Olen pistänyt merkille deittisivustoilla, että lyhyillä naisilla on huomattavasti isommat vaatimukset miehen pituudelle. Siis tyyliin, 160 cm nainen etsii vähintään 180 cm miestä, mutta 175 cm naiselle kelpaa 175 cm mies.
Mistä tällainen johtuu? Olisiko jotenkin biologista?
Miksi lyhyet naiset etsivät pitkää miestä?
133
4597
Vastaukset
- Tumppinen
Yes!
- kompå
Kompensaatiota, jossa on sukupuolisidonnaisia eroavaisuuksia siinä miten kompensaatio näkyy. Esim lyhyt mies, se hommaa ison auton, tai jotain ampuma-aseita yms. Yleensä nainen kompensoi miehen kautta, joten lyhyt nainen hommaa pitkän miehen, passiivinen nainen aktiivisen miehen jne.
- tittidii74
Minä olen vain vaivaiset 159 cm pitkä (tai lyhyt) ja pidän yksinkertaisesti pitkistä miehistä, jotka ovat vähintään 180 cm. Jotenkin olo tuntuu turvallisemalta pitkän miehen kanssa kuin tapin...
- tidii64
Sama täällä, minäkin olen 159cm ja minäkin pidän 180cm pitkistä miehistä, mutta max 183cm, silä niskani väsyy jos joudun koko ajan katsomaan oikein korkealle.
Se tosiaan tuo turvallisuuden olon. :) - kskimittainen
tidii64 kirjoitti:
Sama täällä, minäkin olen 159cm ja minäkin pidän 180cm pitkistä miehistä, mutta max 183cm, silä niskani väsyy jos joudun koko ajan katsomaan oikein korkealle.
Se tosiaan tuo turvallisuuden olon. :)Ymmärsinkö oikein, että lyhyt nainen kokee maailman pelottavana, ja etsii turvaa pitkästä (isosta) miehestä? Ja pitkällä naisella tämä turvan haku ei ole niin voimakasta. Se kyllä selittäisi...
- Tittidii74
kskimittainen kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein, että lyhyt nainen kokee maailman pelottavana, ja etsii turvaa pitkästä (isosta) miehestä? Ja pitkällä naisella tämä turvan haku ei ole niin voimakasta. Se kyllä selittäisi...
No jotakuinkin noin.
- pekka vai pätkä
pieneen kärpäseen on vaikeampi osua nyrkillä, joten se siitä turvallisuudesta taas,
Terveisin Kalle Tappinen - N
kskimittainen kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein, että lyhyt nainen kokee maailman pelottavana, ja etsii turvaa pitkästä (isosta) miehestä? Ja pitkällä naisella tämä turvan haku ei ole niin voimakasta. Se kyllä selittäisi...
Voisimpa sanoa jotain.
- Joku****
184cm miehenä ihmettelen missä kaikki 170cm vapaat naiset ovat?? Heitä ei ole liiaksi asuinpaikkakunnallani.
- Realistigfgfg
tidii64 kirjoitti:
Se tosiaan tuo turvallisuuden olon. :)Kun nainen joutuu väkivallan uhriksi, pahoinpitelijä on yleensä oma mies. Tämä tosiseikka huomioiden kaikkein turvallisin mies olisi mahdollisimman pieni, hintelä ja heikko.
Elämä on... - 170 cm
Joku**** kirjoitti:
184cm miehenä ihmettelen missä kaikki 170cm vapaat naiset ovat?? Heitä ei ole liiaksi asuinpaikkakunnallani.
Ei niitä vapaina liikukaan, niillä on jo kaikilla mies!
- Delight*
Jos puhutaan 160 senttisestä naisesta, niin se on jo keskimittainen. Itse yllän huimaan 155cm pituuteen, ja olen huomannut, että yli 175senttinen mies on jo liian pitkä. Eksäni oli hädintuskin 165cm, ja hän kelpasi minulle aivan mainiosti.
Eivät kaikki (lyhyetkään) naiset hae pitkää miestä, aivan kuten kaikki miehetkään eivät halua isorintaista naista.- keskimittainen
Totta makuja on monia. Se hieman ärsyttää, että meitä miehiä aina arviostellaan sovinisteiksi, jos sanoo pitävänsä isoista rinnoista. Mutta eikö se ole ihan sama juttu kuin tuo pituus, joka on kuitenkin paljon hyväksytympi kriteeri.
- pieni ja siro
Ja mikähän sun mielestä sitten on lyhyt, jos ei alle 160 cm? Nykyään ihmisten keskipituus on selvästi noussut, mukulat on jo teini-iässä 170 cm ja ylikin. Itse olen 159 cm ja mielestäni lyhyt. Remontin jälkeen asuntoomme asennetut keittiökalusteet on suunniteltu nykypäivän vaatimuksia vastaaviksi, mikä tarkoittaa että minä saan tiskata korkokengät jalassa, jos en halua niskoja ja hartioita kipeiksi. Kaikki kaapitkin tuntuu sijoitettaneen katonrajaan. Itsekin valitsen jostakin syystä kookkaan miehen, ehkä alitajuisesti se liittyy biologiaan. Edesmennyt mieheni oli 191 cm, nykyinen vain 176, mutta tarpeeksi mua pitempi.
- Keijuliinukka
pieni ja siro kirjoitti:
Ja mikähän sun mielestä sitten on lyhyt, jos ei alle 160 cm? Nykyään ihmisten keskipituus on selvästi noussut, mukulat on jo teini-iässä 170 cm ja ylikin. Itse olen 159 cm ja mielestäni lyhyt. Remontin jälkeen asuntoomme asennetut keittiökalusteet on suunniteltu nykypäivän vaatimuksia vastaaviksi, mikä tarkoittaa että minä saan tiskata korkokengät jalassa, jos en halua niskoja ja hartioita kipeiksi. Kaikki kaapitkin tuntuu sijoitettaneen katonrajaan. Itsekin valitsen jostakin syystä kookkaan miehen, ehkä alitajuisesti se liittyy biologiaan. Edesmennyt mieheni oli 191 cm, nykyinen vain 176, mutta tarpeeksi mua pitempi.
Kyllähän keskipituus onkin noussut, mutta miltei jokainen tuntemani nainen on sellaista n. 160 cm luokkaa. Ja sellaisia naisia enimmäkseen tulee kadulla vastaankin. Että kyllä se keskipituus on sellaista 160-167 cm naisissa enimmäkseen... Eli en sanoisi n. 160 cm naista lyhyeksi. Ja itse olen 165 cm ja pidän pitkistä (180 cm ylöspäin) ja raamikkaista miehistä :) Ei tietenkään ihmisen pituus loppupeleissä vaikuta mitään...
- liian lyhyt
Keijuliinukka kirjoitti:
Kyllähän keskipituus onkin noussut, mutta miltei jokainen tuntemani nainen on sellaista n. 160 cm luokkaa. Ja sellaisia naisia enimmäkseen tulee kadulla vastaankin. Että kyllä se keskipituus on sellaista 160-167 cm naisissa enimmäkseen... Eli en sanoisi n. 160 cm naista lyhyeksi. Ja itse olen 165 cm ja pidän pitkistä (180 cm ylöspäin) ja raamikkaista miehistä :) Ei tietenkään ihmisen pituus loppupeleissä vaikuta mitään...
Eli koska sinä et ole nähnyt pitkiä naisia, mitatut tilastot ovat väärässä? Toki, toki - ainahan se mutu faktan voittaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ihmisen_pituus - kriteerisi ei eroa
keskimittainen kirjoitti:
Totta makuja on monia. Se hieman ärsyttää, että meitä miehiä aina arviostellaan sovinisteiksi, jos sanoo pitävänsä isoista rinnoista. Mutta eikö se ole ihan sama juttu kuin tuo pituus, joka on kuitenkin paljon hyväksytympi kriteeri.
Miksihän pituus yleensäkin on hyväksytympi kriteeri? Molemmat ovat ulkonäköasioita, joihin ei voi itse mitenkään vaikuttaa ja kumman tahansa perusteella ihmisen arvottaminen on lapsellista.
- jhgfdfgh
kriteerisi ei eroa kirjoitti:
Miksihän pituus yleensäkin on hyväksytympi kriteeri? Molemmat ovat ulkonäköasioita, joihin ei voi itse mitenkään vaikuttaa ja kumman tahansa perusteella ihmisen arvottaminen on lapsellista.
Ei se ole lapsellista, jos pitää pitkistä miehistä. Se on makuasia.
- 168
pieni ja siro kirjoitti:
160 cm on lyhyt. Pariskunnat joissa mies on yli 180 ja nainen alle 165 näyttävät naurettavilta.
- ......
keskimittainen kirjoitti:
"Mutta eikö se ole ihan sama juttu kuin tuo pituus, joka on kuitenkin paljon hyväksytympi kriteeri."
On niillä eroa. Naisen kiinnostus pitkiin miehiin liittyy turvallisuuden tunteeseen, ei seksin himoon. Tissimiehillä viehätyksen laatu liittyy puhtaasti seksin himoon, ei mihinkään muuhun. - 19 + 2
...... kirjoitti:
"Mutta eikö se ole ihan sama juttu kuin tuo pituus, joka on kuitenkin paljon hyväksytympi kriteeri."
On niillä eroa. Naisen kiinnostus pitkiin miehiin liittyy turvallisuuden tunteeseen, ei seksin himoon. Tissimiehillä viehätyksen laatu liittyy puhtaasti seksin himoon, ei mihinkään muuhun.Miksi seksuaalisuuteen liittyvä asia olisi jotenkin alempiarvoinen kuin pituuden tuoma illuusio "turvallisuudesta"?
- 1+1
Samasta syystä kuin naiset etsivät miestä, jolla on tuuheat hiukset. Jokainen haluaa mahdollisimman hyvät geenit jälkeläisilleen, jotta suku jatkuisi.
- koneistusinsinörtti
Tjaa, mulla on aika äärimmäisen paksu ja tuuhea tukka ja pituuttakin 190cm, mutta eipä silti kenellekään kelpaa.
- N
koneistusinsinörtti kirjoitti:
Tjaa, mulla on aika äärimmäisen paksu ja tuuhea tukka ja pituuttakin 190cm, mutta eipä silti kenellekään kelpaa.
Rattaat pyörii
- mullakin paksu tukka
koneistusinsinörtti kirjoitti:
No olisit kelvannut..luultavasti olet jo varattu..höh..
- 160 +
Olen alle keskipituinen nainen ja pidän enemmän lyhyistä kuin pitkistä miehistä. Pituus ei ole kuitenkaan yhtään niin tärkeää kuin luonne.
- senih
Kyllä mä enemmän suosin lyhyttä miestä. Pitkät miehet vaikuttavat jotenkin uhkaavilta. Kai mä jotenkin alitajuisesti vähän pelkään niitä. Lyhyt mies on helpommin lähestyttävä ja useimmiten ulkonäöllisesti viehättävämpikin.
- ikävä totuus
Lyhyt mies saattaa vain vaikuttaa helpommin alistettavalta kohteelta. Siitähän naiset pitää.
- naurettavaahan se
ikävä totuus kirjoitti:
Lyhyt mies saattaa vain vaikuttaa helpommin alistettavalta kohteelta. Siitähän naiset pitää.
Lyhyillä miehillä on huono itsetunto ja pullistelun tarve.
Oletteko huomanneet? Jos mies on lyhyt, hän on varmasti käynyt salilla pumppaamassa itseään. Osa valitsee vielä jonkun perimiehisen ammatin, kuten armeijan kapiainen, palomies tms. - senih
ikävä totuus kirjoitti:
Ei mulla ole mitään tarvetta alistaa ketään.
- pekka pätkä
naurettavaahan se kirjoitti:
Lyhyillä miehillä on huono itsetunto ja pullistelun tarve.
Oletteko huomanneet? Jos mies on lyhyt, hän on varmasti käynyt salilla pumppaamassa itseään. Osa valitsee vielä jonkun perimiehisen ammatin, kuten armeijan kapiainen, palomies tms.olen huomannut ,että sinunlaisestasi ei ole kapiaiseksi eikä palomieheksi, naurattaako nyt
- tiukkaäänestys
ikävä totuus kirjoitti:
oliko auerin mies lyhyt
- iuoiu
tiukkaäänestys kirjoitti:
oliko auerin mies lyhyt
Se oli vissiin joku 160 cm. Eli aika lyhyt.
- Omasta mielestäni
ampuu itseään jalkaan jos on liian tarkka pituuden suhteen. Hyvän ja sopivan kumppanin löytäminen ei ole helppoa, joten olisi naurettavaa sulkea oikeasti hyviä vaihtoehtoja pois pituuden takia. Tietysti pituudessakin voi olla kriteereitä, mutta jos miehen pitäisi lähes välttämättä olla 20 cm pidempi, toivotan onnea matkaan.
- rumamies
Tälläsellä 166 cm miehellä ei ole mitään jakoa löytää tyttöystävää ikinä kun naiset haluu vaan pitkiä ja komeita miehiä. On kurjaa elää yksinään koko elämä.
- pätkäakka
En ollut tuollaisesta ikinä kuullut. Mutta olet kai oikeassa, kyselin työpaikan naisilta kahvitunnilla. Omasta pituudestaan riippumatta kaikki naiset tahtoivat pitkän miehen.
Ihme juttu.
Olen itse 156cm. Tykkään noin samanmittaisista (154 - 168cm). Tanssiminen ja seksikin on kivempaa ilman tolkutonta kokoeroa. - Hukkapätkis
Kun on itse 165 cm, niin samanpituinen mies on auttamattoman lyhyt. Myäs alle 173-senttinen tuntuu pätkältä, itse kun käytän korkokenkiä. Jos olisin sen 175 cm, niin samanpituinen mies olisi ok, eli ei mikään mieheksi tappi.
Jostain syystä onneksi päädynkin yhteen aina yli 185-senttisten kanssa. Nykyinen miesystävä on 190- senttinen. Tuntuu oikealta mieheltä. Pienillä miehillä on usein paljon tarvetta kompensoida pituuttaan, ns. Napoleon -kompleksia on tullut tavattua usein.- Napon mopo
mitä sillä määrällä on väliä, laatu ratkaisee, Napoleonin tekoihin ei pitkät kykenesi.
- pitkä n
Napon mopo kirjoitti:
mitä sillä määrällä on väliä, laatu ratkaisee, Napoleonin tekoihin ei pitkät kykenesi.
Vai että on turvallisempi olo kun pätkällä naisella pitkä mies.Just just...eiköhän turvallisuus lähde ihan omasta itsestään ja jokainen pitää itsestään ihan omilla voimallaan huolta.Itse olen 180cm ja mieheni 172cm ja ei yhtään haittaa.Naisen itsenäisyydestäkin se on kiinni.En todellakaan haluaisi olla kenenkään kainaloinen.Enkä tarvi kenenkään apua ottaessani tavaroita korkealta, itse asiassa mieheni pyytää minua häntä auttamaan usein näissä asioissa.
- gas das
pitkä n kirjoitti:
Vai että on turvallisempi olo kun pätkällä naisella pitkä mies.Just just...eiköhän turvallisuus lähde ihan omasta itsestään ja jokainen pitää itsestään ihan omilla voimallaan huolta.Itse olen 180cm ja mieheni 172cm ja ei yhtään haittaa.Naisen itsenäisyydestäkin se on kiinni.En todellakaan haluaisi olla kenenkään kainaloinen.Enkä tarvi kenenkään apua ottaessani tavaroita korkealta, itse asiassa mieheni pyytää minua häntä auttamaan usein näissä asioissa.
Etkö muka halua, että mies pystyy siirtämään tavarat päältäsi, jos kotona jotain kaatuu päälle ja pelastamaan sinut mammutin hampaista talvella.
- åååååååååååååååååååå
pitkä n kirjoitti:
no tehän olette kuin lumikki ja kääpiö
- sonnneraa
Olen huomannut että pienet miehet haalivat menestystä ja arvokaluja ympärilleen. Ilmeisesti napoleon kompleksi.
Pitkien miehien ei tarvitse yrittää mitään. - onko 21cm lyhyt
pitkä n kirjoitti:
Voi voi voi. Olet peräti 169 Pitkä Mies, Naiseni on vain 197 Pitkä. On niin turvallista kulkea ilta pimeällä hänen kanssaan kadulla.
- ihalainenlauri
sonnneraa kirjoitti:
Olen huomannut että pienet miehet haalivat menestystä ja arvokaluja ympärilleen. Ilmeisesti napoleon kompleksi.
Pitkien miehien ei tarvitse yrittää mitään.Pitkällä miehellä on yleensä lyhyempi kalu. Samoin isolla naisella pienempi kolonen.
- hyvähän sun puhua
pitkä n kirjoitti:
No hei! Sähän oletkin pitkä nainen! Mistä sä voit tietää, miltä lyhyistä naisista se tuntuu? Lyhyelle naiselle pitkä mies voi tuoda sitä extra-turvallisuuden tuntua oman perusfiiliksen lisäksi. Eihän siinä nyt mitään ikävää ole.
- N
åååååååååååååååååååå kirjoitti:
Olet satukirjassa.
- Pätkä2
åååååååååååååååååååå kirjoitti:
Kattia kanssa! Usein on näyttävän näköistä kun pitkällä naisella on hiukka lyhyempi mies.
- Ålcga
Kysymyshän on yksinkertaisesti turvallisuuden tunteesta, evoluutio on naiset luoneet sellaisiksi.
Eli nainen valintatilanteessa jossa lyhyt ja pitkä mies, valitseet lähes aina pitkän.
Sorry nyt vaan lyhyet miehet, mutta näin se vaan menee...- elä yleistä
lähes kaikki naiset eivät hae turvallisuuden tunnetta miehestä ! ja mitä pituuteen tulee pituus ei takaa turvallisuutta,minulla on ollut elämäni aikana kaksi pitkää miestä jotka eivät ole olleet turvallisia, turvallisuus lähtee siitä miten mies kohtelee naista,jotenkin tuntuu että porukka luulee et naisten pääsääntöinen syntymekanismi on hakea turvaa miehestä tiedän monta naista joilla ei ole ikinä käynyt mielessäkään hakea miehestä turvaa itselleen,
- 19+20
Siitä turvallisuudesta vähän: Maailman parhaat ufc ottelijat on suht lyhyitä ja maailman paras nyrkkeilijä (Floyd Mayweather) on myös n.172cm
- nainen 174cm
Olen 174cm pitkä nainen enkä todellakaan seurustelisi itseni pituisen miehen kanssa. Nykyinen mieheni on 193cm pitkä ja hänen rinnallaan tunnen olevani nainen. Saan ihan huoletta laittaa korkkarit jalkaan, eikä kuitenkaan tarvitse toisen päälakea katsella kun kadulla kuljetaan. Minusta tuntuisi todella oudolta katsoa seurustelukumppania ns. alaspäin. Anteeksi vain kaikille lyhyille miehille tämä ulkonäön perusteella arvostelu, mutta ei kai ihminen omille mieltymyksilleen mitään mahda ja varmasti kaikille löytyy se oma paras pari. Itse olisin aina toivonut olevani lyhyempi, niin olisi tuo miesvalikoimakin laajempi, lyhyissä miehissä on monesti muuten tosi hyvän näköisiä tyyppejä.
- keskimittainen
"Sorry nyt vaan lyhyet miehet, mutta näin se vaan menee... "
"Anteeksi vain kaikille lyhyille miehille tämä ulkonäön perusteella arvostelu, mutta ei kai ihminen omille mieltymyksilleen mitään mahda"
Kukin tyylillään. Mutta älkää sitten itkekö kun mies vaihtaa nuorempaan. Niin se vaan menee...- Ahihihi<333
Ah nuorempaa miestä, kyllä kiitos!
- aasiparkaa
Sen takia kun lyhyitä miehiä on verrattain vähemmän kuin pitkiä. Olet tyhmä.
- 180cmNainen
Kiva katsoa ylöspäin miestä.
Itse olen 180 cm nainen, enkä tuntisi oloani mukavaksi, jos miesystäväni olisi minua lyhyempi. - Pikkuinen(ko)
Olen huikeat 151cm pitkä ja minusta on vain kiva käpertyä ison miehen syliin ja tuntea itsensä pieneksi ;)
- suhteellista
Pikkuinenk(ko)
Luulis että tunnet itsesi pieneksi nuilla mitoilla vaikka ei olis miehiä olemassakaan
Minusta kuitenkin olis jotenkin tärkeää ilmoittaa myös painonsa jos pituutensakkin ilmoittaa.Jos nainen on 151 pitkä ja painaa 45 kg niin ei ollenkaan paha.
Mutta varjele jos hää painaa vaikkapa 80kg? Enpä menis tanssipaikalla kumartamaan.
Painon pitää olla suhteessa pituuteen,se tekee naisesta naisen olipa senttejä enemmän tai vähemmä. Tuo koskee tietty mies miehiä.
- onnellinenhujoppi
minä olen 176cm ja mieheni 173cm ja hyvin pyyhkii.
- Se "rakkaus"
Olen nainen 173-pitkä ja mieheni 167-pätkä,ei häiritse,kävelen piikkareilla ja toi "pätkä" buutseilla...rakkaus silti skulaa:D
- hermot menee
Itse olen 178 cm nainen ja pidän itse pidemmistä miehistä sillä tunnen joskus itseni suorastaan jättiläiseksi lyhyempien miesten rinnalla :) Aikaisemmissa suhteissa kaikki miehet ovat olleet minua lyhyempiä ja se on monelle ollut lopulta liian iso asia, siis pituuteni. Tai tämä on ainakin on kerrottu syyksi, tiedä sitten onko se oikea syy vai ei. Mutta toisaalta, miksi ovat olleet kanssani jos pituus vaivaa kuitenkin? Omien kokemuksieni mukaan pituisiani/pitempiä naisia pidetään vieläkin jotenkin harvinaisempina tapauksina, itse ainakin olen saanut koko ikäni tähän päivään asti kuulla "voi kun sä olet pitkä", "kuin pitkä sä oikein olet?".. Mikä hiton oikeus ihmisillä on kommentoida toisen pituutta? Ikään kuin kukaan sille mitään mahtaisi! En mäkään mee kommentoimaan lyhyille ihmisille että "herranen aika, miten sä voit olla noin lyhyt?" Tuntuu joskus että pitkiä ihmisiä on jotenkin hyväksyttävämpää kommentoida kuin lyhyitä, ihan kuin kukaan sille mitään mahtaa. Vituttaa kuulla jatkuvasti kommentteja, viimeksi torstaina yks mamma katsoi aiheelliseksi kertoa mulle että "olet muuten aika pitkä!" No kiitti, en tiennytkään ennen kuin kerroit!
Argh.- niinpä.....
Älä muuta viserrrä.. Mie oon ite 181cm pitkä. Ja kyl saa kuulla vähän väliä ton suuntasta päivittelyä. Oon samaa mieltä siitä, et miehen on oltava suurinpiirtein samanpitunen ku ite. Ei tunne itteään järin naiseks, jos mies on päätä lyhyempi.
- 180
niinpä..... kirjoitti:
Älä muuta viserrrä.. Mie oon ite 181cm pitkä. Ja kyl saa kuulla vähän väliä ton suuntasta päivittelyä. Oon samaa mieltä siitä, et miehen on oltava suurinpiirtein samanpitunen ku ite. Ei tunne itteään järin naiseks, jos mies on päätä lyhyempi.
Tutunkuuloista,
ihmettelen, miksi naiset usein kommentoivat naisen pituutta loukkaavasti.
Olen oppinut antamaan takaisin; " Paljonko sinä painat" tai "Onpas sulla tota peppua, onko vaikea löytää sopivia farkkuja?" tai "Noin lyhytsäärisille sopii kyllä korkeammatkin korot" ym. mukavaa.
Miehiltä taas tulee erittäin positiivista palautetta. Olen seurustellut itseäni hieman lyhyempienkin miesten kanssa, mutta jotenkin viihdyn paremmin pidemmässä seurassa. Ehkä tarve tuntea olevansa pieni, heikko nainen? ;) - 195cm
niinpä..... kirjoitti:
Sama se on miehilläkin. Itse olen 195cm ja tota "oletpa pitkä, kuinka pitkä olet??" -virttä kuunnellut jo kakskyt vuotta! Kyllähän se vaivaannuttaa, ymmärrän kyllä.
- ...
Itse olen 153 cm ja koko elämäni olen saanut kuulla siitä juurikin kassajonoissa ja turuilla ja toreilla. "Voi, miten sä voit olla noin pieni, hassua!" Luulevat varmaan, että kuulun kiertävään sirkusseurueeseen. Onhan se huvittavaa, miten monet ihmiset päivä toisensa jälkeen yllättyy ja hämmentyy siitä, että meitä ihmisiä on tosiaan erilaisia ja tuntevat tarpeelliseksi sen ihan ääneenkin ilmoittaa.. itse olen sattunut aina seurustelemaan pitkien miesten kanssa (190 cm - 196 cm) ja muutamalla heistä vasta napoleonkompleksi on ollutkin. Tällä hetkellä rakkaani on 166cm, eli ei se pituutta katso, kehen sitä rakastuu.
- ...
Yhtä usein lyhyet ihmiset saavat kuulla,kuinka lyhyitä ovat...
Itse olen 141cm ja viimeksi baarissa joku nainen ihmetteli kuinka voin olla noin lyhyt. Olisin voinut tokaista, että kuinka hän voi olla noin roteva ja miesmäinen :),mutta en viitsi alentua ihmettelijöiden matalaakin matalemmalle aivotoiminnalle. - Minimii
180 kirjoitti:
Tutunkuuloista,
ihmettelen, miksi naiset usein kommentoivat naisen pituutta loukkaavasti.
Olen oppinut antamaan takaisin; " Paljonko sinä painat" tai "Onpas sulla tota peppua, onko vaikea löytää sopivia farkkuja?" tai "Noin lyhytsäärisille sopii kyllä korkeammatkin korot" ym. mukavaa.
Miehiltä taas tulee erittäin positiivista palautetta. Olen seurustellut itseäni hieman lyhyempienkin miesten kanssa, mutta jotenkin viihdyn paremmin pidemmässä seurassa. Ehkä tarve tuntea olevansa pieni, heikko nainen? ;)Niin tuttua! Olen lukemattomia kertoja saanut kuulla pituudestani. Jopa lyhyiltä miehiltä (n. 7-10 cm pidemmiltä kuin minä), jotka itse luulisivat kärsivän pituudestaan vielä enemmän? Kyllä ärsyttää vanhat vitsit "nouse seisomaan" yms.
Jonkun mielestä näytän lapselta (olen sirokin). Myös painoani (en ole alipainoinen, mutta normaalipainon alarajalla) saa vapaasti kommentoida, "syötkö mitään?", "älä lennä tuulen mukana", "voi kun sä olet laiha", "ota lisää kakkua niin lihot" jne. Nykyään heitän itsekin pituudestani herjaa (vaikka lyhyenpiäkin on), mutta ennen kun itsetunto oli huonompi niin kommentit tuntui ikävämmältä.
Minua pidetään myös heikkona ja heiveröisenä, aina autetaan kantamusten kanssa. Vaikka käyn salilla ja jaksan tehdä isommilla painoilla kun moni isompikokoinen nainen.
- PP
itse olen 170cm mies, palomies-sairaankuljettaja, lapsia on 5 kpl...ja aina ollut itseäni pitempin naisten kanssa, monesti on pitkät naiset olleet kiinnostuneita
ja minkäs sille mahtaa jos näin mennyt, vaimo on 178cm ja eipä tuo haittaa, menoa,toki on ollut pätkiä ja siltä väliltä
Toivon onnea kaikille pitkille ja pätkille, jokainen on arvokas!!!!!ulkonäkö - napoleonsyndrooma
Olen n. 160 cm pitkä nainen ja mieluummin haluan sellaisen n. 170 cm pitkän miehen, max. 185 cm, mutta mieluummin alle. On helpompaa jos ei ole kauhean iso pituuseroa. Seksikin sujuu paremmin sopivalla pituuserolla.
- Mies +10cm
Samaa mieltä, n. 10cm pituusero miehen hyväksi tuntuu minusta parhaalta, siis sekimielessä. Eiköhän se ole lähellä miesten ja naisten keskimääräistä pituuseroa. Eli oikeasti näitä sopivan pituuseron omaavia pareja pitäisi olla suhteessa eniten, ainakin teoriassa.
- iso_joree
No minä olen hieman päälle kaksimetrinen mies ja toivoisin naisen olevan samanpituinen tai vähintään 190cm.
- lollerpoller
forever alone
- ....
No en minä etsimällä etsi pitkää miestä, mutta sanotaan nyt vaikka niin, että sen enempiä miettimättä, satun vain viehättymään enemmän pidemmistä, kuin lyhyemmistä miehistä. Se on jotain jolle en oikein voi mitään.
Sama asia, kun miehetkin viehättyvät enemmän vaikka blondeista kuin bruneteista. Tai isotissisistä. Tai tämän tai tuon näköisistä.... Mitä näitä nyt on; makuasioita.
Eli satun vain tykkäämään, jos mies on pitkä. En voi kauheasti vaikuttaa siihen. Voin hyvin samastua lyhyisiin naisiin, jotka haluavat itselleen itseään huomattavasti pitemmän miehen. Pitkät ihmiset ovat olevinaan normaalipituisia "korkeammalla" ja esimerkiksi yltävätkin usein pitkälle niin työelämässä, kuin arkielämän juomalasinmetsästysreissuillaan ylähyllyn takaosasta. Pitkä ja roteva mies myös näyttää usein enemmän "alfaurokselta" kuin puolituinen. Turvallisuutta? Kenties.
Itse olen sadankuudenkymmenenseitsemän senttimetrin pituinen hobittimies, enkä voi kuvitellakaan seurustelevani itseäni pitemmän naisen kanssa. Valitettavasti samankokoisten/lyhempien naisten tarjonta markkinoilla on erittäin suppea :L Varsinkin, jos kelpuuttavat itselleen lyhyen miehen.- ajattele positiivise
elä tee omasta pituudestasi niin suurta ongelmaa omasta mielestä tuo 167cm on ihan jees pituus, MINUN MIELESTÄ mieti jos olisit 158-165cm ole ylpeä että olet lähemmäs 170cm edes
- keskimittainen "mies
Useimmat naiset on ikuisia vauvoja, jotka tarvitsee kehdosta hautaan turvaa, paijaamista ja huomiota.. hyi helvetti.
- keskimittanen "mies
Mä ainakin pidän vahvoista naisista, jotka ei tarvia miestä ittensä pönkittämiseen..just sellaset lyylit, noitte edessä miehet paskoo housuun ja on hiljaista miestä. Ah, sellanen musta, pitkä amatsooninainen olis just mulle 10.
Parisuhteessa molempien pitää olla toistensa turva. En mä ainakaan halua olla aina vahtimassa yksipuolisesti, et toinen on turvassa ja pärjää. Tosi rasittavaa. Tai silittämässä päätä tarpeettomasti. En kaipaa itsekään sitä naiselta. Meikältä kyllä palaa mielenkiinto aika äkkiä, jos nainen alkaa osoittamaan avuttomuuden merkkejä.
Ps. se on aika harhainen turvallisuuden kuva, et koko pituus tai lihakset toisivat sen palastuksen mahdollisista uhista. Paskanvitut. Mä olen nähny isojenki miesten olevan kuset housussa tositilanteessa.
T. 175cm hoikka ja vaalea "mies" - Truly säälittävää
keskimittanen "mies kirjoitti:
Mä ainakin pidän vahvoista naisista, jotka ei tarvia miestä ittensä pönkittämiseen..just sellaset lyylit, noitte edessä miehet paskoo housuun ja on hiljaista miestä. Ah, sellanen musta, pitkä amatsooninainen olis just mulle 10.
Parisuhteessa molempien pitää olla toistensa turva. En mä ainakaan halua olla aina vahtimassa yksipuolisesti, et toinen on turvassa ja pärjää. Tosi rasittavaa. Tai silittämässä päätä tarpeettomasti. En kaipaa itsekään sitä naiselta. Meikältä kyllä palaa mielenkiinto aika äkkiä, jos nainen alkaa osoittamaan avuttomuuden merkkejä.
Ps. se on aika harhainen turvallisuuden kuva, et koko pituus tai lihakset toisivat sen palastuksen mahdollisista uhista. Paskanvitut. Mä olen nähny isojenki miesten olevan kuset housussa tositilanteessa.
T. 175cm hoikka ja vaalea "mies"Lol mikä wannabe kovis. :D Vai ettö oikeen "mies". *huutonaurua*
- N
keskimittanen "mies kirjoitti:
T. 175cm hoikka ja vaalea "mies"Mistäpä moinen.
- adgenla
Minä olen melkein 180 cm pitkä nainen. Koen huomattavasti suurempaa eroottista vetoa itseäni isompiin miehiin. Jotenkin se liittyy siihen tunteeseen, että mies on iso ja vahva ja itse on heikompi. Se tunne, että olet ison miehen sylissä tai kainalossa ja hän on sulle hellä ja turvallinen vaikka voisi helposti nitistää sinut isommilla voimillaan, se tuo ainakin minulle vahvan eroottisen mielihyvän. Toisin sanoen koon ja voimien ero on minun mielestäni erittäin seksikästä :)
Minäkin koen itseni naiselliseksi, siroksi ja viehättäväksi isomman miehen seurassa. Kukapa nainen haluaisi tuntea itsensä kömpelöksi ja isoluiseksi?
Kumppanin etsinnässä tällaisella pitkällä naisella on todella paljon vähemmän valinnanvaraa. Tuntuu melkein epäreilulta, että lyhyet naiset kilpailevat niistä samoista pitkistä miehistä, vaikka tunteakseen itsensä naiselliseksi heidän ei tarvitsisi.- tottumiskysymys osin
"Tuntuu melkein epäreilulta, että lyhyet naiset kilpailevat niistä samoista pitkistä miehistä, vaikka tunteakseen itsensä naiselliseksi heidän ei tarvitsisi."
Mistäs näin päättelet? Kun on tottunut olemaan huomattavasti pienempi kuin ihmiset keskimäärin, on myös tottunut tiettyyn pituus- ja kokoeroon.
Itse olen tottunut miehiin n. 180-187 senttiä pituudeltaan. Sitä lyhyemmät tuntuvat liian pieniltä pystyäkseni tuntemaan itseni naiselliseksi heidän rinnallaan. Näin, vaikka pituutta onkin vain 156 senttiä ja painoa 45 kiloa. Ainoastaan kaksi alle 180-senttistä on elämäni aikana ollut. Toinen oli 178 ja toinen 176. Molemmat tuntuivat jo jotenkin hieman hassun lyhyiltä. Tottuihan niihinkin, mutta omimmillani olen yli 180-senttisten kanssa. - fkdfjghkdjfghk
tottumiskysymys osin kirjoitti:
"Tuntuu melkein epäreilulta, että lyhyet naiset kilpailevat niistä samoista pitkistä miehistä, vaikka tunteakseen itsensä naiselliseksi heidän ei tarvitsisi."
Mistäs näin päättelet? Kun on tottunut olemaan huomattavasti pienempi kuin ihmiset keskimäärin, on myös tottunut tiettyyn pituus- ja kokoeroon.
Itse olen tottunut miehiin n. 180-187 senttiä pituudeltaan. Sitä lyhyemmät tuntuvat liian pieniltä pystyäkseni tuntemaan itseni naiselliseksi heidän rinnallaan. Näin, vaikka pituutta onkin vain 156 senttiä ja painoa 45 kiloa. Ainoastaan kaksi alle 180-senttistä on elämäni aikana ollut. Toinen oli 178 ja toinen 176. Molemmat tuntuivat jo jotenkin hieman hassun lyhyiltä. Tottuihan niihinkin, mutta omimmillani olen yli 180-senttisten kanssa.Tää on jotenkin aina outoa, että naiset tuntevat olevan omimmillaan kun katsovat miestä kengät jalassa 15 cm ylöspäin...
- Siiderivalaat!!!
Pieni (lyhyt) ei aina ole siro arvon neidit... =)
- Rosa
Kyllä mulle on tärkeämpää ihmisen luonne ym.kuin ulkonäkö asiat.Itse olen 158cm ja mieheni 198cm,eikä siinä ole mitään ihmeellistä silloin kun toista rakastaa :)Olen sitä mieltä että,jos ei ikäerotkaan merkitse silloin kun löytää sen oikean,niin ei kyllä merkitse kokoerokaan ;)
- tanssia harrastava
Yksi asia nyt kuitenkin on varma!
Suunilleen saman kokoisen kanssa on paras tanssia.
Ristiriipunnalta se tuntuu kovin pitkän miehen kanssa. Jännä havaita miten vahva on asennen että miehen pitää olla naista pitempi. itse pidän itseäni pitempiä naisia seksikkäinä. Ajatus mikä on monelle naiselle mahdoton. Ulos lähdettäessä kengät testataan minun pituus huomioiden. Miksi?
- missä heidän itseluo
Kengät valitaan sun pituuden mukaan? Siis jos olet lyhyt naiseen verrattuna, niin nainenko pistää tennarit jalkaan? Mä olen keskipituinen (?) 167 cm ja aina pistän ulos lähdettäessä korkkarit jalkaan riippumatta siitä, minkä pituinen mies on. Taitaa olla noilla naisilla itseluottamus ihan hukassa.
- eipä muuta
Kyllä sen turvallisuuden tunteen pitää lähteä itsestään, eikä ulkoistaa sitä toisen kannettavaksi.
- keskipituinen m181
Kyllä se toimii toisinkin päin: kyllä sellaiset 175-185 cm naiset ovat aina näyttävämpiä ja houkuttelevampia kuin vastaavan naamaiset lyhyet alle 170cm naiset ;)
- Iso kiitos
Olen 158cm ja minua on aina yritetty naittaa alimittasille miehille. Ei kiitos. Olen ehkä siistä syystä tykästynytkin pitempiin ja raamikkaisiin miehiin. Nykyinen 181 cm ja 100 kg. Itse painan 53 kg.
- ppppho
Olet vähän paksussa kunnossa pituuteen nähden. 10 kiloa pois niin hyvä.
- hippiäinen 10
ppppho kirjoitti:
Tuo 10 kiloa pois on vähän liikaa... 8 kiloa kärsii ottaa vielä hyvin, mutta kaksi kiloa tuosta enemmän on jo pahasti rajoilla.
Itse olen 157 ja painaessani 42 olin to-del-la hoikka. 44 kg oli jo terveen näköinen, vaikka tosi sutjakka olinkin. - Pöö!
ppppho kirjoitti:
Ööö "paksussa kunnossa" ? oletko laskenut koskaan painoindeksejä? Hän on aivan normaalipainoinen. Ehdottamasi paino menee kyllä alipainon puolelle. Itse olen lyhyt nainen ja todella onnellinen, että painan nykyään enemmän, kuin sen 40 ja risat! Anorektinen mallikroppa ei vaan ole naisen terveydelle hyväksi!
- sirmeli82
Heh. Kunhan nyt ei ole lyhyempi, kuin minä. Itse olen 162cm ja sattumoisin nyt vain tuli 190cm pitkä poikaystävä. Luonteen perusteella valitsin. En tota pituusasiaa ole koskaan miettinyt. Eikä ole yhtään liian pitkä minulle.
- Sisäänrakennettu.
Vaisto,että mies on naista pidempi. Yleensä lyhyt mies mielletään heikoksi ja tyhmäksi, siksipä pitkä mies vie aina naiset. Sellaista elämä on:)
- näin pohdin..
Mikähän toi turvallisuus kysymys oikein on. Pienikin mies voi olla vahva. Ite 167.5cm ja pirun riski ja salilla käyvä 90kg järkäle.
Veikkaisin että musta olis enempi turvaa kuin sellaisesta 180cm 60 kilosesta heinähatusta.- lyhyt ja vahva
Joo aika ristiriitaiselta tuntuu, että ensin kehutaan pitkiä miehiä kun niiden kanssa on turvallista ja samassa lauseessa haukutaan lyhyitä miehiä pullistelusta, jos ne bodaa tai muuten ovat hyvässä kunnossa. Naisten logiikka on niin nähty...
- ei sikasille
Jaha, tässä taas yksi hyvä esimerkki lyhyyden kompensoinnista.
Sikaniskat eivät ole kiinnostavia pituudesta huolimatta. - vais niin
lyhyt ja vahva kirjoitti:
Joo aika ristiriitaiselta tuntuu, että ensin kehutaan pitkiä miehiä kun niiden kanssa on turvallista ja samassa lauseessa haukutaan lyhyitä miehiä pullistelusta, jos ne bodaa tai muuten ovat hyvässä kunnossa. Naisten logiikka on niin nähty...
olen 172 cm mies ja harrastanut punttisalia 7 vuotta,kroppa on satavarmasti hyvässä kunnossa ja hei en reenaa senttieni takia vaan siksi koska haluan hyvänkropan ja se on mahtava harrastus ! kukaan ei ole 7 vuoden aikana kysynyt treenaatko siksi koska olet lyhyt?
- Faktat kuntoon
"Lisää pituutta heti, muuten ei aukene naisen peti", lauloi Lapinlahden linnut ja osui harvinaisen oikeaan. Ja jos ihan objektiivisesti arvioi vaikka tämän suolilaatikon treffi-ilmoituksia, niin lähes jokaisella vähänkin omaa ulkonäköä omaavalla naisella on pituusvaatimuksena yli 180 pitkä mies ihan heidän omasta pituudestaan riippumatta. Hieman vaatimattomamman näköisillä naisilla vähimmäispituustoive on sitten se kuuluisa 175 cm. Tässäkin toteutuu ns. kysynnän ja tarjonnan laki. Niin kauan kuin pitkiä miehiä on saatavilla, naiset valitsevat mieluummin heidät. Jos pätkät miehet haluavat saada naisen, on heidän on tarjottava jotain kompensaatiota pituudelleen. Siinä ei ole kyse napoleon-kompleksista vaan kylmästä totuudesta parisuhdemarkkinoilla.
Lyhyen miehen pitää olla esim.hyväkroppainen, hyvännäköinen, herrasmies, persoonaltaan jotain ainutlaatuista, lahjakas jossain tai hyvin varakas tai menestynyt tai muuten jotain sellaista, joka tekee hänestä paremman vaihtoehdon kuin samoilla ominaisuuksilla varustettu pitkä mies. Jos pullistelusta puhutaan, niin pitkät ja mahdollisesti komeat ja menestyneet, ns. alfaurokset ovat niitä, jotka oikeasti pullistelee. Pienen miehen on oltava nöyrä ja hyväksyttävä tosiasiat ja toimittava sen mukaisesti, koska he joutuvat taistelemaan asemastaan naisten silmissä. Heillä ei ole varaa näyttäytyä naisten silmissä ylimielisiltä, muuten he jäävät kokonaan ilman. Pitkät miehet, jotka herättävät naisen kiinnostuksen automaattisesti muutenkin voivat käyttäytyä vapaammin miten haluavat, koska heillä ei ole mitään menetettävää. Heille löytyy aina ottajia. Hmm, vielä tuli mieleeni, että joidenkin tutkimuksien mukaan pitkät ihmiset ovat lyhyitä ihmisiä alttiimpia sairastumaan 'luonnollisesti' sydän- ja verisuonitauteihin, hengityselinsairauksiin ja syöpäläisyyteen. Hauskaa.
- keskimittainen
Ei taida reaaliteetit paljoa vaakakupissa painaa. Mennää niin sanotusti kyrpä edellä, naisetkin. :)
Aika turhaan meitä miehiä syyllistetään, että etitään vaan nuorempaa ja isotissistä, kun ihan sama ilmiö on naisilla. Minkäpä sille voi, että että nuori ja hyvät muodot omaava sytyttää enemmän kuin vanha ja jolla paikat jo roikkuu. (Ja ennen kuin joku kerkiää haukkumaan ihan pinnalliseksi, niin tokihan se luonnekin merkitsee.)
Kun vaan ilman isompaa katkeruutta tästä selviäisi. Se usein pukkaa, kun oivaltaa, ettei itsellä ookaan mahiksia siihen, jonka haluaisi. Kovaa tämä sinkkumiehen elämä välillä. :(
- Nuorijanätti
Naiset ei kyllä tyrmää miestä jos se on vanhempikin mutta miehet tyrmää heti vanhemmat naiset vaikka suurin osa yli 40 v naisista on kropaltaan timmimpiä kuin monet komekymppiset. Johtuu kai heidän ruokatottumuksistaan silloin nuoruusvuosina.? Tissit on kyllä nuoremmilla isommat mutta johtunee sit siitä rasvaprosentista joka on kanssa isompi? No niillä todennäköisesti roikkuukin sit parin lapsen jälkeen enemmän paikat.
No mulle käy kyllä vähän yli 40 v mies kunhan on pitempi kuin minä ja hartiat leveämmät. Eli n 180 cm olis ihan jees enkä tyrmää vaikka olisi vähän vatsaakin. Itse olen pieni ja siro. 28v>Itse olen 173cm pitkä nainen. Olin kerran treffeillä minua päätä lyhyemmän miehen kanssa. Tapasin hänet ensin netissä ja pyörittelin pitkään päässäni tuota pituuseroa, mutta päätin kuitenkin hänet sitten tavata livenä. Yritin olla välittämättä pituuserosta, mutta jotenkin tosi oudolta se tuntui, tunsin itseni niin isoksi. Mies sanoi minulle kadulla kävellessämme, että "kato toikin tuijottaa miten näin lyhyt mies on saanut noin pitkän naisen". No en ollut viehättynyt miehestä muutenkaan niin näkemisemme jäi tuohon yhteen kertaan.
>
>Ihannepituus miehelle olisi tyyliin joku 5-10cm minua pitempi. Olen miettinyt voisinko seurustella minua lyhyemmän miehen kanssa...pari senttiä tuskin mitään haittaisi, mutta pitempi pituusero tuntuisi jo aika epämukavalta. Inhoan olla näin pinnallinen tässä asiassa, mutta en mahda itselleni mitään.:/ Jotenkin sitä vaan haluaisi olla se pienempi puolisko ja tyyliin hukkua toisen syleilyyn eikä päinvastoin. Olen seurustellut suunnilleen saman pituisen miehen kanssa eikä siinä ollut mitään ongelmaa. Tosin korkokenkiä en käyttänyt kun en halunnut olla pidempi eikä poikaystäväkään siitä olisi varmaankaan tykännyt. Miten muuten sänkyhommat, kuusysit sun muut onnistuu teilllä, joilla on suuri pituusero? No joo tuo ei ehkä ole elämää suurempi asia...
>
>Venäjällä muuten näkee paljon pitkiä naisia ja lyhyempiä miehiä, kun niin monet naiset käyttävät siellä korkokenkiä. Joskus kyllä harmittaa, että olen näin pitkä (vaikken edes ole mitenkään älyttömän pitkä) kun baarissakin tanssilattialla joskus näkee vain itseä lyhyempiä miehiä.:( Eivätkä lyhyemmät miehet yleensä tule jututtamaan pidempää naista. Ja monet lyhyet miehet on tosiaan hyvännäköisiä... Baarissakin kun olin lyhyemmän kaverin kanssa niin vientiä oli hänellä ihan eri tavalla ja pituus saattoi olla yksi syy, kun hän on niin pieni. Niin että kyllä sitä joskus toivoisi, että olisi vähän lyhyempi nainen...
- c~
Ehkä pienillä naisilla vaan on varaa asettaa vaatimuksia? Itse olen keskimitan alle enkä ole pitkiä miehiä koskaan metsästänyt, mutta he ovat metsästäneet minua.
Olen pelkän pituuden perusteella joutunut torjumaan muuten mukavia miehiä, pinnallista tai ei. En voi olla yli 183-senttisen miehen kanssa, haluan ylettyä suutelemaan kun tarve yllättää. - Minimii
Pitkä työkaverini (nainen) oli ihan tuohtunut, kun lyhyet naiset seurustelee pitkien kanssa. Pitäs jättää ne pitkät miehet pitkille naisille. Ettei pitkien tarvitse olla pätkien kanssa!
Mä en ole varsinaisesti koskaan etsinyt pitkää miestä, mutta melkein aina ollut pitkän miehen kanssa. Olen 160 cm pitkä ja 197 vm taisi olla pisin mies jonka kanssa olen ollut- Ehkä lyhyt nainen kaipaa "suojelijaa"? En tiedä, mä vaan satun tykkään pitkistä miehistä. Vaikka se pituus ei todellakaan ole tärkein kriteeri. - 177 cm mies
Aika outoja sellaiset kommentit, että ensin sanotaan lyhyelle miehelle ''käy salilla ja treenaa kropaa ja haritioita ja kävele ryhdikkäästi, muuten näytät pojalta tuossa lyhyessä varressa''. Sitten kun lyhyt mies on käynyt salilla ja kohottanut ryhtiänsä, niin häntä syyllistetään ja ivataan siitä, että ''nyt tuolla lyhyellä miehellä on joku napoleon-komplexi kun on täytynyt kompensoida lyhyyttään pullistelulla'' :D.
Mutta monien tämän ketjun lyhyiden naisten kommenttien perusteella voisi todeta, että nillä lyhyillä naisilla se lyhyys-komplexi on, kun täytyy kompensoida omaa lyhyyttään (heikkoa itsetuntoaan) pitkällä ja raamikkaalla miehellä :D. - ..................
Lyhyet parempia
Ei tarvitse kuin seurata toisen maailmansodan johtajia.
Stalin, Mussollini, Churchill, Hitler, Gobbels, Hitler taisi olla pisin 174cm
Sama armeijassa. Kaikki lyhimmät ryhmätjohtajat kaikki parempia pitkiin 190cm ryhmänjohtajiin verrattuna. Pitkä ryhmäjohtaja oli äidin hemmottelema nössö, jolla tuli loppusodassa kuset housuun.
Itse asiassa sama näkyy kaikkialla evoluution historiassa. Menestyimmät lajit ovat AINA tyyliä pieniä, nokkelia, sosiaalisia....Esimerkiksi hiiret ovat menestyneitä, mutta esim tiikeri on kuolemassa sukupuuttoon. - 158pätkä
Itselle ainakin aikoinani kelpasi lyhytkin mies. Olen 158cm ja seurustelin 155 miehen kanssa. Oli muuten mukavin nykyisen aviomieheni jälkeen (joka on 172) eli ei ole pituudesta kiinni kaikilla.
- rimpula hujopit
kateelliset naiset märisevät lyhyille lihaksikkaille miehille,ku oma pitkä laiheliini on ruipelo.
älkää välittäkö. kateudesta ollaan keksitty nuo napoleon kompleksit ynnä muut jutut .
ehkä asia onkin silllä lailla että ongelma pituudesta on naisilla,ollaan itse pikku käppänöitä avuttomia heikkoja ja kompensoidaan se hujopilla,ja kyllä se päässä on vialla jos aikuinen ihminen luulee jotakin napoleon syndroomaa.
niin minä uskon että onkin vika naisissa,ei minulla ole tarvetta olla katkera senteistä. - jvhjhv
Minulla on pituutta hieman reilut 190 senttiä.
Seurustelin naisen kanssa joka oli 155 senttiä pitkä. Sitä virhettä en tule enää tekemään. Seksi ei yksinkertaisesti onnistu niin lyhyen naisen kanssa. Ei onnistu myöskään tanssiminen tai halaaminenkaan.
Onhan sitä naisella helppoa halata kun vieressä on pitkä mies, mutta miehellä se on todella vaikeaa.
Kun vaihdoin pidempään naiseen niin johan alkoi seksi sujumaan ja parisuhteeseenkin tuli uutta kipinää kun pystyi halaamaan kunnolla ja tanssittamaan.
Tällä hetkellä en seurustele, mutta minulla on minimipituusvaatimuksena vähintääkin 170 senttinen nainen ja mieluummin pidempi.
Suosittelen lyhyillekin naisille maksimissaan vain 20 senttistä miestä omaan pituuteen verrattuna, koska vaikka se voi olla teille helppoa että vierellä on hissi ja tavaran noukkija robotti, niin se ei miehestä loppujen lopuksi ole yhtään hienoa.- tidi64
Sinua ymmärrän todellakin, sillä minä itse en kelpuuta niin pitkää miestä kuin sinä.
Niin juuri, suunnilleen 20cm pitempi mies. Minun tapauksessa vähintään 179cm pituinen mies.
- ---
Mieheni on 32 cm pidempi, meillä ei ole ollut ongelmia pituuserosta. Riippuu myös ihmisen omasta asenteesta, tuleeko niitä ongelmia vai ei.
Ja toisekseen, jos oikeasti kemiat natsaa, niin ei siinä mitään senttejä katsota.
"Olet ihanin ihminen, jonka olen koskaan tavannut, mutta ei tästä tule mitään, kun olet 10cm liian lyhyt" :D - Pätkä!!
Itse olen 158 cm ja mieheni 193 cm. Olen aina viehättynyt pitkistä miehistä, mutta täytyy sanoa, että lyhyemmän miehen kanssa tietyt asiat voisivat olla helpompia :) Tosin olemme saaneet hommat toimimaan pituuserosta huolimatta! Minulle ei loppuen lopuksi ole miehen pituudella väliä, kunhan vain on minua pidempi, mutta nyt kävi näin, enkä valita :)
- lotponen
Olen 173 cm nainen, ja en pidä ihanteenani kyllä itseni pituista miestä. Kyllä minäkin pidemmän haluaisi, sillä tunnen itseni muutenkin niin rotevaksi ja miehekkääksi näin pitkänä. Jos ukkoni olisi vielä pituiseni tai jopa lyhyempi, niin en varmaan enää itsekään tietäisi olenko nainen vai mies.
- hippiäinen
Oma mies on 30 senttiä pidempi, 187 cm. Hänen kanssaan pituuseron jo huomaa halatessa. Hän joutuu kumartumaan melko paljon. Seksissäkin pituuseron huomaa, mutta syy on enemmän erilaisessa ruumiinrakenteessa. Voisi siis olla jokusen sentin lyhyempi, niin olisi vähän helpompaa.
Eksistäni suurin osa on ollut (sattumalta) 183-184 senttiä pituuseron ollessa 26-27 senttiä. Se meni vielä ihan hyvin. Ei mitään ongelmia ja sänkypuuhatkin onnistuivat suorastaan optimaalisesti. Nämäkin miehet joutuivat aavistuksen kumartumaan halatessaan, mutta eivät häiritsevästi.
Lyhin mies on ollut itseäni 19 senttiä pidempi. Koska käytän aina korkokenkiä, hän tuntui aluksi jopa hieman liian lyhykäiseltä.
kokonaisuus on kuitenkin tärkeitä, puhuttiinpa sitten luonteesta, ulkonäöstä tai muuta parisuhteeseen vaikuttavista tekijöistä. Lyhyttäkin voi onnistaa, jos on muutoin sopiva paketti. - Lumikki
155 cm löytyy itseltä pituutta ja mitä pidempi mies sen parempi. Alle 185 cm pitkiä miehiä, ei ole mulla ikinä ollut. lasteni isä on 195 cm. Pitkissä miehissä vaan on "sitä jotakin". Makunsa kullakin, lyhyet miehet eivät vaan viehätä mua.
- fager1
Huono itsetunto nuorena, kova kilpailu yms.
Pituudellahan ei mitään merkitystä ole ollut selviytymisen kanssa viimeiseen muutamaan tuhanteen vuoteen aseitten takia. Evoluutiobiologisia jämiä tässä korjaillaan. Henk. koht. tuntuu siltä, että naiset/yhteiskunta ei tätä jämää kovin aktiivisesti halua korjata. - Samankokoiset*****
Itse olen 175 cm mies ja vaimo on juuri saman mittainen ja jonkin verran minua painavampi. Minusta ihan mukava, kun vaatekokokin on suunnilleen sama ja kiva kun on silmät samalla korkeudella.
En itseasiassa todella tiedä mikä tässä on. Itse olen n.158cm "pitkä" ja kyllä miehen tulee olla n. 185cm.. Kai se isokokoinen, pitkä ja harteikas mies tuo vaan todella turvallisen olon ?
- ei väliä
No ei ole biologista. MInä olen 163 cm. Lapseni isä 170 cm ja nykyinen aviomieheni 185 cm paikkeilla. Miehen pituudella ei ole väliä. Jotkin tosi lyhyet miehet ovat tosi komeita. Ja toisaalta mieheni on myös komea.
- Maukka18
Olen 184 cm mies enkä voisi kulkea alle 170 naisen kanssa tuntematta noloutta. Pikku tyttösen kanssa tuntisin vähintäänkin etten muuta olisi kiinni saanut.
- ei väliä
Maukka18 kirjoitti:
Olen 184 cm mies enkä voisi kulkea alle 170 naisen kanssa tuntematta noloutta. Pikku tyttösen kanssa tuntisin vähintäänkin etten muuta olisi kiinni saanut.
Isänikin oli yli 185 cm ja äitini minua hitusen lyhyempi. 165 cm on suomalaisten naisten keskipituus. Yli 170 cm nainen on jo pitkä. Hassua, että joku tuntee noloutta tavallisen pituuden omaavista naisista. Eikä toisaalta miehen tarvitse tuntea noloutta mikäli on lyhyt. Kuten sanoin, lyhyessä miehessä voi olla karismaa, jos hän kantaa vartalonsa hyvin.
- Paras nainen.
En kelpuuta ketään alle 184 cm miestä itselleni! Kyllä miehen pitää olla pitkä! Mutta kyllä huomaa että lyhyet naiset ovat onnellisimpia pitkien miesten kanssa
- ...
Itse olen 155cm pitkä ja paino 44-45kg välillä. Mies on tasan 180 cm. Pituusero ei haittaa eikä samaten ikäero,vaikka sitä on huimat 14v. Seurusteluakin takana 2v.
- 4+11
Minulla pituutta noin 160cm, miehellä 183cm. Sopiva pituusero.
En ole koskaan havainnut mitään ongelmaa, toki auton istuinta joutuu säätelemään kuljettajan mukaan aina uudestaan.
En väittäisi että pituus on mikään valintakriteeri itselläni ollut, mutta mieheni on mielestäni sopivan pituinen juuri näin.
- niihän se menee
Näin pienenä ihmisenä pitkä mies tuntuu turvalliselta!
- Smurfiina160
Ei hyvänen aika... Olen 160cm nainen enkä todellakaan mieti ensimmäisenä ihmisen pituutta! 176cm mies lyhyt?! Huh huh. Olen seurustellut 170-193 pituisten kanssa ja kokemus on opettanut, että kyllä ne vaakatasossa tehtävät jutut onnistuvat helpoiten, jos pituuseroa ei ole liikaa. Itse asiassa jos seisten haluaa olla intiimisti, ei onnistu ilman jakkaraa. Pitämäni 69kään ei liian pitkän kanssa onnistu. :(
Liiallinen pituus on siis itselleni lievä tuen off, mutta ei sekään ole lopullinen syy hylätä ketään.
En nyt mikään mörkökään ole ja pituusrajani miehelle on huikeat 165.. Ehkä juuri siksi, että olen fiksu ja mietin enemmän luonnetta ja muita ominaisuuksia, en tunne tarvetta saada rinnalleni hujoppia...
Ei ihme, että maailma on pulollaan onnettomia sinkkuja, kun ulkonäkökriteereissä ollaan niin joustamattomia. "KAIKKI muu täsmää elämäni rakkaudeksi, mutta hylky tulee, kun ei sovi senttirajoihin.."
Lippu korkealla vaan lyhyet miehet. Teistä kiinnostuneita naisia on kyllä. Harmittaa, kun tuon "lyhyyden" perusteella moni luovuttaa jo etukäteen edes yrittämättä. - 12345.
Mies tuntuu oikean kokoiselle suurempana. Lyhyt mies tuntuu pienelle kun katsoo. Ellei ole persoonaa enemmänkin. Lyhyillä miehillä on ollut napoleon sydroomaa, vihaisia miehiä ja tyytymättömiä. Ehkä kaikki eivät.
- 12345.
Liian pitkäkään ei ole hyvä, omaan pituuteen nähden. 188 alkaa olemaan liikaa joskus.
- pätkis158
12345. kirjoitti:
Liian pitkäkään ei ole hyvä, omaan pituuteen nähden. 188 alkaa olemaan liikaa joskus.
Oon itse 158 ja ainoastaan kerran olen haksahtanut pitkään mieheen, 192 cm pitkään ja yli 100 kg painavaan. No joo tavallaan olo kai tuntui turvalliselta, olihan hän kokonsa puolesta komean näköinen.. mut loppupeleissä ei iskenyt muhun täysillä, mikä varmaan johtui luoteesta, tommonen köriläs kun osaa myös olla aika pelottavakin...
Mut kun muistelen ihastus historiaani niin suurin osa miehistä/pojista (lapsuudesta asti siis) ovat olleet lyhyehköjä/keskimittaisia.
Nykyinen ja paras mieheni on 174-175 ja painaa sen reilu 70 kg eli ei mikään jättiläinen, mutta olo on hänen kanssaan mainio ja tunnen olevani hänen kanssaan siltikin turvassa =) itseasiassa tää pienempi nykyiseni jaksaa kantaa mua paremmin kuin tuo isompi exä vaikka hän kävi ahkeraan salilla painoja nostelemassa. Nykyinen on fyysisessä työssä joten tätä ns. piilolihasta löytyy ;)
- pitkänmiehennainen
Itse 162cm ja mieheni 195cm, enkä kyllä ikiin vaihtaisi lyhyempään. Pitkissä miehissä on vain sitä jotain. Ja kyllä kuulkaas ne petihommatkin sujuu oikein hyvin, jopa se 69, vaikka pituuseroa onkin noin paljon. ;)
Kyllähän se jotain kertoo, että naiset, suurinosa ainakin, haluaa rinnalleen pidemmän miehen. Itsellä tuo menee ehkä monen mielestä "liian pitkälle", niin olen kuullut, kun juurikin lähes parimetriset miehet saavat minun sukat pyörimään jaloissa ;)
Jokainen ihminen on yksilö ja tykkäävät eri asioista, mutta minua ei lyhyet tai keskimittaiset miehet sytytä. Olen aiemmissa suhteissa seurustellut perusmittaisen miehen kanssa, ja olihan se ok, mut auta armias, kun silmiin osui pitkän huiskea mies niin sai salaa pyyhkiä kuolaa suupielestä. ja lähestulkoon AINA nämä ihanat pitkät miehet ovat olleet varattuja!!
Nyt olen onnelinen, että vierelläni on pitkä ja komea mies, joka täyttää KAIKKI ihannemieheni kriteerit ja on vielä luonteeltaan täysi kymppi. - kaunotar1
^Ymmärrän täysyin, mitä tarkoitat. Itse olen 168 cm, ja mieheni on 196 cm. Mieheni on täydellisen pituinen, enkä katsokkaan muita.
Exäni oli 177 cm pitkä mies, ja hänellä oli tuo napoleon-kompleksi, se ei ollut todellakaan hyvä asia. Haukkui pitkiä miehiä minulle usein. Itsetunto oli hänellä huono myöskin. - muhvelsson
Minä olen 158 cm pitkä nainen ja mies 187 cm. "Tarrauduin" häneen loppuiäkseni hänen pituutensa vuoksi. Turvallinen iso nalleni. Litteän masun kohdalla on mukava halauspaikka, siihen yllän, siihen voi painaa pään ja rutistaa, ja ylös jää vielä paljon halittavaa lisää. Minusta on mukavaa, että hän voi tarkkailla sieltä "ylhäältä", mitä minä touhuan alempana :D En osaa kuvitella itseäni saman mittaisen miehen kanssa kuin oma pituuteni on. Iso nallukka on paras, hän voi väkijoukossakin raivata tietä ja minä tulen perävaununa kyydissä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564870Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202265- 1031444
- 891364
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231346Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1311153Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681085Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi264988- 72967
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75965