Sinulla on Elävä Usko ja syvällinen Sanan tuntemus.
Sinä osaat kirjoittaa selkeää ja vastaansanomatonta Sanan Totuutta.
Kuitenkin melko harvoin teet aloituksia? Jospa tekisit!
Toivomus Usko Toivoselle
19
99
Vastaukset
- Usko Toivonen
Kiitos kannustuksesta "kalamos".
Ainakin tällä hetkellä on meneillään vähän rankempi jakso, ja en ennätä kovin
paljoa palstalla aikaa viettämään, mutta ehkäpä sitten, kun tilanne rauhoituu.
Toistaiseksi lueskelen palstaa ja kommentoin, jos siltä tuntuu.
Iloitsen hyvistä, rakentavista avauksista.
10. Palvelkaa toisianne, kukin sillä armolahjalla, minkä on saanut, Jumalan moninaisen armon hyvinä huoneenhaltijoina.
11. Jos joku puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja; jos joku palvelee, palvelkoon sen voiman mukaan, minkä Jumala antaa, että Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kunnia ja valta aina ja iankaikkisesti. Amen.
1. Piet. 4."rankempi jakso"
Et kai vaan ole niitä viinamäen miehiä?
Tunsin erään jo edes menneen uskovaisen miehen, joka sortui välillä vetäisemään viikonkin rankemman putken ja huumorimiehenä sanoi ottaneensa Jumalalta lomaa.
Olet kalamosin kanssa oikeassa kun haluatte tänne hyviä ja rakentavia keskusteluja.- Usko Toivonen
Pe.ku kirjoitti:
"rankempi jakso"
Et kai vaan ole niitä viinamäen miehiä?
Tunsin erään jo edes menneen uskovaisen miehen, joka sortui välillä vetäisemään viikonkin rankemman putken ja huumorimiehenä sanoi ottaneensa Jumalalta lomaa.
Olet kalamosin kanssa oikeassa kun haluatte tänne hyviä ja rakentavia keskusteluja.>> Et kai vaan ole niitä viinamäen miehiä? >>
No ei oikein noinkaan voi sanoa.
Neljä vuotta sitten olen viimeksi viiniä ruuan kera juonut.
Ja kaikenkaikkiaan "ammennusastiat " tulivat tarpeettomiksi, kun Jumala kutsui
elävän veden lähteelle. - Uskon kautta
Minäkin toivoisin että Usko Toivonen ostais Jumalalta puhdasta kultaa, tulessa puhdistettua, että hän tulisi entistä rikkaammaksi, ja valkeat vaatteet, että hän niihin saisi pukeutua, niin että jos hän on alaston, niin sen häpeä ei näkyisi..ja jos mahdollista ostaisi silmävoidetta, voidellakseen silmänsä että niillä näkisi, Jumalan korkeuden ja suuruuden ja kumartaisi Häntä joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren, ja vetten lähteet.
Jeesus on Luoja, ja hän lepäsi seitsemäntenä päivänä , aivan kuten Usko Toivonen...kun oli ensin tehnyt 6 päivää työtä.
Jeesuksen Ilmestys kertoo: " Autuaita ne, jotka pitävät Jumalan käskyt, heillä on valta käydä porteista (ovi) sisälle ja syödä elämän puusta" Ilm 22: 14 eng.
Näitä Jumalan sanoja Usko Toivonen tahtoo puhua...sillä kuka ei pidä käskyjä, se tekee syntiä, ja hän syö kuoleman puusta.
Jeesus meni tapansa mukaan sabattina synagookaan, ja niin tkee Usko Toivonenkin., sillä kun hän puhuu hän puhuu ikäänkuin Jumalan antamin sanoin,
Usko sanookin, kuten Jeesus: " Jos tahdot elämään sisälle, pidä käskyt" Usko ei ole edessänne väittämässä vastaan " En pidä käskyjä"..Sillä Usko seuraa Jeesuksen askelissa,..ja usko ilman tekoja on kuollut!
Tekisit aloituxen mix synti vie helvett iin... Tai vanhurskas ei voi olla ilman että vanhurskalla on Vanhurskaiden tekoja.. : )
"Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä,
sillä Jumalan siemen pysyy hänessä;
eikä hän saata syntiä tehdä,
sillä hän on Jumalasta syntynyt.
Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia.
Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta,
ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta." 1 Joh 3:9-10- 6+6=12
kalamos kirjoitti:
"Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä,
sillä Jumalan siemen pysyy hänessä;
eikä hän saata syntiä tehdä,
sillä hän on Jumalasta syntynyt.
Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia.
Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta,
ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta." 1 Joh 3:9-10Kukaan ei ole Jumalasta syntynyt koska kaikki tekevät syntiä.
6+6=12 kirjoitti:
Kukaan ei ole Jumalasta syntynyt koska kaikki tekevät syntiä.
Jumalasta syntynyt tekee vanhurskautta eikä syntiä.
Vanhurskas voi langeta syntiin, jumalaton ei voi.- jaikal.se
kalamos kirjoitti:
Vanhurskas voi langeta syntiin, jumalaton ei voi.Hyvin sanottu!!!
Tosi hyvin ja totuudemukaisesti.
Niinsonkosanot.
Vedessä uiva ei voi pudota veteen.
Laiturilla seisova tai venessä seisova voi pudota. jaikal.se kirjoitti:
Hyvin sanottu!!!
Tosi hyvin ja totuudemukaisesti.
Niinsonkosanot.
Vedessä uiva ei voi pudota veteen.
Laiturilla seisova tai venessä seisova voi pudota.KYLLÄ !!!! MUTTA VOIKO JUMALAN LAPSI JOKA MAKAA RAUHASSA TYYTYVÄISENÄ HÄNEN SYLISSÄ PUTOA VETEEN ??? EI VOI !!!!!
JOS HÄN EI ALKAA RIMPUILLA NIINKUIN UMPIKIERO UHMAAVA LAPSI .. NIIN HÄN EI VOI PUTOA .
KATSOS JOS LAPSI TEKEE KUTSUMUXEN VAHVAXI NIIN HÄN EI LANKEA .. JOS HÄN LUOTTAA ISÄNSÄ NIIN ISÄ VOI VARJELLA HÄNET NIIN ETTEI HÄN KOSKAAN LANKEA !
2. Piet. 1:10
Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
EIKÖHÄN ME YLISTETÄÄN VÄHÄN ?? VOISKO uuskarismaattiset oikein lähteä tanssimaan kun ilo on niin suuri ja olo niin turvallinen kun JUMALA PITÄÄ MEISTÄ KIINNI ETTEI MEILLÄ OLE MITÄÄN MAHDOLLISUUS LANKEA.. NO YLISTETÄÄN ---->
Hepr. 13:21
hän tehköön teidät kykeneviksi kaikkeen hyvään, voidaksenne toteuttaa hänen tahtonsa, ja vaikuttakoon teissä sen, mikä on hänelle otollista, Jeesuksen Kristuksen kautta; hänelle kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.
1. Piet. 4:11
Jos joku puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja; jos joku palvelee, palvelkoon sen voiman mukaan, minkä Jumala antaa, että Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kunnia ja valta aina ja iankaikkisesti. Amen.
2. Piet. 3:18
ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.
Juud. 1:25
hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.
Ilm. 1:6
ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen.
Ilm. 5:13
Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"
Ilm. 7:12
sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
Ilm. 14:7
Ja hän sanoi suurella äänellä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet".
Ilm. 19:1
Sen jälkeen minä kuulin ikäänkuin kansan paljouden suuren äänen taivaassa sanovan: "Halleluja! Pelastus ja kunnia ja voima on Jumalan, meidän Jumalamme.
Ilm. 19:7
Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet, ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut.
Ilm. 21:26
ja sinne viedään kansojen kunnia ja kalleudet.- pyh, pyhä, pyhä
kalamos kirjoitti:
Vanhurskas voi langeta syntiin, jumalaton ei voi.Synti on laittomuus..On ihanaa tavata kalamos, joka pitää sapatin eikä sitä riko, koska se on IV.s ..käsky...eikä hänellä ole Jumalan kuvaa seinällään, koska Jeesus on sen näkymättömän Jumalan kuva.
Ihanaa että kalamos on poistanut vieraat jumalat keskuudestaan! Ja hänen katselee uskon silmin elävää Jumalaa joka tekee pappispalvelusta meidän hyvöksemme, siinä iankaikkisessa majassa
Usko Toivonen
Muistan kaukaisen ajan,
kun olin oppikoulun ensimmäisellä tai toisella luokalla.
Vuorossa oli voimistelu- ja urheilutunti. Kauhistus minulle.
Menimme jalkapallokentälle,
jossa oli kaikki rajaviivat juuri kalkittu jne pian alkavaa sarjaottelua varten.
Mutta nyt me saimme pelata tuolla kentällä ottelun.
Palloa ja varsinkin sen perässä juoksevia pelaajia peläten
minä yritin päästä hiukan takavasemmalle: "Minä voisin olla puolustaja".
Minulle sanottiin ihan suoraan: "Et sinä pääse (kelpaa) puolustajaksi".
Siis vain parhaat valitaan takavasemmalle tai -oikealle.
Ja mihin minut sitten laitettiin. Hyökkääjäksi.
Ja kun olin ilmeisesti kaikkein surkein rääpäle, niin oikein keskushyökkääjäksi.
Ja sitten oli aloituksen aika. Opettaja oli valmis heittämään aloituspallon.
Ja minä olin keskellä kenttää
ja vastapäätä minua ilmeisti toisen joukkueen surkein pelaaja.
Minun takanani oli koko se joukkue, mihin minä kuuluin.
Sitten pallo putosi siihen eteeni,
ja minä onnistuin potkaisemaan sitä ensimmäisenä.
Ja potkaisin sen suoraan vastustajalle.
Aloitus meni niin surkeasti, että opettaja päätti ottaa aloituksen uudestaan.
Taisin voittaa aloituksen tälläkin kertaa,
ja nyt potkaisin pallon oman joukkueen pelaajalle.
En muista, miten itse pelissä kävi.
Mutta kaiken tehtyäni, minä vielä seisoin pystyssä.
Minä koen sillä tavalla,
että sinä Usko Toivonen olet yksi tämän palstan parhaista puolustajista.
Kun taas esimerkiksi minä olen niitä, joista ei siihen tehtävään ole.
Sinä olet Jumalan luottomies.
Toppari, jota vastustaja ei kykene ohittamaan.
Siunausta ja voimia kaikkeen!- jaikal.se
Sinä sentää sait pelata kentällä. Minä en kelvannut edes kentälle pelaamaan palloa toisten kanssa. Minua kun ei kukaan oppilas huolinut joukkueeseensa. Alussa opettaja yritti sijoittaa minut yhteen joukkueeseen mutta oppilaiden vastustuksen tähden minä sain istua paitsiossa koko urheilutunnin.
Tätä kesti muutama kuukausi. Sitten minä kyllästyin istumaan paitsiossa toimettomana kaikki urheilutunnit. Ne olivat aina päivän viimeiset tunnit. Minä lähdin kotiin urheilutunnin alkaessa. Toiset menivät vaihtamaan vaatteita ja panemaan pallokenkiä jalkaan, minä astuin linja-autoon ja menin kotiin. Lintsasin urheilutunneilta puoli syyslukukautta ja koko kevätlukukauden. Kun olin ollut poissa monilta urheilutunneilta peräkkäin, en enää uskaltanut mennä oppitunneille sen lukukauden aikana. Opettaja oli koulun rehtori. Hän tiesi varmasti minun lintsaavan mutta ei puuttunut asiaan. Jumalan kiitos!!!!
Mutta kevättalvella pelattiin jääkiekkoa. Siinä minä olin vähän parempi ja olin myös tottunut pelaamaan jääkiekkoa. Silloin minä pelasin toisten kanssa ja olin hyväksytty. Voi kun minä odotin jalkapallon ja pesäpallon pelaamisten sijasta syksyä ja talvea ja jääkiekkoa. - yksin armosta
jaikal.se kirjoitti:
Sinä sentää sait pelata kentällä. Minä en kelvannut edes kentälle pelaamaan palloa toisten kanssa. Minua kun ei kukaan oppilas huolinut joukkueeseensa. Alussa opettaja yritti sijoittaa minut yhteen joukkueeseen mutta oppilaiden vastustuksen tähden minä sain istua paitsiossa koko urheilutunnin.
Tätä kesti muutama kuukausi. Sitten minä kyllästyin istumaan paitsiossa toimettomana kaikki urheilutunnit. Ne olivat aina päivän viimeiset tunnit. Minä lähdin kotiin urheilutunnin alkaessa. Toiset menivät vaihtamaan vaatteita ja panemaan pallokenkiä jalkaan, minä astuin linja-autoon ja menin kotiin. Lintsasin urheilutunneilta puoli syyslukukautta ja koko kevätlukukauden. Kun olin ollut poissa monilta urheilutunneilta peräkkäin, en enää uskaltanut mennä oppitunneille sen lukukauden aikana. Opettaja oli koulun rehtori. Hän tiesi varmasti minun lintsaavan mutta ei puuttunut asiaan. Jumalan kiitos!!!!
Mutta kevättalvella pelattiin jääkiekkoa. Siinä minä olin vähän parempi ja olin myös tottunut pelaamaan jääkiekkoa. Silloin minä pelasin toisten kanssa ja olin hyväksytty. Voi kun minä odotin jalkapallon ja pesäpallon pelaamisten sijasta syksyä ja talvea ja jääkiekkoa.Onpas täällä surullisia kertomuksia. Mutta kun minäkin kauhistuin pesäpallopelejä, kun en koskaan osunut palloon. Mutta täällä sitä ollaan, kentällä toisten kanssa, jospa joskus joku koppaisi tai joukkue saisi juoksun!
- jaikal.se
yksin armosta kirjoitti:
Onpas täällä surullisia kertomuksia. Mutta kun minäkin kauhistuin pesäpallopelejä, kun en koskaan osunut palloon. Mutta täällä sitä ollaan, kentällä toisten kanssa, jospa joskus joku koppaisi tai joukkue saisi juoksun!
Minä ajattelin aina kauhulla tulevaa pesäpallopeliä koska minä en ymmärtänyt siitä yhtikäs mitään. En tiennyt mikä siinä oli idea. Enkä osannut sääntöjä mutta pelata piti......???? En yleensä pitänyt pallopeleista. Mutta lentopallo oli mielenkiintoinen mutta siinäkin minut pukattiin syrjään katsomaan toisten peliä, en ollut tarpeeksi hyvä, niin minä läksin kotiin.
Että opettajat eivät tajua että eivät kaikki oppilaat pidä pallopeleistä, että he pakottavat kaikki pelaamaan..... sitä minä en käsitä. Muttta ehkä tämän ajan opettajat ovat vähän valistetuimpia ja antavat oppilaille enemmän valinnan varaa ilman pakottamista ja painostamista määrättyyn urheilujaliin.
Urheilusta ja liikunnasta saattaa tulla trauma pakon edessä. - yksin armosta
jaikal.se kirjoitti:
Minä ajattelin aina kauhulla tulevaa pesäpallopeliä koska minä en ymmärtänyt siitä yhtikäs mitään. En tiennyt mikä siinä oli idea. Enkä osannut sääntöjä mutta pelata piti......???? En yleensä pitänyt pallopeleista. Mutta lentopallo oli mielenkiintoinen mutta siinäkin minut pukattiin syrjään katsomaan toisten peliä, en ollut tarpeeksi hyvä, niin minä läksin kotiin.
Että opettajat eivät tajua että eivät kaikki oppilaat pidä pallopeleistä, että he pakottavat kaikki pelaamaan..... sitä minä en käsitä. Muttta ehkä tämän ajan opettajat ovat vähän valistetuimpia ja antavat oppilaille enemmän valinnan varaa ilman pakottamista ja painostamista määrättyyn urheilujaliin.
Urheilusta ja liikunnasta saattaa tulla trauma pakon edessä.Olisiko se sama näissä hengellisissä asioissa. Urheilusta täytyy löytää ilo. Ja se tulee, kun huomaa olevansa oikeassa pelissä ja pelaavansa oikealla paikalla. Ja kun vielä Valmentaja on oikea, hyvä tulee.
- Maukka P
yksin armosta kirjoitti:
Olisiko se sama näissä hengellisissä asioissa. Urheilusta täytyy löytää ilo. Ja se tulee, kun huomaa olevansa oikeassa pelissä ja pelaavansa oikealla paikalla. Ja kun vielä Valmentaja on oikea, hyvä tulee.
Terve mieli terveessä ruumiissa, sanotaan.
- Usko Toivonen
"kalamokselle"
Nousi itsellenikin mieleen oppikouluajat, kun kerroit omasta kokemuksestasi.
Kylällä, josta tulin oppikouluun, ei juurikaan pelattu pesäpalloa, jonkin verran
oliko se nelimaalia, joka nyt oli sinnepäin.
Oppikoulun voimistelutunneilla sitten pelattiin pesäpalloa, olihan kyseessä pesäpallopitäjä ja kirkonkylällä se oli ykköslaji.
Koskapa minulla oli vikkelät kintut, minut monesti laitettiin ensimmäisenä lyömään, kaiketi etenijäksi. Mutta, koska en ollut harjaantunut pesäpallon pelaaja, oli mailalla palloon osuminen satunnaista ja monesti tuli palo ykköspesälle pyrkimisessä.
Vikkelistä kintuista ei ollut silloin mitään hyötyä joukkueelle.
Uskovista muodostettu joukkue Jeesuksessa Kristuksessa koostuu vain voittajista, siinä joukkuessa ei ole häviäjiä Jeesuksen tähden.
2. Kor. 2:14
Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun!
Tässä Jumalan perille saattavassa joukkueessa jokaisella on oma tärkeä
paikkansa.
26. Ja jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki jäsenet kärsivät sen kanssa; tai jos jollekulle jäsenelle annetaan kunnia, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa.
1. Kor. 12.
Minä iloitsen sinun tälle palstalle tuomastasi valokirjaimin kirjoitetusta pelastuksen evankeliumista.
Palsta on rikastunut huomattavasti tekemiesi avausten ja yksittäisten kommenttiesi kautta.
Selvästi olet Herran siunaavassa käytössä.
Siunausta ja jaksamista Herran elopellon työmiehelle!
- Usko Toivonen uskoo.
>>>>>>Kuten jo tuolla aiemmin kommentoin, ei löydy Raamatusta, mutta löytyy tämän
päivän Suomessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1023539
- 623197
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342694- 812479
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422134- 962096
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501742Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221720- 121706