Kukkua vaan!

valehtelua

Se on yhtä kukkua, että purettaisiin sen enempää tarkkisluokka- kuin huostaanottopäätöstäkään.

Jos vanhempi on kerran luvan allekirjoittanut, niin se on hyvästi!

*ken tästä ovesta käy, saa kaiken toivon heittää*

4

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei suinkaan noin!

Luokanopettajana voin sanoa kokemuksesta, että pienluokkapäätöksiä olen saanut purettua useita vuosien varrella. Lapsilla on ollut päätös, kun heidät on integroitu luokkaani. =) Olen myös saanut ilokseni seurata kuinka he ovat selviytyneet hienosti yläkoulussa ja jatko-opinnoissaan. Sijaisvanhempana olen myös ollut tukemassa huostaanoton purkua, jos sellainen on ollut vähänkään mahdollista. Siis älkää ihmiset missään tapauksessa menettäkö toivoanne!

• taisteleva äiti

Ihanaa että on vielä tuollaisia vastuuntuntoisia ihmisiä ja vielä opettajia!Sijaisperheiden koulutustaasoon pitäisikin kiinnittää huomiota!Ruotsissahan sijaisperheen vanhemmaksi kelpasi esim. vankilasta vapautunut.Sijaisperheet sijaitsevat usein syrjäseudulla ja niitä on alettu kutsua siellä Vankileirien saaristoksi.Suomessa huostaanoton syynä hoidon laiminlyönti (7 %),väkivalta (7%) ja päihteiden käyttö (15 %) ovat todella pieni osa húostaanotoista (2007 tilasto),52 %:ssa huostaanotoissa syynä "sosiaalinen vuorovaikutus".Mitä tämä ikinä sitten tarkoittaakin,vain mielikuvitus kai rajana!Venäläistaustaiset perheet saavat sentään rohkeaa apua Suomessa Venäjän suurlähetystölta ja Venäjän lapsiasiamieheltä,suomalaistaustaiisen eivät keneltäkään,ellei ole varaa palkata asianajajaa a 200 e/h!

• Puretaan kyllä

Kyllä niitä puretaan. Oma kohtaista kokemusta ei kyllä tarkkisluokasta ole mutta muutamia juttuja olen kuullut että päätös on purettu. Tunnen paljon sijaisvanhempia ja heidän kauttaan olen tutustunut sijaisperheen elämään. Ja monesta sijaisperheestä on lapsi kotiutunut biovanhemmilleen muutaman vuoden huostassa olon jälkeen.

• kauan kesti

Mnä taas tunnen pari äitiä, jotka saivat lapsensa kotiin takain, mutta saivat taistella 3-4 vuotta kumpainenkin (siis sen jälkeen, kun syyt olivat poistuneet).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1274
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1118
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      844
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      840
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      715
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60