Yksi huolestuttavin uusi ilmiö on suosittelijoille soitto *ennen kuin olet käynyt haastattelussa*. Todella tympeää. Tulee sellainen kuva ettei rekrytoijalla ole minkäänlaista omaa ajatusmaailmaa, vaan luottaa sokeasti toisten firmojen tuntemattomien sanomisiin. Eikä asiaa yhtään paranna se, että kaikki suositukset olisivat positiivisia. Kyllä haastattelijalla pitäisi olla kyky/pätevyys tehdä ensin omat johtopäätökset :
1. Miten x vastaa haetun paikan ja yrityksemme vaatimuksia?
2. Minkälainen henkilö hän MINUN mielestäni on?
3. Miten näkisin x:n sopeutuvan vauhdikkaaseen/hiljaiseen/ omatoimiseen
työkulttuuriimme?
Suosittelijoille etukäteen soittaminen
5
567
Vastaukset
- Rekrykäytännöt!
Mielenkiintoista. Kerrotko, mikä firma (tai edes minkä kokoinen / miltä toimialalta) näin toimii.
Suosittelijoiden käyttö on mielestäni perusteltua, mutta vasta sitten, kun ollaan rekrytointiprosessin loppusuoralla. - yyter
Suosittelijoiden käyttö on arkipäivää. Olisiko ap:n tapauksessa kyse tietyn alan rekrytoijien sisäpiirin järjestelmästä? En ole aiemmin kuullut vastaavasta käytännöstä.
- niin.
Suosittelijahan voi olla joku muukin kuin entinen työnantaja. Esim. opettaja tms. Siksi toisekseen, eikö suosittelijoita työnhakija itse pyydä suosittelijoiksi tai ainakin kysy lupaa suosittelijaksi mainitsemiseen.
Ja yksi konsti on tietenkin se, että pyytää vanhanmallisen työtodistuksen, siis sellaisen jossa on kirjallisesti kerrottu ansiosi työtehtävässäsi.
On myös niin, että haastattelijan pitäisi pyytää lupa soittelemiseen ja tietojen hankkimiseen entisiltä työnantajiltasi. - Tietyn alan juttu?
Tänä päivänä työnantajat eivät edes kohteliaisuudesta kysy voinko soittaa entiselle tai nykyiselle esimiehelle. He tekevät sen automaattisesti. Jotkut katsovat työtodistuksia ja toisille ne ovat pelkkää paperia. Hämärältä vaikuttaisi, jos ap:lle tapahtunut käytäntö vakiintuisi laajemmin. En ole törmännyt vastaavaan eikä korviin ole kavereilta kantautunut.
Eikös niitä työntekijöitä raahata tänne halpatyömaista asti. Viedäänkös nekin suomalaiseen rekrytointifirmaan ja kysytään mitä tiedät yrityskulttuuristamme.
HA-HA-HA-HA.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496605Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6642815Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831249Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.931210- 841205
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611113- 891110
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361089- 721002
- 228875