No, tuolla aiemmin sanottiin sitkaasti että meänkieli on enemmän suomea kuin suomen murteet, mutta kun se nyt jokatapauksessa kieleksi lasketaan, niin miltäköhän sivulta voisi tuohon kieleen tutustua? Vähän sanoja, ääntämistä ja kielioppia...
Haluaisin oppia Meänkieltä
5
1062
Vastaukset
- yks
Janne laitto tään länkin aiemmin, piä ääni päällä
http://www.ur.se/sprak/finska/n&mmeny.htm- tuo oli
siis tuohan oli ihan täyttä suomea! tai vois ihan hyvin käydä jostain suomen murteesta. mulla ei olis ainakaa mitään vaikeuksia ymmärtää niitä meänkielisiä^^
- Per
Met lähimmä Swantten kanssa syttifemma Upel Recortilla Svappawaarasta tyyräähmään Huugia kohti, kun Swantte näki lentävän taalriikin, No pelästythiinhän siinä, Uuppeli meni kravhiin ja siitä katolheen ojhaan. Pantspeelarikin lensi fönsteristä ulos. Mulla tuli huuvuthiin jälki ja Sawantelle ööka umpheen.
onneksi Alvari sattu siihen förtti åtta setorilla. No Upeli vegenille ja lähethiin taas jatkhaan.
Son sitte nesta gongen mie joka ajan ja Swantelle ei anneta mellan ööliä.
T: per mihkal - ...
Tukholman yliopistossa voi opiskella meän kieltä 10 opintoviikon verran. Ota yhteyttä suomen kielen laitokseen.
- ~¤höyhen¤~
Mä en ole koskaan kuullutkaan tosta kielestä.. Puhutaanks sitä niiku suomessa..? ja kuinka suuri osa väestöstä sitä puhuu? Voiks sitä verrata vähän niiku johonkii saameseen tai tälläiseen..? *tietämätön*
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911214Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221078- 48814
- 70810
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53750- 60659
- 33652
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva48652- 52617
- 50605