Missä vika?

JTV81981

Olemme vaimoni kanssa yrittäneet lasta jo 3 vuotta eikä ole onnistunut. Olemme molemmat käyneet ties mitä testejä läpi ja kaikki on testien mukaan OK, mutta emme ole onnistuneet, vaikka olemme ajoittaneet yhdynnät ovulaatiolle optimaaliseen aikaan. Olemme myos ostaneet ovulaatio testin minkä avulla saamme selvyyttä parhaaseen aikaan. Olemme myos kokeilleet eri "voiteita" jotka väittävät parantavan mahdollisuuksia, mutta eipä ole toiminut.

Olemme molemmat terveitä ja normaalipainoisia. Olen itse 30v ja vaimoni on 28v. Olemme molemmat väsyneitä tilanteeseen ja olen itse valmis jo heittämään pyyhkeen kehään. Tuntuu että kuukausi toisensa jälkeen on pelkkää pettymystä.

Joten missä vika ja mihin suuntaan tästä pitää lähteä?

4

223

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemuksia

Jos mitään fyysistä vikaa ei löydy kummastakaan, niin ei auta kuin odottaa ja yrittää.
      Myös ruokavaliolla voi saada aikaan ihmeitä, samoin voi kokeilla esim. vyöhyketerapiaa tai akupunktiota.
      Foolihappo ja vitamiinit on tärkeitä muistaa.
      Lapsen hankinnasta ei saisi myöskään tehdä mitään yrittämällä yrittämistä, sillä se stressaa ja saattaa vaikuttaa myös siihen tärppääkö vai ei.

Kannattaa unohtaa vähäksi aikaa koko lapsen hankinta, ja elää normaalia elämää. Todennäköisesti tärppi käy paremmin heti kun lopettaa tuon yrittämisen.

• inss.

"Jos mitään fyysistä vikaa ei löydy kummastakaan, niin ei auta kuin odottaa ja yrittää." No kyllä voidaan tehdä muutakin kuin vain odotella ja yritellä.

• Hei, kiitos hyvästä kysymyksestä.
      Raskauden yrittäminen ilman selvää syytä kaikkien tutkimusten jälkeen on tosi raastavaa. Tilanteenne on kuitenkin tavallinen ja ajattelen, että selitys on sellaisissa hienovaraisissa solutason tapahtumissa, joita emme pysty vielä tutkimaan. Tällaisessa tilanteessa hedelmöityshoidot kyllä tutkitusti parantavat raskauden alkamisen mahdollisuutta tai ainakin nopeuttavat sitä.

On toki mahdollista, että raskaus alkaa 'aikanaan' jopa hoidoista huolimatta. Mutta jos yrittäminen ilman apua alkaa tuntua liian raskaalta, suosittelen harkitsemaan koeputkihedelmöityshoitoa.

Voimia
      Anne-Maria / Väestöliiton klinikat

• JTV81981

Kiitos vastauksista. Vaimoni käyttää foolihappoa ja syon itsekkin miehille suunnattuja vitamiini systeemejä, joidenka pitäisi auttaa siittioiden laatuun. Aloitamme lomamme jälkeen IUI hoidot, ja katsotaan onko niistä apua

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3033
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2675
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2295
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      36
      1793
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1566
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1517
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1360
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe