Mua pelottaa yläaste koska mä tuun semmoselt pikkukoulusta sit isolle yläasteelle! ja mul eioo ketään kamui mul oli vaan 6 luokalla 3 oppilasta ja mä olin ainut tyttö...
olen kylläkin ollu siel 2-4 vuotta siel isolla koululla sit siirryin pikkukouluun niin mua jännittää ja pelottaa että saanko uusia kamuja ja sithän mä oon jääny yhen kerran luokalllekki nii mul eioo ne samat oppilaat ku 2-4 luokilla :/ niin mitä mä teen että saisin kavereita.. tai mitä ylipäätänsä ekalla yläaste päivällä tehdään mun kouluun on vaan 3pv aikaaa!!
Yläaste pelottaa! ):
7
213
Vastaukset
- blahblahyyh
hmmh. jos sun luokalle tulee uusia oppilaita niin tutustu niihin heti ekana päivänä, koska niistäkin varmaan tuntuu oudolta tulla uuteen luokkaan.
mulla ei itsellä ole tuosta mitään kokemuksia, koska kyllä mulla on paljon kavereita meidän luokalta. mut mäkin oon menossa ylä-asteelle muutaman päivän sisällä. :D - trollaaja44890
Se on semmosta ku mulla tupakki suuhun ja bisse käteen siihen sitte sorrut ja saat kavereit sori en voi muuta
""" tuu tuu tupakkarulla tännes tahdot tulla""" - 13+18
aika tyhmää kyllä jos kavereita ei saa muulla ku vetämällä tupakkaa ja juomalla alkoholia :D
Et ole ainoa, jolla ei ole tuttuja uudessa koulussa. Opettajatkin tietävät sen, ja koulu yleensä yrittää auttaa kaikkia saamaan kavereita. Ensimmäisten kouluviikkojen aikana on monissa koulussa ryhmäytyspäivä tai muu sellainen, jossa pyritään siihen, että kaikki luokan oppilaat tutustuvat toisiinsa ja ovat kivasti yhdessä. Ole siis luottavainen. Kyllä kaikki hyvin menee!
- 7lk
Onneksi luokkani on lähes samanlainen, kuin alakoulussa, kun menen yläkouluun. :)
- HuolestunutTyttö14v
Ookei (:
- tsemiii
alotin just kasiluokan ja minulla ei ole yhtään kavereita luokastamme. kaikki luokkalaiseni kohtelevat minua kyllä hyvin (ei kiusaamista jne) mutta kaikilla oli valmiiksi paraskaveri ja tyttöjä epätasamäärä joten.. huoh. joudun aina istumaan yksin eikä minulla koskaan ole paritehtävissä paria. mutta olen jo tottunut tähän. kaverini ovat muilla luokilla joten olen heidän kanssaan välituntisin ja syömässä. muutenkin olen itsenäinen ja nautin yksinolosta. mutta lähinnä nuo paritehtävät sattuvat. opet katto mua aina sillee säälien. olis parempi jos ne ei tekis mitää ihmeellistä käskis jonku vaa ottaa mut kolmanneks ryhmää...
mut kyl siihenki tottuu! yksinolo kehittää itsetuntoa! jos selviät yläasteesta selviät mistä vain! (;
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527080Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7053202Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1171413Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831330- 841315
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2211221Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631197- 891190
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 791081