Olemme yrittäneet lasta 1,5 vuotta. Reilu puolivuotta sitten käytiin verikokeissa, minulle tehtiin tuubatähystys, ja mieheltä otettiin spermanäytteet. Kaikki näytti olevan kunnossa. Myöhemmin lääkäri kuitenkin havaitsi miehen sperma tuloksissa joidenkin arvojen olevan koholla...muistaakseni sanoi, jotain tulehdusarvoista ja valkosoluista.
Lähete tuli virtsakokeisiin. Mutta mieheni ei koskaan sinne ehtinyt mennä pahan työtapaturman vuoksi. Siitä on nyt puolivuotta, kun viimeeksi olimme sairaalaan yhteyksissä. Olemme 30-vuotiaita ja näin ollen kysynkin, antaako yleislääkärit meille vielä apua lapsettomuuteen. Miehen kiveksessä on suonikohju, voiko se vaikuttaa olennaisesti lapsettomuuteen.
Lapsettomuutta 1,5 vuotta
Jokolkyt
1
165
Vastaukset
Kiitos kysymyksestäsi!
Yleislääkärit eivät ole yleensä perehtyneitä lapsettomuuden hoitoon. Suosittelen, että miehesi menee käymään urologin vastaanotolla, koska siellä voidaan selvittää sekä mahdolliset tulehdukset sekä myös suonikohjulöydöksen merkitys. Mukaan kannattaa ottaa sperma-analyysivastaus. Mikäli teillä ei ole sitä itsellänne, niin pyytäkää kopio sieltä, missä näyte on tutkittu. Voitte myös pyytää soittoaikaa sairaalaan, missä olitte alkututkimuksissa ja jatkaa tutkimuksia sitä kautta.
Ystävällisin terveisin,
Anna-Kaisa/Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602814
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322385- 792208
- 602033
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351398