Viime syksynäkin kyselin täällä apuja sellaseen ongelmaan, että syyshortenssia kukki kyllä kovasti, mutta kukkaterttuun avautuu vain muutama isokukka, muut jäävät sellaseksi pienen pieniksi " nupuiksi".
Viime syksynä saamani kokeellisen ohjeen mukaan leikkasin hortensiani tosi rohkeasti. Kukkatertun ongelma jäi, pensas kllä kasvoi hurjasti.
Voiko olla tommonen laji ?
Vai ongelma lannoituksessa ( saa vain kakankakkaa)
Vai savimaa, vaikkakukkia lukuunottamatta näyttää viihtyvän?
Syyshortensia
3
249
Vastaukset
- oletkohan....
Oletko lannoittanut liikaa, koska kasvaa , niinkuin sanot , hurjasti ??
Itse en anna mitään ja pensas on täynnä kukkia. Leikkasin myös keväällä oksista paljon pois.Jospa se lajikkeesi onkin kuutamohortensia, joka tekee reunoille isot kukat ja keskusta on pienten "nuppujen" peitossa.
Vahvalla leikkauksella saa isoja kukkia, mutta vähemmän leikaten tulee enemmän pieniä kukintoja, jotka kestävät sateen ja tuulen paremmin katkeamatta.
Oma syyshortensiani on vuodelta 1956, jäkälää rungossaan, mutta kukkii vuosittain. Helppohoitoinen ;-)
- Ropleemi
Kiitos molemmille, lisää ehdotuksia vastaanotetaan! Kumpikin on mahdollinen, liika lannoitus ja pitää tutkia tio kuutamo asia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911234Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221088- 48814
- 70810
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53760Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49677- 33662
- 60659
- 52627
- 50615