Suomenojan laiturisa E on punainen Buster kohta oppoamassa.
Uppoava Buster S-ojalla
9
402
Vastaukset
- Upotkoon
Huonoa veneenpitoa!
Joskus olen itse käynyt äyskäröimässä näitä juuri uppoavia. Sittemmin en ole enää viitsinyt. Jos ei veneen omistajaa kiinnosta niin miksi minua pitäisi. - venemiäs.
Elä huoli, ei sei uppoa. Kyl niissä niin pal on kelluketta, ettei uppoa, kelluu vaan syvällä.
- parikertaakokenut
Juu, ei se kokonaan uppoa, mutta sen verran ikävästi, että perämoottorin sylintereihin ja pensatankkiin menee vesi, parempi käydä tyhjentämässä, pääsee paljon vähemmällä.
- kdksksksksksk
Veneen omistajien huolimattomuutta minäkin ihmettelen. Jopa viikkokausiin ei käydä tsekkaamassa onko vene vielä laiturin nokassa. MOnet pienet veneet ovat tällä hetkellä pulassa, kovat sateet ovat täyttäneet veneet ja viikonlopun kova tuuli upotti monet näistä.
Oma veneeni on vajaan 100 km päässä ja yleensä aina syysmyrskyn aikana/jälkeen ajan vartavasten katsomaan että vene kunnossa. Kerran oli yksi köysistä poikki, toinen kerta fenfari oli irronnit ja vene hankasi laituria vasten, eli kannatti ajaa. - Toinenkin
Siellä oli D laiturissakin Buster oppoamassa.
- Ai satanut vai?
Jos on niin pussi päässä ettei ole viime aikoina huomannut säässä mitään erikoista niin tällaisille henkilöille on turvallisempaa että vene uppoaa.
- Mä vaan
Ei se busterin sisällä oleva vesi ole välttämättä taivaalta tullut. Niitten ominaisuuksiin, kun vaan kuuluu myös "vähän" falskata vanhenmiten.
Ihmettelen miksi porukka ei laita automaattisia pilssipumppuja noihin veneisiin. Pelastaisi monen veneen turhalta uppoamiselta. Noh, toisekseen vaikka ne siellä olisi, ei vaivauduta tarkistamaan kuntoa.
Turhaa voivottelua.- eikoskaanbusteria
Onko tuokin Busterissa sallittu ominaisuus eli sadevedestä täyttyminen, vaikka vene pitäisi olla sadevesityhjenevä? Tälläkin palstalla noita peltiveneitä kehua retostellaan joka päivä. Luulisi noilla valmistusmäärillä jo tehtaan ymmärtäneen, että poikkeuksetta jokaisen mallin turkki on liian alhaalla tehokkaan veden poiston järjestämiseksi. Turkin mataluuden huomaa helposti siinä, kun veneessä on muutama ukko ja kuivallakin kelillä käy niin, että jalat kastuvat veden virratessa poistorei'istä sisään. Kyseeessä näyttää olevan selkeä materiaalin säästö; jos turkki nostetaan ylemmäksi, varalaidan korkeus ei riitä CE-normeihin, jolloin laidan korkeutta joudutaan nostamaan -> alumiinin menekki/ valmistettu vene nousee = tehtaan vuosittainen alumiinin kulutus nousee = huonompi kate.
vedenpoistoaukot ovat myös onnettoman pienet, veden tulee tehokkaasti virrata ulos poistoaukoista kovassa kelissä. Eurooppalaiset ja amerikkalaiset valmistajat ovat ymmärtäneet nämä asiat jo kauan sitten. Eipä ole näitä veneitä näkynyt vedellä täyttyneenä.
Ostaessaan Busterin, asiakas vain hyväksyy puutteet ja viisainta olisi pitää automaattista pilssipumppua päällä, kuten edellä todettiinkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565690Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271518Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381336Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3481277