Voiko VILLASUKKIA huovuttaa näin?

Sukaton on onneton

Olen aina himoinnut 100% villaisia villasukkia mutta minut vakuutettiin siitä että ne eivät kerta kaikkiaan kestä käyttöä hajoamatta.

Eikö huovutus parantaisi kestävyyttä?

Voisiko niitä huovuttaa siten että ensin langasta sukat ja sitten sukat jalkaan ja sitten kuumaa vettä ja saippuaa ja jalan päällä muokkailisi ja muotoilisi niitä samalla?

Tuolla tavalla ne eivät siis pääsisi huopumaan liikaa kun jalka on siellä sisällä mutta muodostuisi kumminkin jonkinlainen tiiviimpi sukka? Vai muodostuisiko?

Ja jatkokysymyksenä, jos sukka-ajatus on kuollena syntynyt niin mihin sitten voi tuollaista 100% villalankaa käyttää?

3

3294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • villan ystävä

No tehdään sitä paljonkin sukkia 100 % villalangasta, toiset vaan yksinkertaisesti haluavat kokonaan villaa. Tietysti eivät samalla tavalla kestä kuin sellaiset joissa keinokuitua mukana mutta ovat kyllä muuten mukavammat.
      Eihän siinä muuta kuin parsii sukat kun reikä tulee tai kutoo kokonaan uudet, monet tekee vain säästäväisyyssyistä sukat joissa keinokuitua. Ja on villoissakin eroa, tiiviskierteinen lanka ei niin helposti hajoa kuin löyhäkierteinen.
      Tuo sun huovutusidea on hyvä jos lankasi on huopuvaa mutta jos se on konepestävää villaa niin silloin ei onnistu, konepestävä siis ei huovu.

• hmm.

Eipä se huovutus paljon kestävyyttä paranna. Minulla on teollisesti valmistetut huopatossut, siis paljon tiiviimpää huopaa kuin kotihuovuttaja saa aikaan, ja kyllä nekin vaan kuluivat pohjasta puhki.

Voit toki tehdä huovutetut sukat, ja saat ne kestämään pitempään, kun teet niihin pohjalliset esim. nahasta tai ohuesta kumista. Tai sitten langan voi käyttää johonkin muuhun tarkoitukseen, jossa se ei joudu niin kovaan kulutukseen. Miten olisi huovutettu hattu?

• Olen huovuttanut puro ja huopanen lankoja. Molemmat kutistuvat huovutuksessa, joten sukat kannattaa sitten tehdä reilun kokoiset. Jos aikoo käyttää sukkia ns saapassukkina, niin silloin kannattaa valita osittain keinokuitua sisältävää lankaa ja unohtaa huovutusajatukset. Itse olen sen verran laiska ostamaan lankoja, että tein periaatepäätöksen käyttää vain 7-veljestä lankaa.
      Villan ystävän neuvoja kannattaa uskoa.
      Huopasesta olen huovuttanut itselleni punaisen sarvihatun. Kiva myssy muuten, mutta sen kanssa ei pysty ajamaan autoa kun sarvet osuu kattoon :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7260
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      724
      3446
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      160
      1741
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      335
      1723
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1385
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1361
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1260
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1237
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      257
      1228
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1144
    Aihe