ja tarkotus on jäädä sinne lopullisesti niin kenelle se suomessa kuuluu mihin menen ja mihin osoitteeseen asetun. Onko joku laki olemassa että pitää toimittaa tiedot olinpaikastaan suomen viranomaisille. Kun muuttoilmoitus tehdään suomessa muutosta ulkomaille, voinko vain laittaa siihen että Hasta La Vista Baby tai joku keksitty osoite.
Jos mä lähden ulkomalille töihin...
4
207
Vastaukset
- Ulkoduunari
Ei kait siitä lakia ole, mutta ainakin minua pyydettiin täyttämään osoitetietojen päivityslappu väestörekisteriä varten samalla kun kävin uusimassa passini paikallisessa suurlähetystössä. En tullut kysyneeksi voisiko siitä kieltäytyä, koska en nähnyt sille mitään tarvetta.
Toisaalta, vaikka muuttaisit ulkomaille pysyvästikin, niin niin kauan kun sinulla on Suomen kansalaisuus, niin sinulla on myös tiettyjä velvoitteita Suomea kohtaan. - exxpatti
Ulkosuomalaisilla on nykyään velvollisuus ilmoittaa asuinpaikkansa. Se on tarpeellista tehdä, jos aikoo esimerkiksi äänestää ulkomailla.
Tässä lakipykälä:
http://www.maistraatti.fi/fi/Palvelut/ohjeita_ulkosuomalaisille/Ulkomailla-asuvan-suomalaisen-henkilotietojen-paivitysvelvoite/ - itsenainen_nainen
Mina en ole mitaan kellekkaan ilmoittanut,koska se ei mielestani kenellekkaan kuulu,missa olen.Tämä on sita yksilonvapautta, paattaa omista asioista,eika jonkun virkakoneiston.Jos olen jossain maailmanaarissä,niin mita ihmetta se suomalaisille kuuluu!
- Catalyst
Kuuluu se viimeistään siinä vaiheessa, kun sinun on tarpeen uusia passisi. Tietty jos sinulla on jo jonkun muun maan kansalaisuus, niin sittenhän asia on eri ja toimit sitten sen maan käytäntöjen mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911284Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 70850
- 48844
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50655
- 52647