Onko kukaan täällä nähnyt tai kuullut pesukoneesta joka toimii sähköllä mutta ei ole liitetty vesijohtoon, joten on itse täytettävä vedellä ja tyhjennettävä vedestä.
Ulkomailla olen nähnyt sellaisen
Nyt olisi tarve juuri tuollaiselle koska tässä asunnossa ei voi yhdistää vesijohtoon.
Alkeellinen pesukone
17
612
Vastaukset
- ...
Jostain kirpparilta pulsaattoripesukone. Ne on aikas vanhoja, en oikei tiedä, vieläkö niitä joku valmistaa. Mutta ne käytettynäkin haluttuja, kesämökkiläiset käyttävät niitä, koska joka mökillä ei ole vesijohtoa, sen vetäminen voi tulla järkyttävän kalliiksi, mutta sähköt saattaa olla. Ja saahan sitä sähköä aurinkopaneeleilla.
Vaan kai sulla kylppäri on? Kyllä pesukone liitäntä tänä päivänä kuuluu pakollisiin varusteisiin. Ja kyllä hanoihin saa putkiliittimiä, joihin voi pesukoneen kytkeä tarvittaessa. Iteasiassa itellä oli samantyyppinen viritys aikanaan alakerran vessassa ja kesämökillä, kun oli suihkuremontit menossa. Osia löytyy rautakaupoista. Että voip olla helpompi pitemmmän päälle, hommata jonkinlainen liitäntä.
=DW=Niin, ei pelkkä pesukonehanan puuttuminen tosiaankaan tarkoita, ettei pesukonetta voisi käyttää. Jos on suihkuhana olemassa, niin siihen välihana on helppo asentaa. Hanan saa kolmella kympillä ja putkimies ei sitä kauaa asenna. Ja on ihan oikea pesukone käytössä.
- .
Tarkoitat pulsaattoripesukonetta.
Sellaisia myydään Suomessa.Kannattaa googlata.- ...
Alkoi kiinnostamaan.
Hobby Hallissa 199-
https://www.hobbyhall.fi/p/fi/Midea-Pulsaattoripesukone-6-kg/324985
=DW= - sitroen.
... kirjoitti:
Alkoi kiinnostamaan.
Hobby Hallissa 199-
https://www.hobbyhall.fi/p/fi/Midea-Pulsaattoripesukone-6-kg/324985
=DW=Muovirunko...
Ei vaikuta uskottavalta viritykseltä. - Renaultti
sitroen. kirjoitti:
Muovirunko...
Ei vaikuta uskottavalta viritykseltä.Sitikan muovirunko ei vaikuta tähän pesukoneasiaan.
- ei käsin
Mielenkiintoista. Kiitos vastauksesta. Tuohan sopii tällä hetkellä mainiosti.
Kannattaa tulla tälle sivulle kysymään. Täällä tiedetään.- puskarunoilija
Pesin vaatteitani pulsattorilla 1990 luvulla, enkä enää ihmettele, miksi kaveri totesi "Olet hankkinut trasselintekokoneen".
Mikäli talossa on vesijohto, voi vedet ottaa suoraan hanasta, mikäli löytyy takaiskuventtiili mikä sopii kierteille. Niihin kyllä saa myös eri sovitteita. Tai jo ehdotettu kraanan vaihto.
- Antitz
Tavallista *päältätäytettävää* pesukonetta voi koettaa 'huijata' pesemään (testattu Whirlpool awg 484, vuodelta 2000 mekaanisella ohjelmakoneistolla) vaikka ei ole painevettä.
Kun vaatteet lisää koneeseen, niin lisätään 10-15 litraa vettä suoraan rumpuun. Valitaan ohjelma ja kytketään virta. Jos kaikki kunnossa, niin pesuohjelma alkaa. Pesuaine täytyy aina asettaa pesupalloon rummun sisälle, sillä pesukoneen lokeroista pesuaine ei huuhtoudu.
Kun pesu päättyy ja kone on poistanut veden, se odottaa vesijohdosta vettä (koneesta saattaa tässä vaiheessa kuulua melko hiljaista sähköistä jurrausta). Tällöin kytketään virta pois ja odotetaan luukun lukituksen (yleensä pari minuuttia) avautumista. Kaadetaan kaksi sankollista (n. 15 l) vettä rumpuun, luukku kiinni ja kytketään virta päälle. Ohjelma jatkuu. Muissa huuhteluissa lisätään taas vesi suoraan rumpuun (parisen sankollista todettu toimivaksi). Humusperäinen järvivesikin kelpaa (vedessä olevat roskat suodatetaan pois vaikka kankaan lävitse valuttamalla).
Tekniikka perustuu siihen, että pesukone päästää normaalisti vettä vesijohdosta niin kauan, että pesukoneen rummun kelluke (anturi) kuittaa vedenoton ja pesuohjelma voi jatkua. Kun lisätään sankolla vettä rumpuun, kelluke toimii heti ja pesuohjelma voi jatkua. Ongelmiakin voi olla:
-mistä tietää, että milloin pesukone on ottamassa vettä (voi kyllä olla vaikeaa)?
-elektronisen ohjelmakoneen (uusissa) pesukoneissa saattaa olla vesijohdon paineen tunnistava anturi, jolloin tämän tekniikan kanssa on ongelmia. Sopivan vanha pesukone voi siis olla valttia.
-sivustatäytettäviin voi olla vaikeampaa lisätä vettä, ei testattu, mutta ehkä pesuainelokeron kautta letkulla valuttamalla?
Mahdollista siis kuitenkin on käyttää tavallista pesukonetta myös painevedettömissä olosuhteissa. ****Ja talveksi täytyy tyhjentää vesi sukkasihdin kautta.**** En tiedä tilannetta, mutta pulsaattorikoneeseen pitää lämmittää vesi.
On muuripata-ajan vempele.
Jos ei muuten onnistu automaattikoneen kanssa, minä ainakin miettisin sadan litran vesisäiliötä koneen yläpuolelle, ja sieltä putki koneeseen.
Ei se magneettiventtiili toimiakseen painetta tarvitse. Menee vaan kauemmin, kun itsestään valuu.
Poistoletkun voi pesunajaksi viedä vaikka olko-ovesta ulos, ja kukkapenkkiin.
Pesuaineissa eikös ole fosforia, ja sitähän kasvit tarvitsee.
On minulla tuolla rauniolla pulsaattorikone, on ollut jo kymmeniä vuosia, kun yksi tuttu sanoi, että älä hävitä.
Kyllä siitä soivan pelin saa kun uusii moottorin ja sähkövehkeet. Sillä korjaus-summalla saa kyllä jo uuden automaattikoneen.
Siinä on sekin vekotin, jolla litistetään ne vaatteet kuiviksi, eikä sekään hurttaa.
Jos päädyt tuohon vesisäiliöratkaisuun, niin mestaroi se niin lujasti kiinni, ettei se putoa sieltä alas, särkyy vielä uusi pesukone, ja tulee kosteusvaurioita.- lllllllllllll
On niitä ollut, oikein lämmitysvastuksellakin varustettu pulsaattorikone.
- pulsaattoriton.
Minulla on, vedensyöttö systeemi meni epäkuntoon, niin siitä tuli sitten sangolla täytettävä kone.
Tiedä noista tekniikoista, oliko sitte pulsaattorikone. Tuli vaan nostalginen fiilis, kun siitä kirjoittavat. Pikkulikkana sai toimia "linkona" :). Sellasesta veivistä väänsin, kun äiti syötti vaatteita vedestä pois.
Toivottavasti oot saanu toisten vastauksista apuakin!- miespyykkäri
Pikkupoikana kesäisin olin välillä äidin apuna pyykillä kun pesi pulsaattoripesukoneella! Tykkäsin kun sain veivata pyykkejä koneesta saavin ja virutella! Nuorena miehenä olin kummitätiä auttelemasa kun pesi pyykkejä pulsaattorikoneella! Rakastan pyykkämistä pulsaattoripesukoneella sen mukavaa! Pesen omat joskus äidiltä pyydetyt pyykit pulsaattoripesukoneella ole tehtnyt sitä jo melkein kymmen vuotta! Kyllä näinkin puhdasta tulee!
- elliivo
Meilläkin oli saunalla Upo Siniviiri. Kyllä oli hyvä vekotin! Sillä pyykkäsin vielä monta vuotta äidin kuoltua vuonna -75. Hankalinta oli huuhteleminen enkä muista miksi meidän koneessa ei käytetty sitä linkoa vaan kaikki kierrettiin käsin vedet pois. Huuhtelut tehtiin saaveissa.
Kun nuorempi lapseni syntyi -88 ostin HobbyHallista muovisen pulsaattorikoneen kun en päässy kahden mukulan ja pyykkikorien kanssa alakerran pyykkiptupaan. Pyykkäsin sillä kaikki muut paitsi liinavaatteet pari vuotta ja sitten annoin sen anopille. Hän käyttää sitä edelleen. Että aika vahva kuitenkin muoviseksi koneeksi.- Hienoa
Sellaisella minäkin pesen kaikki pyykit nykyisin mökillä ! Pidän itse pyykinpesusta todella vaikka olen aikuinen mies! Pikku poikana olin kesäisin auttamassa pyykinpesussa äitiä kun pese pyykit karjakeittiössä pulsaattorikoneella! Olin viime viikolla kaksi kertaa mökillä pyykillä nyt olisi silityksen ja makeloinnin aika! Välillä otan vanhemmiltani pyykkiä kun menen pyykille koska nautin kun on kasa pyykiä
- pyykki
Tarkoitat pulsaattorikonetta johon lämmitetään erikseen vesi! Itselläni on pari pulsaattorikonetta jolla pesen pyykkini mökillä yleensä 2-3 kertaa kuussa tai kun on sopivasti pestävää ! Hyvä peli en vaihtaisi sitä automaattikoneeseen ! Sitä on pesty pyykkiä pikkupojasta asti pulsaattorikoneella joskus kesäisin olin äidin apuna kun meillä maalla pestiin pyykit pulsaattorikoneella !Aika oli jotain 60-luvuun loppupuolta ! Nykyisin kun on oma paikka maalla niin pesen siellä kaikki pyykkini sillä koska pidän pyykinpesusta! Huutelu suorita saavissa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496275Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6422594Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821113
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.751064Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä591064- 65942
- 69923
- 228854