alkavat piakkoin.Vein ne pihakoivun alle kevätkesällä hallaöiden jälkeen.
Siellä viileässä kehittelivät kukintaansa.Isokukkainen lehtikaktus, vanhapoika ja
kolme joulu-pääsiäis-kevätkaktusta kasvattavat nuppujaan.Nostan ne sitten kuistille kukkimaan, jos syyskylmät uhkaavat.Kukinnan herättämiseen:Ahdas ruukku,yölämpötila alle 15C ja kuiva, nuuduttava kausi.Siitä se alkaa ;-)
Kaktukset kukkimaan
1
257
Vastaukset
- Näin minulla...
Minulla marraskuunkaktus kukkii kaksi kertaa vuodessa, vaikka en vie sitä koskaan ulos eikä se saa viileää talvilepoakaan.Kastelun vähentäminen lepoaikoina riittää sille että se virittyy kukkimaan.
Sitten minulla on joku mätästävä piikkikaktus jonka lajia en tiedä. Sen olen vienyt talvella pariksi kuukaudeksi autotalliin jossa lämpötila vaihtelee 1-5 lämpöasteen välillä, autotallissa on kaksi pienehköä lännenpuoleista ikkunaa joista kaktus saa valoa. Tuona aikana en kastele kaktusta ollenkaan. Sitten helmikuun lopulla tuon kaktuksen sisälle eteläikkunalle, ja alan kastella sitä niin että multa kuivahtaa kunnolla kastelujen välillä. Toukokuussa se rupeaa kukkimaan ja kukintaa kestää noin kuukauden. Kukat ovat helakan punaiset ja kaktuksen kokoon nähden aika isot, eivät tuoksu mutta ovat näyttäviä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806