuu. Rajaton ja ajaton materin yksin on ikuista.
Ettekö ymmärrä oppinne älyttömyyttä. Raamatun pilkkujen ja pisteiden paikat ratkaisisivat mitä ihmiselle tapahtuu kuoltuaan.Sinä et nyt aivan ymmärtänyt Raamatun ilmoitusta.
Minä olen jo siirtynyt kuolemasta elämään.
Iankaikkinen elämä minun kohdallani on jo alkanut
silloin kun minä synteihini kuollut synnyin uudesti ylhäältä Hengestä.
Minä elän ja uskon Jeesukseen, enkä ikinä kuole.
Pyhä Henki asuu minussa. Mutta toki me, joilla on Hengen esikoislahja, huokaamme sisimmässämme odottaen lapseksi-ottamista
myös meidän ruumiimme osalta, siis ruumiimme lunastusta.
Tämä tapahtuu ylösnousemuspäivänä.
Aloittaja kaipaa kuulla tai lukea ilosanomaa Jeesuksesta, sanomaa, joka voi synnyttää iloa kuulijan tai lukijan sydämessä.
Älä pelkää, en ole osaton siitä ilosta, jonka Jeesus lahjoittaa evankeliumin vastaanottajille. Enkeli ilmoitti jo kauan sitten tuon ilon ja myös minä saan omistaa sen sydämessäni:
"Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle: teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa." Luuk.2:10-11
Jumalan sana antaa meille kehotuksia uskossa kasvamiseen ja yhä täydellisempään Herralle erottautumiseen. Se tapahtuu seuraamalla Jeesusta, itsensä kieltämisen ja oman ristin ottamisen kautta. Sillä tiellä pääsee osalliseksi Hengen hedelmästä, jossa rakkauden jälkeen heti toisena mainitaan ilo.
Hengen hedelmänä saatu sisäinen ilo kestää koetuksissa ja silloinkin, kun ulkonaisesti ei ole mitään ilonaiheita näköpiirissä.
"Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen." Gal.5:22Olenkohan minä nyt aivan sokea,
kun minun on ollut jotenkin vaikea tunnistaa
mainitsemiasi Hengen hedelmiä sinun tuotoksissasi?- greeeeen
kalamos kirjoitti:
Olenkohan minä nyt aivan sokea,
mainitsemiasi Hengen hedelmiä sinun tuotoksissasi?Samoin, minäkään en näe Semperin kirjoituksissa Hengen hedelmää. Silti niissä on paljon asiaakin. Teot ovat merkittäviä ja niissä usko tulee todeksi!
Usko ilman tekoja on kuollut ja hyödytön. - ristinmies,.,
kalamos kirjoitti:
Olenkohan minä nyt aivan sokea,
mainitsemiasi Hengen hedelmiä sinun tuotoksissasi?Kyllä kalamos on sokea fariseus joka ei näe semperin selvää Raamatullista tekstiä ja näyttää risti ja paljon muuta puuttuvan kalamoksen rististä eikä "äijä" edes ymmärrä mistä rististä on kyse.
Sitä se "vastaan ottaminen" saa aikaan ollaan vastaan otettu oma usko syliin takaisin ja sitten aletaan puhumaan uskosta jota ei ole alkuunkaan ollut. greeeeen kirjoitti:
Samoin, minäkään en näe Semperin kirjoituksissa Hengen hedelmää. Silti niissä on paljon asiaakin. Teot ovat merkittäviä ja niissä usko tulee todeksi!
Usko ilman tekoja on kuollut ja hyödytön.Nin on niinkuin sanoit että Semperin textissä on paljon hyvä !! Katsos minäkin olen saanut vanhurskauden Jeesuxesta Lahjana ja nIin tämä Lahjavanhurskaus ON valloittanut mninua vähän eri tavalla kuin mitä lahjavanhurskauden opettajat opettaa helluntailaisuudessa ikävä kyllä. Ja ovat omaxuneet jo kauan ettei usko eikä vanhurskaus tartte kuulla missään ja sentakia he eivät ole koskaan vanhurskautettu vaikka he omassa tyytyväisyydessä on näin sen kokeneet väärässä hengessä !! Ilman Vanhurskauden tekoja ei ole mitään Vanhurskaus ilman tekoja on usko kuollut.
IlMAN USKON HEDELMÄT ON USKO KUOLLUT,,,,,,,,, NIIN ON MYÖSKIN VANHURSKAUDEN LAITA KUOLLUT KUN KIVI ILMAN HEDELMIÄ...greeeeen kirjoitti:
Samoin, minäkään en näe Semperin kirjoituksissa Hengen hedelmää. Silti niissä on paljon asiaakin. Teot ovat merkittäviä ja niissä usko tulee todeksi!
Usko ilman tekoja on kuollut ja hyödytön.Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?
Ei viikunapuu voi tuottaa öljymarjoja eikä viinipuu viikunoita?
Eikä myöskään suolainen lähde voi antaa makeata vettä.
Voiko ihminen, joka jatkuvasti solvaa
ja puhuu valhetellen kaikkinaista pahaa,
tuoda esiin jotain hyvää.
Annapa linkki johonkin sellaiseen semperin kirjoitukseen,
jossa on jotain, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa,
mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa.
Sellainenkin linkki kiinnostaisi, jossa hän kirjoittaisi jotain uskon teoistaan.
On aina mielenkiintoista lukea teoista, jotka uskon kautta ovat tapahtuneet.ristinmies,., kirjoitti:
Kyllä kalamos on sokea fariseus joka ei näe semperin selvää Raamatullista tekstiä ja näyttää risti ja paljon muuta puuttuvan kalamoksen rististä eikä "äijä" edes ymmärrä mistä rististä on kyse.
Sitä se "vastaan ottaminen" saa aikaan ollaan vastaan otettu oma usko syliin takaisin ja sitten aletaan puhumaan uskosta jota ei ole alkuunkaan ollut.Fariseus on sellainen ihminen,
joka kaikin tavoin tekojen avulla yrittää saavuttaa Jumalan suosion.
Hän ei tyydy täyttämään vain Jumalan lakia.
Hän maksaa kymmenykset mintuista ja tilleistäkin.
Ja tekee itselleen valtaisan määrän muita lakeja,
ettei vaan vahongossakaan rikkoisi Jumalan lakeja.
Minä en kuulu tuohon joukkoon. Mutta Paavali kyllä kuului.
Paavali oli fariseus,
joka lain vanhurskauteen nähden oli nuhteeton.
Mutta sitten tapahtui jotakin. Paavali kertoo:
"Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin,
Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla,
sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki
ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen
ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan,
ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee,
vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta,
sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella"- ristinmies,,
kalamos kirjoitti:
Fariseus on sellainen ihminen,
Paavali oli fariseus,
sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella"Sinähän olet vastaanottanut uskosi kautta Jeesuksen, eikö niin?
Kalamos parka omien tekojen päälle koettaa rakentaa Jumalan valtakuntaa, onnistumatta. - greeeeen
kalamos kirjoitti:
Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?
Ei viikunapuu voi tuottaa öljymarjoja eikä viinipuu viikunoita?
Eikä myöskään suolainen lähde voi antaa makeata vettä.
Voiko ihminen, joka jatkuvasti solvaa
ja puhuu valhetellen kaikkinaista pahaa,
tuoda esiin jotain hyvää.
Annapa linkki johonkin sellaiseen semperin kirjoitukseen,
jossa on jotain, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa,
mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa.
Sellainenkin linkki kiinnostaisi, jossa hän kirjoittaisi jotain uskon teoistaan.
On aina mielenkiintoista lukea teoista, jotka uskon kautta ovat tapahtuneet.Ei. Siinä vastaus ensimmäiseen kysymykseesi, Kalamos. Semperin lähde pulppuaa karvasta vettä - sen olen todennut jo aiemminkin. Silti hänen kirjoituksissaan on asiaakin. Se ei ole kuitenkaan yhtä kuin Hengen hedelmä; rakkaus, ilo ym., eli Raamatun mukaisia tosiasioita voi todeta ilman, että se on Hengen hedelmää.
- Sohvitäti
ristinmies,, kirjoitti:
Sinähän olet vastaanottanut uskosi kautta Jeesuksen, eikö niin?
Kalamos parka omien tekojen päälle koettaa rakentaa Jumalan valtakuntaa, onnistumatta.Sinun teksteissäsi taas ei ole luettavissa rakkauden häivääkään.
Kovaa puhetta, ilman armoa.
Kaiken lisäksi, valheen ja eksytyksen hengessä, yrität myös kääntää totuuden, kalamosta vastaan. kalamos ei julista tekojenvanhurskautta, te hellarit julistatte.
Tämä on mielenkiintoista. Kun Jumalan armo mainitaan, nousee riivaajia pintaan kuin olisi heittänyt pommin veteen. - greeeeen
kalamos kirjoitti:
Fariseus on sellainen ihminen,
Paavali oli fariseus,
sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella"Niin, Kalamos, nykypäivän fariseus saattaa maksaa kymmenykset tai vaikkapa auttaa sairasta siksi, että pelastuisi itse. Joskus muinoin oli vielä vähän erilaisiakin tapoja (muka) miellyttää Jumalaa. Fariseus ei tee näitä tekoja sisäisestä halusta tehdä ne, vaan itsensä pelastaakseen.
Itsensä Kristukselle TODELLISESTI ANTANUT uskova taas rakastaa lähimmäisiään ja auttaa kärsiviä sydämensä halusta. Hän ei siis ajattele tekoihin ryhtyessään ansaitsevansa niillä pelastusta tai miellyttävänsä Jumalaa, vaan hänellä tosiaankin on HALU HYVÄÄN.
Kukaan ei tule vanhurskaaksi siitä, että tekee itselleen lakeja ja ryhtyy tekoihin vastahakoisesti ja pakosta. Semper julistaa sanomaa, jossa Kristuksen oma joutuu jatkuvasti taistelemaan omaa itsekkyyttään ja pahoja halujaan vastaan. Semperin uskova joutuu jatkuvasti pakottamaan itsensä tekemään vastoin todellista tahtoaan. Se EI ole Raamatun mukainen sanoma. savonarola kirjoitti:
Nin on niinkuin sanoit että Semperin textissä on paljon hyvä !! Katsos minäkin olen saanut vanhurskauden Jeesuxesta Lahjana ja nIin tämä Lahjavanhurskaus ON valloittanut mninua vähän eri tavalla kuin mitä lahjavanhurskauden opettajat opettaa helluntailaisuudessa ikävä kyllä. Ja ovat omaxuneet jo kauan ettei usko eikä vanhurskaus tartte kuulla missään ja sentakia he eivät ole koskaan vanhurskautettu vaikka he omassa tyytyväisyydessä on näin sen kokeneet väärässä hengessä !! Ilman Vanhurskauden tekoja ei ole mitään Vanhurskaus ilman tekoja on usko kuollut.
IlMAN USKON HEDELMÄT ON USKO KUOLLUT,,,,,,,,, NIIN ON MYÖSKIN VANHURSKAUDEN LAITA KUOLLUT KUN KIVI ILMAN HEDELMIÄ...Ja sinä siis löydät semperin kirjoituksista nämä Hengen hedelmät: "rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen." Gal.5:22
- tenderly,,
Sohvitäti kirjoitti:
Sinun teksteissäsi taas ei ole luettavissa rakkauden häivääkään.
Kovaa puhetta, ilman armoa.
Kaiken lisäksi, valheen ja eksytyksen hengessä, yrität myös kääntää totuuden, kalamosta vastaan. kalamos ei julista tekojenvanhurskautta, te hellarit julistatte.
Tämä on mielenkiintoista. Kun Jumalan armo mainitaan, nousee riivaajia pintaan kuin olisi heittänyt pommin veteen.sohvin pakanallinen rakkaus on samaa laatuaan kuin se on esim. simpansseilla ja koirilla.
Kovasydäminen olet vailla armon hitustakaan sinä sohvi.
Sovit kalamoksen kanssa hyvin yhteen henkeen. - Sohvitäti
tenderly,, kirjoitti:
sohvin pakanallinen rakkaus on samaa laatuaan kuin se on esim. simpansseilla ja koirilla.
Kovasydäminen olet vailla armon hitustakaan sinä sohvi.
Sovit kalamoksen kanssa hyvin yhteen henkeen.Mikä pakanallinen rakkaus?
En minä ole pakana. greeeeen kirjoitti:
Niin, Kalamos, nykypäivän fariseus saattaa maksaa kymmenykset tai vaikkapa auttaa sairasta siksi, että pelastuisi itse. Joskus muinoin oli vielä vähän erilaisiakin tapoja (muka) miellyttää Jumalaa. Fariseus ei tee näitä tekoja sisäisestä halusta tehdä ne, vaan itsensä pelastaakseen.
Itsensä Kristukselle TODELLISESTI ANTANUT uskova taas rakastaa lähimmäisiään ja auttaa kärsiviä sydämensä halusta. Hän ei siis ajattele tekoihin ryhtyessään ansaitsevansa niillä pelastusta tai miellyttävänsä Jumalaa, vaan hänellä tosiaankin on HALU HYVÄÄN.
Kukaan ei tule vanhurskaaksi siitä, että tekee itselleen lakeja ja ryhtyy tekoihin vastahakoisesti ja pakosta. Semper julistaa sanomaa, jossa Kristuksen oma joutuu jatkuvasti taistelemaan omaa itsekkyyttään ja pahoja halujaan vastaan. Semperin uskova joutuu jatkuvasti pakottamaan itsensä tekemään vastoin todellista tahtoaan. Se EI ole Raamatun mukainen sanoma.Vanhurskaaksi tulee se, joka tekee Jumalan tahdon, niin kuin Semper sanoo.
Ja sen vuoksi hän ja moni muukin sinua lukuunottamatta, joutuu jatkuvasti taistelemaan lihansa tahtoa vastaan.
Rom 7:18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
Rom 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
Näin on marjat.
PS.
Sinulla greeen tuntuu olevan se periaate, että Semper on aina väärässä.
Green:
>>>Semperin uskova joutuu jatkuvasti pakottamaan itsensä tekemään vastoin todellista tahtoaan.- greeeeen
Jonah kirjoitti:
Vanhurskaaksi tulee se, joka tekee Jumalan tahdon, niin kuin Semper sanoo.
Ja sen vuoksi hän ja moni muukin sinua lukuunottamatta, joutuu jatkuvasti taistelemaan lihansa tahtoa vastaan.
Rom 7:18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
Rom 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
Näin on marjat.
PS.
Green:
>>>Semperin uskova joutuu jatkuvasti pakottamaan itsensä tekemään vastoin todellista tahtoaan.Jonahille.
Sinä, Semper tai kuka tahansa muu uskova, joka joutuu taistelemaan jatkuvasti omaa itsekkyyttään ja pahoja halujaan vastaan, EI ole riisunut yltään vanhaa minäänsä, vaan on yhä lihansa vallassa. Hengen vallassa olevalla on tahto ja kyky hyvään ja hän tekee sitä halusta ja iloiten - ei hampaat irvessä todellista tahtoaan vastaan taistellen. Jonah kirjoitti:
Vanhurskaaksi tulee se, joka tekee Jumalan tahdon, niin kuin Semper sanoo.
Näin on marjat.
PS.
Green:
>>>Semperin uskova joutuu jatkuvasti pakottamaan itsensä tekemään vastoin todellista tahtoaan.Kiitos viestistäsi, Jonah. Täyttä asiaa kirjoitit, eikä ollut ensimmäinen kerta.
Meillä on näkemyseroja eräissä kysymyksissä, mutta olen tosi iloinen joka kerta, kun veljellisesti löydämme toisemme 'samalta aallonpituudelta'.
Mukavaa alkukesää ja Jumalan runsasta siunausta!
"Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne." 2.Kor.13:13- greeeeen
Kiitos viestistäsi, Jonah. Täyttä asiaa kirjoitit, eikä ollut ensimmäinen kerta.
Meillä on näkemyseroja eräissä kysymyksissä, mutta olen tosi iloinen joka kerta, kun veljellisesti löydämme toisemme 'samalta aallonpituudelta'.
"Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne." 2.Kor.13:13Olette siis molemmat, Semper ja Jonah, maljan ulkopuolen kiillottajia. Teette tekoja, jotka eivät ole lähtöisin sydämestänne.
27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!
28 Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta.
(Matt. 23:25-28) Semper.Fidelis kirjoitti:
Kiitos viestistäsi, Jonah. Täyttä asiaa kirjoitit, eikä ollut ensimmäinen kerta.
"Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne." 2.Kor.13:13Hyvää kesää ja Jumalan siunausta myös sinulle, veljeni Semper.
- Sohvitäti
Jumala Itse vetää meitä tykönsä, luoksensa.
Hän ei odota meiltä tekoja, vain sen, että tulemme Hänen luokseen, tykö.
Hän Pyhän Henkensä kautta vaikuttaa meissä ne teot, jotka Hän Itse haluaa meidän kauttamme tehdä, lähimmäisillemme, sekä koko maailmalle, luomakunnalle.
Veli kalamos on Kristuksessa pyhitetty, kristitty.
Lain'alaiset eivät voi tätä koskaan ymmärtää.
Matt. 11:28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
Matt. 17:17 Niin Jeesus vastasi ja sanoi: "Voi sinä epäuskoinen ja nurja sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän kanssanne? Kuinka kauan kärsiä teitä? Tuokaa hänet tänne minun tyköni."
Matt. 19:14 Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta".
Matt. 25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
Mark. 9:19 Hän vastasi heille sanoen: "Voi, sinä epäuskoinen sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän luonanne? Kuinka kauan kärsiä teitä? Tuokaa hänet minun tyköni."
Mark. 10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
Luuk. 6:47 Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan-minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on.
Luuk. 18:16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
Joh. 5:40 ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.
Joh. 6:35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
Joh. 6:37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
Joh. 6:45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.
Joh. 6:65 Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna".
Joh. 7:37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.>>Jumala Itse vetää meitä tykönsä, luoksensa.
Hän ei odota meiltä tekoja, vain sen,
että tulemme Hänen luokseen, tykö.
Hän Pyhän Henkensä kautta vaikuttaa meissä ne teot,
jotka Hän Itse haluaa meidän kauttamme tehdä
Huomaan kalamoksen vähätelleen vaellustani Jeesuksen seuraajana. 'Tuotokseni' eivät sovi kalamoksen korvasyyhyyn.
En ihmettele kalamoksen loukkaantumista minun sanoihini.
On ilmeistä, että jokainen itseään kunnioittava fariseus loukkaantuu, jos heidän "vaskikäärmeen katsekontaktiin" perustuvaa valheiloaan häiritään Jeesuksen sanoilla - sillä ainoalla todellisella pelastussanomalla, jota Jeesus julisti.
Kalamoksen näennäisevankeliumi on sitä toista evankeliumia, josta Paavali varoitti erittäin jyrkin sanoin, Gal.1.luku.
Olen sydämessäni varma, että kalamoksen varoittaminen hänen farisealaisesta opistaan on Jumalan vaikuttamaa rakkautta.
2.Tim.4:1 "Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta:
4:2 saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.
4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4:4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.
4:5 Mutta ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, tee evankelistan työ, toimita virkasi täydellisesti."- greeeeen
kalamos kirjoitti:
En ole puhunut sinun vaelluksestasi mitään. Enkä tiedä siitä mitään.
Niin, Kalamos, sinä olet todennut vain silminnähtäviä asioita ja mm. kysynyt, löytyykö Semperin kirjoituksista Hengen hedelmää. Mutta mitä tekeekään itse Semper, joka siis väittää sinun vähättelevän hänen vaellustaan... Hän kutsu sinua fariseukseksi, sanoo asiasi olevan 'puuta-heinää' -opin arvoinen ja väittää sinun myyskentelevän petollisesti Jumalan sanaa... jne. jne. jne.
Kumpiko siis todellisuudessa vähättelee toisen vaellusta ja myös toista muutenkin uskovana?!
Kalamos kirjoittaa -->Ja sinä siis löydät semperin kirjoituksista nämä Hengen hedelmät: "rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen." Gal.5:22
Niin miten sinä löydät Jeesuxen kovin kova hyökkäyxessä fariseuxia vastaan,, niin että jopa opetuslapsetkin on aivan ihmeissä.. miten löydät Hengen Hedelmät kun Jeesus ajaa ruoskalla ulos rahanvaihtajat tempelistä ???Jonah kirjoittaa -->PS.
Sinulla greeen tuntuu olevan se periaate, että Semper on aina väärässä
Ja Green kirjoittaa ---> Samoin, minäkään en näe Semperin kirjoituksissa Hengen hedelmää. Silti niissä on paljon asiaakin. Teot ovat merkittäviä ja niissä usko tulee todeksi!
Huomasitko Jonah ?? Silti niissä on paljon asia???- greeeeen
savonarola kirjoitti:
Jonah kirjoittaa -->PS.
Sinulla greeen tuntuu olevan se periaate, että Semper on aina väärässä
Ja Green kirjoittaa ---> Samoin, minäkään en näe Semperin kirjoituksissa Hengen hedelmää. Silti niissä on paljon asiaakin. Teot ovat merkittäviä ja niissä usko tulee todeksi!
Huomasitko Jonah ?? Silti niissä on paljon asia???Niin, savonarola, ihan samaa ajattelin Jonahille kirjoittaa eilen, mutta annoin olla. Hyvä, että edes sinä huomasit tässä(kin) asian oikean laidan. :)
Niin, ja ne fariseukset, joille Jeesus hyvin suoraan puhui olivat millaisia?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10707601/#comment-55624498
- greeeeen
Hmm... Kristus, Jumalan voideltu ja Semperkö verrannollisia...
"Tulemalla Jeesuksen tykö, me saamme Ikuisen Elämän"
Siis juttu tarkoittaa UT:n uskomusten uskomista. Jeesuksen luo nyt ei kertakaikkiaan kukaan voi mennä. Hän asustaa taivaassa ja tiirailee meitä pilven reunalta.
Miksi valehdella ikuisesta elämästä. Te tiedätte, että jokainen lihallinen (elollinen) kuolee ja olio maatuu luonnonkiertokulkuun.
Mietitäänpä ylösnousemusruumista.
Kokoaako UT:n jumala jokaisen ruumiin atomeineen maan ääristä kasaan ja "tempaa" taivaaseen joskus kaukaisessa tulevaisuudessa.
Js kokoaa niin minkä ikäisenä. Kuolinhteken raihnaisena ruumiina ja jolloin ihmisen tietoisuus on lähellä nollaa. Tai vastasyntyneen ruumiina. Vai minkä ikäisenä?
Tuskin kuolihetkeläisestä tai vastasyntyneestä on ikuiseksi palvojaksi.
Jos ylös nouseekin henki eli sielu. Onko sielulla tunteita, muistoja elämästään ihmisessä eli onko sielulla muisto ihmisen elämästä.
Ellei ole, robottimainen ikuisesti elävä sielu osaa palvoa uskollisesti ja ikuisesti.
Mutta jos on muistoja, oikeuden tuomarin edessä tuomittavalla on mahdollisuus vastata kysymyksiin. Välittäisikö UT:n jumala kysyä, miten elit elämäsi, millainen olit kanssaihmisillesi, autoitko ketään, elitkö vain itseäsi varten.
Mitä luulette kun uudestisyntyneet ja muutkin vastaisivat robottimaisesti kuten palstalla he tekevät: "Me uskoimme Sinuun ehdoitta". Mitä UT:n jumala vastaisi?
Voisiko jumalanne vastata: "En välitä piiruakaan uskostanne. Välitän sen sisällöstä. Välitän siitä mitä elämänne aikana teitte." "Yritittekö edes elää elämäänne muiden joukossa rinnakkain kaikkiin hyviin tekoihin pyrkien. Siksi annoin teille vapaan tahdon, että tahtoisitte hyvää lähimmäisellenne."
Jos jumalanne ei teoista välitä, mutta hyväksyy höpötyksen "uskon...uskon, eikö hän olisi tekopyhä farisealainen.
Luulisin että jumalanne heittäisi välittömästi alas uskonhöpöttäjät. Mitä hän tekisi petollisilla ihmisillä. Ei sillä olisi mitään tarvetta seurustella taivaassa höpöttäjärobottisielujen kanssa.
Uskovilla on oppikirja. Miettikää, kertooko oppikirjanne varmasti totuutta kuoleman jälkeisistä.Ei vaan henkilökohtaista suhdetta Jeesusken kanssa.
Sitä, että Hän tuntee omansa, ja Hänen omansa tuntevat Hänet.
- Usko Toivonen
>> Tulemalla Jeesuksen tykö, me saamme Ikuisen Elämän >>
Aamen!
Ei ole mitään muuta tietä, hyvän osan valintaa, kuin tulla Jeesuksen tykö.
39. Ja hänellä oli sisar, Maria niminen, joka asettui istumaan Herran jalkojen juureen ja kuunteli hänen puhettansa.
40. Mutta Martta puuhasi monissa palvelustoimissa; ja hän tuli ja sanoi: "Herra, etkö sinä välitä mitään siitä, että sisareni on jättänyt minut yksinäni palvelemaan? Sano siis hänelle, että hän minua auttaisi."
41. Herra vastasi ja sanoi hänelle: "Martta, Martta, moninaisista sinä huolehdit ja hätäilet,
42. mutta tarpeellisia on vähän, tahi yksi ainoa. Maria on valinnut hyvän osan, jota ei häneltä oteta pois."
Jeesus lupaa ..
37. Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
Joh. 6.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 983413
- 623107
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342614- 802403
- 802343
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402056Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan211679- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil401634