Tapani 1 kirjoitti:
"Kun aloin lukea Mormonin kirjaa, sen tyyli tuntui vanhalta samaan tapaan kuin Raamatun tyyli. Olin utelias tietämään, mistä on kysymys. Ajattelin, että on vain kaksi vaihtoehtoa: se on huijausta tai sitten se on sitä, mitä lähetyssaarnaajat olivat sanoneet eli: "muiden lampaiden" todistus Kristuksesta.
Kristus kertoi, että Hänellä on myös muita lampaita, jotka saavat kuulla Hänen äänensä."
Tarkoitatko, että Jeesus puhui mormoneista, kun Hän puhui muista lampaista.
"Minulla on myös muita lampaita"
20
154
Vastaukset
- Daumentti
Ei Jeesus puhunut mormonien mukaan mormoneista.
Mormonit uskovat että mies nimeltä Lehi lähti perheensä ja muutamien muiden ihmisten kanssa Jerusalemista noin 600 eKr. ja matkusti laivalla läntiselle pallonpuoliskolle. Siellä (Amerikan mantereella) heistä kasvoi kansoja ja mormonit uskovat että Jeesus vieraili ylösnousemuksensa jälkeen heidän keskuudessaan, lähinnä toistaen samat opetuksensa jotka antoi raamatun mukaan. Sitten Hän nousi takaisin taivaaseen Isänsä luo.Mormonien mukaan nuo kansat ovat intiaanien esi-isiä ja esimerkiksi profeetta Gordon B. Hinckley kutsui meksikolaisia Isä Lehin lapsiksi.- Daumentti
"Bless Thy saints in this great land and those from other lands who will use this temple. Most have in their veins the blood of Father Lehi."
Ote Meksikon temppelin (innoitetusta) pyhitysrukouksesta:
"Siunaa pyhiäsi tässä suuressa maassa (Meksikossa) ja muissa maissa, jotka tulevat käyttämään tätä temppeliä. Heistä suurimmalla osalla on suonissaan Isä Lehin verta."
Gordon B. Hinckley
http://www.ldschurchtemples.com/mexicocity/prayer/ Daumentti kirjoitti:
"Bless Thy saints in this great land and those from other lands who will use this temple. Most have in their veins the blood of Father Lehi."
Ote Meksikon temppelin (innoitetusta) pyhitysrukouksesta:
"Siunaa pyhiäsi tässä suuressa maassa (Meksikossa) ja muissa maissa, jotka tulevat käyttämään tätä temppeliä. Heistä suurimmalla osalla on suonissaan Isä Lehin verta."
Gordon B. Hinckley
http://www.ldschurchtemples.com/mexicocity/prayer/Eli mormonit ymmärtävät niin, että nuo Amerikan maalla kasvaneet kansat ovat noita Jeesuksen mainitsemia "muita lampaita"?
- Daumentti
kalamos kirjoitti:
Eli mormonit ymmärtävät niin, että nuo Amerikan maalla kasvaneet kansat ovat noita Jeesuksen mainitsemia "muita lampaita"?
Kyllä. Ja on mahdollista että muitakin kansoja kuuluu "muihin lampaisiin". Mormoneilla ei kuitenkaan ole kirjoituksia jotka kertoisivat Jeesuksen ilmoituksista näille kansoille.
- On myös
muita lampaita, kuten Mormonin Kirjastakin voi lukea.
Muut lampaat ovat Israelin heimoista lähteneitä kansoja. Jaakobilla eli Israelilla oli 12 poikaa. Jokaisesta lähti sukukunta, Joosefista kaksikin. Kristus lähetettiin vain näiden sukukuntien keskuuteen:
Matt. 15
24 Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten." [Matt. 10:6 ]
Kristus kieltäytyi aluksi auttamasta Häneltä apua pyytävää naista, koska tämä ei kuulunut israelilaisiin. Kristus kävi kaikkien Israelin sukukunnistä lähteneiden kansajen luona, mutta meillä on vasta Juudasta ja Joosefista lähteneiden todistukset.- to..
Diaspora oli Jeesuksen aikaan jo emämaan asutusta laajempi, kuitenkin niin silloin, kuin nyt , jokainen yhteisö ja seurakunta oli ja on osa Israelin huonetta, koko kansalle ja sen jäsenille MISSÄ HYVÄNSÄ rukoillaan siunausta sanoin "aleinu veal kol jisrael " meille ja koko Israelille . Ei mikään osa ole "muita lampaita", ei Helsingissä , Pekigissä ei NewYorkissaei missään .Kansa on yksi, goi echad, sanoo VT
Ei Jeesus voinut olla juutalaisittain täysi ignoramus, mutta Smith ei ole kyllä juutalaisuudesta tiennyt yhtään mitään. Ei mitään.
- Torta på torta
Ja kuten hyvin tiedetään, lampaiden joukkoon mahtuu aina iso liuta voitelun- ja pesunkestäviä pässejä
- Raamattu ei
puhu mitään pässeistä tässä yhteydessä. Oinaat kuuluvat VT:n uhrauskulttuuriin.
- Torta på torta
Raamattu ei kirjoitti:
puhu mitään pässeistä tässä yhteydessä. Oinaat kuuluvat VT:n uhrauskulttuuriin.
Aika pian lakkaavat uuhet kantamasta karitsoita, jos ei kansan joukossa ole pässejä. Jeesus on kiinnostunut koko katraastaan, ei vain naaraslampaista, joten kyllä tässä nimenomaisessa tapauksessa pässit lasketaan ehdottomasti mukaan lampaisiin.
Mormonit ovat turhan herkkiä tässä asiassa. Aikojen lopussa on jako vuohiin ja lampaisiin ja vasta silloin otetaan tarkastelun alaiseksi ne pahimmat urospuoliset vuohet, kovasarvisimmat pukit.
Tapani1
Tarkoitatko, että Jeesus on sovittanut vain Israelin heimoista lähtöisin olevien synnit?Ei tietenkään! Kristusta ei lähetetty muiden kuin israelilaisten luo henkilökohtaisesti. Israel oli ja on Herran valittu kansa, jonka keskuuteen Hänen oli määrä tulla ja jota Hän johdatti jo henkilolentona ollessaan kuten Raamatussa sanotaan:
1. Kor. 10:4
ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus. [2. Moos. 17:6; 4. Moos. 20:10,11]Tapani1 kirjoitti:
Ei tietenkään! Kristusta ei lähetetty muiden kuin israelilaisten luo henkilökohtaisesti. Israel oli ja on Herran valittu kansa, jonka keskuuteen Hänen oli määrä tulla ja jota Hän johdatti jo henkilolentona ollessaan kuten Raamatussa sanotaan:
1. Kor. 10:4
ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus. [2. Moos. 17:6; 4. Moos. 20:10,11]Jeesus siis antoi henkensä paitsi Israelilaisten myös pakanoiden edestä?
kalamos kirjoitti:
Jeesus siis antoi henkensä paitsi Israelilaisten myös pakanoiden edestä?
Jeesus sovitti kaikkien ihmisten synnit kansallisesta syntyperästä riipumatta, mutta Hän julisti evankeliumia vain Israelin heimoihin kuuluvien keskuudessa, joiden oli määrä viedä sanoma pakanoille eli muille kansoille.
Tiedossani ei ole, julistivatko nefiläiset muille Amerikan mantereella eläville kansoille, vai elivätkö ne vain keskenään muista kansoista erillään.- Joku toinen veli
moroni kirjoitti:
Jeesus sovitti kaikkien ihmisten synnit kansallisesta syntyperästä riipumatta, mutta Hän julisti evankeliumia vain Israelin heimoihin kuuluvien keskuudessa, joiden oli määrä viedä sanoma pakanoille eli muille kansoille.
Tiedossani ei ole, julistivatko nefiläiset muille Amerikan mantereella eläville kansoille, vai elivätkö ne vain keskenään muista kansoista erillään.> Tiedossani ei ole, julistivatko nefiläiset muille Amerikan mantereella eläville kansoille, vai elivätkö ne vain keskenään muista kansoista erillään.
Minun tiedossani on, että nefiläiset olivat vain Smithin mielikuvituksessa. moroni kirjoitti:
Tiedossani ei ole, julistivatko nefiläiset muille Amerikan mantereella eläville kansoille, vai elivätkö ne vain keskenään muista kansoista erillään.Jos kuvitellaan, että nefiläiset elivät Amerikan mantereella, he elivät ilmeisesti hermeettisesti erillään muista koska heidän kulttuurivaikutuksestaan ei ole lainkaan havaintoja.
Jeesus SIIS antoi henkensä kaikkien ihmisten edestä.
Israelilaiset - edes Jeesuksen omat opetuslapset -
eivät sitä heti aluksi tahtoneet ymmärtää.
Mutta Jeesus kyllä ilmoitti sen heille aivan selvästi,
kun Hän puhui lampaistaan, jotka muodostavat vain yhden lauman.
Jeesus sanoi:
"MINÄ ANNAN HENKENI LAMMASTEN EDESTÄ ...
SENTÄHDEN ISÄ MINUA RAKASTAA, KOSKA MINÄ ANNAN HENKENI ..."
Mutta, tuohon väliin Jeesus sijoitti välihuomautuksen siitä,
että tuo yhden Paimenen yksi ja ainoa lammaslauma,
jonka edestä Hän antaa henkensä,
ei muodostu pelkästään Israelin huoneen lampaista.
"MINÄ ANNAN HENKENI LAMMASTEN EDESTÄ
Minulla on myös muita lampaita,
jotka eivät ole tästä lammastarhasta;
myös niitä tulee minun johdattaa,
ja ne saavat kuulla minun ääneni,
ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
SENTÄHDEN ISÄ MINUA RAKASTAA, KOSKA MINÄ ANNAN HENKENI ..."Jep. Näin on. Kaikilla ihmisillä ennen ja jälkeen Jeesuksen on mahdollisuus päästä Hänen luokseen jos he tätä halajavat. Jeesus meni ja puhui tuonelassaoleville hengillekin. tieto/taju/elämä ei pysähdy kuolemaan vaan se jatkuu sen yli.
Isä rakstaa Poikaansa joka maksoi lunnaat, jotta kaikki Isän lapset voisivat pelastua. Jeesus Kristus on meidän paimenemme, hän kärsi mielummin puolestamme kuin pakoitti meidät valitsemaan oikein. Jeesus myös antaa kunnian Isälleen, ei niin kuin Sat..a halusi kunnian itselleen siitä että pakoittaisi kaikki mukaan.- Heko, seko.
Antaessaan ensimmäisen käskyn Jeesus ei antanut mitään kunniaa Isälleen, koska Hän peräti määräsi, että ihmisellä ei saa olla muita Jumalia kuin Hän itse!
Missä vaiheessa Hän tuli katumapäälle? Eli olemme sitten Israelin huonetta tai jostain muusta tarhasta,
niin Jeesus on antanut henkensä meidän edestämme.
Kaikki Hänen omat lampaansa muodostavat yhden lauman,
jonka jokaista lammasta Hän johdattaa,
jonka jokainen lammas kuulee Hänen äänensä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1023539
- 623197
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342694- 812479
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422134- 962096
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501742Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221720- 121706