Miten Suviseuroissa voi olla näin kirjavaa Raamatun opetusta: kävin tutustumassa Suviseuroihin ja kuuntelin klo 15.30 alkaneissa seuroissa ensimmäisen seurapuheen alusta loppuun. Puhe oli myös alusta loppuun evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta, kuinka hän on valmistanut meille pelastuksen ja kuinka pelastus on yksin Jeesuksessa!
Lähdin iloisena ja hengessä virvoittuneena kävelemään autolleni. Matkalla kuulin seuraavaa saarnamiestä, joka julisti kymmenille tuhansille ihmisille Raamatun vastaista harhaoppia siitä, ettei vastasyntynyt lapsi ole perisynnin alainen! Puhuja korotti itsensä lähes Jumalan asemaan luvatessaan taivaspaikkoja kastamattomille lapsille.
Sinänsä on hyvä, että joku uskaltaa puhua näin vaikeasta ja kipeästä asiasta. Tässäkään emme voi muuta kuin luottaa Jumalan vanhurskauteen ja ehdottomaan oikeudenmukaisuuteen. Kuitenkin mitä tulee perisyntiin ja kasteeseen on jokaisen meistä syytä tarkistaa asia Raamatusta, jotta Kristuksen sovitustyön suuruus voisi Pyhän Hengen kautta avautua meille.
Su iltapäivän äärilaidat
11
423
Vastaukset
- yksinkertaiselle
Sinulla on raaka Jumala joka kiduttaa vauvoja jos heidän vanhemmat eivät ole vieneet vauvaa kasteelle.
Jos sinun Raamatussasi lukee, että vauvat kidutetaan helvetissä kastamattomuuden vuoksi, niin se on vaan Jumalasi viesti sinulle siitä että Raamattusi on oivallista wessapaperia, mutta vain ulkohuussin tarpeisiiiiiisi. - Q
Omiaan ne puhelee, tietää jo ennalta mitä sieltä tulee kun tuntee puhujan. Jumala ei Pyhän hengen kautta hurmostele sellaisia harhaopetuksia kuin kuulee noiden suusta.
"Puhuja korotti itsensä lähes Jumalan asemaan luvatessaan taivaspaikkoja kastamattomille lapsille."
Kuinka monta kastamatonta lasta on tällä hetkellä siellä sinun helvetissäsi?- 12 + 4
Montako abortoitua lasta on Tampereen alueella?
En tiedä, ovatko helvetissä vai taivaassa, eikä kukaan muukaan tiedä. Sanoin, että tässä luotamme Jumalan vanhurskauteen ja oikeudenmukaisuuteen, joka ei välttämättä ole ihmismielen mukainen. Me emme tiedä, miten Jumala toimii kastamattomien lasten kohdalla, tai niiden, jotka kuolevat ennenkuin ovat kuulleet evankeliumin. Yksin Jumala tietää.
- Ero Taan
Kastamaton lapsi helvettiin? Pelkästään tuon kirkon käsityksen ja opetuksen takia pitäisi joukolla erota kirkosta! En halua kuulua kirkkoon,joka ei tunne JUmalan Sanaa.
- ++++++++
Hyi että. Harvoin otattaa nämä hengen asiat päähän niin paljon kuin tällaisten
avaajien kirjoitukset.
Jos ja kun evlut kirkko julistaa kastamattomat lapset helvetin vaivaan, antaa
julistaa. Ne julistajat ovat varmuudella kaikkea muuta kuin Raamatun opin
julistajia. Tämä on minun syy kenties erota harhaoppisesta kirkosta.
-Minä tunsin sinut jo äitisi kohdussa
-lasten on jumalanvaltakunta
-ristinryöväri pääsi uskosta osalliseksi ja paratiisiin, vaikkei häntä kastettu
Raamatun sanat kasteesta ovat arvokkaita, niin onkin, mutta usko on
aina ensin ja uskolla tullaan autuaaksi.
Mieti nyt aivan oikeasti niitä miljardeja vauvoja, jotka maailman historiassa
ovat kuolleet ympäri maailman. Sinä tuomitset vauvat kadotukseen. Aivan
käsittämätöntä harhaa. Jokainen tuomitsija on vastuussa tuomioistansa
Jumalan edessä. - esim.psalmi139:16
Avaajalle tiedoksi.
Annetaan anteeksi sinun tietämättömyytesi vl:n perisyntikäsityksestä.
Vl:t eivät kiistä perisyntikäsitettä, ei toki.
Tutustuhan asiaan ennenkuin väität julkisesti moista...
Perisynti sinänsä on olemassa ja sinänsä olisi kadottava ja vaikuttaa jokaisessa ihmisessä , myös uskovaisessa ihmisessä hänen elämänsä jokaisena päivänä, mutta...
" 18 Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion, niin riittää yhden ainoan vanhurskas teko antamaan kaikille ihmisille vanhurskauden ja elämän. [Room.5:)
Lapsen kohdalla on kyse siitä, että hänellä on Jumalan lahjoittama usko ja se pelastaa perisynniltä.
Jeesuksen sovitustyö on lunastanut hänetkin.
Raamattu sanoo Heb.11:6 >> Sillä ilman uskoa on mahdotoin kelvata (Jumalalle);
se pätee lapsenkin kohdalla, Itse Jeesus sanoo monessakin kohdin raamattua, että HE, ( pienetkin lapset) uskovat .
Matt.18>>
3 Ja sanoi: totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule niinkuin lapset, niin ette suinkaan tule sisälle taivaan valtakuntaan.
4 Sentähden joka itsensä alentaa niinkuin tämä lapsi, se on suurin taivaan valtakunnassa.
5 Ja joka holhoo senkaltaisen lapsen minun nimeeni, hän holhoo minun.
6 Mutta joka pahentaa yhden näistä pienimmistä, jotka uskovat minun päälleni, parempi hänen olis, että myllyn kivi ripustettaisiin hänen kaulaansa, ja hän upotettaisiin meren syvyyteen.
Alkukielen sana tässä kohtaa lapsesta tarkoittaa myös aivan imeväisikäistä. - vl.
No, Jeesus on sovittanut myös vastasyntyneen ja syntymättömänkin lapsen synnit. Jos Jeesus ei olisi syntejä sovittanut, niin kukaan ei pääsisi taivaaseen. Lapsen Jeesus myös korotti uskon esikuvaksi. Niistä voi päätellä pienen lapsen olevan taivaskelpoinen. Kastetta tulee silti pitää arvossa, myös vainajien kristillistä siunaamista.
- navia
aivan
- Puheen varassa
Koska vl oppia ei ole olemassa, on vaan erilaisin lahjoin pidettyjä puheita
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164