Jonesin murtuma

jonesin murtuma

Onko teillä ollut ja miten on parantunut? Miten hoidettu ja kauanko sairaslomaa?

6

14354

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jonesin murtuma

Minulla tapaturma johtui kovasta iskusta jalkapöytään. Mielenkiintoinen juttu d-vitamiinista. Pitääpä lukea sekin. Kiitos.

Tuntuu olevan kovin erilaisia tapoja hoitaa sitä. Englanniksi löysin eniten hakutuloksia.

• Rillimilli

Minulle Jones tuli, kun astuin esineen päälle jalka väärässä asennossa. Keikkalääkäri käski kävellä niin pljon kuin kivulta pystyy ja mennä seuraavana päivänä töihin. Myöhemmin samana päivänä sairaalasta soitettiin ja määrättiin kipsattavaksi. Oli toinen lääkäri nähnyt rtg -kuvat.
      No kipsiin kuudeksi viikoksi ja saikulle. Kipsi pois, mutta jalka ei kunnossa. Viikon päästä ortopedille ja uusi kuuden viikon kipsi. Tuolloin sain jo varata jalalle ja olin töissä, mutta halutessani olisin vielä tuolloinkin lomaa saanut. Eli pieni murtuma, mutta voi aiheuttaa aika pitkänkin vaivan.
      Toivottavasti itse paranet pian!

• LL

5. jalkapöydänluun tyven murtumalinja joka ei ole kunnolla kontaktissa viereisen 4. jalkapöydänluun kanssa, mutta on ihan siinä rajalla, on parempi leikata varsinkin jos on vähän siirtynyt.

• SV12

Itsellä murtui lokakuussa, aluksi kipsi 6vk. Fysioterapiaa ja tammikuussa otettiin röntgen jossa todettiin luutumisen olevan käynnissä. Helmikuussa töihin. Nyt pari viikkoa sitten kyykystä noustessa sama kohta naksahti uudestaan, siitä röntgeniin ja epäily valenivelestä. Sitten Ortopedille ja leikkausjonoon. Ärsyttävää, koska pyysin jo alussa heti leikkausta, jotta ei tarvitsisi tulla uudestaan kun olen päässyt takaisin työelämään mutta eivät suostuneet ja tässä nyt sitten taas ollaan. Tupakan lopetus käynnissä jos yhtään auttaisi luutumiseen kun tuo kohtahan ei tunnetusti luudu ja siinä on erityisen heikko verenkierto. Ja särkyähän jalassa on kokoajan ollut mutta tammikuun jälkeen ajattelin että kai se on luutumassa.
      Itsellä todennäköisesti murtuma johtui väärästä askeltamisesta.
      Onneksi on vakuutus mutta eihän se korvaa vapaa-ajan matkoja joten homehdun taas pariksi kuukaudeksi kotiin.

• Moi"SV12" Tosi ikävää että jalka meni uudestaan ja nyt joudutaan leikkaamaan..:( onko jalassa nyt kipsi vai jokin muu tuki.? isot tsempit täältä.. :) voit laittaa meiliä jos haluut: hatsa64@gmail.com

• SV12

Eilen piti olla leikkaus. Sain esilääkkeet ja sairaalavaatteet, sitten lääkäri halusi vielä jutella ja kertoi että kyseessä ei ole edes Jonesin murtuma, vaan joku muu rasitusmurtuma. 1/2hoidettu jonesin murtumana ja oon siis käynyt jo ennen leikkauspvm varmistumista lääkärin kanssa suunnittelemassa leikkausta, joten ihme ettei silloinkaan olleet huomanneet mitään. Anyway ruuvaus vaihtui luudutusleikkaukseksi, elokuussa. Olin odottanut niin kauan että saisin nää ärsyttävät kivut pois. Huomenna menossa yksityiselle. Loppui luotto jälleen Peijakseen, sinne jäi tarkkailuun aamupalat pöytään kun tää lähti kotiin.. Jos yksityinenkin on sitä mieltä että odotellaan elokuuhun niin sitten tietysti uskon.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6385
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      651
      2679
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1219
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1145
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      84
      1124
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      60
      1088
    7. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      290
      1080
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      87
      1072
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      70