Tulipa ensimmäistä kertaa puhdistettua lokin anturi, kun vene oli vedessä. Anturi oli viikon satamassa seisomisen jälkeen täynnä jotakin merenelävää, joka onneksi lähti hyvin pois puukolla ja pumpulipuikolla. Vettä ei anturin irrotuksessa ja takaisin asennuksessa tullut veneeseen lopulta kuin viitisen litraa, joten sen puoleen hommassa ei ollut mitään ongelmaa, vaikka aluksi operaatio kieltämättä hirvitti aika lailla.
Sellainen jäi kuitenkin mietityttämään, että anturi sekä sen läpivienti ovat muovia, ja reikä pohjassa kuitenkin reilun tuuman halkaisijaltaan. Muut läpiviennit ovat tukevaa pronssia. Onko kokemuksia siitä, että anturin läpivienti olisi hajonnut? Olisiko järkeä vaihtaa muovisen anturin tilalle pronssinen? Sellaisia olen nähnyt myytävän.
Lokianturi
7
261
Vastaukset
- aiueytrterw
Vala betonia päälle...kyllä pitää!
- Pronssianturi?
Oletan, että tämä vastaus oli vitsi. Vai oliko tuossa joku syvällinen viisaus, jota en vain tajua?
- anna olla
Pronssisiakin on tarjolla. Niitä suositellaan, jos anturi on erityisen syvällä veslinjasta, siis yli metrin syvyyksissä. Ei muovinen läpivienti mikään riski ole, koska sitä ei väännellä voimalla, kuten jäykistyneitä pohjaventtiileitä. Hajallekin muovisen saa kiristämällä työkalulla asennettaessa vastoin asennusohjetta.
Hiukan harjoitusta ja anturin puhdistus sujuu vain litran tai parin lorauksella. Ja se tarkoittaa siis yhteensä kahta avausta. Ei vain pidä hermoilla sen operaation kanssa. Sekä sokean tulpan että itse anturin o-renkaat pitää pitää myös hyvin silikoniravattuina - sy Snoopy
En oo kuullut pettäneen. Kyllä yleensä jos pettää, pettää joku venttiilillä varustettu letkullinen läpivieti. www.snoopu.fi
Ikinä en ole kuullu lokianturin holkin pettäneen. Joskus vaihtaessakin pari kolmekymmentä vuotta vanhaa holkkia saa hakata kuin vierasta sikaa ja silloinkin lähtee vain kappaleina pois.
- Miksi avata
En putsannut lokipyörää kertaakaan kauden aikana. Nyt kun nostin veneen ylös, siinä ei ollut mitään, ei näkkiä ei levää. Oli samassa jamassa kuin keväällä kun vene laskettiin veteen. Onko kaikki näkitkin kuolleet saasteisiin.
- Pronssianturi?
Miksi avata kirjoitti:
En putsannut lokipyörää kertaakaan kauden aikana. Nyt kun nostin veneen ylös, siinä ei ollut mitään, ei näkkiä ei levää. Oli samassa jamassa kuin keväällä kun vene laskettiin veteen. Onko kaikki näkitkin kuolleet saasteisiin.
Itämerellä, ainakin pohjoisemmassa, usein on näin, ei ole paljon eliötä anturiin kiinnittymään. Lienee osittain kylmän veden, osittain saasteiden syytä.
Anturin puhdistus tapahtui Barbatessa, Espanjan rannikolla, kun vene oli ensin seisonut viikon Cadizissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565710Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141737
- 941566
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391369Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121325Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3521286