Oon 15vuotias tyttö, ja mä en nää ittelläni tulevaisuutta. Kaikki on niin pielessä ku olla voi.
Asiat alko mennä pieleen ku olin 4luokalla. Paras kaveri kuoli, ja suunnittelin jo sillon itsemurhaa. Pelottavinta oli se et olin tosissani. Mietin sitä usein pystyisinkö tekee sitä. Jos en sillo ni nyt ainakin. Oon lukuisia kertoja suunnitellu itsemurhakirjettä. En oo kuitenkaan tekemässä itsemurhaa. Yritän epätoivoisesti räpiköidä pinnalle. Silti asiat vaan huonontuu. En jaksais enää uskoo siihen parempaan. Pari kertaa tullu viilleltyä ja todettua et ei se auta. Ahdistuksen ja masennuksen mukana on tullu syömishäiriö. Ei anoreksia niiku joskus haaveilin. Mä ahmin. Mä mätän sitä ruokaa niin hirveesti et alan lihoo. en oo enää alipainonen. Mä oon lihonu niin paljon et oon jo normipainonen. Ja tää vaan jatkuu.
En tunne iloa enää ees kavereiden ja perheen seurassa. Joka hetki on yks taistelu kyyneleitä vastaan. Ja toisinaan en ees kykene itkemään vaikka haluisinki.
Mitä mun oikeesti pitäs tehä? Ei kukaan välitä. Ne vaan luottaa siihen et mä pärjään. Ei tää oo enää pärjäämistä. Mä tipun.
Kaikki on niin turhaa..
2
81
Vastaukset
- onkosenväliä
Olen 17 vuotta en tiedä mitä tekisin elämällä. Tuntuu et haihdun vain pois tahtoisin kuolla. Olen yrittänytkin tappaa itseni jostain syystä en kuole ei varmaankaan ollut tarpeeksi tehokasta toimintaa. Ainoa mikä saa jatkamaan on usko paremmasta et vielä jonain päivänä on minun vuoro elää. En tiedä toteutuuko pitää vain katsoa mitä huominen tuo tullessaan vaikka tämä päivä oli surkea. Olen käynyt psykologeilla ja vastaavaa he vain tarjoavat pillereitä ja tuntuvat haluavan tehdä minusta lammasta. Ei ole ketään kenenkanssa touhuta mitään kaikki tuntuvat leimaavan minut mielenvikaiseksi. Vaikka en anna siihen edes aihetta en käyttäydy omasta mielestä oudosti. Olen ollut masentuneena jo vuodesta 2006 asti. Päivät kuluvat pois enkä saa mitään aikaan. Välillä en jaksa syödä kuin yhdenkerran päivässä vain sen verran että hädin tuskin pysyn kylläisenä. Taas tällainen syksy tuo masennusta aikaan vaikka eipä sen väliä missä on kun on yksin kuitenkin. Kaikki yritykseni luoda ystävyyttä pirstoutuvat, kun he eivät tahdo tutustua minuun no onko sen väliä kuolevana ihmisenä. Onko syytä kuollakkaan jos ei tunne edes elävänsä?
Löytyisikö mistään ketään ihmistä, jonka kanssa voisit jutella? Ei tarvitse (heti) jutella ahdistuksista, vaan yleensä vain jutella. Tulee sellainen olo, että tarvitsisit toisen ihmisen tukea. Maailmassa on paljon mukavia ihmisiä, usko pois. Täytyy vain löytää heidät.
Voihan soittaakin johonkin (tai tekstailla esim. Tekstaritupuun, ks. www.tekstaritupu.net) tai chattailla netti-saappaan kanssa (no me ei olla täällä koko ajan, mutta joskus, kun ollaan).
Jatka etsimistä! Usko vaan, että kyllä mukavia ihmisiä löytyy, kun et luovuta! Pitää jaksaa vaikeiden aikojen ohi. Parempia on tulossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527080Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7053202Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1171413Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831330- 841315
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2211221Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631197- 891190
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 791081