Hei,
Pihtipudas on jo kauan ollut tunnettu sen kivikautisista löydöistään ja vanhoista uhripuista ja paikoista. Mm. pihtiputaan karhukultti kiehtoo minua. Mummoni asuu Pihtiputaalla ja olen aina hänen luonaan ollut erittäin kiinostunut paikasta, sillä sieltä voin ikäänkuin aistia uskonnollisen historian. Nyt olen itse muuttamassa pihtiputaalle Alvajärvelle. Olen lukenut netistä ja kirjoista kaiken löytämäni ja mielenkiintoista tietoa on löytynyt paljon. Eli jos joku tietää Pihtiputaan (mieluummin alvajärven alueen) Suomen muinaisuskonnollisesta historiasta, uhri- ja pyhistä paikoista, sekä niiden sijainnista tai muuta wanhaan uskontoon liittyvästä, voisiko kertoa minulle?
Pihtiputaan luonnonkulttuurien historia
Metsänpeitto
1
385
Vastaukset
- Herrasenjälkeläinen
Majaniemessä muinainen asuinpaikka Alvajärvellä. Sitten mielenkiintoinen asia on myös, että Pähkinäsaaren raja kulki suurin piirtein Alvajärven Puuruskylän läpi jjossain Majaniemen kohdalla järven poikki. Niiltä alueilta löytyy Koliman suuntaan paljon raja-alkuisia paikannimiä ja joku Ryssänperäkin siellä on. Veikkaisin, että paikallisissa geeneistä löytyy myös lappalaista geenistöä. Ainakin eräällä sukulaisellani oli dnassa näitä geenejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911274Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 70840
- 48834
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60679
- 52647
- 50645