Huh huh, kyllä luulin voivani luottaa vanhaan kunnon tjäreborgiin. Tottakai säikähdin kun kuulin AF:n konkurssista, mutta luotin matkanjärjestäjän hoitavan meille uudet lennot Alanyan lämpöön. Mietin kyllä uuden matkan varaamista, mutta meille kerrottiin vain lentoyhtiön ja aikataulujen hieman muuttuvan. Itselleni matkustelu on todellinen henkireikä, ja jaksan järkyttävän työtahdin aina lomaa odottamalla. Olin viimeksi toukokuussa tjär.. matkalla ja ihmettelimme jo silloin firman toimintaa. No, nyt kuitenkin Tjäreborg ilmoittikin vain kylmästi peruneensa matkamme ja siinä se! Miksi tätä pitkitettiin niin kauan että uuden matkan saanti samoihin aikoihin eri matkan järjestäjältä kävi melkein mahdottomaksi. Onneksi finnmatkojen osaava henkilökunta järjesti meille mahdollisimman vastaavan setin ja antoi vielä maksuaikaa siihen asti kun rahat on saatu tjä,..ta. On tässä nyt riittänyt sumplimista. Ei enää ikinä Tjäreborgia. Ei Af konkurssi heidän vikansa ollut, mutta edes tiedotuksen omille asiakkailleen he olisivat voineet hoitaa rehellisesti.
Tjäreborgiin pettynyt
43
1871
Vastaukset
- huhhuh ;)
Kuten samaten -erittäin pettynyt Tjäreborgin toimintaan-keväällä heidän matkallaan ja mikään ei toiminut kuten oli luvattu -hotelli karsee läävä -opastar "mykkä" tai väsynyt -huomenta -ja hyvää päivää/iltaa sanat heille hepreaa - kentällä (Antalyan) bussissa istuttamista 1/2 tuntia humalaisten odottelun vuoksi -lapsia mukana matkassa,joten fiilis ei parhain -ei siis enää Tjäreborgin matkaa.
- pikkumyy
Paljon on tullut matkusteltua ja moni asia on muuttunut. Mutta näillä keskustelupalstoilla huomaa sen, että hyviä oppaita tarvitaan edelleen. Jokainen meistä tekee ensimmäisen matkansa ja kohdekin vaihtuu.
Olen tavannut oppaan, joka luki Harry Potteria opastuksen sijaan. Ei ole tarkoitus, että opas olisi aina äänessä, mutta jos on kohteisiin tutustumista, pitäisi olla selvillä asioista. Olen myös tavannut asiaansa perehtyneitä oppaita.
Tällä kertaa törmäsin oppaaseen, joka kertoi olleensa jo riittävästi töissä ko. päivänä.
En tiedä missä, sillä hän oli kentällä ja vei meidät bussista sisälle, siinä kaikki.
- Jeffu
Milloin teillä oli lähtö? Meillä on 11.7 ja vielä ei ole tullut mitään ilmoitusta peruuntumisesta...
- Mie vaan...
Kerrottiinko ilmoituksessa että peruutus liittyy AF:n tilanteeseen? Onhan niitä muitakin syitä perua..
- bnb
Meillä lähtö ylihuomenna ja ainakin tähän asti kaikki mennyt Tjäreborgin puolesta ihan hyvin. Lauantaina oli tullut uudet lentoliput s-postiin. Ei valittamista AF:n konkurssin peruutusten ja uusien lentojen varaamisen kanssa ainakaan meidän suunnasta.
- huh huh
Lähtö olisi ollut 4.7. Joo kyllä ilmoittivat että konkurssista johtuu. Tilanne olisi ollut toinen jos heti alkuun olisi sanottu että lennot pyritään järjestämään, eikä että uudet aikataulut ilmoitetaan pian. En edes kuvitellut ettei lento ollut varma. Ja toukokuun matkalla oppaidenkin toiminta oli kaiken kaikkiaan masentavaa..
- mie vaan
Mielenkiintoista lukea, että noinkin ollaan pettyneitä Tjäreborgin toimintaan. Itse olen menossa ekaa kerta Tjärellä torstaina, saa nähdä miten käy . Oulusta Antalyaan on matka.
- 4.7
Minä olen ainakin 4.7 lähdössä Tjären kautta Turkkiin, että nyt taidat puhua höpöjäsi ?! Olen ollut tiedotukseen muutosten osalta tyytyväinen ja aiempiinkin matkoihin.
- tod.pettynyt
Jos sie olet ollut tyytyväinen Tjäreborgin matkoihin ,ole onnellinen ,silti se ei tarkoita ,että kaikilla olisi ollut niin onnistunut matka.
Tjäreborgin Oppaat on ihan peeestä ,pikakoulutus ei takaa hyvää opaspalvelua niin se ON!!!! - utelias vaan
tod.pettynyt kirjoitti:
Jos sie olet ollut tyytyväinen Tjäreborgin matkoihin ,ole onnellinen ,silti se ei tarkoita ,että kaikilla olisi ollut niin onnistunut matka.
Tjäreborgin Oppaat on ihan peeestä ,pikakoulutus ei takaa hyvää opaspalvelua niin se ON!!!!Mihin te niitä oppaita tarvitsette?
- kokemusta on
utelias vaan kirjoitti:
Mihin te niitä oppaita tarvitsette?
Kyllähän sitä voi tulla kaikkea yllättävää matkan varrella. Olen omatoiminen mutta kyllä opastakin olen tarvinnut esim. sairastapauksessa ja hotellin palvelujen selvittämiseen ym.
Eihän niitä tarvita, jos kaikki on ok. - rmtob
kokemusta on kirjoitti:
Kyllähän sitä voi tulla kaikkea yllättävää matkan varrella. Olen omatoiminen mutta kyllä opastakin olen tarvinnut esim. sairastapauksessa ja hotellin palvelujen selvittämiseen ym.
Eihän niitä tarvita, jos kaikki on ok.Omatoiminen, joka matkustaa Alanyaan käyttämällä Tjäreborgia? Siinäpä sitä omatoimisuutta....
- B.GG.
utelias vaan kirjoitti:
Matkan hintaan kuuluu OPASPALVELU ,elikkä maksamme niistä palveluistakin ja toivottavasti saamme rahalle tarvittaessa asiallista ammattiaanarvostavaa Opaspalvelua ,jota vain harvalla on ja vähiten Tjäreborgin Oppailla.
- nesti
utelias vaan kirjoitti:
samaa mieltä Tjärellä Turkkiin 3.10
- aloittajalle
'Keskiviikon lentomme Turkin Antalyaan tullaan lentämään 4.7.2012 alkaen turkkilaisella Freebird –nimisellä tilauslentoyhtiöllä. '
Otappa asiasta nyt paremmin selvää hei haloo!! - Matkakärpänen
Täytyy sanoa, et kyllä Tjäreborgin toiminta on ihan ala-arvoista, olen matkustanu turkkiin Deturin matkoilla ja tjärdeborgin matkoilla teneriffalle ja näiden matkanjärjestäjien ero on huima! Deturilla aivan loistavat oppaat ja homma toiminu muutenki, mut tjäreborgilla ei ole toiminu yhtiäkäs mikkkää, tosi tympeitä on oppaat ja hotellit ihan peestä!!
- BLUE.
Joo tjären opastoiminta tosi surkeeta,pompottavat asiakkaita hotellista toiseen ja lentokentällä Antalyassa heiluttavat kylttiä melkein bussin kylessä,mahotonta enskertalaisen löytää oikeaa bussinumeroa Alaniaa matkustaessa,täysin ala-arvoista palvelua.
Hotellit Alanyassa ihan peestä kuten Sun Way karsee läävä homepesä!!!
- reijo2990
No kenen vika se oli jos ei AF? tottakai he vastaavat hinnoista/sitäkautta menestyksestä/toiminnasta.
- nevertjäreborg
Tjäreborgin opaspalvelu on todella surkeaa verrattuna muihin. Oppaat eivät tule hotellilla vaan ihmisiä juoksutetaan ns. "tapaamispaikkoihin". Palvelu on tympeää ja elämäänsä kyllästyneet oppaat eivät viitsi tehdä sen enempää kuin on ihan pakko.
- Suhtautuminen
Kyllä minusta Tjäreborgin reissut on olleet ihan yhtä hyviä kuin minkä muunkin matkanjärjestäjän matkat.
Nyt olimme viimeksi Rodoksella Aurinkomatkoilla ja ei siellä sen kummempia oppaita ollut kuin Tjäreborgillakaan.
Hyvää asiakaspalvelua yleensä matkanjärjestäjästä riippumatta, niinkin se on että yksi mätämuna saattaa pilata maineen, aivan kuin missä tahansa asiakaspalvelussa.
Eikä se ikää katso, joskus nuori voi olla todella ystävällinen ja avulias.
Työtä tehdään yleensäkin määräysten mukaan, aikataulutettuahan oppaiden työ on, ei niin kovin ruusuista.
Kyllä muillakin matkanjärjestäjillä on tapaamispaikat, jollei juuri siinä hotellissa jossa asut ole, niin tuskin kovin kaukana kumminkaan.
Ihan hyvillä mielin voi mennä Tjäreborgin matkoille!- EiTjäre
Muuutamia matkoja takana Tjäreborgilla milloin mihinkin kohteeseen ja muutamia takana Aurinkomatkoilla ,kyllä Opaspalvelu on Tjärellä ihan peestä ,jos sitä nyt yleensä siksi voinee kutsua ,lentokentältä hotelliin jne. Oppaat hiljaisia kuin huopatossutehtaalla ,eivät kaikki ole matkustaneet paljon ,joten Oppaan neuvot ja kertomukset ovat tuiki tärkeitä ensikertalaisille ko. matkakohteesta ,niin se vaan menee ,vaan ei Tjärellä!
- Kisu
Tjäreborgin oppaat ei ole vaivautunu lähtemään edes linja-autoon mukaan Teneriffalla, kerran sattui niin että kuski eksyi keskustassa ja ei osannu mennä meidän hotellille, mut oltiin jo aikasemmin oltu siellä niin sit me opastettiin sitä kuskia, joten tällasta Tjäreborgilla! ja oppaat on ku seipään nielleitä ei yhtään asiakaspalvelu henkisiä!
- Haukku
No....eihän ne nyt ehdi muuta tehdä kuin juosta Kynsistudioista Ripsienpidennyspaikkoihin ja buukata itsensä iltakarkeloihin ja varsinkin Alanyassa baaripoikien matkaan.
Opasduuni aivan toisarvoista heille muulloin kuin palkkapäivänä :(
- Toomas Cuikki
Joo. Entä Finnmatkoilla. Ei taida olla oppaita ollenkaan koska kuljetuksetkin pitää maksaa erikseen. Mikä pakettimatka se sellainen on?
- Juubajuu
Johan nuo pitää melkein kaikilla maksaa. Ja sillä maksulla ne oppaat sinne busseihin saadaan.
- :)) AM
Finnmatkoilla on päiviä viikossa 8 ,kun muilla matkanjärjestäjillä 7 ,elikkä ei ole ihme ellei oppaita näy busseissa saatikka hotelleissa ,mutta soittaa voi ja kalliilla hinnalla ,kuten Täreborgillakin ,mutta kas kummaa Aurinkomatkoilla bussikuljetukset ja Opaspalvelut sekä ateria lennolla kuuluu "pakettiin" ja Aurinkomatkojen Oppaat ovat tosi ystävällisiä :))
Aurinkomatkojen hotskut myös hyviä esim.Alanyassa/hinta-laatusuhde kohdallaan. - Maakrapulainen
''Valmismatkapaketti koostuu vähintään kahdesta matkailupalvelusta , joita asiakas ei voi ostaa erikseen hinnoiteltuina.''
Pakettimatkan ei siis tarvitse sisältää lentoja majoitusta bussikyytiä aterioita. Riittää että palvelu sisältää kaksi palvelua, joiden hinta on yhteinen.
- jennimarja
Ei mun käsittääkseni oo Finnmatkoillakaan opas bussissa ainakaan vakiona?
Mutta tietysti hyvä matkanjärjestäjä huolehtii, että on sellainen kuski joka tietää mihin mennään ilman opastakin. Tietysti kiva jos opas on ja voi kertoa esim. matkalla olevista paikoista yms., mutta en osaa nähdä sitä mukana olemattomuuttakaan nyt erityisen suurena miinuksena.
Itse pidän sitäpaitsi hyvänä asiana sitä, ettei kuljetusta ole pakko varata - eivätpähän maksa turhasta ne jotka haluavat vuokrata auton suoraan kentältä. Ja kun täälläkin menopaluun hinta on esim. Finnmatkoilla 15€/henkilö, niin ei se nyt varmaankaan enää kenenkään budjettia kaada :) Tjäreborg ei ole joutunut perumaan kuin Kreikan Iraklionin matkat. Itse meen Alanyaan 8.8 ja tieto lentoyhtiön muutoksesta on tullut. Viime kesänä olin Tjäreborgin matkalla eikä ollut valittamista. Itse en pahemmin oppaita tarvitse mihinkään. Kaikki vaan meni niin kuin pitikin. Heti AF:n konkurssin jälkeen Tjäreborg sai järjestettyä lennot Antalyaan eivätkä minun tietääkseni ole joutunut perumaan ainuttakaan matkaa Alanyaan:)
- 11.7. tää lähtis
Mä oon ainakin vielä tosi tyytyväinen. Konkurssista huolimatta saatiin nopeasti uudet lennot. Eilen tuli ilmoitus, että korvaavat vielä rahallisesti 10 tunnin menetyksen (meillä on 100 euroa), kun lentoajat meni uusiksi. Aika hyvää palvelua mun mielestä, en edes osannut odottaa, että korvaavat jotain, kun ei ollut heidän syy...
Ja heidän sivuillaan kyllä kerrotaan selvästi, että opas ei välttämättä tule mukaan bussiin, kun matkustetaan hotelleille.
Opasta en ole ikinä kyllä tarvinnutkaan minnekään. Jos osaa lukea, niin netistä ja kirjastosta saa kyllä kaiken tarvittavan tiedon suurimpana osaan maailman kohteista. Pakettimatkallakin lähdetään silloin tällöin vain siksi, että lennto hotelli on halvempi, kuin jos ottaisi erikseen itse esim. ebookersista. Joskus näin..
Hyvää lomaa kaikille, joilla matka vielä edessä :)- Kohdesellainen ;))
tää lähtis ???
Jos sinulla kaikki on hyvin ja netti pelaa ja kirjastot auki ja suurimmasta osasta matkanjärjestäjien palveluista saa tietoa : on totta ,vaan ei kaikille itsestäänselvä asia ,kaikki eivät ole matkustaneet paljon ,ehkä ensimmäinen matka voi olla viimeinen huonon Opaspalvelun ja Matkanjärjestäjän syystä ,kuten monella on huonoja kokemuksia etc. Tjärestä ,mielipiteitä saa ja pitääkin tuoda julki ,vain silloin asiat paranevat!!!! - Detturfan
Kohdesellainen ;)) kirjoitti:
tää lähtis ???
Jos sinulla kaikki on hyvin ja netti pelaa ja kirjastot auki ja suurimmasta osasta matkanjärjestäjien palveluista saa tietoa : on totta ,vaan ei kaikille itsestäänselvä asia ,kaikki eivät ole matkustaneet paljon ,ehkä ensimmäinen matka voi olla viimeinen huonon Opaspalvelun ja Matkanjärjestäjän syystä ,kuten monella on huonoja kokemuksia etc. Tjärestä ,mielipiteitä saa ja pitääkin tuoda julki ,vain silloin asiat paranevat!!!!Alanyaan matkustan vaan Deturin matkalla ,halpaa ja hyvät oppaat.
Kaukomaille matkustan sitten Aurinkomatkoilla,homma skulaa ja hyvät oppaat.
Tjäreborg huono ja kallis.
- Nınna...
İtse talla hetkella Tjaren matkalla alanyassa ja eıpa ole ılmoıtelleet oppaat mıtaan mılla paasee kotıın ku mulla aırfınlandın lento. Osa porukasta lahtı kotıın konkan jalkeen ja kuulemma heılle eı myöskaan ınfottu mıstaan. lennot olıvatkın sıtten parı paıvaa myöhassa ja kuulemma jaıvat ılman majoıtusta. Oppaat todella tökeröıta ja kuulemma eı kuulu heılle auttaa. Vıımonen kerta tjarella.
- Just joo
P*aa jauhat Ninna. Meillä oli Tjären matka ja AirFinlandin lennot ja ihan ajallamme tulimme kotiin. Oppaat soittivat henk koht kännykkään ja kertoivat tilanne tietoja kotimatkasta ja lähettivät tekstarilla uudet lentoajat. AirFinlandin lennothan on nyt korvattu toisella lentoyhtiöllä, eli ei siellä mitään ilmoitettavaa sinulle olekaan kun vaan kotimatka-aikasi kun sen aika koittaa. Ei kannata kirjoitella julkisuuteen tietoja, jos sinulla ei niitä ole. Kuulemma kuulemma.. Minkään muun matkanjärjestäjän asiakkaat eivät ole jääneet ilman majoitusta tai paluulentoa kuin konkan tehneen AirFIlnandin.
- petetty matkailija
Alanyan keskiviikon matkalle menijät. Olettehan ottaneet huomioon, että huoneet on luovutettava tiistaina kello 12, vaikka lähtö on vasta aamuyöllä. Matkan lyheneminen tarkoitti myös sitä, että nipsaisivat vuorokauden hotelliasumisesta.
Peruutimme koko matkan.- APUA!
Ihan ihme idiotteeja tää palsta täynnä ja kyllä lukeudun samaan ryhmään kun alennun lukemaan täältä näitä juttuja.
Ei tietenkään tarvitse luovuttaa huonetta tiistaina. Matka on maksettu keskiviikkoon asti eli huoneen luovutus tapahtuu keskiviikkona klo 12. Olimme itse juuri näillä lennoilla Sidessä ja tiedämme asian varmaksi. Lähtö kentälle oli aamulla 3.45 ja ihan saimme olla loppuun asti huoneessamme! - tarkistettu asia
APUA! kirjoitti:
Ihan ihme idiotteeja tää palsta täynnä ja kyllä lukeudun samaan ryhmään kun alennun lukemaan täältä näitä juttuja.
Ei tietenkään tarvitse luovuttaa huonetta tiistaina. Matka on maksettu keskiviikkoon asti eli huoneen luovutus tapahtuu keskiviikkona klo 12. Olimme itse juuri näillä lennoilla Sidessä ja tiedämme asian varmaksi. Lähtö kentälle oli aamulla 3.45 ja ihan saimme olla loppuun asti huoneessamme!Olen tänään itse tarkistanut asian Tjäreborgilta ja virkailija tarkisti asian ja sanoi, että etukäteen ei voi luvata, että huoneet saa pitää loppuun asti. Luovutus on tiistaina kello 12 ja sen jälkeen voi saada pitää huoneen, mutta asia varmistuu hotellissa pari päivää ennen.
Älä nimittele toisia ihmisiä, kun et asian taustaa tiedä. Ehkä teillä kävi tuuri, mutta ainakaan Alanyan Sunprimessa ei ole automaattisesti mahdollista pitää huonetta keskiviikkoon asti, vaikka alunperin on kuviteltu ostavamme 7 hotelliyötä. - hotelli koko matkaks
tarkistettu asia kirjoitti:
Olen tänään itse tarkistanut asian Tjäreborgilta ja virkailija tarkisti asian ja sanoi, että etukäteen ei voi luvata, että huoneet saa pitää loppuun asti. Luovutus on tiistaina kello 12 ja sen jälkeen voi saada pitää huoneen, mutta asia varmistuu hotellissa pari päivää ennen.
Älä nimittele toisia ihmisiä, kun et asian taustaa tiedä. Ehkä teillä kävi tuuri, mutta ainakaan Alanyan Sunprimessa ei ole automaattisesti mahdollista pitää huonetta keskiviikkoon asti, vaikka alunperin on kuviteltu ostavamme 7 hotelliyötä.kiitos tiedosta. Soitto Tjärelle vahvisti asian. Meni meilläkin matka vaihtoon.
- OuluK
hotelli koko matkaks kirjoitti:
kiitos tiedosta. Soitto Tjärelle vahvisti asian. Meni meilläkin matka vaihtoon.
Tjäreborgin Alanyan matkoista ei ota Erkkikään selvää ja Oppaat vähiten ,laiskoja ja kokemattomia nokkavia pissiksiä!!!
Vaihdoimme myös matkanjärjestäjää!!! - ihan varmaa
OuluK kirjoitti:
Tjäreborgin Alanyan matkoista ei ota Erkkikään selvää ja Oppaat vähiten ,laiskoja ja kokemattomia nokkavia pissiksiä!!!
Vaihdoimme myös matkanjärjestäjää!!!Nyt on taatusti joku VÄÄRINKÄSITYS asiassa. Jos LÄHTÖ HOTELLILTA esim. keskiviikko aamulla 03.00 saa huoneen pitää varmasti siihen asti, eikä tarvitse luovuttaa edellisen päivän tiistaina klo.12.00. Jos LENTO LÄHTEE esim keskiviikkone 03.00, niin silloin hotellilta lähtö tapahtuu jo tiistain puolella ja huone tosiaankin täytyy luovuttaa klo. 12.00 ellei onnistu saamaan ostettua jatkoaikaa riippuen uusien asukkaiden tulo-ajasta joka taas vaikuttaa siivoukseen. Hotellejahan käyttää useamman maan asiakkaat ja sen mukaan miten kenenkin lennot on täytyy huoneet olla kunnossa uusille asiakkaille. Tulimme juuri Deturin matkalta Alanyasta ja LÄHTÖ HOTELLILTA oli lauantain puolella 00.50, niin saimme tosiaankin olla loppuun asti huoneessa vaikka meni noin vähän toisen vuorokauden puolelle ja tämä käytäntö on niin aurinkomatkoilla, tjareborgilla ym... ja se on varmaa, joten tarkistakaapa asia uudelleen ennenkuin...
- faktat faktoina
ihan varmaa kirjoitti:
Nyt on taatusti joku VÄÄRINKÄSITYS asiassa. Jos LÄHTÖ HOTELLILTA esim. keskiviikko aamulla 03.00 saa huoneen pitää varmasti siihen asti, eikä tarvitse luovuttaa edellisen päivän tiistaina klo.12.00. Jos LENTO LÄHTEE esim keskiviikkone 03.00, niin silloin hotellilta lähtö tapahtuu jo tiistain puolella ja huone tosiaankin täytyy luovuttaa klo. 12.00 ellei onnistu saamaan ostettua jatkoaikaa riippuen uusien asukkaiden tulo-ajasta joka taas vaikuttaa siivoukseen. Hotellejahan käyttää useamman maan asiakkaat ja sen mukaan miten kenenkin lennot on täytyy huoneet olla kunnossa uusille asiakkaille. Tulimme juuri Deturin matkalta Alanyasta ja LÄHTÖ HOTELLILTA oli lauantain puolella 00.50, niin saimme tosiaankin olla loppuun asti huoneessa vaikka meni noin vähän toisen vuorokauden puolelle ja tämä käytäntö on niin aurinkomatkoilla, tjareborgilla ym... ja se on varmaa, joten tarkistakaapa asia uudelleen ennenkuin...
On se kumma, että ei mene perille. Tämä asia on tarkistettu Tjäreborgin toimistolta ja moneen kertaan kysytty, kun ei ensin uskottu, että voi olla totta. Kaikenlaisia kaikkitietäviä palsta täynnä, jotka eivät tiedä asiasta mitään, mutta uskovat silti olevansa oikeassa.
- 6+19
no johan on toimintaa Tjäreltä!
Onko huoneitten luovutuksesta jo tiistaina klo 12.00 tullut tietoa sähköpostitse tai kirjeessä, toihan on silkkaa kusetusta.
Saitteko matkan peruutettu ilman kuluja?
Aina on ollut niin että jos haku hotellilta on puolenyön jälkeen olkoon vaikka vartti- tuntikin niin huoneen on saanut pitää lähtöhetkeen saakka.
Meillä kuukausi sitten Tjären matkalla Sidessä haku hotellilta oli yhden tienoilla yöllä ja saimme pitää huoneet siihen asti, alkuperäinen koneen lähtöaika oli 15.30 mutta reilu kuukausi ennen matkaa tuli tieto että kone lähteekin aamulla 4.30, saatiin ruhtinaalliset 46 euroa korvausta/2 henkilön matkan lyhenemisestä. - 3+12=15
Voi teitä raukkoja jotka ei osaa tehdä mitään ilman oppaita!
Ei ole oppaitten vika aina jos asiat ei toimi, tiedän
asioista vähän enemmän ,ei pidä lähteä matkalle jos on asenne niin
että kaikki pitää olla valmiiksi hoidettu.Olkoon vaikka kuinka siitä maksaa
niin ei mahdottomia voi vaatia.Tunnen oppaita ja täytyy sanoa että ei käy kateeksi
heidän työnsä,Jos haluaa täYden palvelun niin menkää sitten sellaisille matkoille
missä sitä tarjotaan,NIITÄ SAA RAHALLA!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1023539
- 623197
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342694- 812479
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422134- 962096
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501742Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221720- 121706