oiskos tietoa rahtilaiva m/s sternistä? historiaa? mistä muuten keksitty kelta valkorenkainen korsteeni?
m/s stern
12
835
Vastaukset
- möbigail
Alus oli entinen Tyysterniemi, jonka liikemies Juhani Lahtinen kumppaneineen osti ja piti muutettaman kuivarahtialukseksi. Nimi tulee siitä, että Tyy ja iemi poistettiin ja näin saatiin hieno nimi ja säästettiin maalia. Kyseisellä "liikemiehellä" oli myös Puolasta ostettu pikkuinen Krisgail sekä Abigail, joka makailee Reposaaressa edelleen nimellä Jakil.
Lisäksi ko. liikemies oli jollain tavalla mukana Ilmari Tuulen pojalleen lahjoittaman Tellholmin liikenteeseen saattamisessa. - slhyläinen
Lue SLHY:n tuoreimmasta LAIVA-lehdestä laivan koko tarina
- koivistonkuunari
Jos ne reposaaren hajut tulevat KUUNARI KOIVISTOSTA , siistiminen tulee
kalliiksi. Betoni ehkä mätänee niin syvällä ja paineessa.
Eivät ne hajut JAKILista tule!! Mene viereen haistamaan..
Kuunari KOIVISTON viereen kyllä mahtuu? - Ihan romu
se makasi Toppilassa kai vuosia ja vesi jäätyi tuubeissa ja tuli iso vahinko.
- forsman1
olin muuten tolla stern laivalla kesähommissa 80 luvun alkupuolella kun se oli muutettu rahtilaivaksi uudestakaupunkista lähettiin puolaan se oli vielä sitä lech walesan aikaa käytiin gdanskissa ja gdyniassa ja sakassa norjassa hollannissa ja sieltä tornioon hienoa aikaa se olin 16 vuotias pojankloppi
- motormanMake
Kävin siinä minäkin keikkumassa, ihan kelvollinen kippo.
- espoomies791
oiskos sternistä valokuvaa?
- espoomies791,5
Ois
no missä?;) värivalokuvaa?:)
Tässä nimellä TARA ROSE. Kai muistuttaa STERNiä aikalailla ja helpottaa tuskaa, kunnes oikea kuva löytyy. http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=1761619
- --------
Sparks kirjoitti:
Tässä nimellä TARA ROSE. Kai muistuttaa STERNiä aikalailla ja helpottaa tuskaa, kunnes oikea kuva löytyy. http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=1761619
Jakil vietiin syyskuusa Reposaaresta romuttamolle Porin Luotsinmäelle ( entinen Luotsinmäen tansipaikka ).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043558
- 623207
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342704- 822507
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422134- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706