mikähän firma ei ole vielä mustamaalattu näillä sivuilla???helppoa nimettömänä.
mikähän firma?
16
559
Vastaukset
- 11
suurin osa on säästynyt siltä kuralta, älkää viitsikö liioitella ja jos viitsis katsoa mollatut firmat niin ei siitä kummosta listaa tule. ja mitä sitten ? mun mielestä pitää saada kehua ja haukkua. harvemmin niitä kehuja kukaan saa mut paskaa kyl tulee niskaan,mut se on aina ollut niin tuhansia vuosia ja hyvä niin. liika kehu ei aiheuta kuin harmia. joten annetaan olla ja opitaan haukuista ja vähäisistä "omistakehuista"...onko muuten paikallisia roska firmoja haukuttu ? en tiedä mutta niillä on varma työ nimittäin paska se ei maapallolta lopu koskaan :D
- kjgy
Jos säästyy haukuilta, niin kai silloin on palvelu pelannut ja kaupan teko kuten pitää.
Yksinkertaista ja totta.
Ei täällä ole läheskään kaikkia firmoja haukuttu.
Palaute kuuluu yrittäjyyteen ja firman toimintaan. Hyvä juttu että juttuni herätti keskustelua myös tästä asiasta. Ei mitään yritystäkään näillä pienillä paikkakunnilla sovi perusteetta ja noin vain herjata, yrityksen takana on aina ihminen. Olen jo vuosia kauhulla seurannut Rovaniemellä käytävää Saarenkylän esso-ketjua, jossa omistaja ihan nimeltä haukutaan, onneksi se hautautui tuonne kauas kauas. Myllytys ruokkii itseään ja kohdistuu usein myös muuhun yrittäjän toimintaan, uskontoon, ihonväriin, ulkomuotoon jne. Tämä on erittäin tuomittavaa, varsinkin kun mitään "todistetta" tai edes linkkiä, josta asian voi kiinnostunut tarkistaa, ei ole, heitetään vain lokaa. Miten se menikään se kivitysjuttu ensimmäisestä kivestä...
Minä tuossa internet-kauppoja koskevassa kirjoituksessani halusin tuoda esiin sen seikan, että meiltä katoavat täältä erikoisliikkeet, jos 5€ säästön nimissä tilataan netistä. Eritysesti huoltoon liittyvät ongelmat tulivat esiin ihan googlea käyttämällä. Muutaman tärkeän kohdan pistin ihan linkin kautta, että kiinnostuneet voivat tarkistaa tekstini.
Tarkoitus ei ollut mollata verkkokauppa.com-yritystä, ainoastaan tunnettuvuuden takia nostin sen otsikkoon, jotta lukija kiinnostuu ja lukee jutun. Yleensä otsikon tarkoitus on herättää kiinnostusta, ärtymystä tai ylipäätänsä reaktio lukijassa, jotta hän klikkaa kirjoituksen auki ja lukee sen, sehän on kirjoituksen tarkoitus, jakaa oma mielipide ja saada ihmiset lukemaan se, näin viestini menee perille.
Mielestäni teksissäni käy ilmi asian ydin, eli tärkeää ei ole yhteen yritykseen kohdistuva kritiikki, vaan se, että saan lukijan ajattelemaan, kannattaako tilata netistä vai ostaa tuote paikallisesta liikkeestä. Liikkeiden olemassaolon turvaaminen on alueellemme tärkeää, se työllistää myyjiä, huoltohenkilöitä, paikallisia ilmoituskanavia jne., pitää siis eurosta mahdollisimman suuren osan täällä omalla alueellamme. Verkkotilaus on suora rahavirta pois meidän alueeltamme. Siksi nimimerkki "Alueesta huolissaan". Toki osa huomasi jo, että mikkohan se tässä kirjoitteli.
Suosikaa paikallista- Faktat on tässä
" Ei mitään yritystäkään näillä pienillä paikkakunnilla sovi perusteetta ja noin vain herjata, yrityksen takana on aina ihminen"
Suomen lakien mukaan mennään ja yritystä saa vapaasti kritisoida. Aiheettakin.
Tästä on eri oikeusasteiden ennakkopäätökset asiasta, joten ruikutus pois, Mikko.
Jos ei yrittäjänä pää kestä sitä, että firmaa kritisoidaan vaan ottaa sen "henkilökohtaisena loukkauksena", niin kannattaa varmaan miettiä ammatinvalintakysymyksiä. Ei ehkä ole ihan oikea ala valittuna on minun vinkkini.
Harvoin olen tosin nähnyt mitään firmaa täysin aiheetta solvattavan täällä, joten kaikki tuo "ulina" asiasta kuulostaa minusta hätävarjelun liioittelulta, jolla halutaan heittää lapsi pesuveden mukana (ts. tukkia turpa ihmisiltä - "olkaa hiljaa ja ostakaa paikallisilta prkl" tyylistä asennetta)
Nettikauppa on tulevaisuutta. Sitä ei pysty millään tornilaisella juché-ideologialla pysäyttämään.
Vaikka suosisitte päämärkänä paikallista, niin 15-20 vuoden päästä suurinpiirtein kaikki shoppaillaan enempi tai vähempi jollakin tapaa netin kautta. Varmaan maitokin.
On vain torniolaisillekin kauppiaille hyväksi ihan oman eloonjäämisen kannalta, että rupeavat asennoitumaan asiaan realistisesti eivätkä ruikuta. Tornio on itseasiassa ihan hyvää seutua pyörittää nettikauppaa. Halpaa ja hyvät yhteydet. Merkillistä, ettei täällä ole niitä jo? Saamattomuutta ja väärän politiikan aiheuttamaa pehmeyttä, sanon minä.
Nyt on aika lähteä nettikauppaan torniolaistenkin. Jos sitä ei nyt tee, menee mahdollisuuksien juna ikuisesti ohi ja paikat valtaavat muut pelurit. - tuore esimerkki
"Minä tuossa internet-kauppoja koskevassa kirjoituksessani halusin tuoda esiin sen seikan, että meiltä katoavat täältä erikoisliikkeet, jos 5€ säästön nimissä tilataan netistä. Eritysesti huoltoon liittyvät ongelmat tulivat esiin ihan googlea käyttämällä. Muutaman tärkeän kohdan pistin ihan linkin kautta, että kiinnostuneet voivat tarkistaa tekstini."
Ihan oma käytännön kokemukseni nettikaupasta.
Pakastin paikallisen kodinkoneliikkeen "loppuunmyynnistä" (mukamas hyvätkin alennukset, "-20% koska liike loppuu"). Pakastin olisi maksanut 500 euroa ja ollut ikivanha Rosenlewin romu.
Nettikaupasta tilattuna 390 euroa. Kotiinkantolisä 25 euroa. Yhteensä 415 euroa. Koneella 2 vuoden takuu ja kompressorilla 10 vuoden (!) takuu. Lisäksi netistä tilattu kone oli energiapihimpi (vastaavan luokan kone paikallisesta kivijalkakaupasta olisi maksanut 600 euroa )
Turha jauhaa shaissea jostain takuuasioista. Eipä ne ole ennenkään tämänkään perän kodinkonekauppiaat itse ruvenneet tikkua ristiin laittamaan takuuasioissa vaan käskevät ottaa yhteyttä maahantuojan takuuhuoltoon.
Joten takuu pelaa nettikaupan kodinkoneessa aivan tasan just yhtä hyvin kuin haet sen kalliilla kivijalkakaupasta. - osta mistä haluat
suosin sitä joka soveltuu parhaiten tarpeisiini, yleensä ne ei ole paikalliset. ja nykypäivänä elintaso vain nousee muttei palkat muutu mihinkään ainakaan metalli alalla niin se ostetaan sieltä mistä halvin.
- meeittees!!
"Kritiikki welcome"
Ookko nää ihan hölömö?
Luulekko tosiaan, että yrittäjillä olis aikaa notkua täällä suomikaksnelosessa lukemassa "asiakaspalautetta"?
Haloo! Hyvä se on sullakin nimimerkkinä lietsoa "paskanjauhamisen katekismusta" lakiin vedoten.
Mene sen yrittäjän tykö ja anna palautetta. Ja jos et edelleenkään tykkää, niin kerro kasvotusten kavereillekin kuinka huono firma se on tai mee sellaseen sosiaaliseen mediaan, jossa sullakin on kasvot. Perättömien huhujen kertominen nimimerkin takaa on lainkin mukaan rikos.- Justiinsa joo
Olekko nää ite hölömö?
Minä luule mitään vaan tiedän, että ainakin osa paikkakunnan yrittäjistä vilkuillee tätäkin palstaa silloin tällöin. Osa taas ei vilkuile, entä sitten?
Eihän sitä kritiikkiä välttämättä yrittäjää varten tänne kirjoiteta vaan muita asiakkaita varten,jotta osaavat vetää johtopäätöksiä. Jos jossain on huono palvelu ja sitä itsekin saa, niin rupeaa äkkiä karttamaan kyseistä paikkaa.
Kassakonettaan se katsoo jukuripäisinkin yrittäjä. Sen varmaan sinäkin meeittees-besserwisser myönnät...vai oletko niin palikka ettet tajua edes sitä?
Enkä todellakaan mene minnekään antamaan palautetta. Tulkoon yrittäjä ite vidhu hakemaan sitä palautetta, jos kiinnostaa menestyvä yrittäminen.
Asiakkaana ja itsenäisenä ihmisenä päätän itse, juoksenko jonnekin vaiko yhtään minnekään. Ehkäpä toivon kusipääyrittäjälle pelkästään konkurssia ja siksi jemmaan palautteen itselleni - tai tänne palstalle. Hähhäää. Olen katos paha ihminen ja asiakas. Hahhah. - menitittees?
Justiinsa joo kirjoitti:
Olekko nää ite hölömö?
Minä luule mitään vaan tiedän, että ainakin osa paikkakunnan yrittäjistä vilkuillee tätäkin palstaa silloin tällöin. Osa taas ei vilkuile, entä sitten?
Eihän sitä kritiikkiä välttämättä yrittäjää varten tänne kirjoiteta vaan muita asiakkaita varten,jotta osaavat vetää johtopäätöksiä. Jos jossain on huono palvelu ja sitä itsekin saa, niin rupeaa äkkiä karttamaan kyseistä paikkaa.
Kassakonettaan se katsoo jukuripäisinkin yrittäjä. Sen varmaan sinäkin meeittees-besserwisser myönnät...vai oletko niin palikka ettet tajua edes sitä?
Enkä todellakaan mene minnekään antamaan palautetta. Tulkoon yrittäjä ite vidhu hakemaan sitä palautetta, jos kiinnostaa menestyvä yrittäminen.
Asiakkaana ja itsenäisenä ihmisenä päätän itse, juoksenko jonnekin vaiko yhtään minnekään. Ehkäpä toivon kusipääyrittäjälle pelkästään konkurssia ja siksi jemmaan palautteen itselleni - tai tänne palstalle. Hähhäää. Olen katos paha ihminen ja asiakas. Hahhah.älä vaan mene minnekään antamaan palautetta, sillä sitähän ei voi antaa sillä hetkellä? kun on saanut huonoa palvelua.... jos siinä vaiheessa hoksaa tajuta :)
älä vaan mene mihinkään paikkakuntalaiseen yritykseen asiakkaaksi, etteivät pahoita mieltäsi.
Mutta muista, kirjoittaja se on perättömällä huhullakin. Ja tarvittaessa kirjoittaja selviää hyvinkin nopeasti virkavallan pyynnöstä, jopa täältä suomikaksnelosesta.
ole ihan rauhassa paha ihminen ja asiakas, ei käy katteeks. - Paha asiakas
menitittees? kirjoitti:
älä vaan mene minnekään antamaan palautetta, sillä sitähän ei voi antaa sillä hetkellä? kun on saanut huonoa palvelua.... jos siinä vaiheessa hoksaa tajuta :)
älä vaan mene mihinkään paikkakuntalaiseen yritykseen asiakkaaksi, etteivät pahoita mieltäsi.
Mutta muista, kirjoittaja se on perättömällä huhullakin. Ja tarvittaessa kirjoittaja selviää hyvinkin nopeasti virkavallan pyynnöstä, jopa täältä suomikaksnelosesta.
ole ihan rauhassa paha ihminen ja asiakas, ei käy katteeks.No paljonko se kassalle marmattaminen muka auttaa? Häh? Häpeä ittees kun sulla on noin typerät ideat.
Olet tietysti niitä typeryksiä, joka vinkuu & kitisee jokaiselle kaupassa vastaantulevalle rivityöntekijälle näkemistäsi epäkohdista vaikka oikea osoite olisi firman managementti.
Yritänkin suosia nettikauppaa, jotta paikkankuntalaiset firmat menis konkkaan aika nopiaan, hah hah.
Mitä muuten jauhat tuota sontaa jostain "perättömästä huhusta". Lopeta ajoissa aikuinen (?) ihminen. Minä se taidan meistä kahdesta olla se joku käsittää oikeusasioista jotain, on nimittäin sivuaineen verran oikkarin opintoja yliopistoajoilta.
Poliisilla ei ole yhtään mitään toimivaltaa selvitellä kenenkään henkilöllisyyksiä - eikä varsinkaan jos ei ole rikostakaan.
Jos on kokenut saaneensa huono palvelua - ja kirjoittaa siitä nettiin - niin se ei ole mikään "perätön huhu". Aivan turha jauhaa jaskaa ja yrittää pelotella ihmisiä hiljaisiksi.
Nettiin saa kertoa oman käsityksensä jonkin firman palvelusta ja haukkua sitä niin paljon kuin sielu sietää. Mitään rikosta ei tapahdu eikä yrittäjä mahda mitään. Ihan rauhassa vaan, antaa palaa frank.
Asiasta on kyllä väännetty oikeuttakin ja kiistelty ennenkin. Huonosa palautteesta vittuuntunut yrittäjä on yrittänyt pelotella ihmisiä hiljaiseksi netissä. Eipä ole onnistunut vaan paskaa on tullut lisää niskaan.
Mun kirjoituksista voi ihan rauhassa valittaa poliisille. Jos poliisi saa käräjäoikeudelta tutkintaluvan selvittää mun henkilöllisyys, niin sekin on ok. Minä vastavuoroisesti selvitän kuka on ruvennut mun yksityisyyttä häiritsemään ja millä perusteilla. Odotan haastetta raastupaan jotta pääseen asianajajani kanssa grillaamaan vastapuolen. Jos sitä haastetta ei ikinä tule, niin käyn tekemässä rikosilmoituksen aiheettomasta rikosilmoituksesta. Nimittäin, asiaton rikosilmoitus (ja sillä uhkailu mitä sinä harrastat), on asianomistajarikos ja siitä voi nostaa kanteen. Käärin sulta hyvät rahat kjäh kjäh.
Tässä esimerkki kuinka Ravintola Lehtovaaran yrittäjä yritti hiljentää ravintolaa kritisoineita: http://www.digitoday.fi/viihde/2005/06/27/ravintola-lehtovaara-vaatii-80-000-euron-korvauksia-nettikritiikista/200513032/66
Lopputulos? Turpaan tuli ja Ravintola Lehtovaaraa häpäistiin netissä entistä enemmän. Asiasta tuli valtakunnanuutinen ja Lehtovaaraa mollataan netissä nykyään englanniksikin.
Opetus: Yrittäjän kannattaa olla pikkusen varovainen. Ehkä viisaampi tapa suhtautua nettikritiikiin on olla sovinnollinen ja yrittää saada kriitikot tyytyväisiksi kuin lähteä sotajalalle. Häviö nimittäin on edessä varmasti...
Ainakin jos mulle joskus joku yrittäjä tulee yrittämään hlljentää mut nettikritiikistä, niin mä teen asiasta vain entistä enemmän julkisen ja häpäisen firmaa oikein kunnolla! Se kun on sallittua. Olla tykkäämättä firman palvelusta - Paha asiakas
Tai sitten ei selviä. Ensinnäkin, virkavalta ei noin vain rupea selvittelemään yhtään kenenkään henkilöllisyyksiä. Pitää olla ASIAPERUSTE ja käytännössä sellaiseksi kelpaa vain kunnon rikos - ja sitähän ei tässä tapauksessa ole.
Toisekseen, IP-osoitteen selvittäminen vaatii AINA käräjäoikeuden päätöksen. Poliisin toimivalta ei siihen riitä.
Kolmannekseen, pelkkä IP-osoite ei kerro henkilöllisyydestä yhtänä mitään.
Ihan vaan vinkkinä nettivajaataitoisille, että esim TOR on keksitty. - menit ittees???
Paha asiakas kirjoitti:
No paljonko se kassalle marmattaminen muka auttaa? Häh? Häpeä ittees kun sulla on noin typerät ideat.
Olet tietysti niitä typeryksiä, joka vinkuu & kitisee jokaiselle kaupassa vastaantulevalle rivityöntekijälle näkemistäsi epäkohdista vaikka oikea osoite olisi firman managementti.
Yritänkin suosia nettikauppaa, jotta paikkankuntalaiset firmat menis konkkaan aika nopiaan, hah hah.
Mitä muuten jauhat tuota sontaa jostain "perättömästä huhusta". Lopeta ajoissa aikuinen (?) ihminen. Minä se taidan meistä kahdesta olla se joku käsittää oikeusasioista jotain, on nimittäin sivuaineen verran oikkarin opintoja yliopistoajoilta.
Poliisilla ei ole yhtään mitään toimivaltaa selvitellä kenenkään henkilöllisyyksiä - eikä varsinkaan jos ei ole rikostakaan.
Jos on kokenut saaneensa huono palvelua - ja kirjoittaa siitä nettiin - niin se ei ole mikään "perätön huhu". Aivan turha jauhaa jaskaa ja yrittää pelotella ihmisiä hiljaisiksi.
Nettiin saa kertoa oman käsityksensä jonkin firman palvelusta ja haukkua sitä niin paljon kuin sielu sietää. Mitään rikosta ei tapahdu eikä yrittäjä mahda mitään. Ihan rauhassa vaan, antaa palaa frank.
Asiasta on kyllä väännetty oikeuttakin ja kiistelty ennenkin. Huonosa palautteesta vittuuntunut yrittäjä on yrittänyt pelotella ihmisiä hiljaiseksi netissä. Eipä ole onnistunut vaan paskaa on tullut lisää niskaan.
Mun kirjoituksista voi ihan rauhassa valittaa poliisille. Jos poliisi saa käräjäoikeudelta tutkintaluvan selvittää mun henkilöllisyys, niin sekin on ok. Minä vastavuoroisesti selvitän kuka on ruvennut mun yksityisyyttä häiritsemään ja millä perusteilla. Odotan haastetta raastupaan jotta pääseen asianajajani kanssa grillaamaan vastapuolen. Jos sitä haastetta ei ikinä tule, niin käyn tekemässä rikosilmoituksen aiheettomasta rikosilmoituksesta. Nimittäin, asiaton rikosilmoitus (ja sillä uhkailu mitä sinä harrastat), on asianomistajarikos ja siitä voi nostaa kanteen. Käärin sulta hyvät rahat kjäh kjäh.
Tässä esimerkki kuinka Ravintola Lehtovaaran yrittäjä yritti hiljentää ravintolaa kritisoineita: http://www.digitoday.fi/viihde/2005/06/27/ravintola-lehtovaara-vaatii-80-000-euron-korvauksia-nettikritiikista/200513032/66
Lopputulos? Turpaan tuli ja Ravintola Lehtovaaraa häpäistiin netissä entistä enemmän. Asiasta tuli valtakunnanuutinen ja Lehtovaaraa mollataan netissä nykyään englanniksikin.
Opetus: Yrittäjän kannattaa olla pikkusen varovainen. Ehkä viisaampi tapa suhtautua nettikritiikiin on olla sovinnollinen ja yrittää saada kriitikot tyytyväisiksi kuin lähteä sotajalalle. Häviö nimittäin on edessä varmasti...
Ainakin jos mulle joskus joku yrittäjä tulee yrittämään hlljentää mut nettikritiikistä, niin mä teen asiasta vain entistä enemmän julkisen ja häpäisen firmaa oikein kunnolla! Se kun on sallittua. Olla tykkäämättä firman palvelusta"Paha asiakas"
Kyllä sinua on maailma kohdellut kaltoin ja varmaan tuo mainitsemasi ravintolakin.
Rauhoitu hyvä ihminen, tuohan menee jo maanisuuden puolelle. Kirjoita toki omat palautteesi tänne, eiväthän ne visiinkään sinne "managementille" kuulukkaan :)
Jokainehan meistä toimii, kuten parhaaksi näkee. Jos tuo avautumisesi täällä vähentää tuskaasi, niin siitä vaan. Toivottavasti se helepottaa oloasi, mutta yrittäjälle se viesti ei mee perille (jos jotakin aattelit maailmassa parantaa)
Koita kuitenkin pitää tarkasti huoli, milloin kritisoit tai tarvostelet palvelua, ettei mene perättömän huhun levittämisen puolelle. Ja älä ainakaan omasta firmasta edes kirjoita kritiikkiä, koska lojaliteettivelvoite työnantajaasi kohtaan koskee myös sinua. - joku vaan 0392839
menit ittees??? kirjoitti:
"Paha asiakas"
Kyllä sinua on maailma kohdellut kaltoin ja varmaan tuo mainitsemasi ravintolakin.
Rauhoitu hyvä ihminen, tuohan menee jo maanisuuden puolelle. Kirjoita toki omat palautteesi tänne, eiväthän ne visiinkään sinne "managementille" kuulukkaan :)
Jokainehan meistä toimii, kuten parhaaksi näkee. Jos tuo avautumisesi täällä vähentää tuskaasi, niin siitä vaan. Toivottavasti se helepottaa oloasi, mutta yrittäjälle se viesti ei mee perille (jos jotakin aattelit maailmassa parantaa)
Koita kuitenkin pitää tarkasti huoli, milloin kritisoit tai tarvostelet palvelua, ettei mene perättömän huhun levittämisen puolelle. Ja älä ainakaan omasta firmasta edes kirjoita kritiikkiä, koska lojaliteettivelvoite työnantajaasi kohtaan koskee myös sinua.Pieni huomautus: Tornio-alueen sheriffi Denial on poistanut ketjusta viestejä valikoiden.
Siten esimerkiksi nimimerkki "Paha asiakas" viesti ei ole ihan täysin ymmärrettävissä enää jos ei näe koko ketjua kaikkine viesteineen.
Ei kannattaisi haksataa kommentoimaan kun ei ymmärrä kokonaisuutta.
Asiasta kyllä varoitettiin sinua nimim. "menit ittees" mutta etpä näemmä uskonut.
Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492318- 262173
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271535Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161484- 1241417
- 191083
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71974Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117944Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883