s-hotellin asiakaspalvelussa nokkelaa ylimielisyyttä

Kesäyö Turussa

Onneksi olen keski-ikäinen ja jo valmiiksi kärttyinen nainen.
Siksi en säikähdä nopeita letkauksia, joiden avulla tyhmä asiakas yritetään hiljentää äkkiä ja tyytymään epäselvyyteen.
Ihmettelin ääneen outoa huoneenvarausjärjestelmää, jossa kanta-asiakkaana en löytänyt vapaata huonetta, mutta toisen firman listoilta sain varatuksi kanta-asiakashotellista huoneen. Bonuksia en saanut, mikä oli ällistyttävää, koska ensisijaisesti halusin kanta-asiakashotellin varauslistalta tehdä varauksen. Se ei vain onnistunut.

Mielestäni tilanne on nurinkurinen. Maksoinko hotellihuoneen siis kuitenkin ulkopuoliselle firmalle hotellin respassa vai menikö maksuni siltikin s-ryhmän hotellille ilman bonuksia?

No, tätä halusin selvittää, mutta nokkela respatyöntekijä ajatteli minun arvostelevan henkilökohtaisesti häntä ja häntä säestänyttä toista respatyttöä. Onneksi vierestä tilannetta seurannut nainen tuli tuekseni.

Miten kukaan asiakas voi ihmetellä käytäntöjä ja saada asiallista tietoa. Lopputulema varausmenettelylle oli ehdotus suorasta puhelinyhteydestä hotelliin. Miksei nettivaraus ole sitten toimiva, jos kerran neuvotaan käyttämään puhelinta nykypäivänä? Tai kerrotaan, että mahdollisesti vieraan firman varaus ei takaa huonetta asiakkaan tullessa jo hotelliin. Viimeksi mainittu sai verenpaineen kohoamaan. Rankaistaanko vierasta varausfirmaa (pakosti) kayttänyttä huonolla asiakaspalvelulla? Onko tosiaan mahdollista, että asiakas jää ilman huonetta kokonaan? Ihme juttu...

Jäin ainakin ilman mukavaa oloa poistuessani hotellista. Huone oli ok sinänsä.

3

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaässä

      Ps. Onko varaussysteemien päivittämisnopeuksissa eroavaisuuksia, vai onko olemassa huonekiintiöitä, joiden mukaan huoneita eri firmoilla on tarjota samasta hotellista? Enpä tiedä vieläkään. Jospa joku tietäisi ja kertoisi. Kiitos.

    • respan tädin kaveri

      Minulle selitettiin kerran, että bonuksia ei sen vuoksi saa noiden ulkomaisten varauskanavien kautta tehdyistä varauksista, kun hotellithan maksavat komissiota noille varauskanaville jokaisesta varauksesta, joka tulee heidän kauttaan hotelleille.

      Se ettei hotellin oman varausjärjestelmän kautta onnistu tekemään varausta, mutta eri firman varauskanavan kautta onnistuu, johtuukin juurikin tuosta, että eri firmoilla on huonekiintiöt hotelliin. Mikäli kyseinen huonekiintiö on myyty loppuun, on usein silti mahdollista tehdä varauksia kyseisen firman kautta, jos hotelli ei ole käynyt sulkemassa kyseistä varauskanavaa. Noita eri varauskanavia on monta, joten niitä ei ihan vain parilla hiiren napautuksella suljetakaan. Tuolloin voi hyvin tulla eteen tilanne, että hotellissa ei todellisuudessa olekaan vapaata huonetta.

      • ässäasiakas

        Ok, kiitos tiedosta. Silti epäreilua asiakkaita kohtaan, josta voi ja mielestäni pitää ilmaista mielipiteensä myös ääneen, kun tilannetta selvitetään. Kun tueksi tulee toinen asiakas, tuntuu, että kaksi osapuolta ovat napit vastakkain. Haluan päinvastoin silloin ammattitaitoista asiakasystävällisyyttä, en hotellibisneksen perusteiden selvitystä. Esimerkiksi: 'Harmi. kun kävi näin, toivottavasti seuraavan kerran huonevarauksenne onnistuu kanta-asiakaskanavan kautta reaaliajassa'. Tämä oli se, mitä jäin kaipaamaan. Lisäksi hyvä respa kiittää palautteesta ja lupaa viedä asiakkaan palautteen eteenpäin. Ei ole paljon sanottu, mutta vaikutus olisi erittäin suuri positiivisesti. Vaikka sen olisi sanonut kaverikin, olisi mennyt läpi hyvin, Keski-ikäisen naisen käsitteleminen olisi ollut näin helppoa.. Ettei tule olo, että suuresta armosta sattumalta olet päässyt maksamalla tähän erinomaiseen hotelliimme, hotelliinhan kai halutaan asiakkaita...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3033
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2675
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2285
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      35
      1785
    7. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1566
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1517
    9. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1350
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

      Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe