46-vuotias nainen karppasi ja menetti terveytensä.
http://www.iltalehti.fi/terveys/2012062915780957_tr.shtml
Kohtuus kaikessa, itse olen sitä mieltä. Sitä paitsi munuaiset tarvitsevat toimiakseen hiilihydraatteja. Mihinkään äärilaitaan ei pidä ajautua. Joskus voi olla aikakausia, jolloin on saanut liikaa hiilihydraatteja, silloin niitä voi vähentää ja syödä toisin. Varmaan se on hyvä ruokavalio, jos noudattaa ruoka-aineympyrää.
Karppausko terveellistä?
36
2219
Vastaukset
- Fruits
Ei ole yhtä dieettiä joka sopisi kaikille.
- raakkuna1
Onhan se niin että Anna Rubinin oma lausunto on paikkansapitävä, sillä hänellä oli aivohalvausriski jo olemassa, ja aineenvaihdunnan voimakas muutos aiheutti varmaankin aivohalvauksen laukeamisen. Joten tästä voidaan vetää johtopäätös että ihmisen olisi hyvä käydä lääkärintarkistuksessa, ja täydellisessä veriarvojen mittauksessa ennen siirtymistä karppaus diettiin.
Ja todellakin voidaan huomioida että karppauksen aikaansaama voimakas aineenvaihdunnan muutos on todella tehokas tapa saada itselleen normaali vartalo. Ja karppauksen kautta muuttaa ravintotottumuksensa lopullisesti terveyttä ja hyvää vointia ylläpitäväksi elämäntavaksi.
Raakkuna pyytää huomioimaan Omega öljyjen todella tärkeän merkityksen myös aivohalvauksen estämiseksi. Niinpä jokaisen ihmisen olisi todella tärkeää ottaa käyttöön kalaöljy kapselit, sekä muut kasvisperäiset luonnoöljyt, kuten oliivi ja rypsiöljyt sellaisenaan ruoanlaiton yhteydessä, mutta myös runsaassa määrin sellaisenaan salaateissa ja vaalean täysjyväleivän kostuttamisessa öljyllä ja balsamiviini etikalla Välimeren maiden tapaan, niin suomalaiset välttyisisät kokonaan ikäviltä kansansairauksien kaltaisilta sydän ja aivohalvauksilta, kuin myös verisuoni sairauksilta. - raakkuna1
raakkuna1 kirjoitti:
Onhan se niin että Anna Rubinin oma lausunto on paikkansapitävä, sillä hänellä oli aivohalvausriski jo olemassa, ja aineenvaihdunnan voimakas muutos aiheutti varmaankin aivohalvauksen laukeamisen. Joten tästä voidaan vetää johtopäätös että ihmisen olisi hyvä käydä lääkärintarkistuksessa, ja täydellisessä veriarvojen mittauksessa ennen siirtymistä karppaus diettiin.
Ja todellakin voidaan huomioida että karppauksen aikaansaama voimakas aineenvaihdunnan muutos on todella tehokas tapa saada itselleen normaali vartalo. Ja karppauksen kautta muuttaa ravintotottumuksensa lopullisesti terveyttä ja hyvää vointia ylläpitäväksi elämäntavaksi.
Raakkuna pyytää huomioimaan Omega öljyjen todella tärkeän merkityksen myös aivohalvauksen estämiseksi. Niinpä jokaisen ihmisen olisi todella tärkeää ottaa käyttöön kalaöljy kapselit, sekä muut kasvisperäiset luonnoöljyt, kuten oliivi ja rypsiöljyt sellaisenaan ruoanlaiton yhteydessä, mutta myös runsaassa määrin sellaisenaan salaateissa ja vaalean täysjyväleivän kostuttamisessa öljyllä ja balsamiviini etikalla Välimeren maiden tapaan, niin suomalaiset välttyisisät kokonaan ikäviltä kansansairauksien kaltaisilta sydän ja aivohalvauksilta, kuin myös verisuoni sairauksilta.Tässä on erittäin tärkeää tietoa aivohalvauksen torjumiseksi ennakolta.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10166255 - heikkiwi
Onpas,
Vehnätön ruokavalio!
En puhu mistään gluteiinittomasta dieetistä vaan vehnättömästä. Vehnä ei ole tarpeellinen kenenkään ruokavaliossa.
Jos jätät vehnää sisältävät ruoat pois ruokavaliostasi niin kyllä paranee terveys. Jää pois turhat pullamösöt! Hiilihydraatteja saa vaikka rukiista, riisistä, tattarista, ohrasta, kaurasta jne. - raakkuna1
Korjaus yllä olevaan esitykseen " Spelt on10 000 vuoden takaa oleva alkuperäislajike" Joop.
^ Niinpä, vaiettu totuus. esim: joillekin voi kasvisruokavalio sopia erittäin hyvin, toiselle aiheutuu osteoporoosi; aiheen huumassa unohdetaan yksilöt....
- et silleen
Juuri noin. Olen noudattanut ns. ruokaympyrää, eikä ylipainoa ole koskaan ollut. Ja aivot ei toimi ilman hiilihydraattia.
- vuonna 1984
Aivot eivät käytä hiilihydraatteja, vaan glukoosia. Maksa taas voi muokata glukoosia esim. rasvojen glyserolista.
- hormonilihaa
nyt ei parane syödä mielin määrin...
- Eräs lukija
Hohhoijaa, karppaus ei edelleenkään tarkoita hiilaritonta dieettiä, vaan vähähiilarista. Elimistö saa niitä ihan tarpeeksi, vaikka sitä pullaa ei tungekaan nassuun. Tässä kuulostaisi olleen kyseessä jokin extreme-muoto: "Rubin alkoi laihduttaa noudattamalla vähähiilihydraattista LCHF-dieettiä. Aikaa myöten hän ryhtyi välttämään hiilihydraatteja YHÄ TARKEMMIN."
Todella ikävää mitä ko. naiselle kävi, mutta muutokset terveydessä (verenpaine, päänsärky) ovat aina varoitussignaaleja. Kaikille ei myöskään sovi samanlaiset ruokavaliot, ja omaa kehoa on tärkeä kuunnella. - put put it hiär
Toisen elimistö tarvitsee enemmän hiilareita kuin toisen. Toinen selviää pelkillä proteiineilla ja rasvoilla, toinen tarvitsee jotain enemmänkin.
Ilmeisesti osa on geenistöltään "metsästäjiä", osa on "maanviljelijöitä". Kyse on geeneistä. Osalle sopii toinen, osalle ei sovi. Jo se, mitä äiti on syönyt raskausaikana määrittelee osittain millaista ravintoa lapsi tarvitsee myöhemmin. Näistä geeneistä ja ravinnosta oli Tiede lehdessä pari lehteä takaperin ihan hyvä artikkeli. Kannattaa lukaista. - Tosimies.
Aika läskihän tuo on nyt, jospa olikin aikanaan niin saatanan läski että elämä oli jo pilalla,eikä tervehtyminen ollut enään mahdollista
Parasta on tehdä kuten minä nytkin 42 v 180cm 87kg koko elämän treenanneena kimmoisa,lihaksikas vartaloni on kuin 25v huippu urheilijalla.
Syokää kosher ruokaa possut,se on terveellistä- Tota noin
Kuulostatpa katkeralta.
- diabetes on in
Karppaus ei ole äärilaitaa. Hiilihydraattien nassutus on. Hiilihydraatteista sairastuneilla ei ole uutisarvoa sen verran jokapäiväistä se on.
- hoikistunut man
minä olen tijeeetillä jolla syötään vain ulostusta. Olen laihtunut monta kilova. Hirmu hyvä tijeetti. Syökää tekin ulostetta.
- riksraks
hoikistunut man kirjoitti:
minä olen tijeeetillä jolla syötään vain ulostusta. Olen laihtunut monta kilova. Hirmu hyvä tijeetti. Syökää tekin ulostetta.
ennnäe mitään hyväksynttä vastaukseesi ulosteen syömisestä, syö sitä älä toitota,aivan asiaton kirjoitus.
- Ossaus
Aiheuttiko karppaus sairauden - vai sairaus karppauksen.
Ruokavaliostaan huolehtivan kannattaa tutustua lähemmin sekä ns. välimerelliseen että siitä parannettuun pohjoismaiseen itämerelliseen (paikalliseen) ruokavalioon. - Syy ja seuraus
Niin ja näyttöhän on täysin kiistaton, että juuri karppaus aiheutti tuon. Kuinkahan moni normaalia ruokavaliota noudattava on tänäkin vuonna saanut aivohalvauksen tai sydäninfarktin? Syyhän on totta kai siinä ruokavaliossa!
- hutkitaan ja tutkita
Mikä näyttö on kiistaton,eihän asiaa ole edes keretty
tutkimaan?
- Artturi Noitalahti
Hän ei tainnut karpata. Mutta kuoli kuitenkin.
http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Kansanedustaja Susanna Haapoja on kuollut/1135246359074 - vuonna 1984
Huvittavaa kuinka mediat hyökkäävät karppaamisen kimppuun ihan yhteistuumin. Ja samaan aikaan tietty puolet trendikkäistä toimittajista karppaavat. Hah!
Tässäkin tapauksessa todisteet ovat massiiviset. Nainen karppasi ja sairastui vakavasti. Mitään näyttöä yhteydestä karppaamiseen ei tietenkäään ole, mutta raflaava artikkeli siitä keiteltiin silti kokoon.
Kuulkaas, minulla on teille uutispommi; karppaaminen ei suojaa vakavilta sairastumisilta, eikä esimerkiksi kuolemalta. - lekurimasa
jos yhdelle käy näin, voi se johtua monista muistakin tekijöistä. Tuntuu, että moni ns. "karppaa" mutta vetävätkin sitten jo atkinsin ruokavaliota. Karpata voi muutenkin vähäisillä hiilareilla, jokainen löytää oman määränsä, ei tarkoitus ole välttämättä hankkia ketoositilaa ja jos muutenkin munuaiset paskana niin hallelujaa..
- lasdfiia
Vähän ehkä off-topic, mutta jutussa mainittiin ko. kaunokin olevan menestynyt uranainen. No, ehkä pienen it-tukitiimin vetäminen edustaa jollekin sitäkin, mutta vahva medialisä taisi taas olla kyseessä. Kuten koko jutussa.
- ihayhtähyväpiiimä
no plaaaah!
iha yhtä hyvin vois olla että "perjnataisin klo 12.44.58 ritari ässän katsominen vhs kasetilta oli traagine loppu"
noin voi uutisoida aivan mistä yksittäis tapauksesta tahansa.. - mr.perfectro
aivot tarvitsevat pelkästään happea ja sokeria, mistä näitä ääliöitä sikiää jotka jättävät hiilarit syömättä kokonaan.
- vuonna 1984
Aivot eivät tarvitse sokeria, siis raffinoitua teollista sokeria ollenkaan. Aivot tarvitsevat glukoosia ja käyttävät tehokkaasti hyväkseen myös ketoaineita. Kuten tuossa aikaisemmin jo sanoin maksa kykenee tuottamaan hyvän osan kehon tarvitsemasta glukoosista (n. 70%).
Karppaajat - kuten minä - syövät kyllä hiilihydraatteja, mutta pyrkivät kiinnittämään huomiota niiden laatuun ja määrään. - mr.perfectro
vuonna 1984 kirjoitti:
Aivot eivät tarvitse sokeria, siis raffinoitua teollista sokeria ollenkaan. Aivot tarvitsevat glukoosia ja käyttävät tehokkaasti hyväkseen myös ketoaineita. Kuten tuossa aikaisemmin jo sanoin maksa kykenee tuottamaan hyvän osan kehon tarvitsemasta glukoosista (n. 70%).
Karppaajat - kuten minä - syövät kyllä hiilihydraatteja, mutta pyrkivät kiinnittämään huomiota niiden laatuun ja määrään.ei silti tarvitse panna pilkkua ^^ ;) en puhunut teollisesta sokeripaskasta mitään mutta näköjään pitää kirjoittaa erikseen sekin, vai onko jo hiilarivajetta? :D
- vuonna 1984
mr.perfectro kirjoitti:
ei silti tarvitse panna pilkkua ^^ ;) en puhunut teollisesta sokeripaskasta mitään mutta näköjään pitää kirjoittaa erikseen sekin, vai onko jo hiilarivajetta? :D
Älä viitsi. Jäit kiinni valtamedian jankkaaman "sokeri - aivon ravinto" argumentin kritiikittömästä toistamisesta ja minä korjasin tekemäsi virheen.
Ja ei, minulla ei ole "hiilarivajetta". Kiitos kuitenkin huolenpidosta.
- surullista
Surullista. Minä en oikein usko mihinkään ruokavalioihin, vaan minusta kaikenmaailman huuhaadieetit kertovat vain siitä, että länsimaisilla ihmisillä on liikaa ruokaa ja rahaa. Monissa kokkiohjelmissakin on suorastaan koomista, kuinka läträtään ruoalla ja asetellaan retiisinvarsia ristiin, samaan aikaan kun osa maailman väestöstä kuolee nälkään. Ihmisen pitäisi syödä nälkäänsä.
- tosi on.
Täysin samaa mieltä. Ruualla kaunistelu ja ylpeily on eräs oksettavuuden huippu. Monesti olen räjähtänyt nauruun, kun joutunut näkemään vaivalla aseteltuja ruoka-annoksia, tyyliin juuri pari kasvin vartta ristissä. Mitä järkeä? Jos ei ole nälkä, niin ei silloin kannata syödä.
- vuonna 1984
Täysin eri meiltä. Kauniisti laitettu, terveellinen ja hyvänmakuinen ruoka kuuluu toimivaan arkeen. Se ravitsee, virkistää ja nostaa mielialaa. Kyllä, maailmassa on nälkäisiä ihmisiä, mutta siitä huolimatta hyvin syöminen ei ole synti.
Samalla tavalla voisimme sanoa että kunnes jokaisella maailman lapsella on kengät on väärin omistaa useampi kenkäpari. Tai että niin kauan kuin maailmassa on rääsyläisiä kaikilla on oltava vain yksi vaateparsi. Argumentti pätee aivan kaikkeen; miksi sinulla on tietokone kun kaikilla maailman köyhillä ei ole edes taskulaskinta?
Tyhjänpäiväistä moralisointia.
- DoctorT
Oliko e-pillerit käytössä?
Todennäköisempi syy!
Ja lihavuus, RR-tauti ja liikkumattomuus. Ei siihen karppauksella ole osaa eikä arpaa. - pulleropallerotyttis
Minä olin runsaasti pulleropallero diabeetikko, joka yritin saada painoa kuriin lenkkeilemällä, ruokavaliolla, tällä perinteisellä, ja paino pysyi vaan lukemissaan. Sitten karsin kaikki turhat hiilihydraatit, pitäydyin hyviin ja hitaisiin. En ole koskaan erityisemmin pitänyt pastoista, makaroneista,perunasta, riisistä, mutta kaikkea roskaa söin kuitenkin. Aloitin siis omanlaiseni karppauksen ja tulos nyt jo -10.
Ajattelen kuitenkin niin, että tuloksia alkoi syntyä, kun tosissani aloin kiinnitttää huomiootani siihen , mitä syön.
Elimistö tarvitsee hiilihydraatteja, mutta mitään ulkopuolista sokeria ei. Minulla on kuitenkin sellainen käsitys, että oikea karppaaja ei mitenkään ryve rasvoissa, vaan käyttää kohtuudella hyviä rasvoja.
50g marmeladia ja haima alkaa heti erittää insuliinia, 50g saksanpähkinöitä eikä niiden sisältämä rasva rasita haimaa eikä elimistöä.- vuonna 1984
Onneksi olkoon. Itselläni karppaamiseen siirtyminen oli vuosien prosessi, huomasin että "tiukkana" en kyennyt aluksi pysymään vaikka mitä tein. Nyt, vuosien jälkeen, karppaaminen on muuttunut nilkuttelusta ja lankeamisista luontevaksi elämäntavaksi, joka ei satunnaisesta pullanmutustamisesta heilahda suuntaan eli toiseen. Makutottumukset ovat muuttuneet sen verran että sokeri maistuu kuvottavalta ja porkkana mielettömän makealta.
Karppaaja ei välttämättä ryve rasvassa, mutta ei rypemistä tosin mikään estäkään. Itse kulutan rasvaa paljon, koska teen kovaa fyysistä työtä, joka kuluttaa paljon energiaa. Rasvasta sitä saa ja nimenomaan eläinrasvasta - siitä pelätystä. Käsitellyt kasvirasvat olen jättänyt kokonaan pois.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih567207Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7193370Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1481650Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2781530- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 911240
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2331173- 811134