On tullut sen verran keskusteltua negatiivisessa hengessä,
että olisi kiva keskittyä johonkin positiivisempaan.
Sano yksi asia mikä tekee sinut onnelliseksi/iloiseksi/tyytyväiseksi ja
tulemme yllättymään miten erilaisia, mutta kuitenkin niin samanlaisia olemme.
Kun huomaan miten päivä päivältä ruoho kasvaa pihalla kaikessa komeudessaan, se antaa hyvän mielen, kun pääsee pian taas punnertamaan ruohonleikkurin kanssa.
Sano yksi hyvä asia maailmasta mistä pidät
43
189
Vastaukset
Hih, hauska aloitus!
Jospa listaan jotain asioita mitkä ovat juuri nyt mielessä.
- Alpit ja vuoret ylipäänsä (olin siellä juuri lomalla juoksemassa)
- Leivokset ja kakut
- Kirjat ja kahviloissa istuminen
- Jäätelö
- Se, kun näkee miten ystävät välittävät
- Juokseminen
- Vaeltaminen
- Pyöräily
- Erämaa
Vilppu H.
pappi- uskis88
Hih, hauskaa ettei tullut Jeesusta! Ihan vaan maallisia asioita...
Hei, tänkin papin pakko saada vastata!
Tulen onnelliseksi,
kun koko perheeni on koossa
kun pääsen sauvakävelemään pitkän lenkin ystävän kanssa
kun onnistun koskettamaan puheillani
kun mustikat kypsyvät ja pääsen puimuri kanssa irti
kun tyttäreni laulaa
kun saan pitsineuloa
kun saan pukea kesämekon päälleni
kun kastepisaroin kastelapsiani
kun saan vastata tällaisiin viestiketjuhin
Maarit-pappisuvaitsevaisuus
- Ma5a
vapaus
- kesäkukat
täs vastauksia
metsätähdet
kielot
tuomenkukat
juhannusruusun kukat
syreeninkukat
kissankellot
valkoapilat
kissankäpälät
kehäkukat
malvat Aurinko, meri ja uiminen.
- qsetus jatq
Se kun näkee kauas. (voi ymmärtää useammallakin tavalla) Se on itselleni yksi tärkeimpiä juttuja mikä antaa tunteen turvallisuudesta.
alkava kesäloma
- goddeloos
"Sano yksi asia mikä tekee sinut onnelliseksi/iloiseksi/tyytyväiseksi ja
tulemme yllättymään miten erilaisia, mutta kuitenkin niin samanlaisia olemme."
- Jos kaikki hyväksyisi katsomatta uskoon tai uskomatomuuteen, tosen ihmisen arvot, asenteen, elämänkatsomuksen ja tavat tuomitsematta niitä, varsinkin kolmannen osapuolen puuttumatta asiaan... - Öö Aapisen laidassa
Juuri tänään se oli keskustelu ystävän kanssa.
Olin huolissani eräästä asiasta ja päätin kertoa siitä ystävälleni. Yllätykseksemme huomasimme olevamme huolissamme ihan samasta asiasta, jaoimme kokemuksemme, ja sen jälkeen molemmilla oli paljon kevyempi olo. - :)
Mikään ei tee minua yhtä onnelliseksi kuin lapsen nauru :)
Ystäväni ja läheiseni, kaikki ihmiset jotka hymyilevät minulle, luonto, kissani, mehujää jonka söin tänään. Oho tuli enemmän kuin yksi. Sori.
- Jumal a
Jumalan ajattelu tuo hyvän mielen, se rakkaus ja lämpö.
Maailmassa on muutama ihminen, joiden seurassa tunnen itseni kokonaiseksi. Ei niin että ilman heitä tuntisin itseni puolikkaaksi, vaan niin, että heidän läsnäolonsa saa minut erikseen tuntemaan itseni ja elämäni ehjäksi. "Asiat ovat paikallaan" kun nuo ihmiset ovat läsnä.
Luonnon läheisyys on tärkeää myös, monella tasolla. Se että voin aistia luonnon, estää minua tuntemasta yksinäisyyttä silloin kun olen yksin. Siksi asunkin maalla metsän laidassa. Kaupungissa olisin luultavasti yksinäinen.
Mutta yksi yksittäinen asia... se on sauna.
Monien henkisten asioiden tärkeä keskus elämässäni. Sauna on monille suomalaisille tärkeä,mutta luulen että itselleni se on keskimääräistä tärkeämpi. Sauna on kiinnekohta, josta käsin tarkastelen myös monia henkisiä asioita.Sauna... Jep. Parhaan ystäväni savusauna, iltahämäristä alkuyöhön saunoen ja maailmanmenoa pohtien. Joskus on vierähtänyt aamuun saakka turistessa ja saunoessa.
Oma pienuus suhteessa universumiin. Sen laajuuden ja ihmeellisyyden pohtiminen.
- eläms
-aurajuusto
-seksi
-moottorit
-raha
-netti
-olut
-rakkaus
-naiset
-kaverit
-mökkeily
-usko Jeesukseen
-romantiikka
-ruoka - luminarsku.
Luonto. Sen kauneus ja monimuotoisuus: marjat, sienet, villivihannekset, eläimet, kukat, puut, sammaleet. Vuodenajat, ilmaston moni-ilmeisyys. Meri, järvet.
Tämä sykähdyttää: upeaa livekuvaa kalasääskin pesältä:
http://pontu.eenet.ee/player/kalakotkas.html
Tässä kissaihmisille. Toimii kyllä, lienee siivousta meneillään juuri nyt. :-)
https://www.pets.ee/catroom/ - <3
The friends
- häirikköuskis
Kuikan huuto mökkijärvellä ja sen poikaset helminauhana emon jäljessä peilikirkkaan tyynen veden pinnalla..
Lapin kesä -Loirin laulamana.
Ystävyys!!! Ihmisten välinen solidaarisuus ilman tuomiota tai arvostelua.Lapset,Iloitsen joka kerta,kun lapset "häiritsevät" jumalanpalvelusta,se on parhain kuulemani saarna kirkossa.
Ihanan harvinainen keskustelun aihe tällä palstalla.Ollaan kiitollisis elämän lahjoista. - body
Meillä on ja olis paljon asioita joista saamme nauttia ja iloita ja iise iloitsen
positiivisesta elämänasenteesta,
näin kesällä kun ihmiset liikkuvat vähissä vaatteissa, siinä on sitä Luojan luomaa kauneutta,
varsinkin naiskauneudesta,
läheisyydestä
rakkaudesta,
muutamasta tosi hyvästä ystävästä,
vahvasta kahvista, ( espresso)
hyvästä viinistä,
matkailusta,
omasta ajasta,
yksinäisyydestä. - näin on
Kesäloma
- luominen
Yksi asia...
- Sparttakus
Kirkosta eroaminen
- +1
yea.
- näin on
kirkkoon liittyminen
- evlut
Suomen kesä
- EL.a .K:IM
luominen
Elikoista.
Linnuista
perhosista
muurahaisista.
kissoista.
koirista.
Ja muista mönkijöistä, matelijoista, lentävistä, uivista, tassuttelijoista tai kiitäjistä.
Mulla on vielä vähän työskenneltävää, että vastaisin ihmisistä. - evlut
ystävät
- eikö ole
sadekin on kivaa
- ..
En niinkään maailmasta, vaan omasta elämästäni ja se on kunnolliset yöunet.
- Luonnollisest
Luonnon kiertokulku.
- Good book
Hyvä kirja :)
- Hassua...
"yksi" asia ja heti Maarit kirjoitti kymmenen.
- Ingenjör_81
Tuossa ku katseli pitkiä pappien listoja maailman ihanuuksista, niin tuli tämä Raamatun kohta mieleen.
"Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä." - 1. Joh. 2:15
Minun suuri rakkaus ei ole tästä maailmasta (Kristus) ja ne ilot tulevat vaimosta ja perheestä, mutta toki tässä langenneessakin maailmassa on hyviä asioita kuten luonto, eläimet ja kasvit. Kaikki muu ihmisten rakentama on oikeastaan turhaa ja tullaan pyyhkimään pois.
"Minä en evännyt silmiltäni mitään, mitä ne halusivat, enkä kieltänyt sydämeltäni yhtäkään iloa. Vaivannäköni tuloksista minun sydämeni iloitsi, sen palkan sain kaikesta ponnistelustani. Mutta kun tarkastelin töitä, joita käteni olivat tehneet, ja vaivaa, jonka olin nähnyt, minä havaitsin: kaikki se oli turhuutta ja tuulen tavoittelua. Mistään ei ole mitään hyötyä auringon alla." - Saarn. 2:10-11- Oi oi oi
Älkääkä rakastako maailmaa lkääkä sitä, mikä maailmassa on...
mikä maailmassa on, ei tuossa lauseessa ole mitään järkeä, itsekkö keksit? - Uskon kauneus
Ja uskovan mielestä (taas kerran) kaikki on rumaa, likaista, syntiä ja turhuutta.
Voi mikä yllätys. Jos olisin saanut 5 euroa joka kerta kun olen kuullut tuon jo aikaisemminkin, niin sillä rahalla ostaisi oikein hyvän auton. Tosin en halua autoa, koska kuljen julkisilla ja fillarilla, mutta siis noin teoriassa.
Minulle suurta iloa ja puhdasta nautintoa ovat elämässäni tuottaneet musiikki ja kirjallisuus. Viiltävää kauneutta, syvähenkisiä ajatuksia, järisyttäviä tunteita.
Ja uskovan mielestä nämä kaikki ihanat asiat ovat rumia ja hyödyttömiä.
"Mistään ei ole mitään hyötyä auringon alla." Niinpä tietysti. Uskovan mielestä taide ja kauneus ja taidekokemukset ovat hyödyttömiä ja turhia. Olenpa todella, siis TODELLA suunnattoman iloinen ja onnellinen siitä, että en ole kaiken kauneuden kieltävä ja kaiken rumana näkevä uskova.
- zmirre
Tekisi mieli listata useita, mutta yksi on yli muiden: läheiset ihmiset.
- body
On mahtavaa saada olla vapaa, saa tulla ja mennä niinkuin itse haluaa, sekä saa ajatella ja kirjoitellä mitä haluaa ( joku fanaattinen uskonlahko tosin menettää yöunensa, mutta menköön ) .
Joo vapaus on ahtavaa. - Ex-viidesläinen
Aloittaja
Parhaita asioita maailmassani on ollut lähtö pois sairaaksi tekevistä uskonlahkoista - skientologia
skientologien pelleilyt tekevät minut todella onnelliseksi
Nautin elämästä ja sen katselusta:
Viikko sitten seurailin linnunpoikasen toimia.
Poikanen kyhjötti pihanurmikolla noin 10m päässä, ja muutaman minuutin välein päästi vaimean "tiiit" äänen. Laitoin koiran sisälle - vaikka ei se linnunpoikasille ole ennenkään mitään tehnyt.
Linnunpoikanen alkoi selvästi hermostumaan, kun emoa ei näkynyt eikä kuulunut, vaimea "tiit" kuului useammin. Poikanen alkoi liikahdella ja kääntyili katsellen ympäristöään. Yllättäen poikanen ampaisi lentoon nurmikosta - viivasuoraa räpistelevää lentoa noin kolmen metrin matka, lento päättyi onnistuneesti pihalepän alimmalle sahatulle oksantyngälle 20mc korkeudelle nurmen pinnasta. Ajattelin että hienoa! Poistuin häiritsemästä lentoharjoituksia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564830Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031434
- 881342
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231336Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301141Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681065Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi255968- 72957
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955