Minulla on skannattuna melkoinen määrä mm. isäni sodanaikaisia valokuvia. Hän on aikoinaan numeroinut ne, ja laatinut niihin tekstit. Nyt haluaisin liittää kuvat ja tekstit toisiinsa. Mistä löytyy helppo kuvan tekstitysohjelma, vai löytyykö?
Valokuvien tekstittäminen
6
340
Vastaukset
- JJyklF7T
Kelpaako XnView?
- JJyklF7T
Ymmärsin että halua tekstit kuvan metatietoihin. Silloin XnView.
Mikäli itse kuvaan niin sitten Gimp.
- PhotoFiltre
Jos haluaa tosiaan tehdä kuviin näkyvän tekstin niin siihen olen käyttänyt yksinkertaisempaa ohjelmaa kuin Gimp. Gimp on hyvä mutta turhan iso ja monimutkainen pikku juttujen tekoon.
PhotoFiltre on täysverinen kuvien jälkikäsittelyohjelma.
http://www.download.fi/tyopoyta/kuvankasittely/photofiltre.cfm
Voit tehdä kuville yksinkertaisia ja monimutkaisia muokkauksia, sekä lisätä niihin lukuisia filttereitä. Ohjelma on yksinkertainen ja intuitiivinen ja sitä oppii käyttämään helposti. Työkaluriviltä löydät helposti yleisimmät filtterit.
Tekstitys tapahtuu painamalla isoa T-ikonia ylärivillä.- JJyklF7T
Onko siinä pikanappi kuvatekstien tekoon? Eli kuvan alle tulee valkoinen kuvatekstialue.
Klikkaa valokuvaa siellä kansiossa hiiren oikealla napilla ja sitten kohtaa ominaisuudet. Avaa välilehti tiedot ja lisää teksti kuvaan. Tietojen lisäämisessä ei tarvi mitään erillistä ohjelmaa.
XnView klikkaa oikealla kuvaa ja sitten kohtaa muokkaa IPTC tietoa.- Anonyymi
Veikkopit: Sinähän kirjoitat selviä sanoja! Kiitos, minäkin ymmärsin. Aikaisemmissa sepustuksissa tulee mieleen vain lausahdus: Så fina ord du kan!.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873237
- 622947
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322465- 802283
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361693- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450