Hei, olen 25-vuotias, olemme mieheni(29 v.) kanssa yrittäneen lasta kohta vuoden. Pillerit jätin 7/2011 pois ja kierto säännöllistyi lähes heti 28 päivään. Papa minulla on kunnossa ja muutenkin olemme terveitä ihmisiä. Itseäni ihmetyttää kun viikkoa ennen kuukautia minulla alkaa kuukautiskipuja esiintyä, mistä oire voisi kertoa. e-pillereiden aikaan kipua ei ollut, mutta ennen e-pillerietä kuukautiskivut olivat toisinaan aika kovat, nyt kipuilua on jonkun verran, mutta ennemmän ihmetyttää miksi jo viikkoa ennen alkaa oireita olemaan, pitäisikö jo huolestua kun lasta ei kuulu?
Kuukautiskivut
tietoa vailla
1
100
Vastaukset
Hei,
Kiitos kysymyksestä. Kipuiluun voi olla useita syitä. Yksi tavallisimpia on endometrioosi. Se voi olla hankala vuorenvarmasti havaita tavallisessa gynekologisessa tutkimuksessa, mutta suosittelen sitä ensimmäiseksi. Samalla voit pohtia yhdessä lääkärin kanssa myös muita raskauden alkamiseen vaikuttavia asioita.
Endometrioosi ei välttämättä aiheuta lapsettomuutta, mutta 30%:lla lapsettomuudesta kärsivillä voidaan todeta jonkinasteinen endometrioositauti.
Onnea jatkoon!
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602844
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322395- 802216
- 602053
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171577Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301420Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408