Olen treffaillut naista sillon tällöin, nyt muutaman kerran.
Koskaan emme ole tehneet mitään sellaista joka olisi saattanut maksaa mitään.
Minä olen aina ehdottanut sitten kahveja, oluita auringossa ja jotain syötävää. Olen sitten asiat maksanutkin.
Nyt asiat on kallistuneet siten että kävin kylässä naisen luonna.
Kun tulimme naisen asunnolle, eteisen lattialla oli postia, herrasmiehenä aloin poimimaan posteja siistiin pinoon käteeni, Tästäkös nainen hermostui, veti ihan punaiseksi kasvoiltaan.
Sen verran postia katsoin, laskuja, Postia oli mielestäni hirveen paljon, minä en saa moista kasaa laskuja kokonaisessa kuukaudessakaan.
Pitäisiköhän päästää nainen menemään, ettei kerjäisi itselleen ongelmia rahan suhteen?
Onkohan kyseessä Vippi nainen.
187
7418
Vastaukset
- varo
Pahalta kuulostaa naisen käytös. Jotain salattavaa siellä on, mitä väliä muuten on jos joku näkee postin? Ja kuka säilyttää postiaan ja varsinkin laskujaan sikin sokin eteisen lattialla??
Kannattaa alkaa nyt heti hieman sivusilmällä kiinnittämään huomiota naisen talousasioihin. Itse en ainakaan löisi hynttyitä yhteen jonkun totaalivelkaisen kanssa koska siinä sitten joutuu itse maksumieheksi tai -naiseksi kun toisella ei koskaan ole rahaa mihinkään. Kyllä se vaikuttaa molempiin.
Ja tätä palstaa lukiessa näitä ongelmavelkaisia on melkoinen määrä joten ei kait se mahdottomuus ole että tapailet tälläistä naista.
Sanoisin, että ole varovainen ennenkuin asia selviää ja toisekseen mieti tarkkaan mihin osaan itse asetut mikäli naisellasi tosiaan on ongelmia velkojensa kanssa.- MONIONGELMAISET
PANESKELE NYT VÄHÄN AIKAA...MUTTA ÄLÄ MUUTA YHTEEN. ÄLÄ MYÖSKÄÄN KIRJOITA NIMEÄSI MIHINKÄÄN VEKSELEIHIN ALLE
- Tuuntunut
"Ja kuka säilyttää postiaan ja varsinkin laskujaan sikin sokin eteisen lattialla??"
- Sellainen henkilö, joka asuu kerrostalossa ja jolle tulee posti luukusta sisään -> leviävät lattialle. Ovat tässä tilanteessa tulleet naisen asunnolle ja posti on tullut sitä ennen.
tai
- Sellainen henkilö, jolla on eteisessä pöytä tms minkä päällä postit ovat olleet ja tällä henkilöllä on ollut lemmikki joka on huitaissut postit siitä pöydältä alas. - Jaa viikkojen
Tuuntunut kirjoitti:
"Ja kuka säilyttää postiaan ja varsinkin laskujaan sikin sokin eteisen lattialla??"
- Sellainen henkilö, joka asuu kerrostalossa ja jolle tulee posti luukusta sisään -> leviävät lattialle. Ovat tässä tilanteessa tulleet naisen asunnolle ja posti on tullut sitä ennen.
tai
- Sellainen henkilö, jolla on eteisessä pöytä tms minkä päällä postit ovat olleet ja tällä henkilöllä on ollut lemmikki joka on huitaissut postit siitä pöydältä alas.postia? Ei sulla muita vaihtoehtoja ollut heittää?
Onnee sulle. - Täti-ihminen53
MONIONGELMAISET kirjoitti:
PANESKELE NYT VÄHÄN AIKAA...MUTTA ÄLÄ MUUTA YHTEEN. ÄLÄ MYÖSKÄÄN KIRJOITA NIMEÄSI MIHINKÄÄN VEKSELEIHIN ALLE
Joo ja jos aijot tai ajaudut "vahingossa" ihan avioliitton asti, tee avioehto!
- Survinainen
Onks vekseleitä vieläkin olemassa?
- Höh!!!!!!!!!!!
Survinainen kirjoitti:
Onks vekseleitä vieläkin olemassa?
Minkä ihmeen tähden täältä on poistettu viesti jossa kehoitettiin yksinkertaistamaan tuo suhde sellaiseksi, jossa mies maksaa TAVALLISELLE naiselle seksistä, sen sijaan että maksaa momimutkaisten kiemuroiden kautta naisen laskuja erinäisten selitysten, sekä itsekeksittyjen moraalisääntöjen varjolla .
Viestissä ei kehoitettu naista aloittamaan mitään sen sorttista isompaa liiketoimintaa, vaan kyse oli kahden ihmisen välisestä suhteesta.
Mielestäni täällä on harrastettu sensuuria pelkästään siksi, koska sellainen viesti pahoittaa enemmistöasiakkaiden mielen, eikä siksi että viestin sisältö olisi rikkonut mitään sääntöjä. Omapahan on firmanne joten tietysti täältä saatte poistaa vaikka joka viestin jos haluatte.
Tuollainen antaa silti epärealistisen kuvan oikeasta maailmasta jossa SAA PAHOITTAA MIELIÄ VAIKKA TAHALLAAN jos lakia ei rikota ja on valmis myös itse ottamaan vastaan samanlaista kohtelua.
Lapsellista suomi24 harhaa kuvitella että tosielämässä ei joku jotain tekisi koska joku toinen ei siitä tykkäisi. - Tuuntunut
Jaa viikkojen kirjoitti:
postia? Ei sulla muita vaihtoehtoja ollut heittää?
Onnee sulle.Miten niin viikkojen postia, missä niin mainittiin? Ap vain totesi, ettei hänelle itselleen tule kuukaudessakaan niin paljon postia.
On mulla idearikkaana ihmisenä muitakin vaihtoehtoja mielessä - täällä tosin mainitsin ne ehkä todennäköisimmät motiivit.
Mistä muuten minua onnittelet? - Hai vinkuintiaanit
Tuuntunut kirjoitti:
tai
- Sellainen henkilö, jolla on eteisessä pöytä tms minkä päällä postit ovat olleet ja tällä henkilöllä on ollut lemmikki joka on huitaissut postit siitä pöydältä alas.Hai ehkäpä hän on sokea taikka peritätoimistonvirkailija.
- Varo
Jos panet niin käytä kondomia, älä luota moiseen akkaan. Jos et käytä kumia akka saattaa pian olla raskaana ja sinä maksumiehenä lopun ikääsi!
- 123123
Täti-ihminen53 kirjoitti:
Joo ja jos aijot tai ajaudut "vahingossa" ihan avioliitton asti, tee avioehto!
Mikälie provo tämä aloitus, mutta jos se nyt ei ole sellanen, niin
....voiskohan olla niin että AP luulee ettei noita sen asenteita nää päältäpäin kun poimii laskuja ja hiljaa itsekseen tekee johtopäätöksiä ettei nainen osaa huolehtia raha-asioistansa, perusteena kun AP on kahvit tarjonnut. - ...kantapään kautta
ja jos paneskelet, älä jätä kukkaroa näkyville. Jätä vaikka autoon. ;)
- tosiammattilaiset
Eihän tuo nyt ole mitään! Katsoppas hallituksemme ministereitä, jotka punastelematta paneskelevat meitä ja vippaavat lompakoistamme neljänteen polveen asti miljardeittain ulkomaille! Eikä takaisin maksusta ole tietoakaan!
- 2+1
Jeps. Näyttää aika selvältä asialta. Itse en ole 2vuoteen kehdannut ketään tänne pyytää, koska itselläni on myös laatikot ja paikat täynnä laskuja vippifirmoilta ja perintäfirmoilta, ja tänä päivänä UO:sta. Ja melkein joka päivä tippuu postiluukusta lisää näitä lappuja, kyllä se vähän helvet.in noloa on jos et ole sinä päivänä käynyt kotona ja sitten tulet jonkun kanssa kämppään ja perintäkirjeet/uokirjeet lojuvat siinä heti silmien alla. Itselläni on myös pöydällä n.20kpl pino mitä en ole edes avannut.
- uyhöpg
Sama. Ja olen postilla töissä. Työkaverit puhuu selän takana, hävettää. Mutta minkäs teet. Mä en myös avaa enää kirjeitä.
Aloittajalle: Auta sitä jos on varaa. - täti
uyhöpg kirjoitti:
Sama. Ja olen postilla töissä. Työkaverit puhuu selän takana, hävettää. Mutta minkäs teet. Mä en myös avaa enää kirjeitä.
Aloittajalle: Auta sitä jos on varaa.Moi herra 49! Epäilyttävän runsas laskuläjä oli ilmeisesti osoitettu mahd. morsmaikullesi? Ei esim. poishäädetylle/lätkimään lähteneelle ex poikakaverille, kämppäkaverille tms.? Olisko liian hurjaa kertoa hänelle epäilysi sillai kauniisti "sedällisesti". Houkuttele hänet puhumaan asiasta. Totuuden kertominen voi olla paha paikka, joku avautuu, joku laukoo hätävalheita, joku murtuu, joku saa raivarin jne. Arvioi riskit. Mutta heränneet epäilyt rahasotkuista ei tee hyvää suhteelle, luottamuspula rassaa. Jos epäilet, että hän etsii rahoittajaa velkojensa maksajaksi, harkitse... Jos huomaat/ vaistoat vilpittömiä tunteita neidossa, ota asia puheeksi. Velat aiheuttaa ahdistusta ja varsinkin niiden salaaminen, jos ei vaikka ole ketään, jolle uskaltaisi kertoa. Tsemppiä!
- Herra 49
täti kirjoitti:
Moi herra 49! Epäilyttävän runsas laskuläjä oli ilmeisesti osoitettu mahd. morsmaikullesi? Ei esim. poishäädetylle/lätkimään lähteneelle ex poikakaverille, kämppäkaverille tms.? Olisko liian hurjaa kertoa hänelle epäilysi sillai kauniisti "sedällisesti". Houkuttele hänet puhumaan asiasta. Totuuden kertominen voi olla paha paikka, joku avautuu, joku laukoo hätävalheita, joku murtuu, joku saa raivarin jne. Arvioi riskit. Mutta heränneet epäilyt rahasotkuista ei tee hyvää suhteelle, luottamuspula rassaa. Jos epäilet, että hän etsii rahoittajaa velkojensa maksajaksi, harkitse... Jos huomaat/ vaistoat vilpittömiä tunteita neidossa, ota asia puheeksi. Velat aiheuttaa ahdistusta ja varsinkin niiden salaaminen, jos ei vaikka ole ketään, jolle uskaltaisi kertoa. Tsemppiä!
Onneksi suhde on hyvin aluillaan.
Tässä ei ole kummia tunteita kerinnyt kehittymään.... luultavasti onneksi.
Lähinnä ihmettelin että olisiko nainen vippejen käyttäjä, jos on, en aijo jatkaa, varmasti sotkisi minun järjestelmällistä taloutta. Ja myöhemmin olisi todella vaikea pitää talouksia järjestelmällisti erillään kunnes nainen olisi velkansa maksanut.
Minä en toisten velkoja rupea maksamaan, tässä en tunteile.
Mailma on raadollinen (jotakuta muuta taloudesta kirjoittajaa siteeraten) - täti
Herra 49 kirjoitti:
Lähinnä ihmettelin että olisiko nainen vippejen käyttäjä, jos on, en aijo jatkaa, varmasti sotkisi minun järjestelmällistä taloutta. Ja myöhemmin olisi todella vaikea pitää talouksia järjestelmällisti erillään kunnes nainen olisi velkansa maksanut.
Mailma on raadollinen (jotakuta muuta taloudesta kirjoittajaa siteeraten)Järkevä, asiallista tekstiä. Hän voi olla jo pahassa pikavippikierteessä, seuraavana postilaatikosta tupsahtaa perintätoimistoista postia jne. TAI hän on nyt ottanut ensimmäiset pikavippinsä. Ehkä hän on tavannut elämänsä miehen, herra 49:n ja haluaa esiintyä edukseen treffeilkä. Hän on käynyt kampaajalla, ostanut uuden klänningin, käsilaukun, kengät ts. elänyt ja tuhlaillut yli varojensa. Naiset on sellaisia joskus. Kyseessä voi olla siis tilapäinen ratkaisu tilapäiseen rahapulaan eikä mahdollisesti toistu koskaan. Mieti asiaa monelta kannalta, vaikka useinhan se ensivaikutelma on oikea. Anna ajan kulua, kyllä totuus varmaan paljastuu. Toivotaan, että parhain päin.
- täti
Herra 49 kirjoitti:
Mailma on raadollinen (jotakuta muuta taloudesta kirjoittajaa siteeraten)Järkevä, asiallista tekstiä. Hän voi olla jo pahassa pikavippikierteessä, seuraavana postilaatikosta tupsahtaa perintätoimistoista postia jne. TAI hän on nyt ottanut ensimmäiset pikavippinsä. Ehkä hän on tavannut elämänsä miehen, herra 49:n ja haluaa esiintyä edukseen treffeilkä. Hän on käynyt kampaajalla, ostanut uuden klänningin, käsilaukun, kengät ts. elänyt ja tuhlaillut yli varojensa. Naiset on sellaisia joskus. Kyseessä voi olla siis tilapäinen ratkaisu tilapäiseen rahapulaan eikä mahdollisesti toistu koskaan. Mieti asiaa monelta kannalta, vaikka useinhan se ensivaikutelma on oikea. Anna ajan kulua, kyllä totuus varmaan paljastuu. Toivotaan, että parhain päin.
täti kirjoitti:
Järkevä, asiallista tekstiä. Hän voi olla jo pahassa pikavippikierteessä, seuraavana postilaatikosta tupsahtaa perintätoimistoista postia jne. TAI hän on nyt ottanut ensimmäiset pikavippinsä. Ehkä hän on tavannut elämänsä miehen, herra 49:n ja haluaa esiintyä edukseen treffeilkä. Hän on käynyt kampaajalla, ostanut uuden klänningin, käsilaukun, kengät ts. elänyt ja tuhlaillut yli varojensa. Naiset on sellaisia joskus. Kyseessä voi olla siis tilapäinen ratkaisu tilapäiseen rahapulaan eikä mahdollisesti toistu koskaan. Mieti asiaa monelta kannalta, vaikka useinhan se ensivaikutelma on oikea. Anna ajan kulua, kyllä totuus varmaan paljastuu. Toivotaan, että parhain päin.
Hullu pitää olla jos pikavippiä ottaa sen vuoksi, että pääsee kampaajalle, shoppailemaan ym.. tehdäkseen vaikutuksen johonkin. Eikö ole parempi, et on mikä on ja muuksi ei muutu. En ymmärrä pikavippejä edes tilapäisratkaisuksi.
- moneyhanger669
uyhöpg kirjoitti:
Aloittajalle: Auta sitä jos on varaa.Aloittajalle: älä auta.
Jos autat, ei ikinä opi. - Panemisen tauti.
rva_auervaara kirjoitti:
Hullu pitää olla jos pikavippiä ottaa sen vuoksi, että pääsee kampaajalle, shoppailemaan ym.. tehdäkseen vaikutuksen johonkin. Eikö ole parempi, et on mikä on ja muuksi ei muutu. En ymmärrä pikavippejä edes tilapäisratkaisuksi.
Otin pikavipin että sain kondomeja, sitten toisen jakolmannen. Kaikki meni kondomeihin. Nyt olen taskujani myöten pikavippiveloissa.
- kakskytseittemänvee
uyhöpg kirjoitti:
Aloittajalle: Auta sitä jos on varaa."Aloittajalle: Auta sitä jos on varaa. "
No ei todellakaan tai sotket itsesi siihen naiseen kahta pahemmin.Kerran kun annat niin se oli sitten siinä,pyytää aina.
Toisekseen,näillä velka ongelmaisilla ei ratkea pulmat tonnilla tai kahella vaan saat lisätä yhden nollan lisää.Jolleii sellaisia rahoja ole antaa hyväntekäiväisyyteen niin juokse ja kauas ennen kuin liian myöhäistä. - rahatonluuseri
uyhöpg kirjoitti:
Aloittajalle: Auta sitä jos on varaa.Älä auta vaikka olisi varaakin, se missä raha-asiansa sotkenutta voi auttaa niin tekemään itse asialle joatain. Menemään velkaneuvojalle ja maksamaan velkansa itse!!
Se on ainoa oilkea tapa auttaa, jokaisen on selvittävä omasta elämästään itse se koskee parisuhdettakin mitä suurimmassa määrin!
Jos parisuhde perustuu tekemiseen toisen puolesta asioita jotka hänen itsensäpitää hoitaa ei ole kestävällä pohjalla, tukea ja kannustaa voi, mutta ei muuta! - Diuuu
Panemisen tauti. kirjoitti:
Otin pikavipin että sain kondomeja, sitten toisen jakolmannen. Kaikki meni kondomeihin. Nyt olen taskujani myöten pikavippiveloissa.
Mut eipä ainakaan tullu kersaa elätettäväksi..siihen sitä vasta rahaa meneekin! :D :D
- akka ulos
uyhöpg kirjoitti:
Aloittajalle: Auta sitä jos on varaa.juu mäkin postil ja aina pers auki! vidu kun sais oikeita töitä jostain eikä näitä kansantalkoita.
- RAHATON!!!
jeps myös sama ONGELMA--mutta en kerää laskuja mihinkään laatikoihin ,heitän suoraan roskiin joskus ota kirjekuoren uusiokäyttöön....
olen luovuttanut pelin laskujen kanssa ja se siitä...ei mitenkään haittaa!! jos asun miehen kanssa siirrän postit poste restanteen ,ei tule edes luukusta sisään!!!
NO MONEY!!!! - velkajärjestelyyn
uyhöpg kirjoitti:
Aloittajalle: Auta sitä jos on varaa.Ottakaa nyt hyvät ihmiset yhteyttä niihin velkojiin tai edes velkaneuvontaan. Jos näihin laskuihin ei reagoi millään tavalla, niin ulosottoonhan ne menee eikä sitten ainakaan ole hauskaa...
Velkajärjestelijöitä löytyy niin yksityisinä kuin julkisinakin. Tuossa esim. yksi: https://www.velkajarjestely.fi/
Ei laskut siitä katoa, ettei niitä katso. Ja velkojat ovat usein valmiita tekemään järjestelyjä, kunhan heille vain soittaa... Diuuu kirjoitti:
Mut eipä ainakaan tullu kersaa elätettäväksi..siihen sitä vasta rahaa meneekin! :D :D
summa jäi mielikuvituksen varaan ;) Veli Kani sitten taidat olla =))
- Äly hoi
RAHATON!!! kirjoitti:
jeps myös sama ONGELMA--mutta en kerää laskuja mihinkään laatikoihin ,heitän suoraan roskiin joskus ota kirjekuoren uusiokäyttöön....
olen luovuttanut pelin laskujen kanssa ja se siitä...ei mitenkään haittaa!! jos asun miehen kanssa siirrän postit poste restanteen ,ei tule edes luukusta sisään!!!
NO MONEY!!!!Kammottavaa luettavaa. Etkö ole ajatellut, että velkaongelmasi vaikuttaa kaikkeen elämässäsi. Et saa ostettua tai vuokrattua asuntoa, et läpäise työpaikan turvallisuusselvitystä, et saa töitä, et löydä puolisoa jne. Jos et hoida velkojasi, niin olet ikuisessa kierteessä ja aina vain asiat menevät pahempaan suuntaan. Velkojien kanssa pystyy jossain määrin sopimaan asioista ja laskut eivät välttämättä mene ulosottoon.
Miksi edes viitsiä elää, jos ei viitsi hoitaa raha-asioitaan? Sinulla ei ole tulevaisuutta, joten luulisi haittaavan. - järki käteen
Herra 49 kirjoitti:
Mailma on raadollinen (jotakuta muuta taloudesta kirjoittajaa siteeraten)Jos nainen olisi vippaaja, niin hänhän kantaa veloistaan yksin vastuun sillä velat ovat hänen, eivät sinun, mikä tässä siis on ongelma ? Laillisesti sinun ei tarvitse eikä pidä maksaa toisten velkoja. Ja niin, kaikki vippaajanaiset eivät maksatuta laskujaan muilla. Itsekin olen nainen ja vipit ulosotossa, mutta ei missään vaiheessa ulisi mieleenkään lakujani maksattaa kumppanillani. Minä itse kannan niistä vastuun, ei kukaan muu. Raha-asiani eivät kuulu kumppanilleni, ei sitten pätkääkään.
Sitä paitsi, vaikka naisesi ei olisi vippaaja, niin ei miehen pidä maksaa naisen laskuja. Jos makselet naisen laskut, käytännössä siis ostat rahalla rakkautta, sitäkö haluat ? Luulisi olevan hempompiakin tapoja löytää maksullista seuraa.
Ja jos nyt naisesi paljastuisi vippaajaksi, niin oletko aivan satavarma, että nainen on etsimässä itselleen laskujen maksajaa eikä suinkaan parisuhdetta ? Entä jos hän olisikin vippaaja, mutta ei pyytäisi sinulta tippaakaan rahaa ? Ei kaikki naiset käytä miehiä taloudellisesti hyväkseen, haloo !
Tyhmäkö olet, jos ajattelet, että miesten pitää maksaa naisten laskut ? Ajattelet siis vanhanaikaisesti, että miehen kuuluu elättää nainen ? - true love
Äly hoi kirjoitti:
Kammottavaa luettavaa. Etkö ole ajatellut, että velkaongelmasi vaikuttaa kaikkeen elämässäsi. Et saa ostettua tai vuokrattua asuntoa, et läpäise työpaikan turvallisuusselvitystä, et saa töitä, et löydä puolisoa jne. Jos et hoida velkojasi, niin olet ikuisessa kierteessä ja aina vain asiat menevät pahempaan suuntaan. Velkojien kanssa pystyy jossain määrin sopimaan asioista ja laskut eivät välttämättä mene ulosottoon.
Miksi edes viitsiä elää, jos ei viitsi hoitaa raha-asioitaan? Sinulla ei ole tulevaisuutta, joten luulisi haittaavan.Kaikki eivät tarvitse tai halua autoa. On paljon ammatteja, joissa ei ole mitään Supo-selvityksiä =D Töitä saa kyllä vaikka olisikin ulosotossa. Puolisonkin saa vaikka olisi ulosotossa ja itse asiassa tämän puolison motiivit on hyvä testata näin jos on ulosotossa. Jos puoliso on vain kanssasi rahan takia, niin eikö ole parempi, että hän saakin mennä ? Todellinen rakkaus ei katso mitään laskuja.
- ongelmissa myös
Vaikka kyseessä olisikin vippi nainen kannattaako silti olla aivan ei jutulle? Hänellä voi olla oikeat syynsä, miksi on tilanteeseensa joutunut.
Kuten esimerkiksi minulla itsellänikin. Ja kun rahaongelmia ei tuosta vain korjatakaan, vaikka tilanne paraneekin, niin kierre on valmis. Minä en ole uskaltanut kertoa tilanteestani kenellekään. Enkä ole vuosi kausiin uskaltanut ajatellakaan vakavampaa suhdetta, sillä tavallaan ajattelen, että en ole rakastamisen arvoinen, niin kauan kuin minulla on velkaa. Nyt olen alkanut miettiä, että ehkä sen ei pidäkään mennä täysin niin. Fakta kun on, että velkaa tulee olemaan vielä kauan ja olen reippaasti alle kolmikymppinen. Kyllä joskus elämää helpottaisi ihan sekin, että joku jakaisi kanssani vuokran maksun. Ketään en velkojani halua maksamaan, ehkä paremminkin helpottaisi valtavasti, jos joku tietäisi ja tukisi henkisesti. Kävisi siellä ruokakaupassa, jos minulla ei olisi pariin päivään rahaa.- Luulen ettei ne
sinun velkasi siitä pienene pätkän vertaa, että asiaa salailet. Jos/kun morsianta itselle katselisin niin en minä niitä sen velkoja tarvitse vaan ihmisen. Velat on henkilökohtaisia eikä ne parisuhteessa siirry muutoin kuin allekirjoituksella toiselle. Ei vippikierrettä kannata heti ensitreffeillä mainostaa, mutta luottamuksen saavuttamiseksi sen piilottelukaan ei ole järkevää. Asioilla on kuitenkin ollut tapana järjestyä, oli veloissaan tai ei.
- varo
Jokainen ihminen on rakastamisen arvoinen, velka ei liity siihen asiaan mitenkään.
Siinä vaiheessa kun seurustelee / asuu kovasti velkaisen ihmisen kanssa, asia väistämättä vaikuttaa molempien elämään, ei vain sen jolla sitä velkaa on. Se voi poissulkea asuntolainan, harrastuksia, huvituksia.. jopa lasten hankinnan varattomuuden vuoksi.
Se, että ei halua kenenkään maksavan omia velkojaan mutta kuitenkin on onnellinen siitä että toinen maksaa ruokalaskut kun ei itsellä ole varaa niin se on kuitenkin tavallaan sitä toisen velanmaksua. Sama se on mihin se raha on korvamerkitty, lopputulos on kuitenkin sama.
Se on sitten jokaisen henk.koht asia haluaako auttaa ja hienoa jos sellaisia ihmisiä löytyy.
Se pitää vaan olla molemmille selvä tilanne kun yhteiselämää aloitetaan. Molemmat luopuu jostain, mutta sen tilalle voi saada paljon enemmän kuin raha..- näit on nähty
ite banx heti! jos alat auttaa niin oo valmis et kun vipit on hansakssa niin neito ei tarvi sua ja heittää sut pellolle! miltäs se sit tuntusi? ettii vaan sponsoria...
- Kusetetut
näit on nähty kirjoitti:
ite banx heti! jos alat auttaa niin oo valmis et kun vipit on hansakssa niin neito ei tarvi sua ja heittää sut pellolle! miltäs se sit tuntusi? ettii vaan sponsoria...
Näin on kuten kerroit. Itselläni on kokemusta ko. asiasta.
Sen sanon kokeneena. Itselläni meni luottotiedot ja nyt makselen itse huijarille vielä "kiristyselatusmaksuja" kun en uskonut viisaampia. Lisäksi taakkana on lukuisat vippivelat. Vitu**aa!
Puumanaisia on pir*sti liikkeellä joita kannattaa kiertää kaukaa. Kaverit myös törmännyt puumanaisiin monessa odottamattomassa paikassa / tilanteissa. Niitä on myös uskovaisia jotka on todella ovelia luomaan viattomuuden verhoja. Käyttävät kaikkia keinoja kaihtamatta. Olet puumanaisen koukussa nopeammin kuin uskotkaan. Ilta-Lehdet varoittelee myös puumanaisista jota on eri ikäluokissa.
- VaroisinMyöskin.
Kannattaa myöskin olla huolestunut toisen vaikuttimista parisuhdetta muodostettaessa, voiko toinen olla aktiivisesti etsimässä rahoittajaa velanmaksulle ?
Muutama kuukausi aktiivista toisen miellyttämistä, kunnes riittävä tunneside on saatu aikaiseksi, sitten yhteen ja kallis ja raskas arki painaa päälle. - autonominen
Muutaman kerran tavattuasi henkilön, ei ole syytä ilmaista mitään rakkaudesta tai rakastumisesta. Kovin on tunnemaailmasi tyhjä. Liikesuhdetta ilmeisesti olet hakemassa ja todella pelkkää suhdetta. Harmillisen laskelmoivia henkilöitä, etkä ole heistä ainoa.
- ...............
Juoppo ämmän velkoja ei kannata maksaa!
- 73727164
just näi!
- ???
Kenellä tässä on juoppo ämmä? : DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
- Eikö nyt kuitenkin
olla vasta tutustumisasteella ja sinä jo huolehdit maksumieheksi joutumista. Tuosta ollaan vielä kaukana avioliitosta niin että etköhän pysty seurustelemaan ilman tilitoimiston roolia vielä hyvän aikaa.
- ei kun kerjäämään
Ennemmin köyhä kuin veloissa.
- realisti82
Kartoita tilannetta mutta ole varuillasi. Velkahan ei tee ihmistestä huonoa tai automaattisesti tarkoita että seurustelu kannattaa lopetella. Sanoisin oleellista olevan sen miksi velkaa on kertynyt, merkittävän syömävelan kertyminen on varoitusmerkki, menoja ei ole osattu säätää tulojen mukaiseksi. Sen sijaan jos esim. yritys on mennyt konkurssiin ja velkaa on siitä kertoo riskinottohalusta ja tavoitteesta menestyä, en pidä pahana, takausvelka kertoo hyvästä sydämestä ja ehkä pienestä hyväuskoisuudesta tai sitten ihan huonosta sattumuksista. Jos velka on pankista ihan ok, mutta jos se on pikavippifirmoilta, ei vaikuta hyvältä. Toki siihen voi löytyä selitys, mutta yleensä pikavippeihin sortuneet ovat isoissa ongelmissa taloutensa kanssa eivätkä kovin järkeviä toimissaan.
Tarkkaile ensin tilannetta ja ota sitten asia puheeksi jos homma menee vakavammaksi, mikäli seurustelette sinunkin pitää tietää mikä on totuus. Ja jos arveluttaa muista, there is plenty of fish in the sea! - Kuules ny
Herra 49. Vaikutatte kovin järjestelmälliselle. Ei teille ole juolahtanut mieleen kysyä itse asianosaiselta niiden laskujen taustaa? Täältä tuskin löytyy orastavan parisuhteenne kirjanpitäjää.
- ....................
Joo ihan sama juttu. mielummin köyhä, kun veloissa ja ulosotossa!
- Varaton ja velaton
Asia on niin, että jos lattialla lojuu tukku avaamatonta arvopostia/laskuja, se jo kertoo ihmisestä paljon = hän on välinpitämätön pitkällä tähtäimellä.
Vai oliko ne kaikki muka tulleet just sinä kyseisenä päivänä. Paha niin ja jos ne olivat muutaman päivän aikana kertyneitä posteja.... herää myös uusi kysymys: Missä hän oli ollut, jos ei kotonaan noina välipäivinä?- kummajainen_
Jos vaikka tämä nainen on ollut tämän miehen luona yötä ja tullut päivällä miehen kanssa omaan kotiinsa ja on läjä postia lattialla ,niinkö ? Entä mitäs kertoo henkilöstä, jolle ei tule koskaan postia ? Taitaa olla kovin epäsuosittu vai ?
- Varaton ja velaton
kummajainen_ kirjoitti:
Jos vaikka tämä nainen on ollut tämän miehen luona yötä ja tullut päivällä miehen kanssa omaan kotiinsa ja on läjä postia lattialla ,niinkö ? Entä mitäs kertoo henkilöstä, jolle ei tule koskaan postia ? Taitaa olla kovin epäsuosittu vai ?
"Entä mitäs kertoo henkilöstä, jolle ei tule koskaan postia ? Taitaa olla kovin epäsuosittu vai ?"
Olenko epäsuosittu, jos minulle ei tule postia? Oho!
Puhelinlaskun maksan suoraveloituksena pankkini kautta. Verkkokaupoista ostan käteismaksuna. Siinäpä ne tärkeimmät sitten olivatkin.
Joo, mulle ei tule koskaan postia. Ei tule laskuja, huomautuksia, ulosottomieskään ei mulle koskaan ole mitään lähettänyt jne... Posteljoonikin hylkii mua, byääähhhääähhh. Mä olen epäsuosittu!
Voi mua onnetonta!
Mainoksia vielä sentään jakavat, olen siis olemassa;-D
- Yualle
Pahempi juttu, mutta mieti vielä hetki naisen heivaamista.
Aikasta moni muukin kanssasisarensa on vastaavassa tilanteessa nykypäivänä, joten eikö tuo melkein ole jo aikasta normaaliakin...:/- jinjan
En tiä missä piireissä sä liikut mutta kyllä mun tuntemista naisista suurimalla osalla on hyvin säntillisesti hoidetut raha-asiat. Rahaa siis palaa, kynsiä, hiuspidennystä yms. turhaa eli säästää eivät osaa mutteivät silti pikavippaa. Jos ottaa velkaa ihan tavaliseen elämiseen, on aina varoitusmerkki. Jos on ottanut velkaa eikä jaksa hoitaa niitä, availla laskuja jne. on jo rappiolla -> äkkiä pois.
- voi aikoja...
Ja tämän yleislainan mainoshan on mitä sopivin keskustelulle......
itse olen sairastamisen vuoksi ollut välillä totaalisen rahaton, mutta silti en ole sortunut vippeihin.
Periaatteeni on, että ekana maksetaan asuminen, sitten muut laskut, jos jää rahaa, ostetaan ruokaa, mutta muuhun sitten ei olekkaan ollut mahdollisuutta, kun tulot pienentyneet rutkasti.
Jos aloittaa vippailun, on aivan varmaa, ettei ikinä enää saa asioitaan kuntoon. Olen hyvinkin läheltä saanut sellaisen henkilön toilailua seurata, maksoin silloin, kun olin varoissani, mutta eipä siitä ollut apua, kun toinen ei vaan tullut järkiinsä.
Naurettavaa jättää esim. 30 lasku maksamatta ja perinnästä tulikin sitten yli 100 lasku muutaman kuukauden päästä. - häiriö
Minä en aikanaan välittänyt...luulin, että ketään ei laiteta toisen velan maksajaksi...ja niin se tavallaan onkin, mutta elättäminen jää sitten muille. Viisitoista vuotta olen ollut yksissä luottohäiriömerkintäisen kanssa ja nyt tänä syksynä saan siitä hyvästä itsellenikin ensimmäisen merkinnän. Siispä varoitan: ÄLÄ SEKAANNU ENEMPÄÄ: Treffeillä voit käydä, mutta ÄLÄ SEKAANNU ENEMPÄÄ!
- go for it
Kyllähän siinä riski on että puolison tavat tarttuu. Oisit jättäny sen häiriöisen jo 15 vuotta sitten, toisaalta vielä ei ole sullakaan myöhäistä. Uutta matoa koukkuun vaan.
- häiriö
go for it kirjoitti:
Kyllähän siinä riski on että puolison tavat tarttuu. Oisit jättäny sen häiriöisen jo 15 vuotta sitten, toisaalta vielä ei ole sullakaan myöhäistä. Uutta matoa koukkuun vaan.
Tässäpä ei olekaan nyt kyse "tarttumisesta" vaan siitä tosiasiasta, että jos menee yksiin korviaan myöten veloissa olevan kanssa on odotettavissa, että JOUTUU maksamaan yhteiset elämiset lähes kokonaan itse. Ulosoton jälkeen jäävä summa on niin pieni - kun siitä vielä joutuu vähentämään esim. työssäkäyntikulut (jotka meidän tapauksessamme olivat suuret) ja joita ulosotto ei kuluiksi hyväksy.
Aikani yritin yksin, että toinen pääsisi veloistaan - em. seurauksella.
- ureuee
Mitä ne sen laskut ja vipit sulle kuuluu.. eiköhän se oo sen naisen oma asia ,eihän sun niitä naisen laskuja tarvii maksaa ,eikä ylipäätään yhtään mitään jos et halua.
- Meheer.
Joo. onko sitten millään väliä?
Jos parisuhteessa suunnittelee hankkivansa asuntoja, autoja ja vaikka lapsia, nainen joka on vippikierteessä, perinnässä ja vaikka ulosotossa taitaisi olla aika ongelmallinen.
Myöskin sen säntillisen puoliskon omaisuutta siirtyisi tulonsiirtona velkojen maksuun, kun toinen ei kykenisi osallistumaan normaalisti elämän kuluihin.
Kaikki eivät asu sosiaalitoimen rahalla, mitä saa olemalla olemassa.
Pitäkää sosiaalinillittäjät tunkkinne.
Kohtuu varakas elämä on ihan kivaa. Ei tarte joka € perään itkeä. Toisaalta kulukuri pitää olla että varakkuus säilyy ja kasvaa.
- todellisuus
Tietenkin auttaisi asiaa, jos olisi tietoa onko nainen minkäikäinen ? Jos on nuori, tarvitsee apua selviytymiseen, ei rahaa vaan esim. velkaneuvonnasta, sinne voi tarvita jonkun mukaan. Sitten taas on jo ns. aikuinen (yli 25 v) niin nostaisin kytkintä ja äkkiä. Valitettavasti on aikuisiakin ihmisiä, jotka elävät velaksi, perheellisiäkin, kun pitää olla sitä ja tätä eikä rahaa ole sitten edes ruokaan. Vippejä ottaa myös aikuiset kun luottokorteista on rajat mennyt ja pitää niitäkin velkoja lyhennellä esim. pikavipeillä jne.
- Erinlainennäkökulma.
Oletit olevasi herramies,mutta sinulla ei olisi ollut ,viellä mitään "tarvetta" ( oikeutta) koskea toisen postiin. Vaikka ele on ollut kohtelias ,on kyse hyvin henkilökohtaisesta asiasta. Se että nainen olisi pimittänyt sinulta jotain tai haluaisi käyttä sinua rahan vuoksi hyväkseen .hän olisi toiminut toisin. Kirjeet ja kortit ja laskut ,olivat sinun silmiesi edessä . Ja sehän voi tuntua naisesta hieman (kiusalliselta) ,mutta hän ei kuitenkaan halunut pimittää sinulta mitään. Minusta vedät liian hätiköidyn johtopäätöksen toisesta. Tyypillistä miestä ,jonka elämä pyörii vain oman navan ja rahan ympärillä.
- rakkaus # rahat
Ei ole mitään väärää siinä, että kerää kuoret lattialta. Sopimatonta on vain se, että tutustuu kirjeiden sisältöön, sillä sehän voi luvattomasti tehtynä olla jopa rikos.
Kysyjän pitää vain olla tarkkana eikä onnen hurmiossa. Ratkaise asiat järjellä eli älä anna mahdollisen orastavan rakkauden sotkea pelkästään kylmällä järjellä päätettäviä talousasioita . Näin välitkin pysyy asiallisella tasolla. Jokaisen aikuisen pitää hoitaa omat raha-asiansa ja mahdollisesti niihin liittyvät sotkut..
Toki voi sponsoroida yhteisiä sapuskoja ja reissuja, mutta varsinaisiin lainoihin tai muihin talouden tukitoimiin, varsinkin velkojen maksuun, ei ole mitään syytä ryhtyä.
- Petetty ja jätetty
Henkilökohtaisesti itse kehottaisin välttämään maksuongelmaisia jos ei tunne tätä ja todella luota toiseen että myös maksaa lainan takaisin. Itse tein joskus sen virheen että sinisilmäisenä menin lainaamaan silloiselle tyttöystävälle vuokraan rahat koska sanoi että maksaa n. parin viikon sisällä takas mutta olikin saanut jo toista kautta sen asian hoidettua mutta kuitenkin kelpasi. Siinä vaiheessa olisi pitänyt olla antamatta koska ei olisi tarvinnut ja ne rahat meni sitten täysin viihdepuolelle. Olin aika rakastunut ja tietysti siitä sokeana sitten lainasin kuitenkaan koskaan saamatta takaisin edes osamaksuna. Meni luottamus siltä erää naisiin ja enää en lainaa kuin ihan lähimmille ystäville jotka tunnen ja tiedän. Pitipä tämäkin oppia sitten kantapään kautta.
- been there done that
Itse en enää toista kertaa sekannu maksuhäiriöisiin. Olin niin ystävällinen, että tuli lainattua vuokrarahat, matkarahaa, rahaa vähän siihen ja tuohon ja lisäksi itse maksoin aina kaiken jos jotain ko. miehen kanssa teimme. Ja jannu kovasti vakuutteli, että kyllähän sä tiedät, että mä maksan takas. Onneks mies ei sitten muutenkaan ollut kiinnostava eli mitään vakavampaa siitä ei tullut ja tapailu loppui muutaman kuukauden jälkeen. Mutta eipä oo miehestä kuullut saati lainattuja rahoja tililläni näkynyt parist pyynnöstä huolimatta. Pitipä oppia kantapään kautta, vedättäjät osaa vedättää ja enää en lainaa kyllä kenellekään ja kartan kaukaa tollaset hyväksikäyttäjät. Eli "petetty ja jätetty" kyllä ne miehetki elelee oikeen lahjakkaastikin naisten siivillä... En usko, että on sukupuolikysymys vaan riippuu luonteesta.
- ei oo eikä tuu?
been there done that kirjoitti:
Itse en enää toista kertaa sekannu maksuhäiriöisiin. Olin niin ystävällinen, että tuli lainattua vuokrarahat, matkarahaa, rahaa vähän siihen ja tuohon ja lisäksi itse maksoin aina kaiken jos jotain ko. miehen kanssa teimme. Ja jannu kovasti vakuutteli, että kyllähän sä tiedät, että mä maksan takas. Onneks mies ei sitten muutenkaan ollut kiinnostava eli mitään vakavampaa siitä ei tullut ja tapailu loppui muutaman kuukauden jälkeen. Mutta eipä oo miehestä kuullut saati lainattuja rahoja tililläni näkynyt parist pyynnöstä huolimatta. Pitipä oppia kantapään kautta, vedättäjät osaa vedättää ja enää en lainaa kyllä kenellekään ja kartan kaukaa tollaset hyväksikäyttäjät. Eli "petetty ja jätetty" kyllä ne miehetki elelee oikeen lahjakkaastikin naisten siivillä... En usko, että on sukupuolikysymys vaan riippuu luonteesta.
Niin, paitsi ettei se nainen ole edes pyytänyt apua. Mieshän oli ongelmissa itsensä takia. Ei se nainen ollut ehdottanut kahveja eikä pyytänyt mieheltä rahaa, ei se nainen ollut pyytänyt hänen arviotaan laskuista eikä muutakaan. Eli siis ei aloittaja missään pulassa ole vaan on alkanut ottaa itse itseensä pyytämättä ongelmia, jotka eivät hänelle ehkä edes kuulu. Ei ap maininnut naisen kaipaavan holhousta eikä ole pyytänyt mieheltä senttiäkään.
Jos te ihmiset itse lainaatte rahaa yli varojenne, niin turhaan te muut sen takia leimaatte. Ei pidä koskaan lainata enempää kun mihin on varaa, ettekös te sitä niistä maksuhäiriöisistä ole jo tajunneet: ei ole sitä mitä ei ole.
Vedättäjät on eri asia ja te ihan itse olette antaneet ja odottaneet jotain kirkasta kruunua päähänne. Ap:n nainen on pitänyt ihan omana tietonaan koko asian eikä pyytänyt yhtään mitään.
Lisäksi luulisi että aikuiset ihmiset osaavat myös kieltäytyä? Usein haukutaan köyhiä, yleistetään ja ties mitä, haistakaa nyt jo vidura. Ei teille suurin osa köyhistä avaudu, mitään kerro eikä mitään pyydä. He eivät edes kerro teille olemassa olostaan.
Auervaarat ja -ttaret kyllä. Te tyhminä ihan itse uskotte omaan "hyvyyteenne" eli haluatte pyhän palkinnon uskomalla mitä vaan ja sitten tuomitsette muut. Niin, sinäkin annoit rahaa siksi, että halusit tapailla, olla hyvä nainen. Miksi? Eikö kukaan ole sanonut ettei tuntemattomille pidä rahojaan syytää?
Tuo mies lainasi yhdelle tyttöystävälle rahaa, ilmeisen paljon ja nyt syyttää kaikkia "naisia". No, joo, täytyykö sanoa logiikasta ja tajuamisesta mitään? Ihan itse lainasi ja kenelle? Miten se on nyt kaikkien naisten vikaa?
Sinä puhut kaikista maksuhäiriöisistä: onko ne kaikki sinulta pyytäneet apua ja joka kerranko sä olet yhtä tyhmä? Jos köyhä on reilu, se tuskin ensin matkustelee ja käyttää rahaa vähän siihen ja tuohon, vaan kyllä se hoitaa asioitaan ja jos saa mahdollisuuden, korjaa ensin arkielämän ja matkustelee vasta sitten. Sinä olit tyhmä (ja sokea) ja nyt tuomitset kaikki maksuhäiriöiset. Joista osa voi olla vain onnettoman kohtalon kokeneita. Jos sinuun uppoaa auervaarat, se ei tosiaan ole kaikkien vika.
Muutamassa kuukaudessa "tapaillessa" sinä heität rahaa sinne ja tänne? Joo... Luepa juttu ihan itse ja ala tuomitsemaan muita ihmisiä vasta sitten. Moni muu voisi tehdä samoin. Tässäkin sinä vaan olet onnekas: sinulla oli mistä ottaa. Onneksi, eli ei tuossa käynyt vielä pahastikaan. Ole siis onnellinen, voisit olla täällä puhumassa, miten olet nyt maksuhäiriöinen koska uskoit. Ja turha edes tuolla tarinalla enää yrittää nostaa itseään sen yläpuolelle.
Enkä sano sitä pahalla, vaan sillä että meidän jokaisen pitää oppia aina välillä. Maksuhäiriöisellä on toiset opit ja sinulla toiset.
Minä voisin lällätellä tässä, ettei minulla ole ikinä ollut ongelmia miehien eikä naisien kanssa, koska osaan ajatella. Voisin lällätellä, ettei yksikään pummi ole häirinnyt, koska osaan vetää rajat enkä lainaa, jos ei ole varaa menettää. Ohoh, kun minä olen parempi ihminen kuin muut yhteensä, kun olen aina tiennyt etten lainaa kenelle tahansa muutenkaan enkä ole kokenut mitään tarvetta auttaa kaikkia. Ja voisin lällätellä, miten olen löysempänä aikana elänyt hyvin ja tiukempana osannut säännöstellä: pääsenkö mä nyt taivaaseen? - Siis hä?
Etkö saanut edes pimpukkaa osamaksuksi? Törkeetä velallisen epärehellisyyttä!
- yks vaan
mitähän toiki nainen ajattelis jos tietäs et ukol ei oo muuta mielessä kun hänen laskunsa...
- HarkitsevaMies.
Mitähän miehen pitäisi sitten ajatella naisesta joka salasi katastrofaalisen taloustilanteesa parisuhteen luomisen aikoihin ?
Kuulostaisisiko petokselta, ja viellä tuottamukselliselta? - HarkitsevaNainen
HarkitsevaMies. kirjoitti:
Mitähän miehen pitäisi sitten ajatella naisesta joka salasi katastrofaalisen taloustilanteesa parisuhteen luomisen aikoihin ?
Kuulostaisisiko petokselta, ja viellä tuottamukselliselta?Olet oikeassa, niin minäkin teen miesten kanssa. Toisille treffeille on tultava tiliotteiden kanssa. Lisäksi vaadin verotodistuksen kahdelta edelliseltä vuodelta heti "parin tapaamisen jälkeen". Muuten kuulostaa petokselta ja vielä tuottamukselliselta!
- 11+16
HarkitsevaMies. kirjoitti:
Kuulostaisisiko petokselta, ja viellä tuottamukselliselta?"Kuulostaisisiko petokselta, ja viellä tuottamukselliselta? "
Jos nyt kuitenkin jätettäisiin tämä juridiikka niille, jotka sen osaavat - ellet nyt ihan huumorimielessä kirjoitellut? - Luuletko, että
tuolla tavoin asioitaan hanskaava kykenee sellaisia edes miettimään?
- rahan perään
HarkitsevaNainen kirjoitti:
Olet oikeassa, niin minäkin teen miesten kanssa. Toisille treffeille on tultava tiliotteiden kanssa. Lisäksi vaadin verotodistuksen kahdelta edelliseltä vuodelta heti "parin tapaamisen jälkeen". Muuten kuulostaa petokselta ja vielä tuottamukselliselta!
minä taas vaatisin tutkinnot ja aitoustodistukset, sillä tavalliset duunarit on niin rahan perään..
- EXtuhlarinvaimoke :)
ehkä kannattaa taustoja vähän tutkia. mun miehellä on rankka lapsuus ja sentakii vippei teininä käyttäny. ( niit tais olla joku 7-8 tonnia!!)
nyt hän on 29 ja vipit maksanu pois. kohta palautuu ne luottotiedotkin. jee jee :) hän ite ne hoiti. en oo penniikään auttanu.
asia on ihan eri jos hän edelleen käyttää rahaa ylivarojen. sit hän olis joku himo hamstraaja? minkä ikäinen tyttö on?- realon
Sehän onkin hyvä syy elää yli varojensa kun on ollu "rankkaa". Nykyihmiset koittaa perustella toisten vioilla oman järjettömän käytöksensä. Mutta hyvä että on aikuistunu ja hoitanu hommansa kuntoon, hieno juttu teille.
- Nou Broblem
TIedän miehen joka maksaa jatkuvasti naisensa ja aikuisen tyttären opiskeluvelkoja.
Ja rahoittaa naisensa menoja .
Mies on tehnyt selvän valinnan tässä suhteen .Mies lisäksi maksaa naisen
vuokran mukisematta vaikka asustavat eri osoitteissa (ovat olleet näin yhdessä
kaksikymmentäviisi vuotta .
Ratkaisuja parisuhteen ongelmiin onkin yhtä monta, kuin on miestäkin.
Aloittajalle muutaman tapaamiskerran jälkeen ei tulisi olla mitään asiaa
edes poimia toisten kirjeitä luvatta lattialta.
Sen verran kunnioitusta tulisi osoittaa vieraan ihmisen luona käydessään.
Oli kysessä postista tulevat kirjeet mitä tahansa .
Huomaan sinun olevan kovin kontrolloiva henkilö toisten asioiden suhteen.
Muutama tapaamiskerta ei oikeuta toisten postien seurantaan, saati niiden
itsemäärämisoikeuteen.
Nainen ei ole sinulle tässä vaiheessa mistään tilivelvollinen.
Naisena jättäisin miehen jolla on noin suuri tarve puuttua muutaman tapaamiskerran
jälkeen hänen yksityiselmäänsä.- sisälukutaito
Postin itsemääräämisoikeuteen? WTF tyyppi koitti olla kohtelias ja nosti lattialle tippunutta postia -> siinä huomas intrumin laskut. Ei vaadi mitään kyttääjää laskee 1 1. AP:lle sanon, pysy kaukana, parempiakin naisia on vaikka kuinka.
- Nou Broblem
sisälukutaito kirjoitti:
Postin itsemääräämisoikeuteen? WTF tyyppi koitti olla kohtelias ja nosti lattialle tippunutta postia -> siinä huomas intrumin laskut. Ei vaadi mitään kyttääjää laskee 1 1. AP:lle sanon, pysy kaukana, parempiakin naisia on vaikka kuinka.
Olisikin vain tyytynyt nostamaan postin lattialta .
Herrasmies ei puutu naisensa mahdollisiin velanottoihin muutaman
tapaamiskerran jälkeen.
Eikä myöskään tee seurusteluunsa loppua hänen tekemien omien lainapäätöstensä vuoksi .
Mikäli seurustelu muuten luonnistuu ja on mukava tapailla ja viettää aikaa
yhdessä.
47 vuotias mies osaa kyllä pitää oman taloutensa kurissa halutessaan.
Suurin osa suomalaisista makselee pankkivelkojaan ja opintolainojaan .
Eikä siitä tulla moralisoimaan.
MIkä oikeuttaa moraalisen krapulan miehelle ? - ...
Nou Broblem kirjoitti:
Olisikin vain tyytynyt nostamaan postin lattialta .
Herrasmies ei puutu naisensa mahdollisiin velanottoihin muutaman
tapaamiskerran jälkeen.
Eikä myöskään tee seurusteluunsa loppua hänen tekemien omien lainapäätöstensä vuoksi .
Mikäli seurustelu muuten luonnistuu ja on mukava tapailla ja viettää aikaa
yhdessä.
47 vuotias mies osaa kyllä pitää oman taloutensa kurissa halutessaan.
Suurin osa suomalaisista makselee pankkivelkojaan ja opintolainojaan .
Eikä siitä tulla moralisoimaan.
MIkä oikeuttaa moraalisen krapulan miehelle ?Herrasmies ei ajattele, että kuinkahan paljon tämä nainen tulee hänelle maksamaan. Herrasmies on kiinnostunut tästä ihmisestä, ei siitä kuinka paljon se maksaa.
- 545454545
Hienoa että taas arvostellaan varallisuuden perusteella.
Aloittaja mene äkkiä takaisin sinne nurkkaan yksin, älä vain seurustele henkilön takia jolla on raha vaikeuksia.- enska itkonen
Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa =) Jos ymmärrät lukemaasi ei tässä arvostella ihmistä varallisuuden perusteella, vaan sen takia ettei mahdollisesti osaa hoitaa omia asioitaan edes aikuisena. Ja siitä on syytäkin arvostella, eihän perseaukisuus mitään mutta jos on velkakierteeessä eikä jaksa avata laskujaan -> katukielellä ilmiselvä demari-ihminen.
- Ei kyse ole
varallisuuden mukaan noteeraamisesta vaan siitä, että asioitaan voi hoitaa monella tavalla ja kuten tässä aloittajan tapauksessa, olla hoitamatta.
Se, että on lasku- ja postikasa oven takana kun kotioven avaa pistäisi epäilemään keittiöstä löytyvän kuukautta vanhat makkaraperunatiskit, pesuhuoneesta viikkojen pyykit ja ulkoiluttamatta olevat lemmikit.
Ei raha kaikkea ratkaise. - yksi törppö
Ihmettelen mistä keksitte vippilaskut, aloittaja mainitsi laskuja..
Mutta asiaan, laskuja/ luottomerkinnän voit saada ihan omaa syytä- tyhmä ja tietämätön voi olla.
Itselläni luottotiedot menneet, kun nuorena jouduin äidin painostuksesta takaamaan velipojan lainoja.. Piti olla maksusuunnitelmia, paljastuikin uusiksi lainoiksi jne. Veli toimi pankinohtajan kanssa yhteityössä..
Siskoni kanssa yritettiin eräs "maksusuunnitelma"/ uusi laina perua heti kun pankki seuraavana aamuna aukesi, paperit allekirjoitettiin pankin sulkiessa ovet edellisenä pvänä. Ei onnistunut, oli veli jotenkin saanut siirrettyä pankin suljettuna ollessa siirretyä varat omalle tilille..(Sitä aikaa piti mennä pankin tiskille kirjoittamaan tilisiirtolomake) Käytännössä tämän piti olla mahdotonta!
Joten näillä mennään viellä vuosikymmenien jälkeen, asian selvitteely vaatisi paljon energiaa ja itseinho on valtava, häpeä vielä suunnattomampi..
Me olimme todellakin tynnyrissä kasvatettuja, henkisesti alistettuja äidin osalta.
Velkaneuvojalle pitäisi mennä, häpeä nostaa ajatuksestakin kyyneleet. Koita sitten tässä tilanteessa olla "normaali aikuinen" ja aloittaa suhde kertomalla kaikki paska heti toiselle..
Ja olen ollut vakavassa suhteessa miljonäärin kanssa, kaikki omat kuluni olen itse maksanut ja tulen maksamaan. Koskaan kukaan ei ole joutunut mun laskuja maksamaan, eipä ole kukaan niitä tarjoutunut maksamaankaan.
Hauskaa syksyn alkua kaikille, kaikesta huolimatta. - herran kukkaro
enska itkonen kirjoitti:
Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa =) Jos ymmärrät lukemaasi ei tässä arvostella ihmistä varallisuuden perusteella, vaan sen takia ettei mahdollisesti osaa hoitaa omia asioitaan edes aikuisena. Ja siitä on syytäkin arvostella, eihän perseaukisuus mitään mutta jos on velkakierteeessä eikä jaksa avata laskujaan -> katukielellä ilmiselvä demari-ihminen.
Joku Jakomäki kannattaa kiertää jo kaukaa sillä siellä on oikein kuhisemalla pikavippaajia ja sossun tuella eläviä pummeja ja yh-äitejä.
- köyhä ja varaton
Ei kyse ole kirjoitti:
varallisuuden mukaan noteeraamisesta vaan siitä, että asioitaan voi hoitaa monella tavalla ja kuten tässä aloittajan tapauksessa, olla hoitamatta.
Se, että on lasku- ja postikasa oven takana kun kotioven avaa pistäisi epäilemään keittiöstä löytyvän kuukautta vanhat makkaraperunatiskit, pesuhuoneesta viikkojen pyykit ja ulkoiluttamatta olevat lemmikit.
Ei raha kaikkea ratkaise.Samaa mieltä. Minulla ei ole oikeastaan mitään varallisuutta, mutta ei laskujakaan ole paljoa, sähkölasku tulee, vuokranantajalta kerran vuodessa maksulaput, muita laskuja harvemmin esim. terveyskeskus jne.
Mitä merkitystä sillä on teidän suhteeseen, ei ne ole sun velkoja kuitenkaan, jos sitten sen naisenkaan...Ei suomessa tietääkseni ole ainakaan vielä laadittu juridista omaisuudenjakoehtoa seurustelusuhteissa. Toisaalta, jos sinua tämmöinen asia askaruttaa jo tässä vaiheessa, etkä halua tukea tätä neitoa, suositeltavaa on lopettaa tapailu jo nyt, aiheutat vain lisäharmia tälle daamille.
- dikkiä ineen
Ja enenn kaikkee daami sulle. kyllä se syytä vaihtaa on, ellei sitten ole tosi hyvä muilla "mittareilla", Arvioi kokonaisuutta ja panos-tuottosuhdetta kriittisesti.
- hoh hoijaaa
Jos lapsia rupee tuleen niin tulee sit vaikeksiakin rahattoman äipän kanssa. Kaikki rahat menee muualle ku lapseen.
- Nou Broblem
hoh hoijaaa kirjoitti:
Jos lapsia rupee tuleen niin tulee sit vaikeksiakin rahattoman äipän kanssa. Kaikki rahat menee muualle ku lapseen.
Kuka nyt lapsia tekemään muutaman tapaamiskerran jälkeen .
Kyllä aloittajan naisella olisivat silmät pyörähtäneet päässä.
Häneltä lupaa kysymättä palstalaiset tekevät hänet raskaaksi ja suureksi
lasten hyväksikäyttäjäksi .Hän syä juuri parst aikaa lastensa puurot
nälissään lautaselta.
Knnattaisiko jo etukäteen viedä nainen lastensuojeluviranomaisten kirjoille,
Hällähän oli se laskukasakin lattialla.
Todisteet ovat nähtävissä kaikelle kansalle .
- Voi jösses!
Osta tuolle naiselle edes paperisilppuri, ettet telo itseäsi kun kylään laskukasan yli harpot. Melkoiseen "sutturaan" olet ihastunut. Onko tuolla selkä kipeä vai mikä on ettei saa edes postia lattialta pöydälle nostettua? Jos vastaus on myönteinen, suosittelen jotain notkeampaa vaihtoehtoa. Se, että on talousongelmainen saattaa johtua monesta seikasta, mutta tuo ettei edes yritä kertoo elämänhallinnan olevan totaalisesti retuperällä.
On siinä herralla työmaata.- Aikaisin tuomittu
Joo päästä vain tää nainen menemään ja ota joku pumpulissa kasvanut itsekäs daami, joka saatuaan sut "nalkkiin" odottaa, että toimit maksumiehenä hiusten pidennyksestä tekokynsiin.... : DDD Joka ei koskaan ymmärrä, että mitä ongelmia elämässä voi eteen tulla : DDD
Joo jos tää nainen ei ole muuten milläin tavoin kiinnostava, niin muistele niitä eteissä olevia laskuja "lämmöllä", kun tapaat uusia daameja.
Kyl täällä s24:ssa on sitten hyviä ihmisten tuomitsijoita ja ihmistuntijoita!!!
Et sitten aatellut, et voisit olla ystävä, rakastaja tai itsenäinen kumppani ihmiselle jota ehkä rakastaisit ehdoitta?-- vaan että miehellä aina pitää olla oikeus "hyötyä" toisesta tavalla tai toisella ja jo olemassa olevat velat estää sen???
En ohittaisi "Rakkautta" sen takia, että ihminen on vaikeuksissa. Yhdentekevät kylläkin. - Kyllä se kelpaa
Aikaisin tuomittu kirjoitti:
Joo päästä vain tää nainen menemään ja ota joku pumpulissa kasvanut itsekäs daami, joka saatuaan sut "nalkkiin" odottaa, että toimit maksumiehenä hiusten pidennyksestä tekokynsiin.... : DDD Joka ei koskaan ymmärrä, että mitä ongelmia elämässä voi eteen tulla : DDD
Joo jos tää nainen ei ole muuten milläin tavoin kiinnostava, niin muistele niitä eteissä olevia laskuja "lämmöllä", kun tapaat uusia daameja.
Kyl täällä s24:ssa on sitten hyviä ihmisten tuomitsijoita ja ihmistuntijoita!!!
Et sitten aatellut, et voisit olla ystävä, rakastaja tai itsenäinen kumppani ihmiselle jota ehkä rakastaisit ehdoitta?-- vaan että miehellä aina pitää olla oikeus "hyötyä" toisesta tavalla tai toisella ja jo olemassa olevat velat estää sen???
En ohittaisi "Rakkautta" sen takia, että ihminen on vaikeuksissa. Yhdentekevät kylläkin.pumpulissakin paaliteltu, kunhan hoitaa asiansa. Kyllähän toi ettei edes postejaan, oli sitten laskuja tai jo ulosoton viestejä, kertoo kuinka asioita muutenkin hoidetaan.
Uskon, että löytyy ehdoitta rakastettava ihminen jolla on asiat hallinnassa. Katsos, taloushan voi olla miinuksella, mutta hallitusti.
Onko se ettet hoida talouttasi synonyymi sille, että ymmärrät mitä ongelmia elämässä voi tulla eteen? Kaikella ne itseään kusettaa:). - Tyhjää jossain?
Kyllä se kelpaa kirjoitti:
pumpulissakin paaliteltu, kunhan hoitaa asiansa. Kyllähän toi ettei edes postejaan, oli sitten laskuja tai jo ulosoton viestejä, kertoo kuinka asioita muutenkin hoidetaan.
Uskon, että löytyy ehdoitta rakastettava ihminen jolla on asiat hallinnassa. Katsos, taloushan voi olla miinuksella, mutta hallitusti.
Onko se ettet hoida talouttasi synonyymi sille, että ymmärrät mitä ongelmia elämässä voi tulla eteen? Kaikella ne itseään kusettaa:).Ja kuka tässä kertoikaan mistä ne velkakirjeet ko. ihmiselle on aiheutunut ? Ehkä hän myös tosiaan on ollut joskus se "pumpulissa kasvanut" ja ottanut vaikka tyhmyyttään velkaa peruselämiseen, kun mieskumppani on pelannut huushollin rahat vaikka esim nettipokeriin : DDDDDDDDDDDDDDD
Ehkä hän ei enää ota velkaa siivotakseen toisten aiheuttamia sotkuja ja pitää luuserit kaukana itsestään???
Aattelitko takap...n kautta : DDDDD
- ounou problem
Mikäs siinä jos on varaa maksaa kaikki viulut halua/tyhmyyttä riittää. Pummaajan mottohan on "On moraalisesti väärin antaa tyhmän pitää rahansa".Raha ei kyllä mulla oo mikään ykkös juttu kumppania valitessa,mutta on sillä rahalla aina roolinsa asioissa jos jotain meinaa suunitella.Jokainen tyylillään,mutta ite en kyllä mitään tunaria jaksais katella.
- Pitäisikö vaiko eikö
Sinulle ei tule ongelmia rahan suhteen, jos tajuat että se olet Sinä joka on sinun asioista vastuussa: sinä päätät kenen kanssa seurustelet, muutat yhteen, mitä maksat, jos menet naimisiin teetkö avioehdon, ja mitä tarjoat. Voit aivan hyvin seurustella mukavan naisen kanssa ilman mitään ongelmia, jos olet terve järkinen aikuinen. Osaat siis ihan itse harkita mitä sinulla on varaa maksaa: kahvit tuskin vievät sinua rahaongelmiin, ellet ole jo ongelmainen. Nainen ei ole sinua pyytänyt alkamaan isäksi käsittääkseni eikä antanut sinulle aihetta hakea hänen holhoojakseen? Joten mistä sinulle niitä ongelmia tulee, aikuinen kai osaa ihan itse valita miten paljon hän auttaa, jos auttaa ja missä asioissa?
Te voitte tehdä paljon muitakin ilmaisia asioita, kuten käydä kävelyillä, lenkkipoluilla, pelata lautapelejä, ja hassutella keskenään, niin saa tehdä myös aikuisena, sillä huumorin taju ei maksa mitään eikä hauska ole kiellettyä.
Picnicille voi lähteä ilman oluttakin, kahvi termospullossa tulee halvemmaksi ja leivät voi tehdä yhdessä. Lisäksi molemmin puolin voi hieroa toisen hartioita, pussata ja halata eikä muistaakseni seksi ole koskaan maksanut minulle ainakaan mitään. Keskustelut ovat ilmaisia, ja maisemiahan täältä löytyy, kun viitsii vaan mennä. Polkupyörä toki maksaa, samoin bensa, mutta kahden tunnin reippailulla pääsee pidemmälle kävellenkin, ja kunto kasvaa.
Kansanopiston kurssit ei paljon maksa ja monia yhteisiä harrastuksia voi olla hyvin pienellä rahalla: vaikka maksaisitkin ne, en usko että menisit konkkaan. Marjastus, sienestys ja metsässä kävely, vaikka lintubongaus, on ilmaista.
Pienellä hinnalla pääsee uimahallille, kirjasto on ilmainen.
Joten millä tavoin kerjäät itsellesi ongelmia? Et osaa keksiä edullista ja ilmaista tekemistä? Koet pakkoa alkaa maksamaan hänen laskujaan pyytämättä vai holhoustarpeisen isän heräävän: kukaan ei paneskele isänsä kanssa, joten ole vain suosiolla aikuinen mies.
Millä tavoin sinulle tulee ongelmia jos osaat itse vetää omat rajasi?
Mihin te niin sitä rahaa tarvitsette? Jos ikäsi on tuo 49, te ette mitään lapsia ole hankkimassa, ettekä elätä, eikä yhteenmuutossakaan ole enää mitään pakkoa eikä välttämättämyyttä. Aikuiset osaa kai jo seurustella, rakastaa ja olla uskollisia ilman kotileikkejäkin. Teidän ei siis tarvitse edes jakaa talouttaa suhteeseen, ihastukseen, seksiin eikä rakkauteen.
JOS siis kyseessä on mukava nainen jonka kanssa voisi jopa rakastua, niin älä heitä sitä hukkaan. Jos nainen ei kerran sinulta apua pyydä, niin älä ala hallitsemaan, kun siihen ei ole tarvetta: sinun suuri viisautesi saattaa johtaa suhteen tuhoon. Anna hänenkin olla ihan aikuinen, oma ihmisensä.
Jos kyseessä on aikuinen, hän pärjää ongelmiensa kanssa: auta sen mitä katsot oikeasti tarpeelliseksi, eli mihin sinulla on oikeasti varaa, jos autat. Tai ole auttamatta, mutta älä ala syyttämään häntä ongelmista sitten, mitä itse kuitenkin valitset ja rakennat.
Hyväksy se, että ihmisillä voi monista syistä olla ongelmia elämässään ja ei ne aina suoraan tarkoita sitä, että ne ihmiset edes kaipaavat sinun apuasi.
Ole, elä, tutustu, muista että parhaat asiat suhteessa on ilmaisia.
Enemmän epäilen, että hän kaipaa ja tarvitsee henkistä tukea ja nimenomaan sitä välittämistä ja toivon tunnetta. Sitä iloa elämästä, mitä rahalla ei saa. Ehkä silloin hänellä on voimia saattaa asiansa pikkuhiljaa kuntoonkin. Rahan puutteessa ja köyhyydessä pahinta ei ole se rahattomuus, vaan yksinäisyys ja toivottomuus. Rakkautta ei kyllä saa isollakaan rahalla, ja kuitenkin se meille joskus käy leivästäkin. Mieti siis tarkkaan, mitä päästät menemään ja mitä et.- ;))
... ja löpön löpön ....
- Nou Broblem
Kuka hölmö kertoisi muutaman tapaamiskerran jälkeen oman postinsa kulkua
tai muita yksityiasioitaan ventovieraalle ihmiselle.- 8+15
"Kuka hölmö kertoisi..."
Sellaiset, jotka ovat sopivia ap:lle...
- kysymällä selviää
Älä tee liian nopeita johtopäätöksiä. Voihan se olla, ettei hän ole kovin säntillinen siisteyden kanssa ja siinä lattialla oli monen viikon postit ja naista hävetti se. Ota nyt hieman selvää ennenkuin lopetat suhteen.
- ei mitään mietintää
Punastuminen ja se että kaveri näki et laskuja ne oli, on selvä punainen valo. Mielipide on mun.
- höhlä
ei mitään mietintää kirjoitti:
Punastuminen ja se että kaveri näki et laskuja ne oli, on selvä punainen valo. Mielipide on mun.
Pieni mahis on ett punastui siks ett joku menee nostaa omat postinsa lattialta omin luvin.Ja haluaisi itse postinsa nostaa. Mikset voinu hypätä yli eikä jäädä siihen lukemaan toisen postia.
En itse ainakaan innostuisi jos muutaman kerran tapailtu, tuon käymään kotonani ja vieras alkaa liian kotoisasti olemaan ja alkaa jo lueskelemaan toiselle osoitettua postiakin. Ettet vielä avannutkin kirjeitä. - nyt tarkkana !
höhlä kirjoitti:
Pieni mahis on ett punastui siks ett joku menee nostaa omat postinsa lattialta omin luvin.Ja haluaisi itse postinsa nostaa. Mikset voinu hypätä yli eikä jäädä siihen lukemaan toisen postia.
En itse ainakaan innostuisi jos muutaman kerran tapailtu, tuon käymään kotonani ja vieras alkaa liian kotoisasti olemaan ja alkaa jo lueskelemaan toiselle osoitettua postiakin. Ettet vielä avannutkin kirjeitä.Meillekin on joskus tullut naapureiden/naapuritalojen samannimisten postia. Uskaltaako niihin koskea muuta kuin pinseteillä ja pitääkö ne heti työntää katsomatta ja avaamatta silppuriin tai roskiin. Eihän niiden perillemeno mitenkään kuulu minulle enkä ole velvollinen toimittamaan niitä mihinkään.
- rahat taskussa
Pummin kanssa elämäsi tulee olemaan pelkkää helvettiä mun mielestäni.
- Nou Broblem
Muutama tapaamiskerta ei oikeuta naisen omistukseen saati yhteiseen
elämään.
Myös ap,n naisella on oma sanottavansa seurustelusuhteessaan.
Eikä myöskään pummiksi nimittelyyn . - nOU brOBLEM
Nou Broblem kirjoitti:
Muutama tapaamiskerta ei oikeuta naisen omistukseen saati yhteiseen
elämään.
Myös ap,n naisella on oma sanottavansa seurustelusuhteessaan.
Eikä myöskään pummiksi nimittelyyn .MItä rakkautta sellainen oikeastaan on ?
Mies löytää naisen luota hänen vastuullaan olevia laskuja joista mies ei ole
sentin vertaa tilivelvollinen saati nainen miehelle.
Ei voida puhua minkäänlaisesta rakkaudesta muutaman tapaamiskerran
jälkeen.
Ehkä pientä ihastusta ilmassa joka häviää naisen taholta huomatessaan
millaiseen mieheen tulikaan tutustuttua.
Mies joka pihtaa omaisuuttaan pihtaa myös rakkauttaan .
Köyhä puolittaa omaansa saita kerää lisää .
Rkkauden määrää ei onneksi voi ostaa rahalla. - TaskuunLaskija
nOU brOBLEM kirjoitti:
MItä rakkautta sellainen oikeastaan on ?
Mies löytää naisen luota hänen vastuullaan olevia laskuja joista mies ei ole
sentin vertaa tilivelvollinen saati nainen miehelle.
Ei voida puhua minkäänlaisesta rakkaudesta muutaman tapaamiskerran
jälkeen.
Ehkä pientä ihastusta ilmassa joka häviää naisen taholta huomatessaan
millaiseen mieheen tulikaan tutustuttua.
Mies joka pihtaa omaisuuttaan pihtaa myös rakkauttaan .
Köyhä puolittaa omaansa saita kerää lisää .
Rkkauden määrää ei onneksi voi ostaa rahalla."Mies joka pihtaa omaisuuttaan pihtaa myös rakkauttaan ." Lainaus edeltä kirjoitetusta.
Pitäisikö tämä ymmärtää että kun rakastuu, pitäisi toisen lainat maksaa pois rakkauden varjolla ?
Toinen on pistänyt aikasemmin elämää lainalle, kuuluuko tämä muka rakkauden varjolla maksattaa varakkaamalla kumppanilla?
Tää on sulaa hulluutta. - Nou Broblem
TaskuunLaskija kirjoitti:
"Mies joka pihtaa omaisuuttaan pihtaa myös rakkauttaan ." Lainaus edeltä kirjoitetusta.
Pitäisikö tämä ymmärtää että kun rakastuu, pitäisi toisen lainat maksaa pois rakkauden varjolla ?
Toinen on pistänyt aikasemmin elämää lainalle, kuuluuko tämä muka rakkauden varjolla maksattaa varakkaamalla kumppanilla?
Tää on sulaa hulluutta.Tämä oli vain sanonta varakkaista ihmisistä .
Ei mitään pelkokerrointa olemassa siihen suuntaan .
Ettäkö mies joutuisi maksumieheksi.
Ennemmin kaksi köyhää auttaa toisiaan raha-asioissa kun rikas antaa
omastaan edes rakastetulleen. - 3+11
Nou Broblem kirjoitti:
Tämä oli vain sanonta varakkaista ihmisistä .
Ei mitään pelkokerrointa olemassa siihen suuntaan .
Ettäkö mies joutuisi maksumieheksi.
Ennemmin kaksi köyhää auttaa toisiaan raha-asioissa kun rikas antaa
omastaan edes rakastetulleen.Jeps. Tärkeintähän nyt olisi, että tämä nainen pääsisi mahdollisimman pian eroon ap:stä. Tulee "parin tapaamiskerran" jälkeen tänne ruikuttamaan omaa avuttomuuttaan. Ei saa suutaan auki naisen kanssa ollessaan.
Tai, ei noin dorkia ole olemassa - tämä on selvä provo. Ilmeisen onnistunut...
- kukin tyylillään
Eiköhän jokainen yleensä laskunsa maksa, jos ei muuten ni siiten vaikka ulosoton kautta, ja aika harva pistää toista niit hoitamaan..eiköhän me suurin osa olla milloin pankin kanssa naimisissa, milloin autofirman yms, että harvapa täällä suomessa rikastumaan pääsee perustöitä tehden. Itselleni on tärkeempää se, että toinen on töissä, mitä välii, vaikka ei kauheita tienais, pummi musta on he, jotka eivät edes yritä..
- Totuuksia
Luulen tietäväni tästä ihmisen velkahelvetisti jonkin verran enemmään kuin keskivertoihminen tietää. Työni vei tämän joukon asioiden selvittelyyn.
siinähän käy niin, että ihmisen elämä sotkeutuu, mitä erilaisimmista syistä, erot, ovat varsin suuri määrä, sitten on näitä ikuisia shoppailijoita, sillä sekin on akti tai sisustajia, uutena ovat erilaisista peleistä velkaantuneet.
Näistä monet on riippuvuutta, eli jonkinlaista sairautta.
Näiven laskujen myötä ihminen alkaa masentua, vaikka ulospäin ei juuri mitään huomaa, saattaa laihtua, mutta kotiin ei juuri päästä ketään.
Sillä hän ei enää välitä, kirjeitä ei todellakaan avat, ei oteta edes siitä eteisestä, ihmisellä ei ole enää mitään kuvaa, minne hän on minkäkin verran velkaa ja jos näet siellä kirjeitä voudilta tai perintäyhtiöiltä, silloin ollaan jo perikadossa, asiat ovat ulosotossa. Tässä vaiheessa voi tulla mieleen iskeä kaveri, jolla on rahaa ja alkaa tältä pyytää velkaa. Eli varoa kannattaa.
Erossahan käy niin, että vaikka velka on vain toisen nimissä, velat ja varat jaetaan tasan, joten voi erossa jäädä velkaakin molemmille. Tämän vuoksi avioehto on niin tärkeä asia aina.
Joten suosittelen todella tarkistamaan missä tilanteessa tämä ihminen aina elää ja miten hän asiansa hoitaa, tässä juuri kuulin erään tarinan, jossa henkilö kertoi että tärkeintä perhessä oli näyttää että kulissit pysyivät kun vieraita kävi, vaikka takana oli kuinka surkeaa.
Sen kuitenkin tiedät ihmisestä, että hän ei pysyty vastaamaan perheen elatuksesta tai muistakaan asioista kuin sillä osalla, minkä ulosotto hänelle palkasta jättää ja sen määrää laki. Ei kuitenkaan anna oikein mahdollisuutta juuti kuin näkkileivän syöntiin. Samoin hänen nimensä ei kelpaa mihinkään asioihin ja kestää vuosia että puhdistuus ja sittenkin varmasti joissakin paikoissa säilyy pisteytyksellä ns. sanottuna huonona asianhoitajana. Eli ei oikein yhteiset suunnitelmat toteudu. Senkin olin kuullut, että kostoksi ex:lle jätti hoitamatta asian, no siinä nyt ei ole mitään järkeä oman elämän jatkon kannalta.
Ihminen joka elää tuossa laskupaljoudessa ei ole tasapainoinen, tietenkin vietit hänelläkin on, mutta onko viisasta ryhtyä perheen perustamiseen hänen kanssaan, ei todellakaan ole, ennekuin hän on selvittänyt asiansa ja ilman velan ottamista esim. vanhemiltaan.
Hänen täytyy itse vastata veloistaan hja hoitaa ne, vasta sitten uskoisin, että hän jatkossa pystyy hoitmaan asiansa.
Jos sitten on näitä aktikkoja, jotka pelaavat, shoppailevat tai sisustavat, on paljon vaikeampaa, sillä se on sairaus, joka ei häviä itsestään, ihan sama jos käytää alkoholia liikaa tai huumeita.
Naisissa näitä shoppailijoita on valtavasti sekä sisustajia, velkaa otetaa jokaisesta pikavippifirmasta, mutta kun on saatava nähty asia heti.
Pelaajia löytyy molemmista ja se on todella laajaa, sitä voi nähdä hyvin korkeasti koulutetulla henkilöllä ja eläkeläisielläkin. eräskin ssamoi, että elämä oli niin tyhjää. Sillä on menetetty jopa kivitaloja, ihminen pelaa palkkansa muutamassa tunnissa vaikka olisi kolmekin tuhatta, eli mitäs sitten.- Nou Broblem
Minusta on viisainta jättää asia naisen päätäntävaltaan.
Kukaan tuskin perustaa perhettä muutaman tapaamiskerran perusteella.
Aloittajallakin on muutama sana sanottavana tässäkin asiassa.
- yks vaan
olen nainen,peliriippuvainen raitis alkoholisti..saman moiset määrät ollut laskuja oottamassa oven takana,kaiken maailman pikavipit käytetty,luottotiedot mennyt.tapasin mieheni se tiesi ongelmistani mut ei heti alussa koska oli kiinnostunut minusta eikä mun ongelmista,tänäpäivänä olemme naimisissa ongelmistani huolimatta mut itse olen hoitanut mieheni tuella ja ystävieni tuelle asiani kuntoon,perintätoimistot ja ulos otot ovat poissa mun elämästäni,luottotiedot palautuvat kohta ja kas kummaa minä olen aina ollut se joka on hoitanut meidän talouttamme ystävien ja mieheni tukemana koska minä olen se joka meillä käy töissä.
mies paisuu ko pullataikina kotona nyt kun jäi työttömäksi taas hetken työssä olon aikana ja minä tienaan et saadaan ruokaa ym.ym.
mies oli alussa se hyvä osainen ns.mut kas kummaa asiat ovatkin kääntyneet toisin päin,mut kun rakkaus on kohillaan niin muu hoituu kyl siinä sivussa.rahaa riittää siltikin toinen toistemme tukemiseen koska olen itse saanu niin paljon nii mula on tullu halu auttaa muitakin viel heikompi osaisia sillä mitä minä liialla rahalla teen kun vähälläkin tulee toimeen ja kun aika meistä jättää niin et sie niitä rahoja enää taivaassa tarvitse. - veloissavielä...
Aika karua tekstiä joiltakin ja tekee pahaa lukea näitä..
Itse ajauduin vippikierteeseen vuosi sitten.. En ottanut vippejä tuhlatakseni laukkuihin, kenkiin tai vaatteisiin vaikka olenkin nainen. Elämä vain heitti mut siihen tilanteeseen eikä opiskelijana ollut vaihtoehtoja. Nyt yritän päästä jaloilleni enkä todellakaan koskaan, ikinä aio enää tehdä mitään sellaista.. Olenko silti nyt "rahaongelmainen" tai "toisenluokan kansalainen" jota kukaan mies ei tulisi huolimaan?
Kannattaisi varmaan naisen kanssa puhua ja ottaa selvää, että aikooko hän jatkaa velkaantumista vaiko yrittää ehkä ylöspäin? Ja mistä velat on tulleet... Eikä sulla ole mitään velvollisuutta sotkea omaa talouttasi toisen vuoksi. Itse en antaisi miehen (tai kenenkään muunkaan) maksaa laskujani/sotkujani jotka hölmöilylläni itselleni tuotin.- Nou Broblem
,Ottakaas nyt se järki käteen.
MItään syytä panikkiin ei ole kenelläkään muutaman tapaamiskerran
jälkeen.
Jos aloittaja etsii itselleen omien johtopäätöksiensä vuoksi parempaa
seuraa.Se on hänen ongelmansa .
Vähäiset ovat ongelmat jos täytyy muutaman tapaamiskerran jälkeen poikkaista
suhde ihan muuten vain pelosta .Täytyy olla melkoinen mies, jos ei 47 vuotiaana
osaa päättää omista raha-asioistaan sotkematta niitä muutamaan tapaamiskertaan.
Ikäänkuin nainen olisi varma poka .
Jos vielä pelkää naista, joka elää omaa talouttaan.
Rakkautta ei kuitenkaan saa rahalla ostettua
- Kallista hupia
Tarttuva tauti . Kohta se on sinullakin jos et suojaudu tai hakeudu mahdollisemman kauas tartunnan lähteestä .
- Nou Broblem
Juokse karkuun ennenkuin nainen tulee ja ryöstää sinut .
Siitähän tässä on kysymys.
Nainenhan on suorastaan vaatimassa mieheltä lunnaita .
Naisesta varmaan täytyy tehdä rikoilmoitus .
On aikeissa selkeästi ryöstää miehen rahat.
Ei voi olla totta .47 v mies ja vielä nuin hupakkona kulkee maantien laitaa. - 16+9
Nou Broblem kirjoitti:
Juokse karkuun ennenkuin nainen tulee ja ryöstää sinut .
Siitähän tässä on kysymys.
Nainenhan on suorastaan vaatimassa mieheltä lunnaita .
Naisesta varmaan täytyy tehdä rikoilmoitus .
On aikeissa selkeästi ryöstää miehen rahat.
Ei voi olla totta .47 v mies ja vielä nuin hupakkona kulkee maantien laitaa.On perinteinen suomalainen tapa, että 47 vuotias "mies" kiikuttaa kaikki rahansa ja vielä autonsa luovarinkin jokaiselle naiselle, jota on tavannut "pari kertaa". Siksi pitää olla huolellinen...
Miten naisen rahaongelmat sinuun liittyvät? Tai mä en rupeaisi sotkemaan finansseja ennen kuin omat on ok.
Tottakai saat ongelmia, jos alat sotkeentumaan toisten asioihin.
Ethän sä ees tiedä mistä oli kyse ja toisekseen, kyllä sellanen hävettää, oli asia menossa kuntoon tahi ei. Sinuna en ekana ois lemppaamassa, mutta jos se on joku ehdoton ei, sen enempää siitä tietämättä, ok.
Joskus hälytyskelloja kannattaa kuunnella kyllä. Mut pitää tietää tuleeko se menneistä vai oikeasti nykyhetkestä.- Jake105
Itsellä on jonkin verran velkaa ja olen sinkkumies tällä hetkellä,ihan varmaan senkin vuoksi,kun muutama suhde on velkojeni vuoksi kaatunut.Aluksi velat ei kuulemmat haitanneet toista osapuolta,mutta loppujen lopuksi sanoivat ainakin melko suoraan velat olevan suhteemme loppumisen syyksi.Tosin itse maksoin aina omalta osaltani kaikki menemisemme/juhlat/ruuat liput tapahtumiin jne...eli en ole edes lähiaikoina yrittänyt löytää itselleni kumppania parisuhteeseen vaikka itse tiedän,että en huolisi almuja toiselta osapuolelta lainkaan!
Ja itse työllä maksan koko ajan tälläkin hetkellä velkojani pois,mitä on päässyt syntymään...Mutta jos toisella osapuolella ei ole yritystäkään parempaan elämäntilanteeseen taloudellisesti,niin siinä vaiheessa kannattaa miettiä tarkkaan,että jatkatko enää tapailua hänen kanssaan.
Mutta,kun itse tiedän luonteeni,että velkojenikin ohella haluaisin aidosti välittää toisesta osapuolesta ja maksaa omat laskuni menoni aina.Jos toisissa suhteissa pätisi myös tämä omilla toimeentuleva toinen osapuoli,niin miksi ei vois seurustella varsinkin jos toinen osoittaa,että haluaa hoitaa velkojansa pois eikä halua toisesta vaan velkojensa maksajaa tms.Lisäksi myös pitäisi osoittaa aidosti välittämistä toisesta jne.Pitää pystyä myös rehellisesti puhumaan veloista toiselle osapuolelle,muuten ei hyvää seuraa koskaan.
Ps.mieti tarkkaan ja yritä saada keskustelua jollekkin tasolle asiasta,jos hän vaikka itse alkaisi avautumaan tilanteestaan,tsemiä kuitenkin!- jake105
Mut tarkennan,velat ei sais olla esteenä onneen!!
- mjkllhyuy
Voi sitä auttaa muutenkin kuin taloudellisesti esim. ohjaamalla velkaneuvontaan.
- Nou Broblem
Onko nyt kyseessä holhottavaksi määrätty nainen )))).
Paisuu paisuu kuin pullataikina ihmisten mielissä . - Aloitus on provo
Aloittaja on ilmiselvä provo,joita riittää joka lähtöön.Ei kannata vastailla,eikä uskoa
mokomiin viesteihin.- Yetska
Aivan! Samaa tässä itsekin mietin!
- Yetska
Jokuhan tässä aloittajan kertomuksessa kyllä haiskahtaa...,
Kerropa ensin meille, että miten päädyitte menemään naisen kämpille? - Moilanen naapurista
Vaikee paikka. Olen varmaan ensimmäinen joka sanoo että en *erkele tiedä mitä sun pitäs tehdä. Sun tilanteessa ei varmasti ole yhtä oikeaa vaihtoehtoa.
Et vaan ala rahoittaa häntä. Itse olen sanonut tuollaisille, että jääkaapistani saavat kyllä syödä, mutta muuten en ala heitä rahoittaa. Yleensä häipyvät samantien.
- Nou broblem
Minä tiedän mitä miehen tulisi tehdä .
Ihan oikeasti .Hänen tulee antaa naisen huoltaa omia raha-asioitaan
parhaaksi katsomallaan tavalla.
Jos nainen pyytää taloudellista apua .Hänen kuluu antaa naiselle rehellinen
vastaus omasta halustaan auttaa naista taloudellisesti.
Muuten hän voi ihan huoletta jatkaa seurusteluaan .
Jos hän on sen verran arkajalka, ettei uskalla jatkaa seurustelua.
Syynä naisen mahdollinen velkataakka.
Hänen tulee lopettaa suhde Hänellä ei nähtävästi ole henkisiä eikä
taloudellisia resusseja suhteen jatkuniselle.
Näin hän vapauttaa naisenkin omasta painolastistaan .
Nainen ei ole tehnyt miehen suhteen mitään väärää tapaamisten suhteen - ??
Miksi pitäisi olla niin julma ihmiselle jolla velkaa, että ei voisi seurustella velkaisen ihmisen kanssa? Tänäpäivänä fakta on se että velkaisia ihmisiä on enemmän ja vähemmän. Henk.koht. en ota keltään rahaa vastaan vaan maksan itse kaikki. Itsellänikin on jonkin verran velkaa, mutta ei se minun ja miesystäväni yhdessä oloon ole haitannut. Minä hoidan omat laskut ja mies omat. Tosin miesystäväni tietää että minulla on velkaa jotka olen nuoruudessani oman tyhmyyden vuoksi saanut. Tosin nyt vanhempana asiasta olen myös viisastunut. Joten muistakaa hyvät ihmiset että ei rakkaus katso onko velkainen ihminen vai ei.
- jake 105
Olen just samaa mieltä kanssasi ??
- Niin tuttua
Suosittelen ottamaan pitkät ja äkkiä. Naisten kanssa menee rahaa ja velkaantuneiden naisten kanssa menee vielä enemmän rahaa. Nainen on myös todennäköisesti kykenemätön hallitsemaan vihaansa ja voi osoittautua väkivaltaiseksi jos et anna hänelle rahaa.
Etsi hyvä mies velaton ja tasapainoinen nainen. - Nou Broblem
Naisella voi olla jopa toinen mies vaatekaapissa piilossa ))).
- ärsyyntynyt
Otanpa tähän keskusteluun kantaa kun niin jurppii tuollaiset miehet.Heti ollaan lopettamassa seurustelua kun ei tiedetä kuinka ihana toinen osapuoli voi olla vaan tuomitaan heti laskupinon takia. Kannattas edes ottaa selvää ja keskustella asiasta. Annan tähän nyt oman näkemykseni....Olen itse ulosottokierteessä ja ihan miesten takia...avioerosta kaikki alkoi. En uskaltanut olla vailla mitään vaikka oli maatila kun mielenterveysongelmainen exäni löi turpaan. Koitin elättää itseni ja tyttäreni ja samalla opiskelin. Sitten tapasin 3 miestä eron jälkeen ...kaikkien kanssa sama juttu.Kerroin kaikille heti alussa että tällainen on mun tilanne mutta mua ei tartte elättää. Miehillä ei mitään häpyä...käytettiin siitä huolimatta hyväksi niin paljon kun kerettiin (kiltti kun olen ja luulin rakastuneeni). Viimeisimmän kanssa sitten oli alkoholia ja väkivaltaa ja jouduin pakenemaan toiselle paikkakunnalle ja sanomaan irti itseni vakituisesta työsuhteesta ja kaikki maksut sit jäi mulle kuten vuokrat ja kaikki mitä oli hommattu mun nimiin. Näinkin voi miehet kohdella.Tuomita ei pidä toista ennenkuin tietää faktat ja ihmisenhän kanssa sitä seurustellaan eikä rahan. Jos rehellisesti keskustelee asiat halki ja miten toimitaan yhteiselämässä olkoon velkaa tai ei niin kaikki menee hyvin. Minusta rakkaus on paljon tärkeämpää kuin raha.
- jake 105
Olen samaa mieltä,että raha ei ole mitään rakkauden rinnalla,mutta ei niitä nyt kovin helpolla joo rinnalle löydy tosiaankaan jos on velallinen,niin kuin itse olen myös...
Ikävää sanoa näin miehenä,että sinulle on sattunut noin ikäviä asioita ,matkan varrella :( - ärsyyntynyt
jake 105 kirjoitti:
Olen samaa mieltä,että raha ei ole mitään rakkauden rinnalla,mutta ei niitä nyt kovin helpolla joo rinnalle löydy tosiaankaan jos on velallinen,niin kuin itse olen myös...
Ikävää sanoa näin miehenä,että sinulle on sattunut noin ikäviä asioita ,matkan varrella :(Kiitos Jake 105 kommentistasi...lämmitti sydäntä....
Jatkan vielä sen verran että ei voi tietää mistä syystä itse kullakin on velkaa ja jopa ulosottoakin...
Ei voi tuomita ihmistä todellakaan laskunipun takia ja alla oleva oleva kommentti Herra 49:ltä joka koko homman pani alulle osoittaa todella huonoa makua....voi herrajumala....panopuuksi kyllä kelpaa ja sit ollaan niin polleeta että.....
Ei voi ymmärtää tuollaista miestä...
Heitä koko nainen sitten mutta älä käytä hyväksi....hyi olkoon...
- miau88
No jopas on karua tekstiä :) minulla on velkoja ulos otossa ja perintätoimistoilla!
Tosin näitä kyllä kiltisti lyhentelenkin :D
Ei en ole juoppo, ei en ole ottanut pikavippejä kampaamoa varten tai mitään muutakaan varten... asiat ei olet niin mustavalkoisia kuin kaikki näyttävät olettavan! Toivottavasti itse löydän miehen joka näkee potenttiaalini ei velkojani! - Herra 49
No nyt olen polkenut naista viimmeset 2-viikkoa, kuin tulpatonta mopedia.
Rupeaa peniskin olemaan pikkasen hellänä.
Laskuja on tullut joka päivä. - Nou Broblem
Parein sinun on polkaista itsesi suohon .
Mun mielestä sun ei kannata lempata naista sen takia,koska hänellä on rahaongelmia. Hän niitä laskuja saa etkä sinä. Toisaalta älä mene kuitenkaan naisen maksumieheksi.
- JA
Aika röyhkeää toimintaa. Ei minustakaan olis mukavaa, jos joku alkais pläräämään mun posteja. Ja muutenkin, tuo että sä heti ensimmäiseksi toisen kotiin tulessasi alat siivoamaan, "järjestämään siistiin pinoon", on epäsuora moite järjestyksenpidosta ja siisteydestä. Etkö tosiaan tajua miksi sait sellaisen reaktion kuin sait?
- EXtuhlarinvaimoke :)
no miestä ja perhettä on hakattu koko lapsuus. sit hän piti muuttuu alaikäsenä pois kodistaan. mul en ihan eri taustat. ei se oo selitys. mutta mistäs sitä rahaa tekee ku ei oo mitään työtä eikä opintoi takana? kaikki ei oo syntyny kultalusikka kädessään! :)
- kaikkionhyvinkaikkio
Onneksi on lääkitys kohillaan ilman kultalusikkaakin.
- kohtuukorvaus:
Maksa 100 / laaki, niin ootta sujut
- idiotusanonymous
Huvittavaa, että etusivulla on otsikointi "Rakastunut rahaongelmaiseen". Paino tietenkin sanalla RAKASTUNUT.
Tietenkin parin minuutin lukemisen jälkeen huomaa, että aloittaja sanoo että mitään tunteita ei ole kehittynyt kyseistä naista kohtaan.
Media vie.
Itsehän tulin tänne vain ilmoittamaan tämän. :D - Kauempaa katselija.
Mites tollasessa tilanteessa:
Lähdetään lomalle? Parinviikon loma maksaa 2-3 tonnia.
Lähdetään käymään maalla katsomassa vanhempia? 300€
Käydään ruokakaupassa, Tätä en tiedä, muut käy ruokakaupassa meillä, 50 - 100€ kerta?
Auto huoltoon 800-1600€ kerran vuodessa, tätäkin puoliska varmaan käyttäs?
Asumiskuluista sitten ei kannata edes keskustella?
Kuka siis haluaisi vuosia rahattomana pysyvän kumppanin ?
Ymmärrän kyllä tuloeroilla kompensoidun osallistumisen, mutta jos on vuosia käytännössä rahattomana, onko se reilua toista kohti ?
Onkohan mitään järkeä mennä yhteen rahaongelmaisen kanssa?
Mielestäni ei, ota heti ritolat. - 4 + 4
Teillä on seurustellessa molemmilla omat rahat, naisen rahaongelmat ei ole sinun ongelmiasi. Jos joskus esim. ostatte yhteisen asunnon tai hankitte lapsia, niin sitten ne voivat kaatua sinunkin niskaasi, mutta siihen menee vielä aikaa. Katsele rauhassa, mikä on tilanne ja tee päätös vasta sitten.
Täydellistä ihmistä et tule koskaan löytämään, kaikissa on vikoja.
En pitäisi siitä, että joku vieras tonkii postiani, vaikka siellä ei minulla mitään salaista yleensä olekaan. Vähän sama, kuin jos toisen puhelin soisi ja sinä katsoisit, että kenen numero siinä vilkkuu. - ehkä.
Kannattaisi keskustella hänen kanssaan että mistä on kyse. Ja minkälainen suunnitelma on takaisinmaksuun.
- Love is the true..
EI, hyväksikäyttö ja asioiden kuntoon laittaminen ovat eriasioita. Älä maksa laskun laskua vielä, jos rakastatte oikeasti toisianne(tuski vielä) totta kai asiat laitettava kuntoon eli autettava. Se on eri jos toisella velat ja jatkaa niiden tekemistä, ilman maksamis tarkoitusta. Nosta kytkintä-vaikka tuntuisi pahalta.
- Paavo Uusilehto peru
Perussuomi kunnanvaalit vuosi 2012 vaalitohjelma !: 1 säilyttää pienet sairaalat , 2 hyvä tiet , 3 ei pakko euro lainat deltagande !
- SeOliSitäSekav.Aikaa
Noh, kerrompa tässä oman tarinani...
Mulla oli nuorempana rahan käyttämisen kanssa vakavia ongelmia, en ollut sitä oppinut käyttämään järkevästi kun sitä ei koskaan ollut ollut. JA mulla oli sellainen erikoinen asennevamma, että kuvittelin että mulla on oikeus erinäisiin asioihin, sellaisiin ylimääräisiin... Kyllähän köyhälläkin on oikeus pitää hauskaa.. Lopulta tilanne oli se, että mulla oli luottotiedot mennyt ja ulosotossa melkein 10 000 kun valmistuin.
Faktaa on se, että ihmisellä ei ole oikeutta mihinkään sellaiseen, johon ei ole rahaa. Ja niin se vaan on. Ei niitä laskuja kerry, jos ei elä yli varojensa. Surkeeta, mutta niin se vaan on ja niin se on kaikilla. Ensin vuokra,vesi ja sähkö, ruoka. Jos jotain jää, niin sillä se muu. Ja joku sen maksamatta jääneen laskun aina maksaa, perivä yritys, toiset asiakkaat jne. Ei se kierre olisi munkaan kohdalla ikinä loppunut, jos en olisi ottanut vastuuta asioistani.
Olen velkani maksanut ja luottotiedot ovat kunnossa, vuosia vakituisessa työssä ja oma asunto. Vieläkin hiukan ehdistaa aina kun näen postia eteisen lattialla. Raha-asiat on hyvin hanskassa, koska kantapäänkin kautta voi oppia.
Ja masennukseen, sekä muuhun voimattomuuteen kannattaa etsiä apua... Näihin maksuasioihin liittyy usein valtavan paljon salailua ja häpeää, ainakin itselläni liittyi ja liittyy vieläkin...
Kannattaa muistaa, että maksuhäiriöisiäkin on monenlaisia.. Ja eteisessäkin voi olla monenlaista postia... Ja että joissakin kunnissa esimerkiksi jo ensimmäinen maksumuistus tulee perintätoimistosta, koska laskutus hoidetaan sitä kautta... Joten aloittaja, eiköhän kannata puhua tästä suoraan deitillesi->vaikka suhde ei ikinä mihinkään johtaisi ;) - Nou Broblem
Olisitko itse kinnostunut muutaman tapaamiskerran jälkeen kyselemään
miesystäväsi autovelasta ja mahdollisesta takaisinmaksusuunnitelmasta.
Ja mitähän mieltä olisi miesystäväsi säällisten rojojen rikkomisesta.
Ai että poikaystävävä olisi mielissään .
Ei ,ei jotain rajaa tulee laittaa ihmisten törkeyksillekin puuttuessaan
muutaman tuttavuuden jälkeen ihmisten yksityisasioihin .
Käytkö useinkin kyselemässä naapureittesi tai tuttaviesi raha-asioita..
Hyvä kun pidämme huolta edes omista veloistanne ja niiden takaisimaksusta.
Siihen riittää jokamiehen -ja naisen oikeus ja kohtuus
Ei riitä Provon kyvyt kovinkaan pitkälle yrittäessään tehdä jälleen kerran
köyhyydesta jonkinlaista pilakuvaa .Naisten naurattajaksikaan ei löydy
riittävästi kyvykkyyttä.
Miten nämä Provot osaavat aina vain toistaa itseään.
Sinällänsä velkaantuminen ei ole edes Provoilun arvoinen asia .
Astuessaan ihmisten varpaille .Se sattuu .
Sithän kunnon Provo ei missään tapauksessa halua.
Satuttaa muita ihnmisiä, omilla puutteillaan.- kyl mää hoidan....
Eihän laskuissa ole mitään ongelmia, niitä tulee jokaiselle, mutta jos kirjekuorikasan jokaisessa kuoressa on jonkin perintätoimiston logo, niin pitäisi hälytyskellojen soida. Pitää vain erotella tarkasti parisuhde ja talousasiat.
- voi voi sentään
Herttileijaa hyvä mies sentään, nyt äkkiä lopetat tommosen suhteen..Naisella on laskuja paljon, ei se oo minkään arvoinen.
Missä ihmeessä on nykyihmisten normaalin järjen käyttö??? Sä oot käyny treffeillä naisen kaa muutaman kerran ja nyt huomasit että hänellä on paljon laskuja..ei kai kukaan herran jumala sentään halua tuntemattomille (sä et tunne parin treffien jälkeen ihmistä, siihen menee kuukausia että ruvetaan kertoileen yksityisiä asioita) jokaista laskua näyttää. Itse en ole kyllä ikinä ruvennut treffaamani naisen posteja selaamaan jos olemme tulleet yhdessä hänen asunnolle.
Toisekseen näitten naisten kanssa treffaaminen on semmoista että miehen odotetaan maksavan kahvit jne ainakin alussa (harvoja poikkeuksia löytyy).
Mut joo mun mielestä sun kannattais pistää suhde poikki heti alkuun..ties vaikka seuraavaks löydät pölyhiukkasen sohvan takaa, sen täytyy kertoo siitä että hän on todella epäsiisti ja varmasti tulee tartuttamaan suhun jonkun taudin vielä. - Voltare_
Jos nainen onkin velkaongelmainen niin voittehan harrastaa/tehdä sellaisia asioista, jotka eivät maksa mitään tai vain vähän. Siis niitä sunnuntaikävelyjä, piknikejä, liikuntaa, tvn katselua jne. Raha-asioiden ei tulisi vaikuttaa tähän mitenkään.
Ongelmaksi asia muuttuu, jos oma elintasovaatimukesi on korkeammalla; haluaisit matkustella, käydä konserteissa, syömässä ulkona jne. Silloin hänestä ei saa seuraa muuten kuin siten, että sinä maksat. On täysin ymmärrettävää jos et tähän halua ryhtyä.
Mieti, minkälaisia asioita haluaisit tehdä yhdessä ja mitä odotat suhteelta. - velaton vuonna 2013
Niin ota asiasta selvää... itse olen ollut velkasaneerauksessa firman takia 4-vuotta. Velkani on kuitattu vuoden päästä ja olen tosi onnellinen että se loppuu... Olin silloin naimisissa lasteni isän kanssa eikä hänellä ollut luottotietoja... sokeasti laitoin nimeni paperiin ja tässä sitä ollaan... kuka joutui maksu"naiseksi"... minä... eikä lasten isä maksanut penniäkään yhteisistä firman veloista. miesystävälleni kerroin melkein heti asian, eikä hän ollut siitä miksikään... minua vaan hävetti kertoa, mutta helpotti kun hän tiesi asiasta...
Kysy siis arkailematta miksi laskuja on niin paljon, huomaat kyllä jos hän valehtelee... Olkaa siis rehellisiä toisillenne!!! - gsdgdsgds
Jos sitä vain nolotti että oli jääny useamman päivän postit lojumaan lattialle, ei oo ollu hetkeen kotona tai jaksanu niitä siivota.
- Oks postin
noukkiminen lattialta sun mielestä siivoamista? Pikkusen kannattas harkita alan vaihtoa jos ei päivän jälkeen jaksa edes posteja vilaista.
- Sama tuli mieleen
Mulla tuli sama mieleen. Kertoo ihmisestä hyvin paljon.
- Juokse karkuun
Minulla hälytyskellot soivat ainakin tuossa kohtaa ja lujaa. Sen mitä silmät näkevät, (punainen naama ja laskupinot), minä juoksisin karkuun ja lujaa!
Juokse karkuun vielä kun voit! - puhukaa asiasta
Kotiin kutsuminen on luottamuksen osoitus vaikka jotkut ymmärtävät sen oikeudeksi availla toisten kaappeja ja penkoa tavaroita. Ymmärrän täysin että vain muutaman tapaamiskerran jälkeen ei halua avautua kaikista kipukohdista mutta toi asia teidän nyt pitää selvittää jatkoa ajatellen nyt kun se tuli esille. Onko se sellainen kynnyskysymys suhteelle ettei jatkoa voi olla, siis oikeesti. Ota asia puheeksi ellet sitten halua vaan kevytsuhdetta. Kyllä velkaongelmaisellakin saa olla ihmissuhteita.
- Minulle kelpaisi
Velkaneuvonnassa naisille neuvotaan, että ongelmien ratkaisemiseksi on hyvä pyytää apua seksikumppanilta.
http://mikkoahola.puheenvuoro.uusisuomi.fi/115934-velkaneuvonta-naisille-pyyda-rahaa-seksikumppaniltasi
Voit olla naiselle sankari ja pelastaja, joka auttaa hänet velkakierteen suosta. Tämä rooli sopii hyvin miehelle. Pikavippien vuosikorko on 900 %, joten jonkinmoinen tukeminen naista talouden hoidossa nostaa osakkeitasi hänen silmissään. Saat ainakin naiselta hyvin seksiä niin kauan, kuin naisen rahpula kestää.
- tui tui
Kun menet käymään hänen luonaan vie tuliaisiksi teepusseja ja näkkileipää Katso vaihtaako väriä . PANKKIKORTTI pitää muistaa jättää kotiin
Kyllähän naisten ylläpito maksaan. Ilmeisesti tilailee netistä ja elelee yli varojen. Normaalia nainen siis.
- kummallinen siivooja
saato vaan punastella sitäkin vaan että vieraat noukkii kamoja lattialta.. mua ainakin nolottas.. ja jos on monta laskua josain kuussa ei se meinaa automaattisesti aina sitä että kyseinen naikkonen olisi raha-asioissaan ihan holtiton.
- Kamala käry
Ehkä naisella pääsi vahingossa todella paha pieru mutta mies ei huomannut sitä koska oli niin keskittynyt niihin posteihin. Sen jälkeen mies teki asioiden yhdistelyvirheen.
- ÄLLITÄLLI
"kummallinen siivooja". Jaa-a, en minä ainakaan haudo postejani (laskujani) lattialla. Otan ne tietenkin sisälle tultaessa käteeni ja alan aukoilemaan ja fundeeraamaan mitä kivaa sitä palkasta käteen jääkään. Kyllähän tänä päivänä (sivusta seuraneena) olen huomannut nuorissa sen seikan, että "toi roskiin", hällä väliä, en maksa". Ei vain ymmärretä sitä, että se maksun aika on, ja jos luottotiedot menee, sen vaikutus on sitten edessä harvase päivä. Minkä taakseen jättää sen eestääm löytää
- Ihmisiä kaikki ollaa
Täällä vastaa vippinainen. Häpeän suuresti vippikierrettäni, olen ottanut vippejä vippien maksamiseen. Nyt jo vähän helpottaa.
Pahimipina aikoina (masennus, pikavippirästit) jätin laskut eteiseen, en jaksanut niitä edes avata. Vaihdoin myös postit nettipostiin ja otin laskut s-postiin, kun alkoi hävettää, että joku vielä huomaa jatkuvat laskut.
Jos epäilet naisella vippikierrettä tai muita maksuhäiriöitä ja rahankäytön ongelmia, koeta puhua hänelle varovaisesti asiasta. Itse ainakin helpottuisin, jos toinen ei tuomitsisi. Auttaa voi siinä, että keskustelee ja ehdottaa esim. yhteydenottoa pikavippien asiakaspalveluun, jossa voi sopia maksujärjestelystä. Itse olen saanut muutamat isot vipit näin hoidettua.
Lisäksi voisit ehdottaa naiselle, että hankkii itselleen kiellon ottaa pikavippejä, jolloin niitä ei enää saa.
Jos nainen on muuten mukava, en ainakaan itse heti tuomitsisi asian vuoksi. Mutta riippakiveä ei tietenkään kannata ottaa, ja jokaisen aikuisen pitäisi osata itse huolehtia raha-asioistaan. - oppia ikä kaikki
Mun mielestä aloitus ja koko viestiketju on kerrassaan huvittava. Ensinnäkin mistähän tämä aloittaja mahtaa tietää kaikkien kirjeiden olevan laskuja? Mulle tulee ainakin paljon muutakin postia kuin laskuja. Pikavilkaisulla ja röngtenkatseella ehti senkin todeta...Toisekseen mitä ihmettä toisen ihmisen laskut kuuluu sulle? Itse kerroit suhteen olevan aluillaan eikä tunteita häntä kohtaan ollut edes kehittynyt. Mitä väliä siis. Jos tunteita ei kehity parin tapaamiskerran aikana, ei niitä taida kehittyä koskaan. Miksi hänen mahdolliset laskupinotkaan kiinnostaa sua?
Ketjun huvittavuus on siinä, että suurin osa kehottaa suu vaahdossa jättämään mokoman akan, joka on vain aloittajan kukkarolle pyrkimässä. Oikeasti? Ihmeellisen vainoharhaista sakkia. Toisen velkoja ei tarvitse alkaa maksamaan, mutta ei parin tapaamiskerran jälkeen ole kukaan velvollinen antamaan selvitystä taloustilanteesta. Aika useasti mennään perse edellä puuhun, kun päätellään omassa päässään asiat oman mielen mukaan. Elämä sujuu paljon helpommin, kun oppii avaamaan suunsa, kysymään ja keskustelemaan. Oletukset ovat vain oletuksia.
Minä en ikinä haluais katsoa sellaista ukkoa, joka tulis tänne pohtimaan mun asioita mielummin kuin keskustelis niistä mun kanssa. Kuulostaa varsin huonosti toimivalta toimintamallilta. Ilmeisesti tarvitsee vahvistuksen naisen lemppaamiseen nettipalstalta. Kaikki oli mun kanssa samaa mieltä, joten akka vaihtoon. LOL.- 2343242342
Parin tapaamisen aikana ei ehdi kyllä sanoa juuta tai jaata, saati sitten että mitään tunteita siinä ajassa kehittyisi.
On varsin helppoa tunnistaa laskut ja tavalliset kirjeet. Toiset tulevat yrityksiltä (nimistä ei erehdy) ja toiset taas yksityisiltä tms.
Miehen kannattaisi tässä tapauksessa vain rohkeasti kysellä naiselta että minkälainen tilanne on....
Miesten ongelma on siinä ettei uutta naista voi löytyäkkään samalla tapaa kuin naiset löytävät uuden miehen.
Suomi24-palstalta kysellään paljon henk.kohtaisempia ja arempia asioita mm. parisuhdepalstalla, joten tämä on aika pientä tälläisistä asioista kysellä.
- fghfghfgh
Oletko varma, että ne olivat karhukirjeitä kaikki? Miten tarkkaan syynäsit joka kuoren? Voihan olla, että nainen harjoittaa pimeää yritystoimintaa ja kirjeissä oli siihen liittyviä asioita, tilauksia ym?
Toisaalta, tulee mieleen elokuva House of Sand and Fog. Huh huh! Minä jätin muuten kivan kaverin hänen kulutusluottojensa takia. Hän ei osoittanut oppineensa järkevää rahankäyttöä velkaannuttuaankaan. En halunnut itse puille paljaille tuhlurin takia, kun itse olen pienituloinen mutta hyvin säästäväinen. - hyvätuloinen mies
Mun mielestä toi tilannehan on lähinnä kiinni omasta taloustilanteesta.
Jos oma talous kestää sen että toinen vain maksaa laskujaan niin mikä ettei.
Hyvätuloinenhan voi kernaasti tarjota vaikka asumisen hänelle ilmaiseksi.
Sen luulisi helpottavan tilannetta kummasti.
Luulen että tämänkin naisen vippien määrä on alle 20000 euroa.
Sitten tämä vippiruletti on näyttänyt opettaneen häntä että ei paljon tuhlailla. Mikäli olet herrasmies maksa laskut pois ja naputtele naista aikasi.Kyllä aina tökkiminen maksaa tavalla tai toisella.Yleensä hääkahvit ovat maailman kalleimmat vit.Minä maksan aina jos nätti ja hyvä nainen on minulla hoidettavana.Rumat ja vanhat saavat maksaa minulle kapakka laskut.
- varo vain
Missähän piireissä sinäkin mahdat oikein liikkua.
- polkupolkupolkaisu
Käy polkaisemassa ennenkun jätät. Muista ehkäisy, ei tule ylimääräisiä kk-kuluja perästä :)
- ÄLLITÄLLI
Peräänny ja äkkiä, ellet sitten ole rahamies ja hyvässä palkkatyössä.
- velaton varaton yksi
ensinnäkin sinun on mietittävä että haluatko ja onko sinulla mahdollisuus itse ratkoa toisen ihmisen rahaongelmat ja olla ns. epäitsekäs. Haluatko maksaa toisen velat ja uskoa, että hän viisastuu .... onko joku sen arvoinen. Käytetäänkö sínua vain hyväksi.
- karvaskalkki
Hälytyskellot soi aika äänekkäästi! Maksamattomat laskupinot kertovat henkilön prioriteeteista aika paljon ja laskujen maksu ei todennäköisesti ole ihan ykkösenä listalla. Hän todennäköisesti käyttää rahansa kaljaan/siideriin ja baareissa miesten metsästykseen...eli ihan kansantajuisesti asian ytimeen - KIIREESTI hatkat kun vielä itse elämääsi voit vaikuttaa. Tuon tyypin naiset osaavat kiertää jätkän pikkurillinsä ympärille ja käyttävät sitä häikäilemättömästi hyväkseen!
Kerroin tämän ihan omasta kokemuksestani ja noin 30 000 euroa köyhempänä. Olin silloin umpirakastunut hölmö ja liian nuori tajutakseni koko kuvion. - rahaton ja köyhis
tietenkin päästät naisen menemään koska olet köyhis. nainen tarvitsee rikkaan miehen jotta rikastuisi ja joka maksaisi hänen laskut. mene sinäkin rikkaisiin naimisiin koska työlläs et rikastu kummiskaan.
- siperia on opettanut
Sehän on juuri missien ja julkkisten menetelmä. Pitää saada nopeasti kierrokseen joku rikkaan teollisuussuvun vesa, joka elättää lopun ikäänsä sinua.
Sillä oikeasti nämä julkut ei tienaa itse juuri mitään, vaikka ovatkin paljon esillä ja liikuskelevat pintapaikoissa niin v....un trendikkäästi. .
- Velka kuin velka
Ja täällähän ei ole kuin täydellisiä ihmisiä. Kun totuus on se, että lähes kaikki Suomessa ovat jollakin tavalla rahavelkaisia. Onko vippivelkaa alle 10000e vai talovelkaa 300000e, kumpaa et saa todennäköisemmin ihan heti maksettua?
- t67t677
"Onko vippivelkaa alle 10000e vai talovelkaa 300000e, kumpaa et saa todennäköisemmin ihan heti maksettua? "
Uskmaton vertaus! Asuntovelka on vakuudellista velkaa, vipit eivät. Asuntovelan saa maksettu vaikka heti, kun realisoi sillä hankitun omaisuuden, eli myy asunnon. Saako pikavipit maksettua pois realisoimalla niillä hankitun omaisuuden? Tuskin, koska rahalla hankitaan kulutustavaraa, jonka arvo ei säily. Tai vielä paheaa, rahat ovat menneet suusta alas. - velkansa hoitanut
t67t677 kirjoitti:
"Onko vippivelkaa alle 10000e vai talovelkaa 300000e, kumpaa et saa todennäköisemmin ihan heti maksettua? "
Uskmaton vertaus! Asuntovelka on vakuudellista velkaa, vipit eivät. Asuntovelan saa maksettu vaikka heti, kun realisoi sillä hankitun omaisuuden, eli myy asunnon. Saako pikavipit maksettua pois realisoimalla niillä hankitun omaisuuden? Tuskin, koska rahalla hankitaan kulutustavaraa, jonka arvo ei säily. Tai vielä paheaa, rahat ovat menneet suusta alas.JOs käyttää sen viimeisenkin työttömyyskorvauksensa baarissa notkumiseen, niin tuskimpa ne pienetkään pikavipit kovin paljoa lyhenee. Niissä vielä korot ja sitten perintäkulut juoksee MM-vauhtia , joten pienillä tuloilla ei saa ikinä maksettua.
Kautta maailman sivun työttömät ja juopot ovat olleet niitä, joilla on eniten halua ajella taksilla ja juoda viinaa sekä käydä ravintolassa. Nyt ilivelkaiset on ryhtyneet samaan junaan. Tavallisella säntillisellä ihmisellä ei ole varaa siihen elämänmenoon, sillä he yrittävät huolehtia velvotteistaan, lapsistaan sekä asioistaan ja karftuttaa ainakin jollain tavalla omaisuuttaan.
- parempi kysellä
Parempi vain rohkeasti kysellä että miten on tilanne.
Minä en mollaa pikavippien ottajia, mutta kannattaa tarkastella korkoprosenttia se on hirmuinen.
Elää sen mukaan mitä tienaa ja jos fyrkat ei tunnu riittävän, niin aina on tarjolla iltatöitä mitä muut vieroksuu esim. siivoushommat ym.. tietysti siinä yksityiselämä kärsii.
Pahan päivän varalle kannattaa laittaa vaiks sukanvarteen vähän jemmaan.
Eikö tämä ole simppeliä matematiikkaa ( debet ja kredit) ;)
Asuntovelkaa ei pidä sotkea pikavippeihin.. siitä olen täysin samaa mieltä.- eerer
Tssiisus, mitä ongelmia joillakin on! En ymmärrä, miksi ei voi priorisoida kuluja, jos vähemmälläkin tulee toimeen, ja ihminen tulee toimeen hyvin, hyvin paljon vähemmällä kuin mitä nykyään osataan kuvitellakaan.
Toisaalta ymmärrän kulutusvimmaa sikäli, että ihmisen itsetunto perustuu nykyään pitkälti kuluttamiseen. Se on psykologinen juttu. Naisten pitää saada loputtomana virtana muotiasusteita, kenkiä ja meikkejä, hiusten mänkkäämiseen kuluu helposti satanen kuussa, jne. Nämä ovat monille naisille kuin maitopurkki jääkaapissa, eli ehdoton vähimmäisvaatimus.
Kun perustaso on jo tuota luokkaa, niin mitä tapahtuukaan, kun nainen haluaa "hemmotella" itseään kunnolla? Viimeistään siinä vaiheessa alkaa vippi vinkumaan. Mutta todennäköisesti sitä vingauttelee jo sen perustason ylläpitäminen.
Täytyy myös ymmärtää, että monille naisille vaatteitten ja kenkien ostaminen on paljon muutakin kuin kuluttamista. Se on terapiaa ja lohdullista todellisuuspakoa.- KKHS
"ihminen tulee toimeen hyvin, hyvin paljon vähemmällä kuin mitä nykyään osataan kuvitellakaan."
Totta. Nuorena kun sain kerran täysimääräisen toimeentulotuen, olin äimänkäkenä siitä mitä pidettiin minimitulona. Nykyään olen vielä pienituloinen mutta elän melko hyvin. Voisimme jatkaa nykyistä elämäntapaamme toimeentulotuella, ja vielä pistää jotain sukanvarteen. Eikä se tosiaan ole mitään köyhäilyä. On ne käsitykset normaalista kulutuksesta aika pulskeita
- julkistetaanhuijaaja
onko tämä se sama pimu yh,joka on metsästelemässä rahoittajaa..
miau88 nimimerkillä täällä treffailee...
"Sitä oikeaa ;)"
Täydennän tätä myöhemmin lisää...
Mutta periaatteessa etsin miestä joka haluaa nyt perustaa perheen, haluaa yhteisen tulevaisuuden ja johon voin luottaa ja tukeutua jokaisessa elämän vaiheessa. - SalaNimiMerkillä....
Vaikee on ymmärtää miksi jotkut suosittelee, auttamista, anna mahdollisuus tai maksa velat jos voit.
Aloittajan ihmis-suhdekkin oli aivan alussa, tai oliko edes viellä muodostunut muuta kuin ihastus.
Kannattaa vaan lähteä, taakseen katsomatta. Toivottavasti olet lähtenytkin.
Olen ollut aina suhteissa samavaraisen tai ainakin asioitaan hyvin ja aktiivisesti hoitavan kanssa.
En ole koskaan törmännyt mihinkään rahaongelmaan parisuhteissani, mielelläni olen realistisesti toiselle etelänmatkan kustantanut, mutta toisen pitää rehellisesti osata sanoa ettei hänellä ole rahaa lähteä, hän voisi maksaa takaisin vaikkapa hyvin pienissä erissä. Tärkeintä on moraalinen sitoutuminen yhteisten talousasioiden hoitamiseen. Kohta joku kirjoittaa tästä että toista nöyryytetään, totta, asioita saadakseen pitää tehdä valintoja, ja muistaa maksaa 15€ etelän matkasta joka kuukausi vuoden ajan. Tämä on sitoutumista. (en kyllä koskaan sanoisi asiasta jos toinen ei maksaisi, mutta se ei sitten olisi asioistaan huolehtimista).
Oikeestaan tärkeintä parisuhteessa on omien asioiden realistinenhoitaminen, ei se että onko rikas vai ei. - EnSuorittaisiVelkoja
Kyllä ihmisten taloudenhoitoa on vaikea ymmärtää!¡
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577340Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393604Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3721988Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861479
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164