Minulla on skannattuna melkoinen määrä mm. isäni sodanaikaisia valokuvia. Hän on aikoinaan numeroinut ne, ja laatinut niihin tekstit. Nyt haluaisin liittää kuvat ja tekstit toisiinsa. Mistä löytyy helppo kuvan tekstitysohjelma, vai löytyykö?
Valokuvien tekstittäminen
6
327
Vastaukset
- JJyklF7T
Kelpaako XnView?
- JJyklF7T
Ymmärsin että halua tekstit kuvan metatietoihin. Silloin XnView.
Mikäli itse kuvaan niin sitten Gimp.
- PhotoFiltre
Jos haluaa tosiaan tehdä kuviin näkyvän tekstin niin siihen olen käyttänyt yksinkertaisempaa ohjelmaa kuin Gimp. Gimp on hyvä mutta turhan iso ja monimutkainen pikku juttujen tekoon.
PhotoFiltre on täysverinen kuvien jälkikäsittelyohjelma.
http://www.download.fi/tyopoyta/kuvankasittely/photofiltre.cfm
Voit tehdä kuville yksinkertaisia ja monimutkaisia muokkauksia, sekä lisätä niihin lukuisia filttereitä. Ohjelma on yksinkertainen ja intuitiivinen ja sitä oppii käyttämään helposti. Työkaluriviltä löydät helposti yleisimmät filtterit.
Tekstitys tapahtuu painamalla isoa T-ikonia ylärivillä.- JJyklF7T
Onko siinä pikanappi kuvatekstien tekoon? Eli kuvan alle tulee valkoinen kuvatekstialue.
Klikkaa valokuvaa siellä kansiossa hiiren oikealla napilla ja sitten kohtaa ominaisuudet. Avaa välilehti tiedot ja lisää teksti kuvaan. Tietojen lisäämisessä ei tarvi mitään erillistä ohjelmaa.
XnView klikkaa oikealla kuvaa ja sitten kohtaa muokkaa IPTC tietoa.- Anonyymi
Veikkopit: Sinähän kirjoitat selviä sanoja! Kiitos, minäkin ymmärsin. Aikaisemmissa sepustuksissa tulee mieleen vain lausahdus: Så fina ord du kan!.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391669En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271578Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly131373Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3411329Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681265- 121028
- 81021
- 20939
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7931- 71846