Seniorinetti suljettu toistaiseksi.

La`mer

Usein tulee käytyä myös seniorinetin puolella. Enemmäkseen lukupuolella.
Nyt tänä aamuna oli ilmoitus,että s.netti suljettu. Väärinkäytöksien
ja kiusanteon vuoksi.
Kyllä siellä aika villiä olikin. Jotkut ilkeämieliset hakkerit kirjoittelivat
toisten rekisteröidyillä nikeillä törky-haukkumaviestejä. Näyteltiin
tissikuvia, ym.
Kyllä meissä ikäihmisissäkin näköjään löytyy se ilkeä pikku vintiö,
joka haluaa mielipahaa kanssaihmisille. Surullista. Siellä ja täälläkin.

Neuvokaapa, jokin muu senioreiden kirjoituspalsta.

37

784

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anja koivistoinen

ET-lehden palsta. Mutta luulen, että sielläkin on tämä sama ilmiö. Nimimerkin suojissa on mahdollisuus purkaa pahaa mieltään ilkeilemällä. Jos olisi pakko kirjoittaa omalla nimellä niin otaksun, että se olisi siistimpää.
      Kun aloin käydä näillä palstoilla niin hämmennykseni oli suuri. Luulin, että jo ikäihmiset osaavat käyttääntyä. En koskaan ole aikaisemmin saanut niin ilkeitä kommenteja kuin seniorinetissä.

Toivottavasti sen sulkeminen saa meidät ajattelemaan.

• justytyts

minä en ainakaan luule enää yhtään mitään

joka on ilkeä elmässä muutenkin se on täälläkin, vielä enemmän.
        ilkeä luonne on geeneissä, se periytyy kuten kaikki muukin

• Seniorinetti
        Olin mukana kun sitä perustettiin.
        Tuntui lupaavalta, mutta kytkökset
        aiheuttivat perääntymiseni.
        Aioin äskettäin vilkaista sinne.
        Peräännyin kuten tältäkin foorumilta.
        Nyt avasin keskustelun pitkään aikaan.
        Trappin legenda herättää edelleen
        nuoruusmuistojani - elokuvan:Sound of Music
        ja tarinat kirjoina ja artikkeleina.

• piikkiruusu
        PeerGynt kirjoitti:

Seniorinetti
        Olin mukana kun sitä perustettiin.
        Tuntui lupaavalta, mutta kytkökset
        aiheuttivat perääntymiseni.
        Aioin äskettäin vilkaista sinne.
        Peräännyin kuten tältäkin foorumilta.
        Nyt avasin keskustelun pitkään aikaan.
        Trappin legenda herättää edelleen
        nuoruusmuistojani - elokuvan:Sound of Music
        ja tarinat kirjoina ja artikkeleina.

Milläköhän saitilla sinä et olisi kirjoitellut, näkyy tuolla treffi palstallakin loistaa kokonainen arsenaali odottamassa yhteyden ottoja sinuun.

• sivusta seurannut

Juuri niin, Anja. Siellä oli se yksi viisastelija, vois sanoa, että oikein myrkkypiikki.

• sivusta seurannut

Juuri niin, Anja. Siellä oli se yksi ilkeäkielinen viisastelija, vois sanoa, että oikein myrkkypiikki.

• Arska 16 v.

kokeileppa jotain juniorinettiä.

• himinen

Aika vähän taitaa löytyä sellaisia foorumeita, jokaista tunnutaan ajavan FB:n ja Tw:n.
      Niissä taas ei ole samanlaista keskustelumahdollisuutta, on vain niitä "pitäsköhän tästä.." parin kolmen rivin kommentteja.

Sitten on niin suljettuja foorumeita, jonne paluu aika hankalaa. Jos olet joskus rekisteröitynyt etkä muista enää salasanaasi, miten onnistut ottamaan yhteyttä ylläpitoon- ei löydy yhteystietoja? Uutta nikkiäkään et saa rekattua.

Jonkun blogiin kommentointi on sitä narsismin tukemista.
      "Ihailkaa minua ja tekemisiäni, kadehtikaa elämääni ja taitojani"
      Samahan se siellä fb:ssä ns. kaveripiirin haalimisessa.

Joku ihan puhtaasti asiafoorumi on melko tylsä ja kuiva.
      Mitä siis tehdä? Se googlekin lopetetaan ensi vuonna.

• mörrimöykky

Minäkin olen saanut ilkeilystä tarpeekseni ! Olen sitä mieltä, että valvottu senioripalsta pitäisi perustaa. Kirjoittelen tällä hetkellä yhdellä valvotulla palstalla, jossa on hyvä henki ja kaikki kunnioittavat toisiaan. Palsta on kyllä vain tietyn harrastuksen piiriin kuuluville tarkoitettu. Saman voisi toteuttaa senioreille ja monille muille. Kuka jaksaa enää sietää tätä palstaa, kysyn vaan !? Tuumasta toimeen ja perustamaan !

• kokenut..
        mörrimöykky kirjoitti:

Minäkin olen saanut ilkeilystä tarpeekseni ! Olen sitä mieltä, että valvottu senioripalsta pitäisi perustaa. Kirjoittelen tällä hetkellä yhdellä valvotulla palstalla, jossa on hyvä henki ja kaikki kunnioittavat toisiaan. Palsta on kyllä vain tietyn harrastuksen piiriin kuuluville tarkoitettu. Saman voisi toteuttaa senioreille ja monille muille. Kuka jaksaa enää sietää tätä palstaa, kysyn vaan !? Tuumasta toimeen ja perustamaan !

Täysin samaa mieltä. Häiriköt tuhoo kaikki ketjut..

• Kerro mikä
        mörrimöykky kirjoitti:

se palsta on, jos sinne vois vaikka tulla kivoja juttelemaan.

• Persmiinustelija M-A
        Kerro mikä kirjoitti:

se palsta on, jos sinne vois vaikka tulla kivoja juttelemaan.

Se on se palsta jossa eräs miinustelijaperskärpänen ei luuhais persiissä koko ajan. Kerrohan mikä palsta, mä en tiedä.

• leikit on leikitty,,
        Persmiinustelija M-A kirjoitti:

Se on se palsta jossa eräs miinustelijaperskärpänen ei luuhais persiissä koko ajan. Kerrohan mikä palsta, mä en tiedä.

Hiirihän se siellä, puhu ettet katkeruuteesi pakahdu !

• No eipä
        Persmiinustelija M-A kirjoitti:

se kaksinen palsta taida olla sekään. Näkyyhän nuita - ja tännekkin ilmestyvän. Kannattaako niihin tuijottaa, joku vaan haluaa antaa oman mielipiteensä.

• mörrimöykky kirjoitti:

Hei Mörrimöykky!
        En ole minäkään pitkään aikaan kaipaillut chattailemään, kun tekstit usein huitelevat ohi oman ajatustavan ja käsityksen hyvästä käytöksestä ja toisen ihmisen arvostuksesta. Ideasi on hyvä, oletko löytänyt toteuttajaa itsesi/jotain toista. Onko tapahtunut edistystä.

Äsken yritin 60, mutta ilmeisesti liikaa porukkaa, kun vastasi liian hitaanti. Joskus olen käynyt senioreissa, mutta se näköjään lopetettu; aiheesta. Toivotaan, että syntyy jotain uutta ja sisvistynyttä, sillä tarvetta ihmiten välisiin yhteyksiin on paljon. Toivotaan parasta.

Lämpimin terveisin
        Antti

• Oppia koko ikä

Eipä niitä juuri ole. Seniorinettikin oli mielestäni hyvin vanhoille ihmisille tarkoitettu tai sanotaan nätisti, että se on hyvin ikääntyneiden hallinnassa. Siltä minusta tuntui. Kirjoitukset olivat sen luontoisia,että ikää olisi pitänyt olla noin 85 v. jos minun mielipiteeni lisivat arvoisia vanhuksia kiinnostaneeet ja ei ehkä silloinkaan.

Kaikista ihmisistä löytyy ilkimys oli ikä mikä tahansa. Kun palsta on seisovan veden kaltainen eikä siellä saa kritisoida mistään eikä kertoa aitoja mielipiteitä vaan pitää mukailla jonkun toisen, eihän sellainen keskustelua ole vaan keskustelun teeskentelyä. Tulos on tietysti se, että joillakin pinna palaa ja muut kyllästyneet poistuvat.

Minusta on outoa,että kaikki ikääntyneet yritetään mediassa survoa samaan malliin, eli kun on ikää, on samantekvää kirjoittaako tai sanooko jotakin 85-vuotinen vai 60-vuotinen. Kyllä iällä on väliä, me olemme jo eri maailmoiden lapsia, vaikka tässä samassa todellisuudessa elämme. Eikä tarvitse tässä yhteydessä aina vetää esiin sitä tai tätä 90-vuotiasta hammaslääkäriä tai muun ammatin edustajaa, joka on edelleen niin virkeässä työvireessä ja kunnoltaan kuin 20-kesäinen. Olen todella kyllästynyt näiden Duracell-vanhusten ihannointiin. Niitä sellaisia on todella harvassa, vähän sama asia kuin hakea loton 11 miljoonan voittaneita. Kun pannan rinnan tämän ajan 85-kesäinen ja kuusikymppinen, eroja kyllä löytyy ihan kaikessa.

Mitä mielipahaan tulee, on myös ikääntyneitä, joiden harrastuksena näkyy olevan mielipahan hankkiminen Tuomas Kyrön luoman tyypin malliin. Onhan se tapa paeta todellisuutta ja hankkia huomiota. Kun ei voi muka muuta, voi sentään paheksua. Jotenkin tuntuu siltä, että mielensäpahoittajat ovat lisääntymään päin.

Tyyni suhtautuminen ja hyväksyminen elämään, itseensä ja kanssaihmisiin, ei tule lahjana siihen malliin, että kun on vanha kupsikas, on myös automaattisesti mukava ihminen. Ja mitä mukava kenenkin kielenkäytössä mahtaa merkitäkään. Sen sijaan,että edellytetään toisilta tasapäisyyttä ja ettei nyt vaan kukaan pahoita minun mieltäni, voisi kyllä vanhempi väki opetella suvaitsevaisuutta ja pois siitä,että kaikki sanottu on tarkoitettu juuri heidän pikku napansa herkimpään kohtaan. Maailma on edelleen avara, siihen mahtuu kaikenlaisia ihmisiä, nimenomaan mahtuu ja pitää mahtua. Siitäkin huolimatta,että kaikki ei kaikkia kiinnosta.

Heittäisin käytöstä seniori-sanan. Siihen mahtuvat nykyisin kaikki 60-120-vuotiaat. Vanha ja vanhus ovat edelleen paljon parempia sanoja kuvaamaan ikääntymistä kuin keinotekoinen, Duracell-pupun mieleen tuova seniori- termi. Varsinkin, kun sanan loppuosalle tuskin löytyy enää miehistä vastinetta.

• - -

Suvaitsevainen voi olla sivistyneestikin, heittämättä huttua toisten silmille.
        Erimielisyys on hyve, muttei ainut periaate.
        Mielipiteensä voi ilmaista väheksymättä muita.
        Kukaan ei edellytä keltään samanmielisyyttä, mutta asioista voidaan puhua tasa-arvoisestikin, arvostamalla muitakin kuin itseään.
        Siinä minusta on villakoiran ydin, ei missään lapsekkaassa suuttumisessa.

Vanhuudelle ja vanhukselle on turha hakea pehmeämpää, jodenkin mielestä, vastinetta.

• himinen

" jos minun mielipiteeni lisivat arvoisia vanhuksia kiinnostaneeet ja ei ehkä silloinkaan. "

Kukapa haluaisi itseään kutsuttavan vanhaksi tai vanhukseksi, omille lapsille tapa saatetaan sallia ns. hellittelynimenä.
        Itse olen paljon mieluummin seniori-ikäinen, voinhan olla vaikka vanhana syntynyt 35v ikämies. :D

Pupuksi tulin kutsutuksi ihan toisenlaisissa yhteyksissä, muuan tuohtunut asiakas puhelimessa totesi: "kuules hunajapupu, minä en tätä laskua maksa"

• mörrimöykky
        himinen kirjoitti:

" jos minun mielipiteeni lisivat arvoisia vanhuksia kiinnostaneeet ja ei ehkä silloinkaan. "

Kukapa haluaisi itseään kutsuttavan vanhaksi tai vanhukseksi, omille lapsille tapa saatetaan sallia ns. hellittelynimenä.
        Itse olen paljon mieluummin seniori-ikäinen, voinhan olla vaikka vanhana syntynyt 35v ikämies. :D

Pupuksi tulin kutsutuksi ihan toisenlaisissa yhteyksissä, muuan tuohtunut asiakas puhelimessa totesi: "kuules hunajapupu, minä en tätä laskua maksa"

Samaa mieltä muiden kirjoittajien kanssa. Onkohan tää ainoa ketju, jossa kirjoitetaan asiaa vanhemmista ihmisistä ?!

• Kerroppa viimein
        mörrimöykky kirjoitti:

Samaa mieltä muiden kirjoittajien kanssa. Onkohan tää ainoa ketju, jossa kirjoitetaan asiaa vanhemmista ihmisistä ?!

minkä ikänen sä olet? Vai onko sun ikä päiväkohtanen juttu?

• exneito

Vahinko, käyn seniorinetissä yksinäisinä iltoina kuuntelemassa musaa, siis musiikkiketjua plus muista musiikillisia saitteja. Tosi monipuolista, monipuolisin kommentein linkitettyinä. Ei oo malliin, tänään viettää nimpparia se ja se, ilmeisesti tän palstan kirjoittaja luulee ettei muilla ole päivyriä!

• ei enää, kiitos

Nämä kirjoitukset ovat kuin 70-80 palstalta, ei kiinnosta senorinetit eikä sen ikäisten latteudet. Toivottavasti ette pesiydy 60 :iin vaan menette sinne ikäisiinne?

Äklöttävää luettavaa erinomaisilta yksilöiltä.

• kaks plus lapset

Kuvitteletko olevasi joku teini? Tosin teinitkin kirjoittaa fiksummin, kuin sinä.

• kohta senior
        kaks plus lapset kirjoitti:

Kuvitteletko olevasi joku teini? Tosin teinitkin kirjoittaa fiksummin, kuin sinä.

seniorinetti pitää olla vain rekisteröidyille ja jos vierailee olisi oma foorumi jos käyttää rekisteröityneen nimimerkkiä. siis törkeyksiin , pitäisi heti saada poistaa.

pitäkööt törkeilijät omaa blogia missä haluavat...

• meeriamanda
        kohta senior kirjoitti:

seniorinetti pitää olla vain rekisteröidyille ja jos vierailee olisi oma foorumi jos käyttää rekisteröityneen nimimerkkiä. siis törkeyksiin , pitäisi heti saada poistaa.

pitäkööt törkeilijät omaa blogia missä haluavat...

Miksi näin ei ole toimittu? Millainen ylläpito sallii roskapostin palstallaan? Onhan heillä täysi oikeus poistaa kirjoituksia.

Väsyikö Matti?

• himinen
        meeriamanda kirjoitti:

Miksi näin ei ole toimittu? Millainen ylläpito sallii roskapostin palstallaan? Onhan heillä täysi oikeus poistaa kirjoituksia.

Väsyikö Matti?

Matti taisi tosiaan väsyä, olihan siellä muista syistä johtuneita käyttökatkoja aika usein.
        Luultavasti hänellä on jotain tuottavampaa tekemistä, eikä tainnut olla resursseja palkatakaan ketään 'paimentamaan'.
        Vähän harmittaa tuo aiempana ollut mollaus "vanhuksista", kyllä siellä käyttäjien ikähaarukka oli kuvitelmieni mukaan aika laaja.
        Tulihan siellä poikkeiltua, surku tulee.
        Häiriköt iskivät, kuten aiemminkin, eikä rekisteröitymispakkokaan heitä lopulta estänyt mellastamasta. Keksivät keinot rekkautua toisten nikeillä.

• La`mer

60-80 vuotiaita ollaan. Onko nimitys vanhus mollausta, vanhus tai vanha.
      Saman tekevää, ikäihmisiä ollaan.
      Toisilta särmät hioutuneet, toiset yrittävät olla ärhäköitä edelleen.
      Toiset lepposia,
      toiset riidanhaluisia ja katkeria.
      Sellaista se elämä on, joka junaan meistä menijöitä.

Tuskin siitä s.netin pitämisestä suuremmin on tulojam joten
      Matti hoiteli sitä oman työn ohella.
      Jo kuukausia sitten olisi pitänyt riidanhaastajat panna boikottiin ja antaa
      määräaikaisia bannauksia.
      Nyt se meni liian pitkälle ja seurauksena sulkeminen.

Kuitenkin, elämä jatkuu.
      Hyvää kesää!

• marjapensas2

Just näin meni, mutta pahoilla mielin se niellään, oli siellä enimmillään fiksuja kirjoittajia, mutta ainahan näitä ridankylväjiä löytyy, jotka saa pilattua muiden mielenkiinnon osallistua keskusteluun.
        No, minä ainakin yritin viihdyttää ja saada kanssakumppaneita mukaan viihdyttämään meitä senioreita, musiikin parissa, luulisin hyvällä menestyksellä.

Mutta mikä parasta, opin senioripalstalla kuvankäsittelyä ja videopätkien tekoa.
        Siellä autettiin ,eikä kaveria jätetty pulaan, mutta,mutta ne kateelliset, joista ei koaskaan päästä eroon, siihen kai palsta kaatui?
        Kysyn vaan, löytyykö vastaavaa???

• ette pilaa palstaamm

Toivottavasti ette tänne 60 sivulle pesiydy vaan menette ikäisiinne?

• --------------------

Totta on että ikävuodet eivät kerro todellista ikää. Joidenkin täällä kirjoittavien mimmien maailma on pysähtynyt siihen muutamaan rivitaloneliöön ja mistään
      muusta ei osata keskustella kuin mitä ikkunasta näkyy. Kirjoittajat kertovat vain itsestään on käyty läpi kuolleet keskospojat, kaikki miessuhteet ja omat tekemiset
      neitsyydenmenetyksestä lähtien ja sitten väliin kiukuttelua ja maailma unholaan jääköön.

• hymyä peliin

Sellaista se on; elämänmeno, kaikkinensa. ♥ :))

• Seniori

Näinhän meillä täällä Suomessakin on että jotkut ajattelemattomat
      kanssa ihmiset on pilannut monta hyvää "juttua".
      Se on asia jota ei koskaan saada muuttumaan.

• ei tänne, kiitos

Kai se jo on uudelleen avattu? EVVVK !

• syö pääs
        ei tänne, kiitos kirjoitti:

mikä helvetti sinä olet valitsemaan niitä jotka tänne saa kirjoittaa

• ketä kiinnostaa sinä
        ei tänne, kiitos kirjoitti:

Tervemenoa vaan ikäistesi palstoille, 16-20?

• Pirre*

Miksei 60 palstalle, - tervetuloa!,

ja ei tässä olla mitään junioreita myökkää..pappoja ja mammoja, yhtä kaikki.

• Kiire!

Ainahan ikäihmiset ovat halunneet
      pelkkää pahaa nuoremmille.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5680
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2477
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      269
      1832
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1727
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1556
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      26
      1502
    7. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1311
    8. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      38
      1286
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1281
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      347
      1271
    Aihe