Tilanne on tämä: Olen eronnut avomiehestäni. Lähdin yhteisestä kodistamme, mistä löytyi alkoholia erilaisista piiloista ja reseptilääke rauhoittavia lattialta jne. En pitänyt asuntoa enää turvallisena pienelle vauvalle. Laskettu aikani on marraskuussa. Otimme jo hyvissä ajoin raskauden alussa syntymättömän lapsen vakuutuksen lähinnä minun tahdostani. Haluan, että lapsi saa parasta mahdollista hoitoa jos ongelmia tulee tai lapsi syntyy keskosena tms. Olemme riidelleet paljon huoltajuusasioista ja olen lopen uupunut. Nyt ex-avomieheni uhkaa purkaa vakuutuksen, koska en halua häntä mukaan synnytykseen ja haluan olla rauhassa vauvan kanssa ensimmäiset päivät. Pyysin häntä siirtämään vakuutuksen minun nimiini, koska en missään nimessä halua, että sitä puretaan. Hän kiristää minua vakuutuksella ja uhkaa purkaa sen jollen ilmoita milloin synnytys alkaa. Entisellä avomiehelläni ei ole ollut mitään mielenkiintoa nähdä minua tai olla millään tapaa mukana loppu raskaudessa. Mielestäni hänellä ei ole oikeutta lapseen sen jälkeen kun tämä on syntynyt (koska ei ole paljon nytkään kiinnostanut).
Onko kellään tietoa tai kokemusta. Voiko hän omiin nimiin purkaa vakuutuksen? Vakuutus on siis otettu hänen nimiinsä.
Ex-avomies yrittää mitätöidä syntymättömän lapsen vakuutuksen
19
697
Vastaukset
- Pipo kiristää..
Anna purkaa vakuutus ja ota sen jälkeen uusi omiin nimiisi. Jos todella et halua olla miehen kanssa tekemisissä niin pakko ei ole. Jos hän on vaaraksi sinulle ja vauvalle niin kehottaisinkin pysymään erossa. Paljon onnea odotukselle! Älä anna kiristää itseäsi.
- 32+1
No aloittaja ei ehti ottaa enää lapselle vakuutusta, sellaista joka otetaan _syntymättömälle_ lapselle (jollainen aina kannattaa ottaa kun vakuutusta otetaan).
Vakuutusta voi hakea sitten jo syntyneelle lapselle, eri asia saako sen vai ei.
AP; onnea odotukseesi!!! - ehdotus-
Kannattaa varmaan olla ytheydessä vakuutusyhtiöön, selittää tilanne ja kysy tuosta siirrosta ja vahtoehdoista? Hoida asia suoraan sun ja vakuutusyhtiön välillä, älä ex-miehen kautta!
- Riskienhallintaa
Jos avaaja kertoo vakuutusyhtiölle, että lapsen isä on narkkari-alkoholisti ja joutuu siksi siirtämään vakuutuksen omiin nimiinsä, he eivät ehken myönnä enää lainkaan lapselle vakuutusta.
- Tanja80
Odota kunnes lapsi on syntynyt. kun synnytys käynnistyy,mikään ei todellisuudessa pakota ilmoittamaan siitä ex-miehellesi. voit vain todeta jälkikäteen että hups,kuin tässä nyt näin kävi että se tulikin jo.... lapsen vakuutus astuu voimaan heti kun lapsi on syntynyt elävänä,ja vaikka mies myöhemmin peruisikin vakuutuksen,tuskin sillä enää on niin suurta vaikutusta. koita suhtautua asiaan sillai. ja jaksamista.
- mummikka
Heipat ! En tarkalleen ymmärrä, miksi lapselle pitäisi ottaa vakuutus ? Omalla, ensimmäiselläni oli (30-vuotta sitten) vakuutus, joka kattoi lähes täysin kaiken terveydenhoidon yksityisillä lääkäreillä. Korvatulehduskierre asetti rajoituksen korvauksiin. Lääkärit itse pilasivat tämän hyvän systeemin kiertämällä rajoituksia, eli kirjoittivat väärennettyjä diagnooseja. Vakuutusmaksut nousivat pilviin, kun vilppi paljastui. Eli lapsen pitää olla todella vakavasti kroonisesti sairas, että vakuutusmaksulle saataisiin katetta. Seuraavan lapseni kohdalla kysyin työtoveriltani (lääkäri) mielipidettä vakuutukseen ja hän oli sitä mieltä, että hukkaan heitetty raha. Vakuutuksia ei enää ole otettu omille eikä lapsenlapsille. Meillä on niin korkeatasoinen kunnallinen terveydenhoitojärjestelmä, että mitään ylimääräistä vakuutusta ei tarvita. Laskepa, mitä vuodessa maksat esimerkiksi terveen lapsesi vakuutusmaksuja, heillä kuitenkin on ilmainen kunnallinen hoito ja tutkimuksiin ja hoitoihin lähetetään hyvin herkäsi. Ne samat lääkärit hoitavat lapsiamme keskussairaaloissa ja omilla yksityisvastaanotoillaan, hinta vain on eri.
- ei niinkään turhat
Meillä oli molemmilla lapsilla vakuutukset (on muuten edelleenkin), oltais silloin pärjätty ilmankin mutta nykyisessä tilanteessa kunnalliseen terveyskeskukseen pääsee vasta 2 viikon päästä, päivystyksessä saa istua tuntitolkulla jne. Toisella lapsella on todettu krooninen sairaus, joka saattaa pahentua (toivon että ei) ja toiselle sattui lapsena tapaturma, johon saattaa liittyä kasvun päätyttyä vielä yksi leikkaus, sen vuoksi emme ole lopettaneet vakuutuksia. Nää on vanhoja vakuutuksia, joissa on mm. kilometrikorvaus oman auton käytöstä.
- Toinen täältä.
"Vakuutus on siis otettu hänen nimiinsä."
Jos vakuutuksessa ei ole kuin ukon nimi, voi hän sen myöskin purkaa. Komppaan aikaisempia vastaajia - ota yhteyttä vakuutusyhtiöön ja selvitä tilanne rehellisesti.
Voimaa ja rohkeutta! - kamdaun
"Mielestäni hänellä ei ole oikeutta lapseen sen jälkeen kun tämä on syntynyt (koska ei ole paljon nytkään kiinnostanut)."
Tuo on kyllä maallikon logiikkaa. Toisaalta väität, että miestä kiinnostaa, toisaalta ei kiinnosta. Ethän ole lapselle mustasukkainen, kun exäsi ei enää ole Sinusta ensisijaisen kiinnostunut?
Miehesi saattaa olla alkoholi- / lääke- ja ties mikä addikti, MUTTA sinä olet hänet elämääsi valinnut ja vielä korottanut hänet itseäsi korkeammalle laittamalla hänet yksin vastaamaan lapsenne tulevasta terveydenhoidosta. Aijai.
Jos nyt menet lastenvalvojalle, niin saat kuulla, kuinka LAPSELLA on oikeus isään.
Toisaalta kun tiedämme, mitä ylireagointia lastensuojelutyöntekijät nykypäivänä harjoittavat, niin noilla tarinoillasi sinne suuntaan saat viranomaiset hyvinkin äkkiä, tiiviisti ja lopullisesti perheenne kimppuun.
Ethän toki halua valvovia silmiä kotiisi tallentamaan jokaista ilmettä, elettä ja sanaasi sekä raportoimaan jokaista liikettäsi ls-työntekijöille?
1. Vauva on mahassasi turvassa
2. Tunne-elämäsi on sekaisin johtuen raskaudestasi
3. Vakuutus on PIENIN ongelmasi
4. Ala hysteeriseksi, juokse haukkumassa lapsen isää ja saat lastensuojelijoista ikuisen riesan perheellesi. Hyvässä lykyssä lapsi otetaan huostaan
5. Millä vakuutat lastensuojelijat, ettet itse ole samanlainen addikti kuin lapsen isä?
Onko sinulla omia sukulaisia / tuttavia, jotka auttavat lapsen hoidossa?
6. Suhtaudu exäsi pyrkimyksiin rauhallisesti äläkä provosoi. Jos tapaat kadulla hullun, niin alatko vittuiIemaan hänelle?
7. Et omista lastasi
8. Exäsi ON osa lastasi
9. Älä käyttäydy exääsi kohtaan rumasti
10. Kasva aikuiseksi- yy77ijk
tuossa sanottiinkin jo lähes kaikki :)
- Juudaan teko
Miehellä on aina suurin oikeus lapseen! Mies on pyhä, nainen hänen palvelijansa!
- oivoi!
Aloittaja on juuri sellainen nainen jota en ymmärrä, vaikka olen itsekin nainen. "Mies ei saa tulla mukaan oman lapsensa syntymään, mies ei saa olla ensimmäisinä päivinä mukana". Miten ihmeessä aina onnistutte unohtamaan että se lapsi ei ole vain teidän? Ihan yhtä lailla raskaaksi tulemiseen tarvitaan miestäkin, ja lapsi on myös miehen, halusit tai et. Lapsi on myös miehen nyt, ja myös 20v päästä. Myös 50v päästä. Törkeähän sinä olet jos kiellät mieheltä oman lapsensa, ja lapselta isän. Lapsesi tulee varmasti olemaan katkera sinulle, ja hyvä niin. Etköhän saa viimeistään 20v päästä kuulla kunniasi.
Joo onhan se lapsi myös miehen. Mutta ne isän oikeudet ja velvollisuudet alkaa siinä vaiheessa kun isyys on tunnustettu. Naisen ei tartte ottaa miestään varsinkaan ex semmoista synnytykseen mukaan. En ottais mäkään tommosta ukkoo mukaani. Haluisin sinne tukijan joka osaa auttaa ja tukee mua synnytyksessä en eksää joka on vaan tiellä ja keneen en luota.
- Riskienhallintaa
Miksi teit lapsen hänen kanssaan?
- bbbbm
Taitaa muut hormonihuuruiset huudella täällä... Kuka voi OIKEASTI olla sitä mieltä, että miehellä (joka käyttää väärin sekä viinaa että lääkkeitä) on oikeus lapseen ja kaiken lisäksi että LAPSELLA on "OIKEUS" tuollaiseen isään?? Ihan näin terveellä järjellä lapsella on OIKEUS ELÄÄ ELÄMÄNSÄ ILMAN RIIPPUVAISTA ISÄÄ ?? Haloo ihmiset... Onko pakko huudella vain jotta saisi huudella, miettimättä mitä sitä oikeen suustaan laukoo...
- Riskienhallintaa
Niin, kyllä se on totta, että lapsi sai huonot kortit, mutta isä se on huonokin isä ja lapsen äidin itse valitsema (mikäli lapsi ei ole saanut alkunsa raiskauksesta).
Miksi naiset haluavat tehdä lapsia miehen kanssa, jota eivät tunne?
- mie... täältä
Hieman on ristiriitainen ja outo juttu.
Jos miehesi on avo, en usko, että isyyttä etukäteen olisi tunnustettu ja hyväksytty.
Miksi vakuutus on isän eikä lapsen äidin nimellä?
Eli isäkandidaatti olisi ottanut vakuutuksen sillä perusteella että hän on kenties isä.
Avioliitossa puoliso on tietenkin se isäksi nimetty.
Kysy yhtiöstäsi, koska aikaakin vielä on ennen lapsen syntymää.
Isyyttä tuskin pystyt estämään, vaikka ilmoittaisit joulupukin isäksi. Isälläkin on oikeutensa. Isyyden selvitys tulee tietysti vasta jälkeenpäin. Synnytykseen ei ole
pakko ottaa mukaan eikä siitä ilmoittaa, jos et sinne häntä halua.
Oikeus lapseen on ihan yhtälainen, ja et voi väittää ettei olisi kiinnostunut, koska synnytyskin jo kiinnostaa.
Tutki lakeja ja asetuksia etukäteen. Puhu vakuutusyhtiön kanssa ja siirrä vakuutus omiin nimiisi. Kysehän on kuitenkin sinun synnyttämästä lapsesta.
Epäilen kyllä ettei koko vakuutusta ole edes olemassa. - nii-in 2012
Vakuutuksista en osaa sanoa, mutta hölmöltä kuulostaa että se olisi avomiehesi nimissä. Isyys kun tosiaan tunnustetaan vasta syntymän jälkeen... Ja isyyden tunnustamisen jälkeen isä on elatusvelvollinen ja lapsi saa perimisoikeuden isään ja isän sukuun. Mutta huoltajuus on edelleen yksin äidin, jos ei tehdä yhteishuoltajuussopimusta.
- huonot eväät
voi luusereita....
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564790Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231336- 881332
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1271111Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681055Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi253950- 71942