Hei,
Vaimoni on syönyt sormiaan (kynsiä, kynsinauhoja ja ihoa) koko nuoruutensa ja sormet ovat arvilla. Sormien syönti on jäänyt taakse, mutta arvet pysyvät. Katumus on kova. Sormet aiheuttavat hänelle julkisilla paikoilla stressiä ja hän käyttääkin jotain "ulkonäköhanskoja", jotta voi sormensa peittää.
Synttärit lähestyy ja ajattelinkin, että voisin hänelle hankkia "korjauksen" mikäli sellainen on mahdollista. Mitäköhän tahoa kannattaa asian suhteen lähestyä? Löytyykö täältä kokemuksia?
Hinnoista minulla ei ole mitään käsitystä, mutta uskoisin, että taloudellinen tilanne antaa sijoittaa sormiin tarvittavan summan.
Kiitos jo etukäteen avusta!
Kauniit sormet
79
5884
Vastaukset
- 547656765
Taas näitä ylläpidon provoja. Ei kukaan voi olla tuollainen elitisti.
- Toisille tärkeää
Väärin. Yllättävän moni tekee "elitistisiä" juttuja, jopa, vaikka ei olisi niin varaakaan.
- No voi avutonta
Toisille tärkeää kirjoitti:
Väärin. Yllättävän moni tekee "elitistisiä" juttuja, jopa, vaikka ei olisi niin varaakaan.
Vie vaimo tohtori sykerölle tai myy hänet mustalaisille, ei tämä mitään avaruustiedettä ole.
- kyn logi
tilaa kynegoloogille aika ja homma on pulkassa.
- mummo tietää
Toisille tärkeää kirjoitti:
Hänellä on kalkinpuute jos syö kynsiä !
- Urhoska
mummo tietää kirjoitti:
Hänellä on kalkinpuute jos syö kynsiä !
"Sormien syönti on jäänyt taakse, mutta arvet pysyvät."
Kynsien syöminen on loppunut, tarkkana mummo :)
- NainenIsolla ännällä
En ole koskaan käynyt manikyyrissä/pedikyyrissä :D on turhia. Mitä jos sanoisin et toinen jalka on erilainen ku toinen? Pitääkö se korjata?????
- Kannattaisi jo
Molemmat käynnit ovat kovastikin kannatettavia, jos jaloissa tai käsissä on ongelmia tai sellaista korjattavaa, jota ei kotikonstein kuntoon saa. Esim. sisäänpäin kääntyneitä tai liian paksuja kynsiä, ongelmakovettumia, känsiä, syyliä, halkeamia, jne.
Jalat ovat ihmiselle niin tärkeä osa liikettä ajatellen, että ne kannattaa todella pitää hyvässä kunnossa. Se on terveydenhoitoa, vaikka monet pitävätkin huuhaana ja turhana kauneuden korostamisena. Esim. diabeetikoilla huonon jalkahoidon seuraus saattaa olla ambutaatio.
Jos toinen jalka on erilainen kuin toinen, jalat pitää todellakin saada saman parisiksi tavalla tai toisella. Jos ne eivät ole, liikkuminen hankaloituu ja se voi aiheuttaa kipuja ja ongelmia niskoissa ja hartioissa asti tai vaikkapa päänsärkyä. Puhumattakaan polvista ja lonkista, jotka eivät kestä kunnossa ja terveinä elämisen loppuun asti eriparisilla jaloilla matkaa tallustaessa. - tv. kirurgi
Kannattaisi jo kirjoitti:
Molemmat käynnit ovat kovastikin kannatettavia, jos jaloissa tai käsissä on ongelmia tai sellaista korjattavaa, jota ei kotikonstein kuntoon saa. Esim. sisäänpäin kääntyneitä tai liian paksuja kynsiä, ongelmakovettumia, känsiä, syyliä, halkeamia, jne.
Jalat ovat ihmiselle niin tärkeä osa liikettä ajatellen, että ne kannattaa todella pitää hyvässä kunnossa. Se on terveydenhoitoa, vaikka monet pitävätkin huuhaana ja turhana kauneuden korostamisena. Esim. diabeetikoilla huonon jalkahoidon seuraus saattaa olla ambutaatio.
Jos toinen jalka on erilainen kuin toinen, jalat pitää todellakin saada saman parisiksi tavalla tai toisella. Jos ne eivät ole, liikkuminen hankaloituu ja se voi aiheuttaa kipuja ja ongelmia niskoissa ja hartioissa asti tai vaikkapa päänsärkyä. Puhumattakaan polvista ja lonkista, jotka eivät kestä kunnossa ja terveinä elämisen loppuun asti eriparisilla jaloilla matkaa tallustaessa.Toinen jalka on yleensä erilainen, joten nyt kaikki korjauttamaan jalkansa.
- Viisastelija vain
tv. kirurgi kirjoitti:
Toinen jalka on yleensä erilainen, joten nyt kaikki korjauttamaan jalkansa.
Niiin, voivathan jalat ulkonäöllisesti olla eri näköösiä. Korjauttamaan mennään kuitenkin vasta sitten, kun toinen jalka on lyhyempi kuin toinen tai joku muu sellainen vika eli vaiva, joka estää normaaliaskelluksen.
- 444343
ei ne sormet mene siitä pureskelusta pilalle.. uutta ihoa kasvaa tilalle..
- syojä:986
No niin olen minäkin pureskellut nahkaa kynsien alta, mutta aika kovaa saa kyllä järsiä jos niistä arpia jää. Silloinhan saa syödä jo lihaa nahan alta.
- :O
Kysykää lääkäriltä mitä voitte tehdä asialle! Yksinkertainen neuvo!!
- Jalkaterapeutti
Miksei lääkäriltäkin voi, mutta oikein osoite on amk-koulutuksen saanut jalkaterapeutti. Lääkärit eivät ole erikoistuneet jalkoihin ja jalkojen erilaisiin vaivoihin. Paras apu tulee oikealta jalka-alan asiantuntijalta.
- huokaus**
Jalkaterapeutti kirjoitti:
Miksei lääkäriltäkin voi, mutta oikein osoite on amk-koulutuksen saanut jalkaterapeutti. Lääkärit eivät ole erikoistuneet jalkoihin ja jalkojen erilaisiin vaivoihin. Paras apu tulee oikealta jalka-alan asiantuntijalta.
eikö tässä puhuttu käsistä?? o.O lukekaa ihmiset se alku teksti!!
- Oho !
huokaus** kirjoitti:
eikö tässä puhuttu käsistä?? o.O lukekaa ihmiset se alku teksti!!
Jeees, jäipä ajatus päällensä tuolta mani- ja pedikyyrijutusta ...
- Niiih !
Jalkaterapeutti kirjoitti:
Paitsi että kyllä hyvä jalkaterapeutti osaa sormistakin jotain sanoa jos varpaistakin.
- Vaimon varpaat.
Oho ! kirjoitti:
Jeees, jäipä ajatus päällensä tuolta mani- ja pedikyyrijutusta ...
Mulla vaimo on jyrsinyt varpaansa verille.
- kökkeli
Tästä samasta kärsineenä lapsuudesta asti; parantuessaan ei ole jäänyt käytännössä yhtään mitään jälkeä.
- 2012 pitkäkyntinen
mäkin olen syönyt kynsiä pikkulikasta asti ja häpeen niitä ,kunnes menin kerran kysymään voiko laittaa niihin irtokynnet? kaikki muut kieltäytyi että on aivan liian lyhyet kynnet mutta yksi teki niihin tekokynnet ja maksoi 10 € per sormi ja sen jälkeen mulla kasvoi omat aivan ihanat kynnet alla ja nyt ne jo pitkät...tosin jätin vielä muutaman pureskeluun mutta muut todella kauniit ja pitkät...kannattaa siit mennä kysymään samaa eli tekokynnet ...taatusti jää syöminen siihen...sentäs mäkin söin 35vuotta ja nyt ekan kerran elämässä kauniit ja pitkät kynnet
- njiko98877
Vaimosi tarvitsee lääkärin apua .. tuo ei oo normaalia
käytöstä . Sen saa kyllä loppumaaan kun syy löyttyy- Urhoska
Jos sinäkin olisit lukenut aloittajan kirjoituksen, tietäisit, että sormien pureskelu on loppunut jo. Vahinkojen korjaamisesta oli nyt puhe.
- Vaihtoehto1
Sinkin puute
- nainen -81
Minusta on tosi kauniisti ajateltu aloittajalta hankkia tuollainen lahja, jos kerran asia noin kovasti vaimoa häiritsee. Turha varmaan keskittyä siihen kenelle jää arpia ja kenelle ei, onhan kaikkien iho ja elimistö erilainen. Suosittelisin aloittajalle googlaamaan oman paikkakunnan kosmetologit ja kysymään niiltä, mitä asialle on tehtävissä. Joku tässä ketjussa ehdotti jalkaterapeuttia, mutta niiden erikoisala on käsittääkseni enemmän alaraajoissa ja vaimosi varmaan kaipasi nimenomaan esteettistä muutosta käsiinsä.
- otan kantaa
dumb bitch -.-
- Jepuliino
Itte olen pureskellut kynsiäni, sormiani, kynsinauhoja aikuiseen ikääni asti, eikä siitä toiminnasta kyllä mitään arpia jää vaikka ittensä puree ja repii niin rikki, että verta tulee kuin härän kurkusta. Kynnen sen sijaan on enemmän leveät kuin pitkät, mutta se on vain esteettinen haitta. Tärkeintä on pystyä tehä sorminäppäryyttä vaativia hommia.
- mariina
Jos arvet ovat syviä ei niihin mitkään kosmetologihoidot auta. ota yhteyttä johonkin palstiikkakirurgiin ja kysele esim laserhoitojen hintoja. Niillä madalletaan esim. syviä aknearpiakin. Yleensä tuohon pisteeseen yltyvä kynsien, kynsnauhojen ja sormien ihon syöminen viittaa esim. ahdistuksesta johtuvaan pakko-oireiluun. Tiedän kokemuksesta, vaikka itselläni se ei käsiin kohdistunut. Toivon että vaimosi saa kätensä kuntoon :).
- 006
Jospa ostaisit sille mausteita,maistuis paremmalle
- Ämmä äiti
Sinä luultavasti olet vaimollesi riittämätön mies ja hän jännittää, kaikkia tilanteita,kun luulee olevansa väärässä, olet omalla olemuksellasi nuijunut vaimosi itsetunnon kuutamolle, korjaa itsesi niin asiat voivat tulla kuntoon. Kummallakin on nuppi vinossa, kun lopetat vaimosi syyllistämisen asiat voi korjaantua. Ja stressi joka aiheuttaa kynsien syömisen poistuu.Älä pullikoi!!!
- Salvea
Osta laastaria, ihan siltä varalta että puree ohi.
- King Corvax
Siis hä. Miksi sinun pitäisi kustantaa vaimollesi kosmeettiset asiat? Sehän on ihan naisen perusvelvollisuus pitää itse itsestään huolta. Tuskin vaimosikaan ikimaailmassa sinun arpiasi korjailisi tai pehvasilikoneja ostelisi.
Jos nainen on jyrsinyt itsensä pilalle niin ei se sun asias ole sitä paikkailla. - Nekkuaa
Itse olen häpeäkseni harrastanut tuota taiteenlajia yli 20 vuotta. Muutaman kerran olen onnistunut pitämään muutaman viiikon tauon ja äkkiä iho palautuu. Enin osa jo muutamassa päivässä, parissa viikossa kaikki. Tätä kokemusta vasten ei aloitus kuulosta kovin uskottavalta - tai sitten vaimo pureskelee salaa edelleen.
- Jubahuu
Pärnussa hoitui koko meidän naisväelle hienot uudet kynnet!!
Exäni puri kanssa aina kynsiään ja voi helvetti kun suuttui kun sanoi että, alkaa olla aika kauhessa kunnossa sun kätesi. Ei viitsinyt suhteessa olleessan panostaa moiseen turhaan eli mitä sitä äijänsä eteen. Nyt on siis X ja johan on taas kynnet tip top!! Hola!! Eli kun pitäisi taas äijä löytää!?
Seuraavaksi joku puupää sanoo, että mitä itse teit naisesi eteen!!
Arvatkaas miksi seuravva nainen on ei suomalainen? Hola!- miau88
miten tää nyt liitty tähän mitenkään...
uskomatonta! kerrankin joku ihana mies haluaa auttaa vaimoaan ja tässä on tulos?! katkerat suomalaiset miehet vinkuvat ja vikisevät!! ihanaa lukea tälläisia aloituksia kun mies kerrankin panostaa naisensa hyvin vointii!! - Taas näitä
miau88 kirjoitti:
uskomatonta! kerrankin joku ihana mies haluaa auttaa vaimoaan ja tässä on tulos?! katkerat suomalaiset miehet vinkuvat ja vikisevät!! ihanaa lukea tälläisia aloituksia kun mies kerrankin panostaa naisensa hyvin vointii!!Ei toi mies mitään halua auttaa. Itse on niitä miehiä joille merkkaa kauniit kädet. Jos nainen tosissaan olisi kärsinyt ja jos olisi mahdollista niin olisi kyllä jo itse käynnyt näppinsä korjauttamassa.
- Taas näitä
Jos nainen pystyikin lopettamaan kyntien järsimisen kun pääsi sinusta eroon!
- something spessua
miau88 kirjoitti:
uskomatonta! kerrankin joku ihana mies haluaa auttaa vaimoaan ja tässä on tulos?! katkerat suomalaiset miehet vinkuvat ja vikisevät!! ihanaa lukea tälläisia aloituksia kun mies kerrankin panostaa naisensa hyvin vointii!!Kun lukee näitä vastauksia täällä, niin ei voi muuta kuin todeta miten sairaita me suomalaiset olemme. Muutama hyvä kirjoitus kylläkin, oli aloitus provo taikka ei. Minustakin on ihanaa kun ja jos aviomies haluaa antaa vaimolleen tällaisen lahjan. Kaikki lahjat, jotka liittyvät hyvinvointiin ja kauneuteen ovat hyvia ja ihania ja voivathan vaimotkin antaa tällaisia lahjoja miehilleen.
- valeblondi
Jos se on blondi ja sillä on blondisyndrooma,muussa tapauksessa sillä on valeblondintauti.
Tämä esiintyy yleisesti blondeilla jotka pelkäävät paljastuvansa valeblondeiksi.
Syödään kynnet ja sormiakin närsitään paljastumisen pelossa,ettei totuus paljatuisi valeblondin katalissa aikeissa. - Kynnet.
Ja iho kasvaa sormiin,ihan ilman lääkärin apua. Tuskin kukaan niin hermostuneesti on sormiaan syönnyt,että lihapaloja ja luita on sormista irronnut. Ylläpidon provo tämä nyt kuitenkin oli. Jospa huomenna ylläpito kirjoittaisi varpaiden kynsien pureskelusta.
- 15 vuotta kynsiä pur
Kiva idea, kynnet ovat oikeasti todella tärkeät naisille! Itsekin ymmärsin sen vasta kun pidin muutaman kuukauden geelikynsiä (ennen pidin kynsien laittoa turhamaisuuden huippuna). Jos vaimollasi ei ole kynsiä lainkaan niin laittavat varmaan tipit, maksaa noin 100 euroa ja huolto noin 50-70 euroa kuukausittain.
- kiss kiss bang bang
Huih! Mitenhän suihinotto sujuu tuollaisissa tapauksissa? :O~
- huhhuijaa taas
En tiedä miten teillä päin noi suihinotot hoituu mutta täällä ne yleensä nimensä mukaisesti toteutetaan suulla eikä sormenpäillä.
- nkjgvöebhöo
Ettei vaan purase kynnetöntä...
- rohkeasti vain
Sanoisin, että kannattaa ottaa yhteyttä psykiatriin. Ehkä hän voisi auttaa, avuntarve lienee melko selvä jos tuollainen asia aiheuttaa hankaluuksia julkisilla paikoilla.
- Muuta en osaa sanoa
Olen kuullut sormettamisesta, mutta onko sillä mitään tekemistä sormien korjausten kanssa?
- apua löytyy
Itsekin pureskelin kynsiäni miltei kuusikymppiseksi asti, mutta käynti osaavan rakennekynsien tekijän luona auttoi. Pureskelu jäi ja kynsinauhatkin parani. Laatuun kannattaa kuitenkin panostaa, kaikki eivät välttämättä ole osaajia. Jotta pureskelu jää lopullisesti, pitää kynsiä huollattaa kuukausittain, mutta on se vaiv an ja kustannusten väärti. Suosittelen.
- Sormee
Suihinotto onnistuu ihan hyvin kynsinauhojenpureskelijalta.
Ilahduin suuresti tämän ketjun aloittajan kysymyksestä: olen miettinyt usein miten kynsinauhat saisi kuntoon, nimenomaan tasaiseksi, pitääkö laseroida tms. Kädet ja kynnet ovat hoidettuina kauniit, mutta kynsinauhat paksuuntuneet vuosikymmenten järsimisestä. Rakennekynnet lienee ratkaisu.
Vaivan takia en pidä sormiani esillä, en tee käsitötä ja jätin soittamisen nuoruudessa. Vaiva tuntuu samantapaiselta kuin tupakointi. Tosin tupakoinnista on ollut helppo päästä eroon tähän verrattuna.
ei kai kukaan voi olla noin tyhmä että vielä kirjottelee nettiin, huomion haluako?
- ehjät kynnet
Kynsien pureskelu johtuu mielenterveydestä. Jokin mielenterveystoimisto voi auttaa.
- nankka
Jaksan vaan kerta toisensa jälkeen ihmetellä, miten täällä suomi24:ssä on niin uskomattoman tyhmiä, ilkeitä ja ylipäätään kummallisia ihmisiä. Suurin osa kirjoittajista on oikeasti aikuisia ja tasoko on tää? Nuorten palstallakin on järkevämpää keskustelua kuin täällä, joten morjens.
- rimai
Luultavasti tässä tilanteessa ei ole tarjota toimenpidettä jolla kerralla saisi kädet kauniiksi. Arpia hoidetaan kuitenkin silikonilapuilla ja vaikkapa omalääkäriltä voisi pyytää lähetteen fysioterapiaan/arpien pehmitykseen ja hoitoon. Jos kynsien pureskelu on jatkunut pakonomaisena vuosikausia ei välttämättä olisi huono idea käydä kerran tai kaksi psykologin tai psykiatrin vastaanotolla. Käsissä ja sormissa arvet yleensä paranevat hyvin, jos paraneminen saa tapahtua rauhassa.
Hei!
Suosittelen rakennekynsiä. Niitä ei saa pureskeltua. :)- todella kaunis
Ei johdu mielenterveydestä sen enempää kuin siistikyntisillä ne asiat jotka ovat mielen sisällä piilossa.
- mummo
Kynsien syöminen minulla uusein pitkäänkin pois, mutta sitten joskus vaan aloittaa eikä tahdo pystyä lopettamaan. Ihan tupakkaan verrattavissa.Olen huomannut, että ainakin jos katson jotain jännää elokuvaa saatan alkaa pureskelemaan kynsiä ja kynsinauhoja,jotka ainakin kesällä tulehtuivat puutarhahommissa Saa sitten "liottaa"puhdistusaineessa ja laastareiden alle pasimysiiniä laittaa yöksi Silloin aina lupaa, että nyt loppuu.kun pakottaa ja mätii. Pitäis kokeilla sitä hoito kynsilakkaa uudestaan. Ainakin minulla on tähän psyykkisen yhteys jännitän ja kärsin paniikkihäiriöistä. Ja stressikin vaikuttaa.
- nail)
Ajatelkaa, joudun leikkaamaan kynteni parin viikon välein kun ne kasvaa perhanat koko ajan pituutta. Mitä teen jotta saisin kasvun pysäytettyä, ai niin, rupean pureskelemaan niitä. Tosin kasvaa ne silti aina vaan...vai mitä aloittaja?
- Helppo homma
Moi, mä järsin kynsiäni myös vissiin 35 vuotta. 2011 juhannuksen aikaan olin lomamatkalla Bulgariassa ja siellä laitatin geelikynnet. Ne nyt ei kauan aikaa pysyneet koska laatu oli huono ja omat kynnentyngät olemattomat. No geelin alla omani ehtivät hiukan kasvaa ja elokuussa laitatin uudet Pärnuussa. Ne sitten pysyivät lähes 4 kk, kun itse huolisin niitä. Siitä lähtien olen aina tasasin väliajoin laitattanut uudet, kun vanhat ovat katkeilleet tms. En osaa sanoa pureskelisinko enää, tuskin. Nykyään ostan facediilistä tasaisin väliajoin geelikynsien laiton. Nytkin on yksi lahjakortti mangneetilla kiinni jääkaapin ovessa. Hinnat 25-35€. Ei paha ja olen tosi ylpeä hienoista kynsistäni joita kaikki ihailee.. :)
- qwertyuiopoiuy
Tuollako arvet paranevat? Voi jestas teitä tolloja.
- ???
Nyt on ihan pakko kysyä, että mitkä ovat "ulkonäköhanskat"? Ikinä kuullutkaan!
- Heartbeat
Mä jyrsin nytkin sormiani, kynnet on jo syöty niin vittuako niitä kalvamaan enään, kysynpäs vaan? :D Syön sormeni siksi, koska stressaan, panikoin, ahdistun, masennun, en osaa olla aloillani koska psykedeelinen tilanne.
- kokemusta on
Hieno homma, jos on pääsyt eroon ikävästä tavasta. Tapa ei nimittäin poistu ennen vanhainkotia välttämättä ja ärsyttää läheistä kovasti. Lapset, jotka seuraavat vanhempaansa alkavat itsekin helposti järsiä sormiaan stressitilanteissa.
Kannattaa uhrata asian korjaamiseksi asiantuntijan palveluihin. Taas on näitä ihme pellejä jotka tulee ja trollaa joka ikiseen ketjuun...
Kysele kosmetologeilta jos osaisivat auttaa tai ohjata johonkin.
Kyllä ammatti-ihmiset auttaa, toisinkun nää urvot täällä netissä :)
Tulee vaimollekkin parempi mieli kun saa kädet kuntoon. Itellä omat pitkät kynnet ollut jo monta vuotta, kun sain pureskelun loppumaan ja on kyllä noin yleisesti parempi mieli kun on kädet kunnossa ja miellyttää silmää :)- moro, pellet
Pellet luulevat, että kosmetologi korjaa arvet. Ei ole tyhmyydellä rajaa.
- x
tunge sormet paskaan niin ei tee mieli pureskella,kyllä paranee.
- yleensä kirves
auttaa sormien pureskeluun
kun niitä ei ole,mitä pureskelet - Poliisiin yhteys.
Kannibalismi on laitonta.
Katsele samalla aikaa psykologille,,,myös itsellesi. - yksvaan
Nämä jutut ei voi olla totta :)
- Tuota,,,,ei se
sitten ole varpaitaan järsinyt samaan laskuun? Voisit tilata siinä tapauksessa vaimollesi ajan jollekkin hevosia kengittävälle sepälle, mikä tosin on syvä loukkaus hevosia kohtaan.
- N
Miksi tuli kyynel mieleen.
- Harmaata massaa
- Taasjokuuikunuikun
Pienet ne on joittenkin ihmisten murheet
- Mielipide tämäkin
Sanon taas kerran että Suomalaiset on tyhmää porukkaa. Aina joku väittää aloitusta provoksi, sitten on ne jotka eivät ymmärrä lukemaansa ja ne jotka
vääntää kaiken alapään jutuiksi. Kyllä ovat omatkin sormeni rumaksi men-
neet kun olen kynsinauhoja pureskellut. Suosittelisin hyvää kauneushoito-
laa ja käsien hoitoa, tuskin lääketiede tähän asiaan pystyy auttamaan.
Kynsiaihe vaurioituu ja kynnen pinta muuttuu uurteiseksi ainaisesta kynsi-
nauhojen pureskelusta joten rakennekynnet ainakin tekevät kynnet esittely-
kelpoisiksi.- ?
Teillä on hieman erilaista biologiaa sitten. Ei se kynnen aihio nauhan pureskelusta ole moinaskaan.
Ohutta on ilma jos ei ole kuin kynsiä esiteltäväksi. - kynnet=käyntikortti
Kerrankin joku fiksu ihminen kirjoittaa. Näemmä suomalaiset ovat harvinaisen tyhmää porukkaa; jotkut kirjoittaa muka huumorilla jotain alapääjuttuja, jotkut eivät vaan ymmärrä lukemaansa,, jotkut vaan laukovat suustaansa mitä mieleen juolahtaa. Häpeän näiden ihmisten puolesta. Kynsien pureskelu ja kynsinauhojen repiminen on jonkilainen psyykkinen ongelma ja monet ihmiset tekevät sitä ollessaan hermostunut tai jännittynyt. Itse kullun tähän porukkaan. Rakennekynnet ainakin peittävät huonot kynnet ja nauhat ja estävät pureskelun, mutta itse en sellaisia laittaisi, koska omat kynnet ovat mitä ovat siellä alla. Ainut keino on vain päättää olla syömättä ja repimättä kynsiä ja niiden nauhoja ja hoitaa omia kynsiä lakkaamalla niitä ja rasvaamalla kynsinauhoja päivittäin. Yöllä on hyvä laittaa öljypitoista voidetta käsiin ja kynsinauhoihin ja mielellään puuvillakäsineet käteen.
- APUA TARVITSEVALLE
Meikäläinen pistäs tuon ongelman edessä vaimon järsiin leegoillaan mun heppini vartta, tulis pari ongelmaa hoidettua samalla iskulla, mun paineistukseni, eikä emännänkään tarvitsis purukalustoaan kynsiinsä käyttää. Teiltä uupuu mielikuvitusta.
Vaikutat hieman uusavuttomalle, feikkipelle. - psyykkeestä
Hei ! ettekö tiedä , että kynsien pureskelijalla on psyykkinen ongelma, ei se johde jostain tavasta, tai mielihalusta, vaan se johtuu PSYYKKEESTÄ .
- Kauniit kynnet:)
Itse pureskelin myös kynsiä vuosikausia. Rakennekynsien avulla tapa jäi suurimmaksi osaksi. Mitä kynsinauhoihin tulee, niin ne olivat tietenkin rumat pureskelun aikana. Sen kyllä vasta nyt olen tajunnut, että kynsinauhoja ei saa työnnellä, ei saa leikata, sillä silloin bakteerit pääsevät kynsinauhojen alle ja iho tulehtuu. Paras keino hoitaa kyntensä kuntoon, on heittää kaikki muut hoitovehkeet paitsi kynsiviilan roskikseen. Kynsinauhat pysyvät kunnossa, kun rasvaa ne iltaisin. Terve kynsinauha on noin millin levyinen ja tiukasti kiinni kynnessä.
noin... on ollut olemassa kymmeniä vuosia kynsiin laitettavia nesteitä, jotka maistuvat niin pahalta että pureskelu jää pois, samoin rakennekynsiähän on ollut jo kauan...että sillee.
- Sormi-provot
"Vaimoni on syönyt sormiaan (kynsiä, kynsinauhoja ja ihoa) koko nuoruutensa ja sormet ovat arvilla. "
Älkää kukaan vastailko näihin Suomi-24:n provojuttuihin. Noi on niin armottoman huonoja ja läpinäkyviä juttuja.
Opetelkoot edes kirjoittamaan hieman parempilaatuisia provoja.
-Kynsienpureskelusta ei synny arpia.
-Kaikille kynsienpureskelijoille kasvaa normaalit kynnet takaisin,
-Kynsinauhat korjaantuu normaaleiksi.
Kunhan siis lopettaa sen kynsien pureskelun.
Sormikirurgeja ei tarvita koskaan. Ei muuta kuin S24-pösilöprovojen päissä. - kkjg
Jos oikeasti haluat asiaa miettiä - on provo tai ei - niin kauneusleikkauksia suomessa tekeviä firmoja on:
Mehiläinen
Terveystalo
Plastiikkakirurginen sairaala
The Look
Nämä ainakin tekevät laidasta laitaan ja kannattaa soittaa ja kysyä aikaa sekä hintaa.
PS.Itse revin kynsia / kynsinauhoja / sormien ihoa lähes 20-vuotta kunnes pääsin tavasta eroon. Itsellä jäi vain hyvin pienet arvet jotka katosivat rasvaamalla ajan myötä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577300Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7383551Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3561887Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 851435
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154