Meillä on tilanne, että olemme yrittäneet aktiivisesti lasta yli vuoden verran. Kun tulosta ei kuulunut, kävin yksityisellä gynellä, joka totesi, että minulla on Pco-tyyppiset munasarjat, enkä ovuloi. Sain saman tien hoidoksi Clomifen-lääkkeen. Miestäni ei ole missään vaiheessa tutkittu. Clomifen toimi minulla niin kuin pitääkin, eli munarakkuloita kypsyi (2kpl) ja progesteroniarvon mukaan ne olivat myöskin irronneet. Jos nyt onkin niin, että miehessäni olisi jotain vikaa, ja en tule näiden neljän Clomifen kierron aikana raskaaksi, niin jos joudumme siirtymään esim . Inseminaatio- hoitoon, ovatko piikitykset tällöin tarpeellisia? Olen täällä palstalla lueskellut paljon, ja lähes aina Clomifen on yhdistetty johonkin toiseen lääkkeeseen/pistoksiin ennen inseminaatiota. JOs Clomifen toimii näin kun minulla, onko silloin tarve muulle lääkehoidolle vai voiko pelkän Clomifenin avustuksella siirtyä inseminaatioon.
Mietteliäs!
Clomitar91
2
220
Vastaukset
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi. Itse ajattelen, että Clomifen ja FSH-pistoslääkitykset ovat vaihtoehtoja. Joskus niitä käytetään samaan aikaan, mutta jos ne toimivat hyvin yksin, se ei ole tarpeen. Sinun kohdalla voidaan inseminaatio tarvittaessa aivan hyvin yhdistää tavalliseen Clomifen-lääkitykseen eikä mitään pistoksia tarvita. Ei myöskään ns. Pregnyl-pistosta ovulaation aikaan saamiseksi.
Onnea yrityksellenne!
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat- Clomitar91
Selvä, kiitos vastauksesta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602834
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322395- 792208
- 602043
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408