Ripulipotilailla todettu listeriaepidemia.../Pohjalainen 2.8.12
Harvinainen tauti tarttuu elintarvikkeista. Ei ihmisestä toiseen.
Kuolleisuus on korkea 20 - 40 % tartunnan saaneista.
Saamme listeriabakteereita usein pieniä määriä jolloin vaaraa ei ole,
kerrotaan lehden etusivun uutisessa.
LISTERIA
14
81
Vastaukset
Monesti on ihmetelty, miksi eläinkunnan lihansyöjät eivät ole kuolleet sukupuuttoon, ne kun syövät mielellään nimenomaan pilaantunutta lihaa, siis ihmisen mielestä.
Kysymys taitaa olla ihmisen omasta keksinnöstä, muovista.
Umipinaiseen kelmuun kun lihan tai kalan kääräisee, niin johan listeriat kohta tykkää.
Se siitä virheellisestä säilönnästä.Susi ja gepardi
- ovat molemmat petoja, jota syövät pääasiassa kasvisravintoa nauttivia
eläimiä.
Susi on laumaeläin ja laumaan kuuluu yleensä tusinan verran.
Gepardi taas saalistaa usein yksin ja on pätkänopeudestaan tunnettu.
Haaskaeläimet ja -linnut ovat nekin tunnettuja.
- Kameli kestää aavikon pitkään kuivaa kuumuutta - ihminen kuolee janoon parissa päivässä ellei saa nestettä.
- hortoilijanomi
Muutamien kasvilajien siemenet suotuisissa olosuhteissa saattavat kestää itämiskykyisinä maassa satojakin vuosia.
Esim. metsäpalon jälkeen nämä siemenet voivat aktivoitua uuteen eloon. - listeria.
Mistä tätä listeriä sitten tulee, ois hyvä tietää tarkemmin ja mitä se on.
ELINTARVIKKEISTA
- tietämäni mukaan?
Asiasta on kerrottu useissa viranomaistenkin tiedotteissa.
Ei ilmeisesti tartu ihmisestä toiseen ?- huh huh !
Ajomies-x kirjoitti:
ELINTARVIKKEISTA
- tietämäni mukaan?
Asiasta on kerrottu useissa viranomaistenkin tiedotteissa.
Ei ilmeisesti tartu ihmisestä toiseen ?kohta ei uskalla syödä kuin kynsiään...
Olihan hauskasti lauottu :D Tuo eläinten kestävyys sulattaa pilaantunuttakin, on luonnonlakien säätelemää,..mahanesteet on raadonsyöjillä vallan toiset kuin meillä,...superhygieeniseen tottuneilla.
Nuo valmiit salaatinkastikkeet on sellaisia, joita vältän kesähelteillä, teen mieluimmin itse kevyen öljypohjaisen, sitruunalla raikkaan lisukkeen mieleisillä yrttimaustella.- oma tarve viljely
täytyypä mennä jonoon jos vaikka onni lykästäisi ja saisi oman pienen siirtola puutarhan...
- Olisi syytä
tarkastella enempi tuote selosteita ostaessaan elintarvikkeita.
- häjypoika
PIL
- keskusteluihinne en tule mukaan.
Ruuneperi sheriffinäkin toi nimeni esiin - en minä itse kuin meileissä
vastaan yleensä omalla nimelläni. Ruuneperi, vastaisitko millä oikeudella vedit henkilöllisyyteni palstakeskusteluihin?- häjypoika
Ruuneperi
maalaismies ja mummot tulicvat perässäni 80 palsallekin .
Maalaismieskin kirjoitti siellä 13 puheenvuoroa vain parjaten yhtä kirjoittajaa.
Kun poistuin niin poistuivat häirikötkin.
Kaliiperiton pyssynne on.
- semmoistahan
se oli silloin. Sama pelihän se jatkuu nytkin. katteet mummot haukkuvat asiallisia kirjoittajia. Onneksi älyävät pysyä omissa ketjuissaan sekaantumatta näihin asia ketjuihin....
- kiitollinen entisest
Asiaketjujako? Voi Jumal'auta meitä moisista varjelkoon! Ikinä en inhempia tyyppejä ole pitkän elämäni tiellä tavannut, haukkuvat naiset maanrakoon, eivätkä ymmärrä kuin purnata tutkainta vastaan!
Täällä sentään olemme saaneet kaunista kohtelua, silloin kun se ansaittu on. Oikeudenmukaisuus on ollut sekä luettavissa, että kasvattavaa
Kaikista ei siihen näy olevan lähimainkaan! - sillä lailla
hyvä se onkin päästellä väliin höyryjä pihalle.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351