Kristitty tai ateisti! Onko sydämessäsi tunne, että maapallon taru on kohta loppuunkirjoitettu? Uutiset tuovat maailam tapahtumat yhä lähemmäksi. Ilmasto lämpenee, joet vaihtavat väriään, Etelä-ja pohjoisnapa sulaa. On nälänhätää, kurjuutta, työttömyyttä ja vakavia talousongelmia. Joka puolella sisällissotia. Lähi-Itä kiehuu. Venäjä aseistautuu. Onko tunnetta, ettei tulevaisuus lupaa hyvää? Olipa usko mikä tahansa tai jos ei sitä ole ollenkaan.
Onko sydämessäsi aavistus että loppu on lähellä?
7
108
Vastaukset
- Raharuhtinas piispa
Mulla on ihan tieto asiasta. Se, miten ihminen määrittelee ajallisesti lähellä olevan tapauksen, riippuu ihmisestä.
Jotainahn tässä alkaa paskostakin tapahtumaan jos tuon niin monien toteama oliivipuun lehtien puhkeaminen on tosiaan ymmärretty oikein. Siihen kun lisää, ettei oliivipuun lehteen puhjettua se sukupolvi kuole kokonaisuudessaan niin lopun olisi tultava. Näyttää siltä, että loput ennustukset alkavat toteutumaan nopeastikin. Sitä odottaisi, että jäljellä oleviin profetioihin menisi pitkä aika, mutta ei varmaan mene, ovat luonteeltaan sellaisia, että esim. ydinpommi riittäisi toteuttamaan lopuista profetioista melkein kaikki? Voi kun teillä kristityillä kaikki pyörii sen oman navan ympärillä.
" Ilmasto lämpenee, joet vaihtavat väriään, Etelä-ja pohjoisnapa sulaa. On nälänhätää, kurjuutta, työttömyyttä ja vakavia talousongelmia. Joka puolella sisällissotia. Lähi-Itä kiehuu. Venäjä aseistautuu"
Jos ihmiskunta pyyhkiytyy viimeistä hemmoa myöten ja vie mennessää 90% eläinkunnasta, niin eihän se mikään maailamloppu ole - kaikkea muuta!
Jos ajatellaan maailmankaikkeuden ikä - 13.7 miljardia vuotta - matkaksi joka on 13.7km pitkä (ihmisen on helpompi ymmärtää rällaista pienempää lukua, jos viellä kävelet ko.matkan saat viellä paremman tuntuman..)
Maapallon historia - lyhyesti 13.7km aikajanalla:
Ensimmäisen 9 km matkalla ei viellä meidän aurinkokuntaa näy. Aurinkokunta ja Maa syntyy 9.2 km kohdalla. Noin 10km kohdalla syntyy ensimmäiset elämän merkit - bakteerit. 12.5 km kohdalla ilmaantuu ensimmäiset monisoluiset eliöt.13.3 km kohdalla ensimmäiset kasvit levisivät maalle, ja ilma saavutti suunnilleen nykyisen happitason. 13.4 km kohdalla ensimmäiset eläimet kapusivat kuivalle maalle. Dinosaurukset tallustelivat ensimmäisenkerran 13,46 km kohdalla, ja hävisivät kokonaan 13,64km kohdalla. Ensimmäiset työkaluja käyttäneet ihmiset löytyvät 2m ennen maaliviivaa. Nykyihminen ilmaantuu 10cm ennen maaliviivaa, ja Raamatun tapahtumat sijoittuvat 2 mm ennen kalkkiviivaa.. Maali/nykyhetki.
Tapahtumien (kehityksen kulku) on maapallon ikään suhteutettuna silmänräpäys, ja jo toisessa silmänräpäyksessä saattaa ihminen kadota. Riippuu ihmisen aiheuttamasta tuhon laajuudesta saattaa hiljaista "elotonta" kautta maapallolla olla muutamista senteistä - muutamaan metriin ja taas elämä kukoistaa maapallolla :)
Joten ei huolta maan tulevaisuudesta - elämä kyllä selviää, vaikka ihminen ei pärjäisikään.- Johan Selkis
Loistava kirjoitus, joka huikean yksinkertaisesti havainnollistaa tomuhituis -ihmiskunnan merkityksettömyyden maapallon historiassa. Tämän valossa tulee esiin myös kristitty -uskovaisten rajaton omaan napaan tuijottaminen sekä ääretön itsekkyys hourailuineen ikuisesta elämästä uskonopin voimalla, voi "pyhä yksinkertaisuus"!
Maapallon vai eläimien vai pelkästään meidän?
Jos tarkoitat Maapalloa niin se tulee olemaan kauan meidän jälkeen :)Olen varma. että loppu on tosi lähellä. Juu, ja aikoinaan oli jääkausikin, jonka tämä pallo kesti, ja ihmisetkin. Itseasiassa jo Paavalikin odotti loppua. Mutta ei sitä loppua vaan tule.
Jo ennen Raamattuakin ihmiset odottivat maailmanloppua.Taitaa olla vaan niin, että ajatus kiehtoo aina vaan, ja mielikuvitus tekee tepposensa joillekin.Ja jos ajattelee sitten vielä omaa elämää tuossa aikajanalla....niin aika lyhyt se on. Ihmisen elämän on mitätön tohon kokonaisuuteen verrattuna.
Mielenkiintoista on kuitenkin se, että kristinusko nostaa jokaisen ihmisen elämän ainutlaatuiseen ja ainutkertaiseen asemaan. Jokaisen ihmisen elämä, inhimillisesti mitätön, on arvokas.
Erikoista.
Riku-Pastori- müsli-mies
Joo, kyllä kaikki loppuu hetijust, tai ainakin on The End nurkan takana! Virve Rostikin jo profetioi, että Koko Maailma Räjähtää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564770Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202245- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231326- 871325
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1271101Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel671036Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi252946Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945- 71932