Miten Varkaudessa saa terapiaa ongelmiinsa??!

ei A-klinikkaa

Miten minä saan hoitoa?

Päihdeongelmien taustalla pitkä masennus. Olen useasti pyytänyt pääsyä terapiaan, mutta aina ohjataan A-klinikalle ja sieltä saatava apu ei toimi. Tarvitsisin säännöllistä ja asiantuntevaa apua, en satunnaista asioiden utelua. En käyttäisi päihteitä tai tarvitsisi niitä, jos ei olis niin paha olo koko ajan. Paha olo ei tule päihteistä, vaan ne tuovat lievitystä masennukseen. Nytkin olen ollut yli puoli vuotta juomatta, eikä olo ole yhtään parempi. Ja aina vaan ohjaavat A-klinikalle.

28

1721

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tepi Ite

Jos oot puol vuotta ollu juomati niin eihän toi A-klinikka välttämättä ole enää tarpeellinen.
      Ennemminki jotai mielenterveys puolen kuntoutusta.

Katoppas Varkauden vertaistukiryhmän tiedot ja seuraava kokoontuminen.
      http://mielimaastary.fi

• miten mahdollista?

Ei Suomessa saa missään apua, ei edes tavallisiin sairauksiin. Monesti tulee mieleen, että keitähän varten ne terveyskeskukset ovat. Olenkin päätellyt, että työntekijät ovat tekevinään töitä, raportoidaan kaikenmaailman sairauksia ja hoitoja. Kaikki tiedot on otettu puhelimesta, jos joku on päässyt yleensä soittamaan. Pitävät yllä tällaista kuitenkin, että palkkansa saavat. Tähän pitäisi puuttua, tulisi todella säästöjä. Miten muuten voi olla, jos kukaan ei pääse terveyskeskukseen? Ei tämä koske pelkästään Varkautta, ilmiö on koko Suomessa. Olen asunut monella paikkakunnalla Varkauden jälkeen, aina sama juttu. Odotan mielenkiinnolla kun kesä terveyskeskuksista on ohi, kuinka pääsee edes hoitajalle, lääkärille en ole päässytkään, turha edes haaveilla. Varmaan koko Suomen terveyskeskuksissa kesällä hoidetaan vain akuuttijutut päivystyksenä. Tosin eipä se paljon muutu syksyn tullenkaan, et pääse lääkäriin, niin et pääse! Pitäisiköhän ruveta juopoksi, niin kai ohjattaisiin edes päihdeklinikalle!?

• Outo toimintamalli

Suomessa mielestäni on hoidot hiukan nurinpäin.Kun yksilö oirehtiiniin on hirvittävän vaikeaa päästä hoitoon,tarkoitan nyt ihan vaikka uniongelmia tms masennusta.Kun tilanne on jo mennyt yli vaikkapa päihteiden käytön ja mielenterveydellisen kunnon takia ja ollaan jo nk pudottu pois kelkasta,silloin valtio ryntää paapomaan yksilöä.Minusta hoito on sitä että odotetaan ihmisen tilanteen huonontumista ennen kuin siihen puututaan.

• AA ja ryhdisty!

Totta hemmetissä hermomyrkky etanoli aiheuttaa aivoissa mitä vaan ja masennus on todistetusti päihdeongelmien sivutuote. Ja toisaalta masennukseen lääkkeenä käytettävä alkoholi pahentaa masennusta, kierre valmis.

Olen itse varkautelaissyntyinen vajaat 5-kymppinen mies. Alkoholisti. Oli kammottava 90-luku. Mukaan tuli masennus ja ahdistus ja itsemurha-ajatukset.

Jos sinulla on a-ongelma, ainostaan itse ja vertaistuella voit selvitä. Turhaan menet terapeutille jos hän ei itse ole raitistunut alkoholisti. Rahat vaan menee. A-klinikka on myös huuhaata, kuntouttaa vain juomarit juomaan jatkossa ja moni a-klinikan terapeutti kehottaa "kohtuukäyttöön" mikä ei alkkiksen kohdalla tule kyseeseen.

AA on ratkaisu. Saat vertaistukea, voit puhua puheenvuorollasi myös asioista mitkä painaa, ja pääset PIKKU HILJAA eroon masennuksesta jne. Tiedän, kun olen AA:ssa ja lukemattomat monet muut. AA vaatii vain oman osuuden eli sen että raahautuu palavereihin. Varkaudessa on ainakin kaksi ryhmää, käy ja tutustu. Käy pari kolme kuukautta ja testaa sopiiko. Se on vapaaehtoista, ei ole jäsenmaksuja, ainoa vaatimus on halu lopettaa juominen, päivä kerrallaan.

• täh,hähkö

löytyskö tähänkin apu siitä Tsuparin ohjeesta, positiivisella mielikuvilla?

• rtfdsftsdfsdfds19

Mutta tässä tapauksessa on tainnut tulla ensin masennus ja sen jälkeen vasta alkoholi..ei toisinpäin..käy psykologille tai psylkiatrille juttelemassa..nro on 017-5795421 psykiatrian osasto. saat masennuslääke reseptin jos arvioivat masennuksen pahaksi.

• sihteerikinpelottava

Sama se on siellä mielenterveyspuolella, psyk.polilla. Siellä (epä)pätevät työntekijät YRITTÄVÄT kuunnella ja udella asioitasi.... auttamatta sen kummemmin. Näin minulla.... Sama kun olisi kahvikupille jutellut...;) Että se siitä..

OLE TIUKKANA. SANO SUORAAN mitä haluat. ja VAADI se! Ja jos saat terapeutin josta ei ole sinulle apua, sinulla on OIKEUS vaihtaa se toiseen!
      Terapeutin kanssa on SYNKATTAVA.

• en anna nimeäni!

TOTTA!! Soitin muutama päivä sitten psykiatrian poliklinikalle. Nainen vastasi, sanoin: haluaisin kysellä kuinka täällä Varkaudessa hoito toimii tietyissä tilanteissa, ja voisitko antaa luurin hoitajalle kun en viitsi selittää tilannetta moneen kertaan jollekkin sihteerille. Puhelimeen siis vastasi joku sihteeri. Hän sanoi että MIKÄ ON NIMESI??? Tiesin oikeuteni ja sanoin: SE EI KUULU SINULLE NEITI UTELIAS! Hän sanoi meillä on hoitajalla kännykkä, voin ottaa nimesi ja numerosi niin hän sOittaa takaisin. Sanoin: EI KÄY, NIMEÄNI EN ANNA! Olin ovela etukäteen ja soitin tuntemattomasta numerosta. Sanoin annatko sen numeron. Hän alkoi venkuilemaan, eikä antanut! No, koska en ole tyhmä, minulla oli kaupungin puhelinluettelo edessäni auki. Sanoin: TÄSSÄHÄN TÄMÄ NUMERO ON PUHELINLUETTELOON PAINETTU, BITCH!
      Että tämmöistä touhua psykiatrian polilla on! Salailu, utelu, pakkohoidot, yksityisyyden riisto, hommat toimii kuin 40-luvulla! Terveisiä sulle;sihteeri!!! Ei MIKÄÄN IHME ETTEI HOITTONOHJAUS TOIMI, KUN PUHELIMEEN VASTAA VIRKAINTOINEN ASIOIDENVAIKEUTTAJA NEITI UTELIAS! Sitten taas joku puukottaa vastaantulijan!

• pelkääänminäkinsitä

Se sihteeri joutais oikeesti vaihtoon...se on ihan kamalan utelias ja epäasiallinen. ja TÖYKEÄ. Ei sille uskalla edes soittaa jos ei ole ihan pakko!

• tiedonhaluinen7654

Onko mikkään muuttunut?

• Jemel

Itse pitää psyykata itseään. Jättää vaan päihteet. Ulkoilma ja ravinto kuntoon. Huonot ihmiset karsii. Tässä kaupungissa jo parikymppisinä ovat alkoholisteja. Terveydenhuolto ruuhkautunut. Ottakaa itse elämä haltuun.

• Saikittelia

Pitää jotenkin salaa kävellä psykalle ja saikkua ,jos saa,niin kyllä ne töissä taukotuvassa jauhaa skeidaa,että Taas se ja taas se . Niin vituttaa kyräily. Eivät tajua paha henkinen olo on.

• KYTTÄ5

Sitte ku alkaa kuunnella musiikkii vesipatterista,ja kuuntelee käskevii tappoäänii,nii Julkula , Psykoosiosasto 1 ,Kuopiossa,on pätevä hoito , ja tarkoitan hoitamista , siellä on päivystyskin 24/7,asiat selkenee siellä kyllä, Varkaudessa ei oikeen ketää kiinnosta mikää ,myöskin TK on aivan , no , en sano mistä . . .

• Anonyymi

täysin samaa mieltä .olin siellä tahdonvastaisessa 3viikkoo ja sitten 2 kolmen viikon jaksoo mäntyharjulla.eilen kävin varkauden päivystyksessä ja ne kyllä mittaili ja diapamija ja muitakin lääkkeitä ,sain kyllä nukuttuu ehkä 3 tuntii mutta siinä se hoito oli .ihan hullu olo ja tänään pitäs mennä sinne taas varkauteen mut oon jo kännissä kun pelkään kuolemaa enkä uskalla syödä voi olla myrkytetty enkä uskalla nukkua.esa varkaudesta 53v .

• TaustanKartoitus

Voisisitko hieman kirjoittaa

asiasta paperille !

Hieman taustoja ja miten kaikki oikein alkoi ?

• Anonyymi

Ei Varkaudessa saa hoitoa kun keskusteluavussa on ĺeipääntynyt työntekijä jota ei huvita mitään vakavaa puhua kun eläkkeelle on muutama vuosi aikaa. Näpsäköitä nuoria toivoisin sinne töihin.

• Anonyymi

käntty

• Anonyymi

jalkajakkarat

• Anonyymi

olanzapin

• Anonyymi

kyrpäl'äääää

• Anonyymi

dynamiittipötkty

• Anonyymi

taun o

• Anonyymi

jauhelihakeitto

• Anonyymi

timo kilpeläinen pelasi finoililla
      36 markkaa rahapeleihin

• Anonyymi

kannatta käydä varkqutnhe psyk poltitkiklinkan

• Anonyymi

koita semmonen että sano että näit joulupukin kesällä ja kesäpukin talvelle..

• Anonyymi

tulee reseptinä tenoksia ja rivatrillia ja tämmösiä

• Anonyymi

niitä on sitten kaupan takana mukava kaljalla alas huudella...

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1264
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1118
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      834
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      830
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      705
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60