Eli Arona 12hv diisselissä ilmennyt semmosta ongelmaa että pitkällä matkalla silloin tällöin laskee itsestään vähän kierroksia. Tänään sitten reissusta tullessa rupesi laskemaan niitä vähän väliä ja käynti oli vähän ontuvaa. Kone toimii muuten hyvin ja lähtee laakista käyntiin. Mikäköhän syynä voisi olla?
Vanhan Fiskarin vanha moottori hyytyy
10
187
Vastaukset
- SpK
Tankin korvausilma puutteellinen, imulinja tankin ja siirtopumpun välillä vuotaa ilmaa järjestelmään, polttoainesuodatin tukossa, polttoaineessa vettä ja vedenerotin täynnä, siirtopumppu ehtoolla tai joku edellisten yhdistelmä.
- repereperepe111
Ilmaa saa, suodatin uusi ja polttoaineessa ei vettä. Perhana jos pumppuvika on.. Uusia ei tuommoseen varmaan saa mistään. Onkohan jotain kikkaa millä asian voisi varmistaa?
- ähäkuttiko
Oisko lämpöongelmaa.
- Yanmarilla
Pakoputken lähtö tukossa
En tunne kyseistä moottoria, mutta jos nuo muut viat ei tule kyseeseen, niin mahdollinen syy voisi olla öljyn puute pumpussa.
Joissain vanhemmissa dieseleissä oli pumpulla omat öljyt, siis erillään moottoriöljyistä, ja sen vaihto tai lisääminen on nykyisin tuntematon huoltotyö ja voi hyvinkin olla yksi syy, oireet ainakin ovat samat.- repereperepe111
Lämpöongelma ei ole. Tuossapa on pumppu kuvattu http://people.plan.aau.dk/~poul/Arona/manual/186/English/185-186 manual - new version.pdf. Näkeekö siitä onko öljyä kaipaavaa mallia?
Huh !
Epäilen olleeni väärässä, näyttää kuin elementin nokka pyörisi moottorin öljyissä.
Oireet viittaavat säätäjän takerteluun, edellyttäen että ilman ja pa.n saanti on ok, mitä se sitten lienee , arvailu kauempaa on vähän vaikeaa .- repereperepe111
Pitänee ihan ekana pistää irtotönkästä uudella letkulla polttoaine tulemaan suodattimelle asti. Se jos ei auta niin sittenhän se on suodattimen ja suuttimen välissä vika.
- opilukyjtre
ehkä siellä on erimetallien välinen sähköjännite vaivana, kuten täällä on siniset nimimerkit väittäneet?
- Wattimies no 1
Kuule opilukyjtre, ellei sulla ole mitään rakentavaa kiroitettavana, niin mene pois täältä. Paviaanin on helppo huutaa viidakossa kun fiksummat tekevät rakentavia asioita.
Parhain terveisin
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565680Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222477Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2691832- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos261502Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381286Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391281Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3471271