Pitäisikö vaimon (tosiaan) olla älykkäämpi?

....................

Viitaten tähän tutkimukseen:
http://annaleena.puheenvuoro.uusisuomi.fi/30332-vaimon-oltava-miestaan-alykkaampi

aloittaisin keskustelun aiheesta. Varmaankin on jo osittain puitu aihe, mutta älykkäänä naisena minua kiinnostaa tutkimustulos.

Olen tapaillut hyvin monenlaisia miehiä, mutta yksikään ei ole sytyttänyt. Hyvin tunneherkkänä naisena olen syytellyt siitä itseäni, ja tullut siihen lopputulokseen, että tapailenko loppujen lopuksi vääränlaisia miehiä?

Naisethan tyypillisesti etsivät ensisijaisesti tiettyjä ominaisuuksia (vrt. rationaalisuus), kun taas miehet luottavat tunteeseen.

Loppuun vielä kysymys miehille, että haittaisiko teitä se, että nainen on älykkäämpi? Lisäksi mitä naisen kannattaa välttää tekemestä, jotta ei loukkaa miestä. Väkisinhän sitä tulee joskus päästeltyä sammakoita suusta, mutta mitkä asiat ovat inhokkeja.

171

3158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oraakkeli69

Älä sano miehelle mitään existäsi.
      Teeskentele orkut.
      Anna aina.
      Älä ole näsäviisas.
      Ole sievä, toimelias ja salaperäinen.

Tällöin saat kenet tahansa miehen olettaen että ylität kauneusosamäärän 150 keskihajonnalla 24.

Onnea! Muista, että oikotietä onneen ei ole.
      Mikään mensan testi tai muukaan luokittelu ei merkitse mitään todellisessa pelissä. Soidinmenopeleihin pätee vanha neuvo: Ora et labora.

• että silleen

@Oraakkeli69

Noilla kriteereillä saisit monet tosiasiallisista miehistä, mutta et minua. Kaipaan syvällistä seuraa. Jos tämä vaatimus ei täyty, suhde jää alkutekijöihin. Luulen, että monet syvällisistä miehistä ovat samoilla linjoilla. Laskisin siis kriteereiden kauneusvaatimusta ja nostaisin samankaltaista ajattelutapaa, koska ihmiset kyllästyvät toisiinsa jos rakkaus roikkuu pelkän Venuksen ulkonäön varassa.

• Oraakkeli69
        että silleen kirjoitti:

@Oraakkeli69

Noilla kriteereillä saisit monet tosiasiallisista miehistä, mutta et minua. Kaipaan syvällistä seuraa. Jos tämä vaatimus ei täyty, suhde jää alkutekijöihin. Luulen, että monet syvällisistä miehistä ovat samoilla linjoilla. Laskisin siis kriteereiden kauneusvaatimusta ja nostaisin samankaltaista ajattelutapaa, koska ihmiset kyllästyvät toisiinsa jos rakkaus roikkuu pelkän Venuksen ulkonäön varassa.

Just joo. Älä valehtele. Kyllä naisen pitää olla edes jossain määrin hyvännäköinen, että kelpaa enemmäksi kuin työpaikkakaveriksi tai kaveriksi. Ei miehet arvosta niinkään mitään muuta kuin ulkonäköä ja lempeää luonnetta.
        Jos nainen on vielä älykäs niin ok, mutta lempeys ja ulkonäkökriteerit ovat must.

Nuo psykologien persoonallisuusjutut voi vaikka työntää ahteriin. Todellisuus on tuolla ulkona eikä psykologien tai palstalaisten päässä. Joten ainoastaan oma empiirinen kokeilu ja yritys sekä erehdys palkitaan. Mitä fiskumpi sitä nopeammin oppii, mutta kyllä se visakalloisinkin rakkauden peluri pääsee vielä naimaan, tai ainakin taivaassa sitten.

Jos nainen tai mies uskaltaa tuoda heikkoutensa esille niin se on hyvin itsevarmaa ja puoleensavetävää olettaen tietysti että ulkonäkö on edes jotenkin kunnossa. Kumma kyllä naiseen kyllästyy sitä nopeammin mitä vaatimattomampi ulkonäkö hänellä on. Empiirinen fakta.

Hate the game, not the player. Hate the creator not the creation.

• että silleen
        Oraakkeli69 kirjoitti:

Just joo. Älä valehtele. Kyllä naisen pitää olla edes jossain määrin hyvännäköinen, että kelpaa enemmäksi kuin työpaikkakaveriksi tai kaveriksi. Ei miehet arvosta niinkään mitään muuta kuin ulkonäköä ja lempeää luonnetta.
        Jos nainen on vielä älykäs niin ok, mutta lempeys ja ulkonäkökriteerit ovat must.

Nuo psykologien persoonallisuusjutut voi vaikka työntää ahteriin. Todellisuus on tuolla ulkona eikä psykologien tai palstalaisten päässä. Joten ainoastaan oma empiirinen kokeilu ja yritys sekä erehdys palkitaan. Mitä fiskumpi sitä nopeammin oppii, mutta kyllä se visakalloisinkin rakkauden peluri pääsee vielä naimaan, tai ainakin taivaassa sitten.

Jos nainen tai mies uskaltaa tuoda heikkoutensa esille niin se on hyvin itsevarmaa ja puoleensavetävää olettaen tietysti että ulkonäkö on edes jotenkin kunnossa. Kumma kyllä naiseen kyllästyy sitä nopeammin mitä vaatimattomampi ulkonäkö hänellä on. Empiirinen fakta.

@Oraakkeli69

Ensiksikään en valehtele: olen aina kokeillut ensin onko nainen syvällinen ja syntyykö keskustelua. Toisekseen, jos lasken kauneuskäsitystä 150/24:sta vaikkapa 110/24:ään, nainen on edelleenkin perusnätti. Naisella ei tarvitse olla keskiarvokasvot (googlaa: average faces), mutta hänellä täytyy olla päässä muutakin kuin ilmaa.

"Joten ainoastaan oma empiirinen kokeilu ja yritys sekä erehdys palkitaan."

Parin voi toki etsiä perinteisesti yrityksen ja erehdyksen kautta. Mutta kokeilua tarvitaan vähemmän jos tunnet ihmistyypit – olet joko luonnostaan hyvä ihmistuntija tai osaat käyttää persoonallisuustyyppejä hyväksi, jolloin ymmärrät mennä suoraan juttelemaan oikean ihmisen kanssa. Jos lykästää, hienoa, teillä on orastava suhde; jos ei, ei se mitään, etsi toinen samaa persoonallisuustyyppiä oleva nainen ja kokeile uudestaan.

"Jos nainen tai mies uskaltaa tuoda heikkoutensa esille niin se on hyvin itsevarmaa ja puoleensavetävää"

Allekirjoitan tämän täysin.

"Empiirinen fakta."

Subjektiivinen kokemus vai empriitinen tutkimus? Jos kyse on jälkimmäisestä, onko tarjota linkkiä?

• Oraakkeli69
        että silleen kirjoitti:

@Oraakkeli69

Ensiksikään en valehtele: olen aina kokeillut ensin onko nainen syvällinen ja syntyykö keskustelua. Toisekseen, jos lasken kauneuskäsitystä 150/24:sta vaikkapa 110/24:ään, nainen on edelleenkin perusnätti. Naisella ei tarvitse olla keskiarvokasvot (googlaa: average faces), mutta hänellä täytyy olla päässä muutakin kuin ilmaa.

"Joten ainoastaan oma empiirinen kokeilu ja yritys sekä erehdys palkitaan."

Parin voi toki etsiä perinteisesti yrityksen ja erehdyksen kautta. Mutta kokeilua tarvitaan vähemmän jos tunnet ihmistyypit – olet joko luonnostaan hyvä ihmistuntija tai osaat käyttää persoonallisuustyyppejä hyväksi, jolloin ymmärrät mennä suoraan juttelemaan oikean ihmisen kanssa. Jos lykästää, hienoa, teillä on orastava suhde; jos ei, ei se mitään, etsi toinen samaa persoonallisuustyyppiä oleva nainen ja kokeile uudestaan.

"Jos nainen tai mies uskaltaa tuoda heikkoutensa esille niin se on hyvin itsevarmaa ja puoleensavetävää"

Allekirjoitan tämän täysin.

"Empiirinen fakta."

Subjektiivinen kokemus vai empriitinen tutkimus? Jos kyse on jälkimmäisestä, onko tarjota linkkiä?

Ennustan, että tuo luokittelusysteemisi vie sinut vielä pahasti harhaan. Päädyt vielä epätyydyttävään suhteeseen ja lopulta masentuneena murahtelet kumppanillesi väkinäisiä pseudokohteliaisuuksia sohvalta kumppanisi tiuskiessa sinulle tuskissaan.

Joskus tajuat, että lokeroiminen itse asiassa rajoittaa elämää.

Luonnossa mikään ei mene absoluuttisesti kuin teoriat ennustaa.
        Totuus on aina tarua ihmeellisempää. Jos ihminen luottaa enemmän johonkin psykologiseen tai lääketieteelliseen roskateoriaan elämässään eikä kuuntele sisäistä omatunnon tai sydämen ääntään niin silloinhan pettää itseään.
        Mikä olisikaan kauheampaa kuin olla epärehellinen itselleen.

Tuo luokittelujärjestelmä heijastaa vain epävarmuutta ihmissuhteissa ja toimii defenssinä oikeaa elämää vastaan. Saatat joskus yllättyä kuinka samanlaisia me kaikki lopulta olemme. Puhalla mieluummin yhteen hiileen kuin omaasi.

Rohkeita onnetar auttaa. Fortuna fortes audiuvat!

• että silleen
        Oraakkeli69 kirjoitti:

Ennustan, että tuo luokittelusysteemisi vie sinut vielä pahasti harhaan. Päädyt vielä epätyydyttävään suhteeseen ja lopulta masentuneena murahtelet kumppanillesi väkinäisiä pseudokohteliaisuuksia sohvalta kumppanisi tiuskiessa sinulle tuskissaan.

Totuus on aina tarua ihmeellisempää. Jos ihminen luottaa enemmän johonkin psykologiseen tai lääketieteelliseen roskateoriaan elämässään eikä kuuntele sisäistä omatunnon tai sydämen ääntään niin silloinhan pettää itseään.

Tuo luokittelujärjestelmä heijastaa vain epävarmuutta ihmissuhteissa ja toimii defenssinä oikeaa elämää vastaan. Saatat joskus yllättyä kuinka samanlaisia me kaikki lopulta olemme. Puhalla mieluummin yhteen hiileen kuin omaasi.

Kiitoksia huomiostasi, mutta luulen saavuttaneeni luokittelulla enemmän kuin mitä olisin sydäntä kuuntelemalla ja arpomalla voinut saavuttaa. Tiedän nykyisin kuka olen, kuinka voin kehittää itseäni ja kuinka voin auttaa muita.

Malli on aina malli, konsepti, epätäydellinen näkemys todellisuudesta, eikä siitä minulla ole harhakuvitelmia. Mutta yhtä kaikki malli on näkemys mitä minulla ei ole ollut aikaisemmin. Olet selvästi toisissa asioissa elämälle vähemmän avoin ja objektiivinen kuin minä. Puhut sydämen eli intuition kuuntelemista, mutta samalla kiellät, etteivät intuitiivisiksi luokittelemasi persoonallisuusmallit toimi tai niitä ei kannata kuunnella. Tosiasiassa ymmärrys rikkoo rajat ja mahdollistaa kehityksen.

Me olemme samanlaisia mutta niin erilaisia. Ennen makkaran paistoa täytyy tietää mitä hiiltä puhallat: Jos puhallat väärään hiileen tai liian hiljaa, se sammuu. Jos puhallat liian kuumaan hiileen tai puhallat liian kovaa, hiili polttaa itsensä loppuun ennen kuin saat makkaran paistettua tai saat tuhkan silmillesi. Tunne siis tulesi.

Rohkeus kumpuaa itsetietämyksestä. Onnekkuus on sattumaa.

• Oraakkeli69
        että silleen kirjoitti:

Kiitoksia huomiostasi, mutta luulen saavuttaneeni luokittelulla enemmän kuin mitä olisin sydäntä kuuntelemalla ja arpomalla voinut saavuttaa. Tiedän nykyisin kuka olen, kuinka voin kehittää itseäni ja kuinka voin auttaa muita.

Malli on aina malli, konsepti, epätäydellinen näkemys todellisuudesta, eikä siitä minulla ole harhakuvitelmia. Mutta yhtä kaikki malli on näkemys mitä minulla ei ole ollut aikaisemmin. Olet selvästi toisissa asioissa elämälle vähemmän avoin ja objektiivinen kuin minä. Puhut sydämen eli intuition kuuntelemista, mutta samalla kiellät, etteivät intuitiivisiksi luokittelemasi persoonallisuusmallit toimi tai niitä ei kannata kuunnella. Tosiasiassa ymmärrys rikkoo rajat ja mahdollistaa kehityksen.

Me olemme samanlaisia mutta niin erilaisia. Ennen makkaran paistoa täytyy tietää mitä hiiltä puhallat: Jos puhallat väärään hiileen tai liian hiljaa, se sammuu. Jos puhallat liian kuumaan hiileen tai puhallat liian kovaa, hiili polttaa itsensä loppuun ennen kuin saat makkaran paistettua tai saat tuhkan silmillesi. Tunne siis tulesi.

Rohkeus kumpuaa itsetietämyksestä. Onnekkuus on sattumaa.

"Kiitoksia huomiostasi, mutta luulen saavuttaneeni luokittelulla enemmän kuin mitä olisin sydäntä kuuntelemalla ja arpomalla voinut saavuttaa. Tiedän nykyisin kuka olen, kuinka voin kehittää itseäni ja kuinka voin auttaa muita."

Luulet saavuttaneesi? Luulo ei ole tiedon väärti. Luulo ei vastaa ymmärrystä.
        Eli sinäkin myönnät OMAN intuition vahvemmaksi kuin "ymmärryksen". Aploodit sinulle.

En usko että tiedät kuka olet, kuinka voit kehittää itseäsi tai saati kuinka auttaa muita jonkun muun intuitiivisen ohjeistuksen mukaan. Olet lähtenyt seuraamaan toisten antamia polkuja ja hylännyt oman sielusi. Myit sen halvalla "tieteelle" kun kerran se ehkä auttoi sinua defenssinä pahaa maailmaa kohtaan. Se ei silti tarkoita ettetkö olisi voinut luottaa itseesi ja OMAAN uniikkiin intuitioosi.

Luokittelin kyllä psykologiset ratingit intuitiivisiksi, mutta ne eivät ole SINUN intuitio, ja ehdotin että kaikkien tulisi seurata OMAA intuitiota.

Miksi ihmisellä sitten edes on omatunto, jos siihen ei luota?

Tässä kohtaa tullaan sitten siihen ongelmaan, että jokainen on periaatteessa oma itsensä tekipä mitä tahansa ja tämä mahdollistaa playerit, mutta:
        He kaikki ovat lopulta oman sielunsa hylänneitä muiden mielipiteiden mukaan tanssivia zombeja. Epärehellisyys muita kohtaan johtaa huonoon omatuntoon mikäli semmoinen on.
        Epärehellisyys itseään kohtaan kostautuu viimeistään karaokebaarissa.
        Jos itseään pettää niin ei voi laulaa hyvällä omalla tunnolla tätä:

http://www.youtube.com/watch?v=6E2hYDIFDIU

• että silleen
        Oraakkeli69 kirjoitti:

"Kiitoksia huomiostasi, mutta luulen saavuttaneeni luokittelulla enemmän kuin mitä olisin sydäntä kuuntelemalla ja arpomalla voinut saavuttaa. Tiedän nykyisin kuka olen, kuinka voin kehittää itseäni ja kuinka voin auttaa muita."

Luulet saavuttaneesi? Luulo ei ole tiedon väärti. Luulo ei vastaa ymmärrystä.
        Eli sinäkin myönnät OMAN intuition vahvemmaksi kuin "ymmärryksen". Aploodit sinulle.

En usko että tiedät kuka olet, kuinka voit kehittää itseäsi tai saati kuinka auttaa muita jonkun muun intuitiivisen ohjeistuksen mukaan. Olet lähtenyt seuraamaan toisten antamia polkuja ja hylännyt oman sielusi. Myit sen halvalla "tieteelle" kun kerran se ehkä auttoi sinua defenssinä pahaa maailmaa kohtaan. Se ei silti tarkoita ettetkö olisi voinut luottaa itseesi ja OMAAN uniikkiin intuitioosi.

Luokittelin kyllä psykologiset ratingit intuitiivisiksi, mutta ne eivät ole SINUN intuitio, ja ehdotin että kaikkien tulisi seurata OMAA intuitiota.

Miksi ihmisellä sitten edes on omatunto, jos siihen ei luota?

Tässä kohtaa tullaan sitten siihen ongelmaan, että jokainen on periaatteessa oma itsensä tekipä mitä tahansa ja tämä mahdollistaa playerit, mutta:
        He kaikki ovat lopulta oman sielunsa hylänneitä muiden mielipiteiden mukaan tanssivia zombeja. Epärehellisyys muita kohtaan johtaa huonoon omatuntoon mikäli semmoinen on.
        Epärehellisyys itseään kohtaan kostautuu viimeistään karaokebaarissa.
        Jos itseään pettää niin ei voi laulaa hyvällä omalla tunnolla tätä:

http://www.youtube.com/watch?v=6E2hYDIFDIU

Huono omatunto, epärehellisyys, päätyminen epätyydyttävään suhteeseen, masennus, väkinäisiä kohteliaisuuksia sohvalla, kumppani tiuskii tuskissaan, heijastaa epävarmuutta, pettää itseään, defenssinä elämää vastaan – aiheesta riippumatta sanat heijastavat usein totuutta ihmisestä itsestään. Olen pahoillani puolestasi, mutta en tiedä miten voin auttaa. Ehkä onni löytyy, jos opettelet meditoimaan.

Keskustelen kanssasi kortit pöydällä: voit lukea suoraan millainen olen. Minunlaisiani kiinnostaa asioiden objektiivinen totuus, ei niinkään se kuka selviää väittelystä voittajana. Kerro missä olen erehtynyt. Jos subjektiivinen näkemyksesi osuu lähemmäksi totuutta kuin tuhansien ja taas tuhansien käyttämä Mayers–Briggs-persoonallisuusmalli, tiedät, että olen avoin kuuntelemaan sinua ja vaihtamaan näkemykseni toiseksi. Muussa tapauksessa eiköhän meidän välinen keskustelu ole saavuttanut lopputuleman.

"Finally, the dominant Ti function means that the INTP takes his interests and beliefs very seriously. Honesty and directness when explaining these interests are usually displayed. INTPs detest facades and particulary dislike people who exhibit them. Equally, those kind of people also dislike INTPs and avoid them at all cost, for they know that the INTP will see right through them. The INTP's serious nature also makes them almost immune to mockery and being made fun of, at least when face to face with their mocker. If someone attempts to make a sarcastic, mocking comment about an interest of an INTP, the latter will defend himself with a pure, almost naive seriousness, explaining his position with a severe exactness, wielding his words like swords." – www.intp.org/intprofile.html

P.S. Ennustaminen toimii aina ainoastaan tarinoissa.

• Oraakkeli69
        että silleen kirjoitti:

Huono omatunto, epärehellisyys, päätyminen epätyydyttävään suhteeseen, masennus, väkinäisiä kohteliaisuuksia sohvalla, kumppani tiuskii tuskissaan, heijastaa epävarmuutta, pettää itseään, defenssinä elämää vastaan – aiheesta riippumatta sanat heijastavat usein totuutta ihmisestä itsestään. Olen pahoillani puolestasi, mutta en tiedä miten voin auttaa. Ehkä onni löytyy, jos opettelet meditoimaan.

Keskustelen kanssasi kortit pöydällä: voit lukea suoraan millainen olen. Minunlaisiani kiinnostaa asioiden objektiivinen totuus, ei niinkään se kuka selviää väittelystä voittajana. Kerro missä olen erehtynyt. Jos subjektiivinen näkemyksesi osuu lähemmäksi totuutta kuin tuhansien ja taas tuhansien käyttämä Mayers–Briggs-persoonallisuusmalli, tiedät, että olen avoin kuuntelemaan sinua ja vaihtamaan näkemykseni toiseksi. Muussa tapauksessa eiköhän meidän välinen keskustelu ole saavuttanut lopputuleman.

"Finally, the dominant Ti function means that the INTP takes his interests and beliefs very seriously. Honesty and directness when explaining these interests are usually displayed. INTPs detest facades and particulary dislike people who exhibit them. Equally, those kind of people also dislike INTPs and avoid them at all cost, for they know that the INTP will see right through them. The INTP's serious nature also makes them almost immune to mockery and being made fun of, at least when face to face with their mocker. If someone attempts to make a sarcastic, mocking comment about an interest of an INTP, the latter will defend himself with a pure, almost naive seriousness, explaining his position with a severe exactness, wielding his words like swords." – www.intp.org/intprofile.html

P.S. Ennustaminen toimii aina ainoastaan tarinoissa.

Luokittelussa on monia pahoja ongelmia. Luokittelet ensinnäkin itsesi ja muut johonkin kategoriaan, jolloin se eittämättä rajoittaa elämääsi. Lisäksi se tekee sokeaksi vivahteille. Luokittelu ei voi olla validia, koska se ei ota huomioon kaikkea. Se on virheellistä päättelyä. Jotta ihmiset voisi luokitella tasavertaisesti niin käytännössä jokaisen atomin muutos pitäisi huomioida kehdosta hautaan.
        Se ei ole mahdollista.

Psykologinen luokittelu heijastaa jo itsessään yksinkertaista ja alkukantaista ajattelua. Minä, muut, me, he, tyhmä, kaunis, ruma, rikas yms...kaikki erot johtuvat primitiivisestä vaistosta saada lisääntyä mahd.fitnessin kumppanin kanssa. Käytännössä jokainen ajattelee näin, mutta mikään ei silti periaatteessa pakota ajattelemaan niin. Erilaisuutta voi oppia sietämään. Täysin kulttuurisidonnainen kysymys. Aina voi oppia. Jopa sinäkin.
        Olemme kuitenkin loppujen lopuksi yhden ja saman universumin subjekteja. Kaikki sisältyy yhteen ja yksi kaikkeen.

Ennustaminen on itse asiassa ainoa keino ymmärtää mitään. Mitä parempi ennustaja sitä tarkempi tulos. Objektiivinen totuus on taas kuin irrationaaliluku. Voit yrittää haarukoida sitä mielivaltaisesti, mutta koskaan et saavuta sitä. Eikä se lopulta ole kuin keinotekoinen konstruktio jonkun päässä.
        Todennäköisyydet hallitsevat meitä. Mikään ei takaa loppujen lopuksi mitään. Paitsi Suomi, joka takaa veronmaksajiensa avuin bankstereiden toilailut.

Wish you merry christmas and happy new years!

• että silleen
        Oraakkeli69 kirjoitti:

Luokittelussa on monia pahoja ongelmia. Luokittelet ensinnäkin itsesi ja muut johonkin kategoriaan, jolloin se eittämättä rajoittaa elämääsi. Lisäksi se tekee sokeaksi vivahteille. Luokittelu ei voi olla validia, koska se ei ota huomioon kaikkea. Se on virheellistä päättelyä. Jotta ihmiset voisi luokitella tasavertaisesti niin käytännössä jokaisen atomin muutos pitäisi huomioida kehdosta hautaan.
        Se ei ole mahdollista.

Psykologinen luokittelu heijastaa jo itsessään yksinkertaista ja alkukantaista ajattelua. Minä, muut, me, he, tyhmä, kaunis, ruma, rikas yms...kaikki erot johtuvat primitiivisestä vaistosta saada lisääntyä mahd.fitnessin kumppanin kanssa. Käytännössä jokainen ajattelee näin, mutta mikään ei silti periaatteessa pakota ajattelemaan niin. Erilaisuutta voi oppia sietämään. Täysin kulttuurisidonnainen kysymys. Aina voi oppia. Jopa sinäkin.
        Olemme kuitenkin loppujen lopuksi yhden ja saman universumin subjekteja. Kaikki sisältyy yhteen ja yksi kaikkeen.

Ennustaminen on itse asiassa ainoa keino ymmärtää mitään. Mitä parempi ennustaja sitä tarkempi tulos. Objektiivinen totuus on taas kuin irrationaaliluku. Voit yrittää haarukoida sitä mielivaltaisesti, mutta koskaan et saavuta sitä. Eikä se lopulta ole kuin keinotekoinen konstruktio jonkun päässä.
        Todennäköisyydet hallitsevat meitä. Mikään ei takaa loppujen lopuksi mitään. Paitsi Suomi, joka takaa veronmaksajiensa avuin bankstereiden toilailut.

Väittelemme siitä, onko Mayers–Briggs-persoonallisuusmallilla todellisuuspohjaa. Puhut kaikesta muusta, mutta et ole antanut yhtään hyvää syytä, miksi Mayers–Briggs tai sanotaan vastaava Enneagrammi-persoonallisuusteoria ei mallintaisi todellisuutta. Se, että kaikkea ei voi luokitella ja että atomin muutokset pitäisi huomioida, on argumentaatiovirhe, olkinukke. Samoin kuin rannekello näyttää aikaa riittävän tarkasti, myös persoonallisuusmalli heijastaa todellisuutta riittävän tarkasti, vaikka mallinnus ei olekaan täydellinen.

Et selvästikään ymmärrä Mayers–Briggs-persoonallisuusmallia. Sen tarkoitus ei ole olla kaiken kattava ikuisuusprojekti vaan 16 ihmistyyppiin nojautuva viitekehysmalli. Ja toisin kuin mutuilet, nämä persoonallisuustyypit ovat olemassa. Nähtävästi et ole ottanut asiasta selvää. Esimerkiksi lue ISFJ-persoonallisuustyypin kuvaus ja tee ekskursio lähikauppaan. Huomaat pian, että tällaisia ihmisia kävelee jatkuvasti vastaan.

Väität, että kategoriointi rajoittaa elämää ja tekee sokeaksi vivahteille. Ei pidä paikkansa, päinvastoin. Persoonallisuuden ymmärtäminen joko intuitiolla luotujen mallien tai persoonallisuusmallien kautta tuo nimenomaan esille ihmisen vivahteita. Ethän sinä voi edes löytää etsimääsi seksipommia kauneusosamäärällä 150, keskihajonnalla 24, jos et osaa kategorioida mikä on kaunista ja mikä seksikästä. Samoin jos et ymmärrä millainen ihminen on perusluonteeltaan, et voi ymmärtää luonteen uniikkeja vivahteita. Mayers–Briggs ei edes yritä luokitella yksilöllisiä piirteitä, se ei ole sen tarkoitus.

Ihminen luokittelee mielessään jatkuvasti kaikkea, sillä luokittelu on yksi ihmisaivojen tärkeimmistä tehtävistä. Muussa tapauksessa sinulla tai minulla ei ole mitään käsitystä ympäröivästä maailmasta – et voi ennustaa. Aivot etsivät jatkuvasti ympäristöstä hahmoja, malleja ja kuvioita ja luokittelee niitä ryhmiin ja kategorioihin. Kolmioita, neliöitä, viivoja, puita, eläimiä, ihmisiä, sanoja, abstrakteja kuten rauhaa, iloa ja rakkautta. Sanot, että psykologinen luokittelu on vapaaehtoinen toiminto, johon kukaan ei pakota. Siinä olet väärässä. Vain aivokuollut ei luokittele asioita, sillä hänen aivonsa eivät toimi.

Puhut mahdollisimman kauniista fitness-kumppanista jokaisen unelmakumppanina. Siinä teet aikamoisen oletuksen ja olet jälleen väärässä. Fitness-malli ei ole todellakaan ihanteeni, eikä se ole varmasti monen muunkaan ihanne. Esimerkiksi tällainen fitness-hepsankeikkaa voisi olla ESFJ-nainen: Yhdysvaltain naisuutisankkuri, julkisuuden suosikkiäiti esimerkkinä Sarah Palin. ESFJ on vastakohtani. ESFJ-nainen tuntisi epämääräistä vastenmielisyyttä minua kohtaan ja minä häntä kohtaan. Mistä tälläinen vastareaktio? voisit kysyä ja miettiä pääsi puhki maailman tappiin asti saamatta kunnon vastausta, koska ihmisten luokittelu ei ole sinulle validi tapa ennustaa todellisuutta. Jos kysyisit minulta, voisin vastata: Mayers–Briggs-persoonallisuusmallissa ESTJ-persoonallisuus on INTP-persoonallisuuden vastakohta. ESTJ on joka suhteessa erilainen kuin INTP. Meillä on hyvin vähän yhteistä, joten ihmissuhteissa olisi jatkuvasti kitkaa ja hampaiden kiristystä.

Jatkuu...

• että silleen
        Oraakkeli69 kirjoitti:

Se ei ole mahdollista.

...jatkoa.

Ennustaminen on ainoa keino ymmärtää mitään. Melkein oikein; ennustaminen on havointojen ohella ainut keino ymmärtää mitään. Mutta kuten sanoin, ennustaminen toimii aina ainoastaan tarinoissa. Todellisuudessa teemme virheitä ja ennustamme väärin. Persoonallisuusmallit perustuvat myös ennustamiseen: ennustetaan että on ihmisellä on persoonallisuus, joka kattaa muun muassa maailmankuvan, minäkäsityksen, itsetunnon, arvot, luonteen ja temperamentin. Ennustetaan, että yleensä ihmiset toimivat elämässä näiden luokitteluiden mukaan ja että on olemassa ihmisryhmiä, jolla on samankaltainen persoonallisuus. Kun ihmisellä on uniikkeja piirteitä, jotka poikkeavat suuresti luokittelusta, silloin persoonallisuusmalli ei kykene mallintamaan todellisuutta. Mutta kuten nopeasti huomaisit, jos ottaisit selvää, yleensä persoonallisuusmallit toimivat. Kuinka yleensä? Ota selvää.

Objektiivisen totuuden etsintä on INTP:n omalaatuinen persoonallisuuspiirre, jonka nälviminen ei suinkaan vesitä väitteitäni, päinvastoin. Se on taas todiste INTP-persoonastani ja Mayers–Briggs-persoonallisuusmallin toiminnasta käytännössä. Onko tällainen käyttäytyminen tarpeellista? Kenties ei. Mutta mikä on? Ennen kuin voit tehdä kysymyksestä oikean päätöksen, sinun täytyy ymmärtää mikä on maailmassa tärkeintä, jolloin palaamme taas objektiivisen totuuden etsintään.

Sanot, että erilaisuutta voi oppia sietämään. Kyllä, sietäminen on varsin primitiivinen lähestymistapa ihmissuhteissa. Ikävää naapuria siedetään. Mutta erilaisuutta voi myös oppia ymmärtämään, mikä on kehittyttä käyttäytymistä. Puolisoa ja ystäviä ymmärretään. Tässä kohtaa ihmisen persoonallisuuden tunteminen astuu kuvioihin.

Väittelenkö tosiaan ihmisen kanssa, joka väittää, ettei ihmisiä tarvitse ymmärtää; riitää kunhan saa kiikariinsa vinkeimmät kurvit ja pääsee naimaan? Vai väitteletkö siitä syystä, että olet sattunut aloittamaan väittelyn, etkä voi hyväksyä, että sinulla ei ole riittävästi perusteita kaataa perusväittämääni: Mayers–Briggs-persoonallisuusmalli mallintaa todellisuutta.

Tiedän, että olet Judging (J) -persoonallisuustyyppiä, jolla on vahva subjektiivine näkemys. Mutta silti, ole avoin uusille asioille ennen kuin tyrmäät ne käteen katsomatta. En suinkaan pakota ottamaan pussia päästä, mutta tässä olisi mahdollisuus. Se voisi olla jopa... älykästä.

Kiitos tähänastisesta väittelystä. Tämä on harvinaista herkkua.

• että silleen
        että silleen kirjoitti:

Väittelemme siitä, onko Mayers–Briggs-persoonallisuusmallilla todellisuuspohjaa. Puhut kaikesta muusta, mutta et ole antanut yhtään hyvää syytä, miksi Mayers–Briggs tai sanotaan vastaava Enneagrammi-persoonallisuusteoria ei mallintaisi todellisuutta. Se, että kaikkea ei voi luokitella ja että atomin muutokset pitäisi huomioida, on argumentaatiovirhe, olkinukke. Samoin kuin rannekello näyttää aikaa riittävän tarkasti, myös persoonallisuusmalli heijastaa todellisuutta riittävän tarkasti, vaikka mallinnus ei olekaan täydellinen.

Et selvästikään ymmärrä Mayers–Briggs-persoonallisuusmallia. Sen tarkoitus ei ole olla kaiken kattava ikuisuusprojekti vaan 16 ihmistyyppiin nojautuva viitekehysmalli. Ja toisin kuin mutuilet, nämä persoonallisuustyypit ovat olemassa. Nähtävästi et ole ottanut asiasta selvää. Esimerkiksi lue ISFJ-persoonallisuustyypin kuvaus ja tee ekskursio lähikauppaan. Huomaat pian, että tällaisia ihmisia kävelee jatkuvasti vastaan.

Väität, että kategoriointi rajoittaa elämää ja tekee sokeaksi vivahteille. Ei pidä paikkansa, päinvastoin. Persoonallisuuden ymmärtäminen joko intuitiolla luotujen mallien tai persoonallisuusmallien kautta tuo nimenomaan esille ihmisen vivahteita. Ethän sinä voi edes löytää etsimääsi seksipommia kauneusosamäärällä 150, keskihajonnalla 24, jos et osaa kategorioida mikä on kaunista ja mikä seksikästä. Samoin jos et ymmärrä millainen ihminen on perusluonteeltaan, et voi ymmärtää luonteen uniikkeja vivahteita. Mayers–Briggs ei edes yritä luokitella yksilöllisiä piirteitä, se ei ole sen tarkoitus.

Ihminen luokittelee mielessään jatkuvasti kaikkea, sillä luokittelu on yksi ihmisaivojen tärkeimmistä tehtävistä. Muussa tapauksessa sinulla tai minulla ei ole mitään käsitystä ympäröivästä maailmasta – et voi ennustaa. Aivot etsivät jatkuvasti ympäristöstä hahmoja, malleja ja kuvioita ja luokittelee niitä ryhmiin ja kategorioihin. Kolmioita, neliöitä, viivoja, puita, eläimiä, ihmisiä, sanoja, abstrakteja kuten rauhaa, iloa ja rakkautta. Sanot, että psykologinen luokittelu on vapaaehtoinen toiminto, johon kukaan ei pakota. Siinä olet väärässä. Vain aivokuollut ei luokittele asioita, sillä hänen aivonsa eivät toimi.

Puhut mahdollisimman kauniista fitness-kumppanista jokaisen unelmakumppanina. Siinä teet aikamoisen oletuksen ja olet jälleen väärässä. Fitness-malli ei ole todellakaan ihanteeni, eikä se ole varmasti monen muunkaan ihanne. Esimerkiksi tällainen fitness-hepsankeikkaa voisi olla ESFJ-nainen: Yhdysvaltain naisuutisankkuri, julkisuuden suosikkiäiti esimerkkinä Sarah Palin. ESFJ on vastakohtani. ESFJ-nainen tuntisi epämääräistä vastenmielisyyttä minua kohtaan ja minä häntä kohtaan. Mistä tälläinen vastareaktio? voisit kysyä ja miettiä pääsi puhki maailman tappiin asti saamatta kunnon vastausta, koska ihmisten luokittelu ei ole sinulle validi tapa ennustaa todellisuutta. Jos kysyisit minulta, voisin vastata: Mayers–Briggs-persoonallisuusmallissa ESTJ-persoonallisuus on INTP-persoonallisuuden vastakohta. ESTJ on joka suhteessa erilainen kuin INTP. Meillä on hyvin vähän yhteistä, joten ihmissuhteissa olisi jatkuvasti kitkaa ja hampaiden kiristystä.

Jatkuu...

Typo: Tekstissä mainitaan kahdesti ESTJ. Niissä kohtaa pitäisi olla ESFJ.

• Oraakkeli69
        että silleen kirjoitti:

...jatkoa.

Ennustaminen on ainoa keino ymmärtää mitään. Melkein oikein; ennustaminen on havointojen ohella ainut keino ymmärtää mitään. Mutta kuten sanoin, ennustaminen toimii aina ainoastaan tarinoissa. Todellisuudessa teemme virheitä ja ennustamme väärin. Persoonallisuusmallit perustuvat myös ennustamiseen: ennustetaan että on ihmisellä on persoonallisuus, joka kattaa muun muassa maailmankuvan, minäkäsityksen, itsetunnon, arvot, luonteen ja temperamentin. Ennustetaan, että yleensä ihmiset toimivat elämässä näiden luokitteluiden mukaan ja että on olemassa ihmisryhmiä, jolla on samankaltainen persoonallisuus. Kun ihmisellä on uniikkeja piirteitä, jotka poikkeavat suuresti luokittelusta, silloin persoonallisuusmalli ei kykene mallintamaan todellisuutta. Mutta kuten nopeasti huomaisit, jos ottaisit selvää, yleensä persoonallisuusmallit toimivat. Kuinka yleensä? Ota selvää.

Objektiivisen totuuden etsintä on INTP:n omalaatuinen persoonallisuuspiirre, jonka nälviminen ei suinkaan vesitä väitteitäni, päinvastoin. Se on taas todiste INTP-persoonastani ja Mayers–Briggs-persoonallisuusmallin toiminnasta käytännössä. Onko tällainen käyttäytyminen tarpeellista? Kenties ei. Mutta mikä on? Ennen kuin voit tehdä kysymyksestä oikean päätöksen, sinun täytyy ymmärtää mikä on maailmassa tärkeintä, jolloin palaamme taas objektiivisen totuuden etsintään.

Sanot, että erilaisuutta voi oppia sietämään. Kyllä, sietäminen on varsin primitiivinen lähestymistapa ihmissuhteissa. Ikävää naapuria siedetään. Mutta erilaisuutta voi myös oppia ymmärtämään, mikä on kehittyttä käyttäytymistä. Puolisoa ja ystäviä ymmärretään. Tässä kohtaa ihmisen persoonallisuuden tunteminen astuu kuvioihin.

Väittelenkö tosiaan ihmisen kanssa, joka väittää, ettei ihmisiä tarvitse ymmärtää; riitää kunhan saa kiikariinsa vinkeimmät kurvit ja pääsee naimaan? Vai väitteletkö siitä syystä, että olet sattunut aloittamaan väittelyn, etkä voi hyväksyä, että sinulla ei ole riittävästi perusteita kaataa perusväittämääni: Mayers–Briggs-persoonallisuusmalli mallintaa todellisuutta.

Tiedän, että olet Judging (J) -persoonallisuustyyppiä, jolla on vahva subjektiivine näkemys. Mutta silti, ole avoin uusille asioille ennen kuin tyrmäät ne käteen katsomatta. En suinkaan pakota ottamaan pussia päästä, mutta tässä olisi mahdollisuus. Se voisi olla jopa... älykästä.

Kiitos tähänastisesta väittelystä. Tämä on harvinaista herkkua.

Kauhea vouhotus. Persoonallisuusteoriat joutaa roskakoriin, koska ne ei kuvaa läheskään samalla tarkkuudella todellisuutta kuin esim.Newtonin mekaniikka luontoa. Psykologia on nuori tieteenala ja kaukana siitä minne luonnontieteet ovat yltäneet.

Ihminen voi myös muuttaa persoonallisuuttaan. Ruma voi mennä kuntosalille ja kauneusleikkaukseen. Tyhmä voi tehdä mensan testejä tai sudokuita niin kauan kunnes saa ne läpi. Tai harrastaa matikkaa niin kauan että saa fieldsin mitalin. Tyhmälle voitaisiin myös tulevaisuudessa antaa joku kemikaali mikä tekee siitä älykkään. Rajoituksina ovat raha, aika ja ympäristö.
        Näihin kaikkiin voimme me vaikuttaa. Voisimme silti vaikuttaa myös itse siihen kulttuuriin miten luokittelemme kaiken.

Joskus läskit naiset olivat puoleensavetäviä. Kaikki luokiteltavat piirteet ovat yhteisö ja siis kulttuurisidonnaisia. Mitään absoluuttista ei ole. Jos enemmistö on sitä mieltä, että joku on coolia niin silloin se on. Kyseessä on yhteisöön ja tilanteeseen sidottu "muoti". Sodassahan ollaan sitä mieltä että tappaminen on ok.

Väitän, että ylenpalttinen luokittelu johtaa lopulta jonkinlaiseen välinpitämättömään natzisimiin. Se juontaa kyllä juurensa biologiasta, selvitymisvaistosta ja lisääntymisvietistä. Tämä on kyllä syvään juurtunut jokaisen aivoon. Luokittelemme, koska ennen oli esim. viisasta välttää sairaita, lauman hylkiöitä ja normista poikkeavia ihmisiä, koska sen oletettiin lisäävän omaa selvitymistodennäköisyyttä. Se ei silti pakota ajattelemaan niin. En usko, että ihminen olisi vailla omaa tahtoaan oleva robotti.

Lopputuloksen kannalta kuolemme kaikki.
        Siksi ajan voisi käyttää hyödyllisemminkin kuin luokitteluun. Eli olisi pyrittävä järjestämään maailma sellaiseksi, jossa kaikilla olisi mahd.hyvä olla, koska se hyödyttäisi kaikkia eniten. Väitän, että loputtomat hierarkiat eli luokittelut tuovat enemmänkin pahaa oloa.

Ihminen on luokittelun sokaisema otus. Kaikki hierarkiat, jotka aivopestään meidän pikku rusina-aivoihimme jo pienestä sokaisee meidät. Jo raamatussa sanotaan, että ihminen on perisynnin orja ja kapitalismi väittää että ihminen valitsee aina itsekkäästi. Jotenkin tuntuu vain siltä, että Ihminen voi parhaiten silloin kun kokee voivansa tehdä hyvää muille ja olla yhteisön arvostettu jäsen. Kieltämättä tuntuu vaikelta nähdä miten loputtomat hierarkiat auttavat saavuttamaan sellaisen yhteisön.

P.S Ei se ole tyhmä joka sanoo, vaan se joka uskoo.

• niina-791
        Oraakkeli69 kirjoitti:

Kiitos,tää oli älykkäintä mitä oon hetkeen kuullut

• aasikin opp jos jaks
        Oraakkeli69 kirjoitti:

Pari tosiasiaa väliin, vaimon ihannemitat 180/90/44.

Suomennettuna 180 ha hakkaamatonta metsää 90 ikää ja 44 kuumette.

Ps. viisaus on perittyä, useat sekoittaa sen koulutustasoon.

• idiootti88

Aloittajalle haluaisin sanoa tuosta viimeisestä kysymyksestä, että minua ei ainakaan haittaa, että nainen on älykkäämpi. Siinä tuppaa aina käymään niin, koska en ole terävin veitsi laatikossa. Toisin sanoen olen tyhmä kuin vasemman jalan saapas

• vanha
        Oraakkeli69 kirjoitti:

Kauhea vouhotus. Persoonallisuusteoriat joutaa roskakoriin, koska ne ei kuvaa läheskään samalla tarkkuudella todellisuutta kuin esim.Newtonin mekaniikka luontoa. Psykologia on nuori tieteenala ja kaukana siitä minne luonnontieteet ovat yltäneet.

Ihminen voi myös muuttaa persoonallisuuttaan. Ruma voi mennä kuntosalille ja kauneusleikkaukseen. Tyhmä voi tehdä mensan testejä tai sudokuita niin kauan kunnes saa ne läpi. Tai harrastaa matikkaa niin kauan että saa fieldsin mitalin. Tyhmälle voitaisiin myös tulevaisuudessa antaa joku kemikaali mikä tekee siitä älykkään. Rajoituksina ovat raha, aika ja ympäristö.
        Näihin kaikkiin voimme me vaikuttaa. Voisimme silti vaikuttaa myös itse siihen kulttuuriin miten luokittelemme kaiken.

Joskus läskit naiset olivat puoleensavetäviä. Kaikki luokiteltavat piirteet ovat yhteisö ja siis kulttuurisidonnaisia. Mitään absoluuttista ei ole. Jos enemmistö on sitä mieltä, että joku on coolia niin silloin se on. Kyseessä on yhteisöön ja tilanteeseen sidottu "muoti". Sodassahan ollaan sitä mieltä että tappaminen on ok.

Väitän, että ylenpalttinen luokittelu johtaa lopulta jonkinlaiseen välinpitämättömään natzisimiin. Se juontaa kyllä juurensa biologiasta, selvitymisvaistosta ja lisääntymisvietistä. Tämä on kyllä syvään juurtunut jokaisen aivoon. Luokittelemme, koska ennen oli esim. viisasta välttää sairaita, lauman hylkiöitä ja normista poikkeavia ihmisiä, koska sen oletettiin lisäävän omaa selvitymistodennäköisyyttä. Se ei silti pakota ajattelemaan niin. En usko, että ihminen olisi vailla omaa tahtoaan oleva robotti.

Lopputuloksen kannalta kuolemme kaikki.
        Siksi ajan voisi käyttää hyödyllisemminkin kuin luokitteluun. Eli olisi pyrittävä järjestämään maailma sellaiseksi, jossa kaikilla olisi mahd.hyvä olla, koska se hyödyttäisi kaikkia eniten. Väitän, että loputtomat hierarkiat eli luokittelut tuovat enemmänkin pahaa oloa.

Ihminen on luokittelun sokaisema otus. Kaikki hierarkiat, jotka aivopestään meidän pikku rusina-aivoihimme jo pienestä sokaisee meidät. Jo raamatussa sanotaan, että ihminen on perisynnin orja ja kapitalismi väittää että ihminen valitsee aina itsekkäästi. Jotenkin tuntuu vain siltä, että Ihminen voi parhaiten silloin kun kokee voivansa tehdä hyvää muille ja olla yhteisön arvostettu jäsen. Kieltämättä tuntuu vaikelta nähdä miten loputtomat hierarkiat auttavat saavuttamaan sellaisen yhteisön.

P.S Ei se ole tyhmä joka sanoo, vaan se joka uskoo.

Tuollaisia tutkimustuloksia ei kukaan ole vakavassa mielessä kirjoittanut. Joten sen asian puiminen on pieruakin turhempaa Piste

• tiny.cc/94sjow
        että silleen kirjoitti:

Typo: Tekstissä mainitaan kahdesti ESTJ. Niissä kohtaa pitäisi olla ESFJ.

tiny.cc/94sjow

• eräs n

Missään nimessä ei pidä teeskennellä org*. Siitä saa vuosien riesan jos mies ei osaa mitään, tai jos totuus paljastuu. Parempi olla rehellinen. Mies saa väärää pönkitystä liian suurelle egolleen.
        Olen näsäviisas joskus, älykkyydelle ei voi mitään. :o Mies voi käyttää vaan hyväksi sitä että naiset antavat helposti ja häipyy. Sievä? Ei se nyt ihan niin mene aina. Salaperäisyys ei tunnu kelpaavan miehille, vaan vaikuttaa epärehelliselle? Huokaus.

• lapsiemme tähden
        idiootti88 kirjoitti:

Aloittajalle haluaisin sanoa tuosta viimeisestä kysymyksestä, että minua ei ainakaan haittaa, että nainen on älykkäämpi. Siinä tuppaa aina käymään niin, koska en ole terävin veitsi laatikossa. Toisin sanoen olen tyhmä kuin vasemman jalan saapas

Tuollaista nöyryyttä ei löydy aidosti tyhmältä suomen neidolta, joka luulee, että miestä voi kyykyttää ja passuuttaa mielensä mukaan, nyt näiden hetkeksi muuttuneiden aikojen vuoksi, miehet vaan ei muutu, vaikka media kuinka aivopesisi heitä retroseksuaaleiksi naisten pillin mukaan, harvat heikot kyllä, joista ei ole perheen isäksi.

Yrittäkää ymmärtää tämä edes suomen tulevaisuutemme nimissä, lapsienne takia.
        Mies tarvii tukea, luottamusta ja rakkautta fyysisesti heikommalta vaimoltaan ensiksi, että voi antaa vasta kaikua henkisesti, että perheet kestävät näinä koventuvina aikoina.

• Vaihtelua tarvitaan
        että silleen kirjoitti:

@Oraakkeli69

Eihän kyllästymistä pidä pelätä, se on realiteetti. Elämän on tarkoitus muuttua, paikalleen jämähtämistä kannattaa enemmänkin pelätä. Se, että kaksi ihmistä kehittyisi samalla tavalla, on mielestäni melko harvinaista. Jos et enää voi kehittyä suhteessa, on aika jatkaa matkaa.

• Douchebagger
        eräs n kirjoitti:

Missään nimessä ei pidä teeskennellä org*. Siitä saa vuosien riesan jos mies ei osaa mitään, tai jos totuus paljastuu. Parempi olla rehellinen. Mies saa väärää pönkitystä liian suurelle egolleen.
        Olen näsäviisas joskus, älykkyydelle ei voi mitään. :o Mies voi käyttää vaan hyväksi sitä että naiset antavat helposti ja häipyy. Sievä? Ei se nyt ihan niin mene aina. Salaperäisyys ei tunnu kelpaavan miehille, vaan vaikuttaa epärehelliselle? Huokaus.

Hyvä "eräs n", osui silmääni tuo "Siitä saa vuosien riesan jos mies ei osaa mitään"
        ja pakkohan tuohon on tarttua, kun kerran tarjoilet sen noin hopealautasella:)
        Mielestäni tämä asia kaipaa keskustelua, koska niin usein kirjoituspalstoilla näkee tekstejä, joissa naisen seksuaalisuus mystifioidaan, usein naisten itsensä toimesta, aivan kuin kyseessä olisi jokin salatiede.

Olet ilmeisesti tietämättäsi asettanut itsesi objektin asemaan petipuuhissasi, koska käytät tuollaista ilmaisua, jossa kaikki on ainoastaan miehen "osaamisesta" kiinni; aivan kuin sinä olisit passiivinen objekti ja mies aktiivinen toimija. Oletan, että olet myös kovin nuori ja kokematon seksin suhteen, ellet ole ymmärtänyt, että myös sinulla on vastuu omasta nautinnostasi. Tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä, mutta ihmiset ( =molemmat sukupuolet, eivät pelkästään naiset) ovat erilaisia ja pitävät erilaisista asioista. Kukaan mies ei voi mennä pääsi sisään lukemaan ajatuksiasi siitä, miten olla juuri sinulle mieliksi. Tämä toimii tietenkin molemmin päin, ts. et sinäkään voi tietää, että ne keinot, jotka tepsivät eksääsi, tepsisivät myös tulevaan eksääsi:)

Kokemus ja osaaminen ovat parhaimmillaankin kuin työkalupakki, josta voi etsiä sopivaa työkalua ja kokeilla hyväksi havaitsemiaan keinoja. Aina niitä työkaluja ja metodeja ei löydy niin miehiltä kuin naisiltakaan, ja viimeistään siinä vaiheessa voisi kokeilla vanhaa kunnon temppua nimeltään kommunikointi.

Otetaan esimerkiksi niinkin yksinkertainen asia kuin handjob eli hanskakeikka. Olen tutkimuksissani huomannut, että on vain kahdenlaisia naisia ilman mitään välimuotoa: niitä jotka yrittävät kaikki voimansa pinnistäen puristaa memberin hengiltä ja niitä, jotka luulevat sitä marsuksi, jota voi korkeintaan silitellä hennoin käsin. Syytänkö minä näitä naisia osaamattomuudesta? En, vaan näytän kirjaimellisesti kädestä pitäen kuinka homma hoidetaan. Enhän minä voi tietää naisen historiasta mitään, ehkä tämän neidin eksä piti siitä, että kangessa roikutaan kuin hengenhädässä; ehkä kimonon viimeisin fb oli herkästi räjähtävä ja siksi vain kevyet silitykset...

Olisiko siis kohtuullista pyytää lopettamaan naisen seksuaalisuuden mystifioiminen ja kaiken vastuun onnistuneesta ja tyydyttävästä seksistä heittämisen miehen osaamisen varaan?

Kuten vanha sanonta kuuluu: toinen tykkää äidistä, toinen taas ei:)

Olkaa hyvät ja kiitos mielenkiinnostanne.

• Muronsyöjä
        niina-791 kirjoitti:

Kiitos,tää oli älykkäintä mitä oon hetkeen kuullut

Hmm,sua mä en olekaan nähnyt täällä ennen?

• Ratto-Raili

Portsari!Viekee pois tuo hirviö!

• hyvä kirjotus
        Douchebagger kirjoitti:

Hyvä "eräs n", osui silmääni tuo "Siitä saa vuosien riesan jos mies ei osaa mitään"
        ja pakkohan tuohon on tarttua, kun kerran tarjoilet sen noin hopealautasella:)
        Mielestäni tämä asia kaipaa keskustelua, koska niin usein kirjoituspalstoilla näkee tekstejä, joissa naisen seksuaalisuus mystifioidaan, usein naisten itsensä toimesta, aivan kuin kyseessä olisi jokin salatiede.

Olet ilmeisesti tietämättäsi asettanut itsesi objektin asemaan petipuuhissasi, koska käytät tuollaista ilmaisua, jossa kaikki on ainoastaan miehen "osaamisesta" kiinni; aivan kuin sinä olisit passiivinen objekti ja mies aktiivinen toimija. Oletan, että olet myös kovin nuori ja kokematon seksin suhteen, ellet ole ymmärtänyt, että myös sinulla on vastuu omasta nautinnostasi. Tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä, mutta ihmiset ( =molemmat sukupuolet, eivät pelkästään naiset) ovat erilaisia ja pitävät erilaisista asioista. Kukaan mies ei voi mennä pääsi sisään lukemaan ajatuksiasi siitä, miten olla juuri sinulle mieliksi. Tämä toimii tietenkin molemmin päin, ts. et sinäkään voi tietää, että ne keinot, jotka tepsivät eksääsi, tepsisivät myös tulevaan eksääsi:)

Kokemus ja osaaminen ovat parhaimmillaankin kuin työkalupakki, josta voi etsiä sopivaa työkalua ja kokeilla hyväksi havaitsemiaan keinoja. Aina niitä työkaluja ja metodeja ei löydy niin miehiltä kuin naisiltakaan, ja viimeistään siinä vaiheessa voisi kokeilla vanhaa kunnon temppua nimeltään kommunikointi.

Otetaan esimerkiksi niinkin yksinkertainen asia kuin handjob eli hanskakeikka. Olen tutkimuksissani huomannut, että on vain kahdenlaisia naisia ilman mitään välimuotoa: niitä jotka yrittävät kaikki voimansa pinnistäen puristaa memberin hengiltä ja niitä, jotka luulevat sitä marsuksi, jota voi korkeintaan silitellä hennoin käsin. Syytänkö minä näitä naisia osaamattomuudesta? En, vaan näytän kirjaimellisesti kädestä pitäen kuinka homma hoidetaan. Enhän minä voi tietää naisen historiasta mitään, ehkä tämän neidin eksä piti siitä, että kangessa roikutaan kuin hengenhädässä; ehkä kimonon viimeisin fb oli herkästi räjähtävä ja siksi vain kevyet silitykset...

Olisiko siis kohtuullista pyytää lopettamaan naisen seksuaalisuuden mystifioiminen ja kaiken vastuun onnistuneesta ja tyydyttävästä seksistä heittämisen miehen osaamisen varaan?

Kuten vanha sanonta kuuluu: toinen tykkää äidistä, toinen taas ei:)

Olkaa hyvät ja kiitos mielenkiinnostanne.

Musta tää oli hyvä kirjoitus, mä itte just nimenomaan kanssa toivoisin, että ihmiset ois avoimempia. Marsu esimerkki oli hyvä, ei kukaan voi lukea toisen ajatuksia ja jos joku on tottunut yhteen asiaan ja siis tosiaan, ehkä exät tai miksät nyt lieneekään ovat olleet erilaisia. Niin naisilla kun miehillä! Kyllä mä itse ainakin ihan mielelläni kerron miehille mistä pidän ja puhun seksistä, näytän ja olen mukana aktiivisena osapuolena, enkä odota jotain ajatuksen lukua. Naisen tyydyttäminen ei ole mitään mystiikkaa sen enempää kun miehenkään. Mun mielestä.
        Kyse ei aina ole just siitä että toinen "osaa" tai ei, vaan että ihmisten täytyy rakentaa keskenään toimiva seksi, vaikka miten ois ollut entisiä. Mä en ole kenenkään exä enkä odota kenenkään olevan mun. On tosi helpottavaa, jos toinen ilmasee, mistä pitää ja näyttää: ei tartte arvailla ja miettiä turhaan, kun molemmat voi iloita ja olla mukana ja heittäytyä.

Mutta kyllä miehet syyllistyy ihan samaan. Puhutaan että joku on hyvä esim. suuseksissä ja joku toinen ei ole, mutta koskaan ei vahingossakaan näytetä sitä nautintoa, ei kuiskata mitä tehdä, ei kerrota mistä piti. Arvostelulla nyt ei ainakaan rohkeutta saa aikaan, mutta aika usein olen huomannut että kehut, kerronta ja seksistä puhuminen toimii ihan jopa kiihokkeena.

Ei ole kohtuutonta vaan ihan kohtuullista. Naisen orgasmi on loppujen lopuksi naisten omaksikin harmiksi mystifioitu, miten sitä ei muka saa ja miten on muka vaikeeta. No ei ole, jos yhtään omaa kehoaan tuntee. Tottakai aina on ihmisiä, jotka ei sitten saa, mutta suurin osa... Kyllä saa. Se vaan että kuinka voi neuvoa toista, jos ei itte tiedä, kuinka voi kertoa mistä nauttii, jos täytyy olla niin siveä, ettei kehtaa mitään kokeilla, tai jos aina vaan olettaa että on joku taikaohje ajatuksen luvun kautta, millä kaikki "osaavat" tietää, mitä tehdä???
        Kyllä seksi on parilaji eikä mikään sooloseikkailu... Siis jos siinä on kaksi mukana. Sitäpaitsi seksuaalisen nautinnon etsiminen voi olla tosi hauska retki, jos siinä on mukana kaksi itseensä rennosti suhtautuvaa ja selväpäistä ihmistä, on itseasiassa ihan hauskaa joskus vaan nauraa ja todeta, että ei, juu, ei tää ainakaan. Ja etenkin sillon, kun toteaa että juu, jes, ja juuri näin ;)

Mä oisin, naisena, ihan helpottunut jos se ikuinen, typerä myytti pimpistä jonain ihmeen... ihmeenä, vaan loppus, ja se vois olla ihan luonnollinen osa kehoa, naisen seksuaalisuus ok juttu ja nautintokin ihan tavotettavissa oleva asia. Yhdessä.

• että silleen

@ap

"Tapailenko loppujen lopuksi vääränlaisia miehiä?"

Antaisin neuvoksi: tee Mayers–Briggs-persoonallisuustesti ja lue tarkkaan millainen olet. Vain 20 prosentilla ihmisistä on selkeä käsitys millainen hän on persoonaltaan. Ihmistuntija näkee muutamassa minuutissa enemmän persoonasta kuin mitä 80 prosenttia ihmisistä ymmärtää elämänsä aikana, joten hänen on helppo napsia rusinat pullasta. Siispä tunne itsesi, niin tiedät paremmin mitä olet hakemassa. Ihminen ihastuu vastakkaisiin piirteisiin, mutta yleensä tällaiset suhteet eivät kestä. Kenkä puristaa vähän joka paikasta, ja vastakohdat stressaavat toinen toisensa näännyksiin. Selvitä siis millaisia piirteitä arvostat ja etenkin – millaisten luonteenpiirteiden kanssa haluat elää. Opi tunnistamaan tällainen miestyyppi ja etsi hänet.

Tunteellisena naisena olet kenties persoonaltasi joko xSFx tai xNFx. Veikkaan jälkimmäistä, koska xNFx-persoonat ovat syvällisiä ja koska löydät itsesi Älykkyys-palstalta. Luulen siksi, että kaipaat syvällistä seuraa mitä tosiasialliset (S) -persoonallisuustyypit eivät tarjoa. Tosiasialliset miehet löytyvät baareista (ilmainen vikki, kuten nämä muutkin).

Suomen väestöstä 70 prosenttia on tosiasiallista (S) -tyyppiä ja 30 prosenttia on intuitiivista (N) -tyyppiä. Etsit siis vähemmistöstä, jota ei small talk -tasoinen keskustelu suuremmin sykähdytä.

Jos älykkyydellä on painoarvoa, eräässä ulkomaisessa tutkimuksessa on selvinnyt, että älykkäimmät persoonallisuustyypit ovat: INTJ, INTP, INFJ, ENTP ja INFP. Muita intuitiivisia (N) persoonallisuustyyppejä ovat ENTJ, ENFP ja ENTJ. Tietysti jokainen parivariaatio on muodostanut onnistuneita, elämän kestäviä suhteita, mutta arvelen, että löydät etsimäsi näiden kahdeksan intuitiivisen persoonallisuustyypin joukosta.

"Loppuun vielä kysymys miehille, että haittaisiko teitä se, että nainen on älykkäämpi?"

Kenties perinteitä kunniottavaa miestä voi haitata, mutta ei minua, päinvastoin. (Olen INTP.)

"Lisäksi mitä naisen kannattaa välttää tekemestä, jotta ei loukkaa miestä."

Voit luntata sen miehen persoonallisuustyypistä. Persoonallisuustyyppi kertoo päällisin puolin, millainen ajatusmaailma miehellä on, mitkä ovat hänen vahvuutensa ja heikkoutensa, mitä hän arvostaa ja mitä vihaa. Jos jätetään sikseen ilmeisimmät loukkaukset, mies noin yleensä loukkaantuu, jos välittämistä ei osoita tai hänen persoonaansa ja kiinnostuksen kohteitaan ei huomioida. Vahvuuksia kannattaa rohkaista ja heikkouksia tukea.

Haluatko lisäinfoa? Katso Youtubesta. Toisaalta jos kerron vielä enemmän, miehen löytäminen käy liian helpoksi. ;)

• En näkisi sitä sukupuolesta johtuvana asiana, jos älykäs ihminen ei kaipaa tasavertaista tai jopa haastavaa kumppania voi hän elää hyvinkin onnellisesti itseään tyhmemmän kanssa. Henkilökohtaisesti kaipaan juurikin sitä että nainen olisi älykkäämpi tai edes samalla tasolla, haluan tulla haastetuksi enkä palvotuksi.

Mielestäni on varsin turhaa yrittää kartoittaa toisesta mille hän on herkkä ja helposti loukkaantuvainen, kuin miinoja kartasta, koska syy on kummiskin aina hänen joka loukkaantuu eikä sen joka vahingossa sanoo tai tekee jotain mistä toinen ottaa nokkiinsa. Kyse on kummiskin loukkaantuneen ihmisen omasta heikkoudesta ja jos jotain syyllistä tai sitä jonka pitäisi ottaa opikseen ja pyrkiä kehittymään etsitään on se juurikin se jolla on moisia herkkyyksiä. Varsinkin parisuhteessa koen sen arvon että koska ei anneta toiselle periksi ja pahoitella hänen virheitään on niissä se mahdollisuus kehittyä ihmisenä vahvemmaksi ja kypsemmäksi.

• lowness

Niin että ihmisille saa kettuilla ja laukoa ihan mitä hyvänsä, koska se on pelkästään tämän oma syy, että sanomisista loukkaantuu?

Ei minusta vaikuta kovin kypsältä ja älykkäältä suhtautumiselta. Mutta en luonnollisestikaan ole Mensan jäsen, joten minulta puuttuu asian arviointiin tarvittava pätevyys.

PS. Älä testaa tuota teoriaasi öisellä snagarilla, sillä nenä saattaa tulla kipeäksi.

• ....................

Olen käytännöntasolla tutkinut itseäni ja suhtautumista muihin ihmisiin. Jostain kumman syystä tunnen eniten vetovoimaa hieman erakkomaisiin ja kylmiin miehiin. Olen itse hyvin lämmin ihminen ja periaatteessa aina hyvällä tuulella. En osaa oikein ilmaista negatiivisia tunteita, mutta toki kaipaan riitelykumppania. Uskon kuitenkin siihen, että kaikki tunteet on tehty käytettäväksi, ja yksin on hankala riidellä.

Mitä tulee näihin kylmiin miehiin, niin luulen, että heille tieto on kaikki kaikessa. Kerran erehdyin korjaamaan erään kaikkitietävän miehen puhetta ja lopputuloksena oli syvä viha minua kohtaan. Olenkin oppinut pitämään pääni kiinni julkisesti ja hymyilemaan kaikille. Olisi kuitenkin mukava tavata ihminen, joka haluaa kehittää itseään omassa ajattelussa.

En etsi miehestä ensisijaisesti henkistä haastajaa, mutta ehdottomasti looginen puoli tulee miehessä olla kunnossa. Miehen on siis kyettävä ymmärtämään kausaliteettisuhteet, jos ne hänelle esitetään. Kaikesta huolimatta miehen on oltava jossain asiassa minua selkeästi parempi. Tämä jo tuottaa hieman hankaluuksia, koska olen pikkutytöstä asti kantanut vastuuta "isojen" ihmisten asioista, ja tehnyt kaiken itse.

Olisiko siis minun unelmien mies vahva ja hieman kylmä ihminen, joka osaa ajatella loogisesti?

Mitä tulee persoonallisuustestiin, uskon, että kyseessä on hyvä testi ihmiselle, joka ei tunne itseään. Olen kuitenkin harjoittanut itseni tutkiskelua viimeisen kymmenen vuoden ajan, ja analysoinut itseäni kriittisesti, joten uskon tuntevani tyyppini käytännössä. Noissa testeissä (vierestä seuranneena) on se ongelma, että ihmiset pettävät itseään niissä. Paras tapa saada palautetta itsestään on kysyä joltain henkilöltä, joka tuntee sinut hyvin, ja uskaltaa olla rehellinen.

Kiitokset siis äidilleni, joka kerran sanoi minulle suoraan, että minussa ei ole muuta kuin yksi huono puoli: Olen erittäin arvaamaton eikä ikinä tiedä millä tuulella olen. Lisäksi tunneherkkyyteni takia poden hyvin monenlaisia asioita ja loppujen lopuksi 90 % ihmistä kokee minut erittäin rasittavana ja hankalana ihmisenä.

• Oraakkeli69

Tunnen sinut hyvin ja olen rehellinen:)
        Ongelmasi on pihtaaminen.
        Kynä käteen ja viivain esiin niin johan tulee luotua uutta elämää!

Elämän tarkoitus on saada yläpään avulla alapää aktiiviSEKSI.

• että silleen

@ap

Huomaan, että olet luonnostasi ihmistuntija, joten persoonallisuustestit ovat kaltaisillesi hieman turhia, tosin voit yhä ymmärtää malleista seikkoja, joita on muutoin vaikea huomata. Kaltaisillasi ihmisillä on taipumus ihastua rationalisteihin. Taipumus on molemminpuolinen: rationalistit ihastuvat tunteilijoihin.

Ymmärrys kompleksisista asioista on rationalisteille kaikki kaikessa. Mies, jonka näkemystä korjasit, oli taatusti INTJ. He pitävät suunsa tupessa kunnes sanovat sanomisensa, joita eivät monesti jaksa sen kummemmin perustella. Ihmiset ihailevat: eikövätkö he sano muuta kuin viisaita? INTJ:llä on myös vahva subjektiivinen näkemys ja vahvat mielipiteet. Kommenttisi oli korsi, jolla katkaisit kamelilta selän. Kameli on taatusti siitä vihainen.

"Olisiko siis minun unelmien mies vahva ja hieman kylmä ihminen, joka osaa ajatella loogisesti?"

Luonteenpiirremallien puolesta näin on, mutta olet ainoa ihminen antamaan lopullisen vastauksen. Onko vahva, looginen mies unelmiesi prinssi?

Muutaman neuvon pystyn kuitenkin antamaan: rationalistien tunnepuoli on alikehittynyt, ja varsinkin nuoren aikuisen looginen ajattelu on päällä koko ajan. Tunteille ei jätetä tilaa, ja ne tulevat esiin ryöpsähdellen ja yleensä vain stressitilanteessa tai musiikkia kuunnellessa. Ihmistuntijana joudut ottamaan aluksi aloitteen ja joudut keskittymään rationalistin tunne-elämän kehittymiseen toisin kuin tunteilijan kanssa, mutta toisaalta sinulla tunnepuoli on mistä antaa. Jos haluat harpata tunnekylmimmän elämänvaiheen yli, etsi itsellesi hieman vanhempi rationaalinen mies, jonka tunne-elämä on kehittynyt itsetuntemuksen ja kokemusten kautta. Hän on myös ehtinyt kehittyä monessa asiassa paremmaksi kuin sinä.

• Ihan ok avaus

Vaikea sanoa mitä ampuisi ensin alas..Kätke miekkasi hymyyn.

Onnea..Vähän kuin tuntisi vetoa rotwaileriin..Miehethän sitä tunnetta käyttivät ; )
        Pientä ristiriitaa tuossa on..ainakin äidillesi on negatiivisuus tuttua =)
        Riita on hyvä renki mutta huono isäntä.Ehkä tulkitsit väärin?
        Vai oletko aina oikeassa? =)

Onnea tapasit hänet juuri,mutta satun olemaan myös täysin hukattu
        tapaus ja loputon unelmoitsija joka elää ehkä maailmassa.
        Sitä paitsi kun kehitän itseäni..Harvoin teen sitä ääneen.

Kausaliteetti..Teet kohtuu pitkiä kavanttihyppyjä logiikassa.
        Kausalisuus on itsestään selvyys tietyissä asioissa..Joten miksi se
        pitäisi esittää?
        Anteeksi mutta elämäsi ei ole aivan uniikki.
        Propsit siitä ,että hoidit pienenä omia asioitasi..
        Ei vaan aikuisten. Mutta se on kasvamista..Jotkut
        hitaasti..jotkut eivät koskaan.
        Varo mitä toivot..Logiikka voi joskus olla tunne köyhää.

Ihminen joka tuntee sinut ei koskaan vastaa totuudenmukaisesti
        siinä on kausalisuus ja logiikka samassa
        paketissa. Olen pahoillani, mutta siperia opetti.

Kai sitä jokainen kantaa maailman murheet harteilla,
        mutta sille ne kasataan joka ne pystyy kantamaan.

Äidille terkkuja.

• ......
        Oraakkeli69 kirjoitti:

Tunnen sinut hyvin ja olen rehellinen:)
        Ongelmasi on pihtaaminen.
        Kynä käteen ja viivain esiin niin johan tulee luotua uutta elämää!

Elämän tarkoitus on saada yläpään avulla alapää aktiiviSEKSI.

Kun elää yksin niin pihtaamista ei ole vaan seksiä silloin kun haluaa.
        Jos naisesta sanotaan että hän pihtaa niin se tarkoittaa että MIES EI SAA seksiä silloin kun haluaa. Yksin eläjällä ei ole velvollisuusseksiä.
        Seksi ei huvita aina niinkuin ei vaikkapa lenkille meno.

Kommenttisi ovat olleet ihan viisaita tähän asti mutta tuo pihtaamisen esiin vetäminen toi kuitenkin esiin tyypillisen miehen.

• Itse en näe mitään hyötyä esimerkiksi vihasta/suuttumisesta, koska harvemmin on kyse elämästä ja kuolemasta joten sen tuoma agressiivisuus ja aktiivisuus ei tuo kuin harmia kun toimii ennen ajattelemista.

Kyseessä oleva kaikki tietävä mies selvästikkin piti tietotasoaan korkealla arvossa, ylpeyden aiheenaan joten vastasi voimakkaasti sen kyseenalaistamiseen. Samanlainen käytös tapahtuu muidenkin asioiden kanssa mitä ihmiset nyt sattuvatkin pitävän sinä tärkeimpänä tai lempi asianaan ja reagoivat mahdollisesti hyvinkin agressiivisesti niiden vähättelyyn koska se tuntuu kuin heitäkin vähäteltäisiin tai pilkattaisiin.

Se on juurikin sitä suhteen tasapainoa mitä etsit, se on sitten eri asia näetkö ne asiat missä hän on sinua parempi yhtä merkittävinä kuin niitä joissa itse olet häntä reilusti parempi, tämä tietysti pätee vain jos haluat tasa-arvoisen suhteen.

Itse olisin tyytyväinen jos jopa 10% ihmisistä kestäisi seuraani pidemmissäkin jaksoissa, kourallisenkin etsiminen on jo työn takana.

• että silleen

@highness

Haluat vältellä konflikteja ja näytät ymmärtävän erilaisia ihmisiä. Olet myös havainnoissasi objektiivinen ja sävyisä. Näiden seikkojen puolesta olet monen mielestä, usko tai älä, helposti lähestyttävä ja kiinnostava ihminen.

Arvaan ongelmasi olevan siinä, että sosiaalisissa tilanteissa kerrot liian intensiivisesti mielenkiinnon kohteistasi, jotka poikkeavat muiden kiinnostuksista. Puhut ihmisille, joita eivät sinun kiinnostuksesi kiinnosta, mutta samalla et jaksa kuuntella heidän intoaan. He kuutelevat sinua hetken ja kaikkoavat.

Ratkaisuja on ainakin kaksi:
        i) Kaikkien kaveri. Ole kiinnostunut avoimesti muiden asioista ja kuuntele mitä heillä on sanottavaa. Ujuta vähävähältä kiinnostuksiasi puheeseen. Toivo, että he kiinnostuvat.

ii) Osan kaveri. Tee päätös, että unohda ihmiset, jotka eivät kestä seuraasi. Etsi tästä 10 prosentin ihmisjoukosta muutama sopiva ihminen. 7 miljardin ihmisen keskuudesta sinulla on mahdollisuus löytää 700 miljoonaa kiinnostunutta kuuntelijaa. Naisia heistä on puolet, 350 miljoonaa. Eiköhän siinä ole jokaisen elämälle tarpeeksi.

• että silleen kirjoitti:

@highness

Haluat vältellä konflikteja ja näytät ymmärtävän erilaisia ihmisiä. Olet myös havainnoissasi objektiivinen ja sävyisä. Näiden seikkojen puolesta olet monen mielestä, usko tai älä, helposti lähestyttävä ja kiinnostava ihminen.

Arvaan ongelmasi olevan siinä, että sosiaalisissa tilanteissa kerrot liian intensiivisesti mielenkiinnon kohteistasi, jotka poikkeavat muiden kiinnostuksista. Puhut ihmisille, joita eivät sinun kiinnostuksesi kiinnosta, mutta samalla et jaksa kuuntella heidän intoaan. He kuutelevat sinua hetken ja kaikkoavat.

Ratkaisuja on ainakin kaksi:
        i) Kaikkien kaveri. Ole kiinnostunut avoimesti muiden asioista ja kuuntele mitä heillä on sanottavaa. Ujuta vähävähältä kiinnostuksiasi puheeseen. Toivo, että he kiinnostuvat.

ii) Osan kaveri. Tee päätös, että unohda ihmiset, jotka eivät kestä seuraasi. Etsi tästä 10 prosentin ihmisjoukosta muutama sopiva ihminen. 7 miljardin ihmisen keskuudesta sinulla on mahdollisuus löytää 700 miljoonaa kiinnostunutta kuuntelijaa. Naisia heistä on puolet, 350 miljoonaa. Eiköhän siinä ole jokaisen elämälle tarpeeksi.

@että silleen

Heh, kiitos viestistä.

Valitettavasti asia ei ole noin yksinkertaista tai kiinni sosiaalisesta käyttäytymisestäni vaan enemmänkin maailmankatsomuksestani ja elämänfilosofiastani. En myöskään halua olla missään tekemisissä lähestulkoon keneenkään kanssa, joten kyseessä ei ole ongelma joka kaipaa ratkaisua vaan tietoinen valinta. Tunne on siis molemminpuolinen ihmiset eivät pidä/kestä minua ja minä heitä.

• että silleen
        highness kirjoitti:

@että silleen

Heh, kiitos viestistä.

Valitettavasti asia ei ole noin yksinkertaista tai kiinni sosiaalisesta käyttäytymisestäni vaan enemmänkin maailmankatsomuksestani ja elämänfilosofiastani. En myöskään halua olla missään tekemisissä lähestulkoon keneenkään kanssa, joten kyseessä ei ole ongelma joka kaipaa ratkaisua vaan tietoinen valinta. Tunne on siis molemminpuolinen ihmiset eivät pidä/kestä minua ja minä heitä.

@highness

Tunnen sinut, melkein kuin katsoisin peiliin. Voit puhua minulle kuin puhuisit itsellesi. Meitä on samanlaisia tällä palstalla ja internetissä yleensäkin.

Viime aikona olen havahtunut siihen kuka olen. Kenties haluan elämääni muutosta, kenties en. Mutta olen ainakin huomannut, että olen uteliaisuuteni rikkoo vanhoja rajoja ja olen uudella tavalla kiinnostunut ihmisistä. En ole aikaisemmin huomannut piiloutuneita vahvuuksiani, joita olen pitänyt heikkouksinani. Todellisuudessa minulla on paljon mitä voin antaa muille ja olen nykyisin pidetty ihminen, vaikka en olekaan sosiaalisemmasta päästä. Askel askeleelta sinäkin voit olla. Uteliaisuus on keino ymmärtää uutta.

Testaa ihmissuhteissa pitävätkö konseptisi paikkansa. Se on aika hauskaa ja kehittävää, vaikka et olekaan playeri vaan pikemminkin tutkija.

• Ihan ok avaus

Jotenkin en epäile =D
        Mutta väittäisin pystyväni.

• että silleen

Mielestäni aloituskysymykseen ei ole vastattu, joten tässä vastaukseni, miksi vaimon kannattaisi olla miestä älykkäämpi.

Kaikilla persoonallisuustyypeillä on omat heikkoutensa, ja rationalisteilla suurin heikkous on alikehittynyt tunnepuoli. Rationalistit ovat yleisemmin miehiä, mutta löytyy niitä naisiakin. Päinvastaisessa tilanteessa rationalisti on vaimo ja tunteilija on mies.

Jotta rationalisti voisi kehittyä ihmisenä, hänen tulee hyväksyä heikkoutensa ja alkaa kehittää heikompia puoliaan. Tässä kohtaa tunneälykäs vaimo hyvin tulee kuvioihin, sillä hän erittäin taitava tunneasioissa ja pystyy pitämään suhdetta yllä ja kehittämään rationalistin tunnepuolta. Tunneälyinen vaimo oppii vuorostaan loogiselta mieheltä loogista ajattelua, jolloin molemmat kehittyvät ihmisinä. Seuraavassa havainnollistan rationalistin heikkouksia niille tunneihmisille, ketkä ovat rakastuneet rationalisteihin. Esimerkit ovat INTP-rationalisteja, jollainen olen. Toisilla rationalisteilla on hieman erilaiset ongelmat.

Ajatteluun keskittynyt, yleensä alle 20-vuotias INTP:
      http://www.youtube.com/watch?v=VAqkHVEXJCg&feature=related
      http://www.youtube.com/watch?v=xLRTsFXyAzM

Sosiaalisempi, yleensä yli 20-vuotias INTP:
      http://www.youtube.com/watch?v=cfidRd5esXo&feature=relmfu
      http://www.youtube.com/watch?v=Pz7ZmYDdJ14&feature=relmfu

Hyvin kehittynyt, vanhempi INTP:
      (Kasparov) http://www.youtube.com/watch?v=Or7-R8YTXJI
      (Dawkins) http://www.youtube.com/watch?v=R_wXEjQ1kdU

INTP:n kannattaa kehittää tunnepuolta, niin että persoonassa ei ole pullon kauloja, jotka hankaloittavat elämää. Kehittyminen tapahtuu helpoiten ulospäin suuntautunutta intuitiota kehittämällä eli tutkimalla ajatusmalleja, joita käyttää aktiivisesti elämässä (kuten minä olen tässä ketjussa yrittänyt tehdä). INTP-persoonan kehityksestä tarkemmin alla:

http://www.personalitypage.com/html/INTP_per.html

• Itse olen tuon testin mukaan INTJ, tosin yhtä paljon yhtäläisyyksiä löydän esimerkiksi INTPstä, mikään nuista ei tunnu täysin omalta ja koko hommasta jää horoskooppinen huuhaa jälkimaku.

Ehkä olen poikkeus sääntöön tai sitten vain mielenvikainen.

Henkilökohtaisesti en koe persoonalisuustyyppejä merkittävänä puolison etsinnässä, mutta toki ne voivan toimia mainiosti normaalisti maailmassa elävien ja siitä ajattelevien joukossa.

• että silleen

Persoonallisuustyyppien ja horoskooppien erona on se, että persoonallisuustyypit mallintavat todellisuutta kun taas horoskoopit eivät.

Ensimmäisen testin mukaan olin INTJ, mutta se ei pidä paikkansa. Testi on osviittaa antava tekijä ja näyttää tyyppisi suurin piirtein. Persoonallisuustyyppiin täytyy tutustua tarkemmin, sillä eihän tyypityksestä ole muutoin edes hyötyä.

http://www.youtube.com/watch?v=M32HTTaowW8&feature=autoplay&list=UUWWwQlDFnYbX_dgDP8lJ09A&playnext=1

Myers-Briggs-persoonallisuusteoriassa INTP ja INTJ ovat ajattelijoita, mutta heidän ajatusmaailmansa ovat toistensa vastakohdat eli viimeisen kirjaimen vaihtuminen (J/P) vaihtaa ajattelumaailman päälalleen.

http://www.youtube.com/watch?v=oe1kQqWNSyY&list=UUWWwQlDFnYbX_dgDP8lJ09A&index=3&feature=plcp

Jos tapaisin sinut kadulla, osasin sanoa ensinäkemältä oletko INTP vai INTJ.
        http://www.youtube.com/watch?v=0x2D0EgW2Cc

Persoonallisuustyypit eivät ole Suomessa merkittävänä osana puolison etsinnässä. Suomessa. Muualla ne saattavat olla. Esimerkiksi 50 ihmisen pikadeitti perustuu siihen, että muutamassa minuutissa ihmisestä saa tarpeeksi tietoa, että voi ymmärtää haluaako elää ihmisen kanssa pidempään vai ei. Persoonallisuustyypitys menee vain yhden askeleen edemmäs.

• pölöpööÖÖÖ33

Minä haluan tasavertaisen suhteen, enkä mitään missä toinen tyhmempi jne.

Ärysttää että aina puhutaan tunneälystä vs. looginen päättelykyky! Joissain ihmisissä kaikki on samassa paketissa, nääs. Yleensä toimivat aivot on hyvät kaikilla osa-alueilla. Eri asia on mielenkiinnon kohteet ja treenaaminen.

Ja öhöm, moni nainen kuvittelee olevansa tunneälykäs vain koska on nainen, vaikka tosiasiassa ovat isoja kitiseviä lapsia, jotka ei osaa ajatella ollenkaan järkeästi ja hakee tarkoituksella draamoja. Monesti rationaaliset ihmiset on fiksuja myös käytökseltään ja tunneälyltään. Että näin.

• Täysin samaa mieltä, fiksu ihminen ymmärtää omia ja toisten tunteita eikä missään tapauksessa ole niiden vedätettävissä.

• ....................

Suurin syy siihen miksi en lue tuollaisia tutkimuksia on se, että hyvin HARVASSA asiassa minua kiinnostaa yksityiskohdat. Olenkin haaveillut kumppanista, joka tietää paljon yksityiskohtia, joita voi lisäillä puheeseeni :D.

Voisin vielä lisätä loppuun, että en todellakaan ole perinteinen nainen. Jos on lääketieteelliseti oikein sanoa, niin minulla on miehen ja naisen aivot. Suhtaudun tiettyihin asioihin rationaalisesti ja toisiin tunnepitoisesti. Minulla on myös valtaväestöstä poikkeavia näkemyksiä. Pidän muun muassa psykiatrin ja psykologin ammattia epäilyttävänä. Minun henkilökohtainen näkemys on, että kyseiset ammatinharjottajat ovat hulluille. Lopuille ihmisille riittäisi samankaltainen ihminen keskustelukumppaniksi. Hyvin harva ongelma nimittäin on ylitsepääsemätön, ja kunnon ystävä hädässä tunnetaan. Valitettavasti hyvin harva ihminen kykenee sietämään toista myös huonoina hetkinä.

Yleinen kysymys onkin, että miksi me emme arvosta toisiamme? Miksi on niin vaikea auttaa tuntematonta hädän hetkellä? Itse olen oppinut eniten ihmissuhteista, kun olen auttanut muita ihmisiä. Toki tällaisen auttajan pitää olla tietyllä tapaa hiljainen eikä juoruilija. Inhoan juoruamista.

• Ihan ok avaus

Riippuu juorusta...Toiseen pitää voida luottaa ilman, että se on juoruamista
        myös muiden asioita..Puukkoa pitää saada pistää kaverin selkään
        jos olet hyvä ystävä etkä rehellisenä ihmisenä sitä voi tai pysty ilmaisemaan.
        On eri asia keventää mieltää kuin juoruilla..Olen tavannut sanoa,
        että jopa parisuhteessa..Ihmisen pään sisään ei pääse täysin koskaan ja vain ihminen itse yksin tietää synkimmät salaisuutensa. =)

• että silleen

Jos luen rivien välistä, olet INFJ, jota yksityiskohtaiset faktat eivät kiinnosta, koska se on alikehittynyt alueesi. Olet syvällinen, ihmisläheinen ihminen, joka ei aivan elä hetkessä vaan hieman tulevaisuudessa ja kuvitelmissa. Elämääsi varjostaa huoli lähimmäisistäsi. Jos näin on, et ole todellakaan perinteinen nainen, sillä INFJ on harvinaisin ihmistyyppi. Teitä on 1–3 prosenttia väestöstä. (Toinen arvaukseni olisi INFP.)

Sen mitä olen psykiatriasta lukenut ja kuinka he perustelevat lääkityksen, toimenpiteiden valinta melko mielivapaata. Kukin psykiatri tulkitsee mielenterveyden häiriöt omalla tavallaan. Psykiatria on toistaiseksi arpapeliä: "Annan sinulle tällaisen punaisen pillerin, kun se sopii tähän ICD-10-tautiluokituskategoriaan. Syö näitä kaksi viikkoa, katsotaan voitko paremmin." (Älä ihmeessä kysy mitä pillerit tekevät, minulla ei ole aavistakaan. Aivojen toimintaa ei ymmärretä riittävästi.)

http://www.youtube.com/watch?v=AG1VHpsgUcY

Psykologia on mielestäni psykiatriaa uskottovampi tieteenala, vaikka sitäkään ei voi pitää fysiikan kaltaisena täsmätieteenä. INFJ on luonnostaan ihmistuntija ja psykologi, joten sinulla ei ole vaikeuksia ymmärtää mitkä asiat ihmissuhteissa mättävät. Joten kysymykseesi, "Miksi me emme arvosta toisiamme?" vastaan: monen muun persoonallisuustyypin ihmiset eivät ole yhtä taitavia ihmissuhteissa kuin sinä voit olla. Kompastelemme sanoissamme, emme huomaa tai ymmärrä mikä mättää, mökötämme, olemme hiljaa tai huudamme takaisin, kun ihmistuntija ymmärtää ja osaa sanoa suoraan mikä on suhteen kannalta parasta. INFJ:llä on myös suuri, auttava sydän. Sitä ei kaikilla ole, vaan toisilla on muita vahvuuksia.

• Aloittaja.

Viime aikoina olen alkanut kehittää matemaattisia taitojani. Oikeasti on hieno tunne, että alkaa vihdoin ymmärtää eri tavalla yksityiskohtia. Uskon, että sellainen optimitilanne missä tahansa asiassa kulkee yksityiskohtien ja kokonaisuuksien maastossa.

Mitä tulee tähän INFJ-persoonaan, niin meille on tyypillistä kokonaisuuksien hahmottaminen (vrt. tunteet). Olen kerran keskustellut samantyylisen ihmisen kanssa ja pakko sanoa, että oppiminen oli todella nopeaa. En tiedä oppivatko yksityiskohtien hahmottajat yhtä nopeasti.

Pointtina tässä viestissä oli se, että tunnistamalla oma personaallisuustyyppini, aloin vihdoin hahmottaa parhaimman tyylin opiskella. Siinäkin mielessä nämä persoonallisuustyypit ovat hyödyllisiä jokaiselle, joka haluaa kehittää itseään.

• ....................

Kiitos kun minun puolestani katsoit tämän yksityiskohdan.

Toden totta olen rationaalinen INFJ. Tämän takia monet ovat sanoneet, että olen hyvin uniikkiluonteinen ihminen. Minä nimittäin analysoin tunteita rationaalisesti. Minulle loppujen lopuksi mikään asia ei ole "pyhää", koska olen hankkinut kaikilla osa-alueilla ymmärryksen. Mitä tulee yksityiskohtiin, niiden hahmottaminen on minulle hyvin raskasta. En edes ymmärrä miksi se on niin raskasta. Kuuntelen mielelläni muiden ihmisten puheessa juuri näitä yksityiskohtia, mutta valitettavan usein olen huomannut, että monella ne ovat "pielessä". Sen sijaan tunteettomilla ja kylmillä miehillä tuntuu olevan ne hankassa. Tämän takia arvostan ihmisiä, jotka hahmottavat yksityiskohtia.

Minun on vain vaikea ilmaista itseäni "normaalilla" tavalla, koska kaikki tunteet ovat minussa hyvin voimakkaita. Luulen, että ihmiset lähtevät sen takia karkuun. Minun rakkautenikin on hyvin voimakasta. Vaadin siis rinnalle ihmisen, joka tarvitsee voimakasta rakkautta. Ehkä sen takia etsin jotain ongelmatapausta. Jonnekinhan se rakkaus on laitettava (muuhunkin kuin tieteeseen).

Aika paljon ilmaisen itseäni maalamisella, jossa olen aika taitava. Olen jossain määrin hyväksynyt sen, että jään yksin. Siis sillä tavalla, että kykenen rationaaliseen suhteeseen, mutta en koskaan saa ilmaista itseäni haluamalla tavalla.

• Löydän hyvin paljon samaa itsestäni kuin mitä kerrot itsestäsi. Erojakin toki löytyy, mutta syynä voi olla esimerkiksi kasvatus ja sukupuoli. Samoin kuin sinä pidän eniten juuri INTJ tyylisistä ajattelijoista, arvostan heidän ominaisuuksiaan ja olen yrittänyt parantaa omianikin vastaamaan heitä, tämän takia koen olevani näiden kahden välimaastossa.

• Ihan ok avaus

Tulistiko alas jalustalta? =)

• Olen tässä nyt pari päivää koittanut syventyä näihin persoonallisuustyyppeihin, mutta vielä ei ihan selvältä tunnu mikä niistä olisin. Osaksi asiaa vaikuttaa se että olin nuoruudessani erinlainen kuin nyt, tai sitten olen vain oppinut mukautumaan vai esitänkö vain toista tyyppiä, koska koen omassani heikkouksia, pitäisikö minun siis verrata lapsuuden minääni vai aikuiseen minääni etsiessäni oma persoonallisuustyyppiä?

INTJ tuntui kauan aikaa siltä omimmalta, mutta luettuani INFJ tuntuu sekin täysin minuun sopivalta, vaikka nämä ovat täysin vastakohtia toisistaan.

• että silleen

Persoonallisuuden selvittämisessä saattaa auttaa tieto, että persoonallisuus heijastuu tekemisiin ja ulkonäköön.

Tuntevalla (F) ihmisillä on yleensä pehmeät kasvonpiirteet; ajattelevalla (T) ihmisellä kasvonpiirteet ovat yleensä teräväpiirteisemmät.

Sisäänpäin suuntautuneen ajattelevan (Ti) tunnistaa keskustelussa siitä, että hänen on välistä pysähdyttävä miettimään. Ulospäin suuntatuneen ajattelevan (Te) tunnistaa siitä, että hänen ei tarvitse juurikaan pitää taukoja puheensa aikana.

Ulospäin suuntautuneen tuntevan (Fe) tunnistaa elävästä, kokonaisvaltaisesta kasvonimeistä. Fe näyttää lähes aina tunteensa ulospäin: kun hän on iloinen, hän hymyilee; kun hän on surullinen, hän murehtii. Sisäänpäin suuntautunut tunteva (Fi) on eleettömämpi ilmehdinnältään. Fi:n on helpompi kätkeä tunteensa.

Harkitsevan (J) ja spontaanin (P) eron huomaa monesti hiuksista ja vaatetuksesta. Harkitsevalla (J) on yleensä huolitellut hiukset, vaatetus edustaa viimeistä muotia tai sopii kokonaisuuteen. Spontaanillta (P) hiukset ovat yleensä sekaisemmat ja vaatetus on rennon repseä, huolittelematon tai omintakeinen. Tietystikään hiusmalli ja vaatetus eivät kerro kaikkea persoonasta; etenkin jos harkitseva (J) saapuu töihin tukkaputkella myöhässä, tai jos spontaani (P) joutuu työnsä tai tilaisuuden puolesta käyttämään pukua.

Harkitseva (J) saattaa olla laihempi kuin spontaani (P), sillä hänellä hallitumpi näkemys omasta itsestään. Spontaani (P) ei ole vuorostaan niin tarkka painonsa suhteen. Harkitseva (J) istuu tuolilla mieluummin jäykemmin jalat supussa, kun taas spontaani (P) saattaa lojua rennosti taaksepäin. Tietysti huomioihin kannattaa varautua kriittisesti; yksilölliset piirteet vaikuttavat paljon.

Tosiasiallisen (S) ja intuitiivisen (N) eron voi selvittää aloittamalla syvällisen keskustelun. Jos ihminen ei suuremmin kiinnostu, vaan siirtyy small talkiin ja hyppii aiheesta toiseen juurikaan tarkemmin syventymättä, hän on todennäköisesti tosiallinen (S). Joukon keskellä intuitiivinen (N) on yleensä hiljaa, kun keskustelu käsittää säätä, kyseistä hetkeä käsitteleviä aiheita ja "Mitä teit eilen?" -tyyppisiä kysymyksiä.

Ensimmäinen oletus persoonasta on yleensä epätarkka tai jopa väärä, joten arviointiin kannattaa käyttää aikaa.

• @ap löysin hyvän sivun missä kerrotaan juurikin INTJstä ja INFJstä ja niiden eroista ja löytyy sieltä myös videon samanlaisesta pariskunnastakin joka puhuu asiasta, suosittelen vilkaisemaan. Auttoi itselläni selvittämään näin kahden välistä epäselvyyttäni.

http://www.infj.com/INFJorINTJ.htm

• että silleen

• että silleen kirjoitti:

Tuntuuko tutulta jos katsot näitä INTJ-haastatteluja?

http://www.youtube.com/watch?v=LfnURqrHOlE&feature=related

Tuntuu, käyttäydyn hyvin INTJ tyylisesti, pois lukien läheiset ihmiset. Lukio aikainen ystäväni oli myös sellainen ja hän on mielestäni älykkäin ihminen jonka olen tavannut. Mutta koska koen esimerkiks todella vahvaa myötähäpeää pidän itseäni INFJnä.

Viimeisten viiden tai kuuden vuoden aikana olen käsitellyt paljon tunteitani ja yrittänyt ymmärtää ja siten myös kontrolloida niitä (vähätellä tunteiden arvoa ja toimia enemmän logiikan turvin vaikka se ei mieluisimmalta tuntuisikaan), uskon sen olevan syynä miksi käyttäydyn enemmän INTJ lailla, plus se että pidän sen tyylisistä ihmisistä ja toivoisin olevani osaksi samanlainen.

• -?-
        highness kirjoitti:

Tuntuu, käyttäydyn hyvin INTJ tyylisesti, pois lukien läheiset ihmiset. Lukio aikainen ystäväni oli myös sellainen ja hän on mielestäni älykkäin ihminen jonka olen tavannut. Mutta koska koen esimerkiks todella vahvaa myötähäpeää pidän itseäni INFJnä.

Viimeisten viiden tai kuuden vuoden aikana olen käsitellyt paljon tunteitani ja yrittänyt ymmärtää ja siten myös kontrolloida niitä (vähätellä tunteiden arvoa ja toimia enemmän logiikan turvin vaikka se ei mieluisimmalta tuntuisikaan), uskon sen olevan syynä miksi käyttäydyn enemmän INTJ lailla, plus se että pidän sen tyylisistä ihmisistä ja toivoisin olevani osaksi samanlainen.

oletteks te edes ihmisiä..?
        Toisaalla tällä saitilla kysellään, että miksi ihmeessä avaruuden kansat ei anna teknologiaansa meidän käyttöön...?
        Voitteko te ihan puhtaalla omallatunnolla väittää olevanne viisaita..?

• -?- kirjoitti:

Toisaalla tällä saitilla kysellään, että miksi ihmeessä avaruuden kansat ei anna teknologiaansa meidän käyttöön...?

Noo, joillekin ihmistyypeille on itsen ja muiden lokerointi erittäin tärkeää, muutoin ei toista tunne, eikä osaa suhtautua, ollen itsekin vähän hukassa.

Se että itse ja jokainen tuttu on lokeroitu (tuo Kollimaattori on selvästi tyyppi IB-WAS, alatyyppi c) ja kalsarit ovat lipastossa päävärien suhteiden mukaan arkistoitu tekee toiset tyytyväisiksi, älykkyydestään tai sen puutteesta riippumatta.

• Sietääkin epäillä
        -?- kirjoitti:

Ei todellakaan tunnu täysipäisten hommalta luokitella ihmisiä lokeroihin ja päättää sitten sen pohjalta suhtautumisensa heihin. Ryhtyy melkoisesti vaikuttamaan Aspergerin syndroomalta.

• Sietääkin epäillä kirjoitti:

Ei todellakaan tunnu täysipäisten hommalta luokitella ihmisiä lokeroihin ja päättää sitten sen pohjalta suhtautumisensa heihin. Ryhtyy melkoisesti vaikuttamaan Aspergerin syndroomalta.

On sekin diagnoosi mahdollinen, mutta en itse lokeroisi ennen asiantuntijan antamaa lausuntoa.

• että silleen
        Kollimaattori kirjoitti:

On sekin diagnoosi mahdollinen, mutta en itse lokeroisi ennen asiantuntijan antamaa lausuntoa.

@Sietääkin epäillä

Sinäkin luokittelet ihmisiä ja asioita lokeroihin, vaikka et ääneen hyväksykään. Nainen tai mies, ystävä, tuttu tai tuntematon. Äiti, isä, lapsi, täti, setä, veli, sisko... Mukava tai epämukava, sinun kaltaisesi ihminen tai toisenkaltainen ihminen. Vauva, lapsi, teini, nuori aikuinen, keski-ikäinen tai vanhus. Tummaihoinen, itämaalainen tai vaaleaihoinen. Pitkä tai lyhyt, laiha tai lihava.

Ahdasmielinen voi käyttää luokittelua rasistiseen erotteluun. Mutta luokittelulla voi myös ymmärtää erilaisuutta ja kehittyä suvaisevaisemmaksi ja viisaaksi. Luokitelu ei ota kantaa siihen, kuinka luokiteltuja asioita aiotaan käyttää. Luokittelu on vain aivojen sisäinen prosessi, työkalu ymmärtää asioita ja niiden suhteita toisiinsa.

@Kollimaattori

Itsensä paras asiantuntija pitäisi olla sinä itse. Mitä se hyödyttää, jos joku psykologi osaa sanoa pöydän takana, että olet tällainen ja tällainen persoona? Harva lausuntoa sisäistää ja ymmärtää käyttää tietoa elämässä hyväkseen. Paljon hyödyllisempää on ottaa asioista selvää ja ymmärtää millainen on ja millaiset muut ovat. Siihen ei tarvita asiantuntijan lausuntoa, tarvitaan vain innostusta ja aikaa itsetutkiskelulle. Tietopohjan saa muun muassa alan kirjallisuutta lukemalla, nykyään myös internetistä.

• Janne____
        että silleen kirjoitti:

@Sietääkin epäillä

Sinäkin luokittelet ihmisiä ja asioita lokeroihin, vaikka et ääneen hyväksykään. Nainen tai mies, ystävä, tuttu tai tuntematon. Äiti, isä, lapsi, täti, setä, veli, sisko... Mukava tai epämukava, sinun kaltaisesi ihminen tai toisenkaltainen ihminen. Vauva, lapsi, teini, nuori aikuinen, keski-ikäinen tai vanhus. Tummaihoinen, itämaalainen tai vaaleaihoinen. Pitkä tai lyhyt, laiha tai lihava.

Ahdasmielinen voi käyttää luokittelua rasistiseen erotteluun. Mutta luokittelulla voi myös ymmärtää erilaisuutta ja kehittyä suvaisevaisemmaksi ja viisaaksi. Luokitelu ei ota kantaa siihen, kuinka luokiteltuja asioita aiotaan käyttää. Luokittelu on vain aivojen sisäinen prosessi, työkalu ymmärtää asioita ja niiden suhteita toisiinsa.

@Kollimaattori

Itsensä paras asiantuntija pitäisi olla sinä itse. Mitä se hyödyttää, jos joku psykologi osaa sanoa pöydän takana, että olet tällainen ja tällainen persoona? Harva lausuntoa sisäistää ja ymmärtää käyttää tietoa elämässä hyväkseen. Paljon hyödyllisempää on ottaa asioista selvää ja ymmärtää millainen on ja millaiset muut ovat. Siihen ei tarvita asiantuntijan lausuntoa, tarvitaan vain innostusta ja aikaa itsetutkiskelulle. Tietopohjan saa muun muassa alan kirjallisuutta lukemalla, nykyään myös internetistä.

Tietysti jo alitajuisesti joskus tiedostamattammekin lokeroimme ihmisiä, ja tämä prosessi on jopa tarkoituksenmukainen tiedon käsittelyn helpottamiseksi, vaikka myös johtaakin helposti harhaan. Mutta liika on liikaa, kun kaikki tarvitsee lokeroida, menetetään paljon siitä joustavuudesta, joka varsinkin sosiaalisessa kanssakäymisessä on tarpeen. Itsekkin näkisin tässä hieman autistisia piirteitä ja ehkä tämän tyyppinen ajattelu ja lokerointi voisi jopa auttaa autistista ihmistä hahmottamaan muita ihmisiä. Mutta muille kokisin sen lähinnä yliyksinkertaistamiseksi ja rajoittavaksi. Lisäksi jotkin aikaisemmista kirjoittajista tuntuivat ainakin minusta laittavan suhteettoman paljon painoarvoa kyseiselle persoonallisuustyyppi testille.

Näkisin tämäntyyppisen analysoinnin hyödyllisemmäksi ehkä itsetutkiskelussa kuin muiden ihmisten lokeroinnissa. Tässäkin tarkoituksessa vain rajoitetussa määrin.

• että silleen
        Janne____ kirjoitti:

Tietysti jo alitajuisesti joskus tiedostamattammekin lokeroimme ihmisiä, ja tämä prosessi on jopa tarkoituksenmukainen tiedon käsittelyn helpottamiseksi, vaikka myös johtaakin helposti harhaan. Mutta liika on liikaa, kun kaikki tarvitsee lokeroida, menetetään paljon siitä joustavuudesta, joka varsinkin sosiaalisessa kanssakäymisessä on tarpeen. Itsekkin näkisin tässä hieman autistisia piirteitä ja ehkä tämän tyyppinen ajattelu ja lokerointi voisi jopa auttaa autistista ihmistä hahmottamaan muita ihmisiä. Mutta muille kokisin sen lähinnä yliyksinkertaistamiseksi ja rajoittavaksi. Lisäksi jotkin aikaisemmista kirjoittajista tuntuivat ainakin minusta laittavan suhteettoman paljon painoarvoa kyseiselle persoonallisuustyyppi testille.

Näkisin tämäntyyppisen analysoinnin hyödyllisemmäksi ehkä itsetutkiskelussa kuin muiden ihmisten lokeroinnissa. Tässäkin tarkoituksessa vain rajoitetussa määrin.

Kiitos kirjoituksesta. Analysointi on monelle käsittämätöntä etenkin ihmissuhteissa, jotka mielletään analyysin ulkopuolelle. Suuri osa ei jää miettimään, miksi ihminen tekee jotakin jollakin tavalla ja mitkä ovat tekojen perimmäiset syyt ja tavoitteet. Ihmistuntijat näkevät tekojen syyt ja tavoitteet luonnostaan; muilta ne jäävät herkästi hämärän peittoon.

Mutta pakit saatuaan jokainen pysähtyy miettimään, miksi näin kävi. Kaikenhan piti olla kunnossa. Miksi en riittänyt hänelle? Mikä minussa on vikana? Tässä kohtaa on helpottavaa tietää, että toisen ajatusmaailma oli liian erilainen: hän on tosiasiallinen ihminen, etsi fyysisiä kokemuksia, perhe-elämää tai seikkailua, kun taas minä syvällisenä ihmisenä etsin tasavertaista keskustelijaa, kuuntelijaa, ymmärtäjää. Uutta suhdetta etsiessä moni haluaisi tietää, millaista ihmistä oikeastaan etsii ja kuka mahtaisi olla sellainen. Tässä kohtaa persoonallisuuksien tunteminen nousee arvoon arvaamattomaan.

Autistisia piirteitä? Olen huomannut, että analysoiva rationalisti saa autistiväitteet niskaansa yhtä varmasti kuin eloisa ekstrovertti saa niskaansa ADHD-väitteet. Kuitenkin harva ihminen on autistinen, eikä omaperäisyys tai valtaväestöstä poikkeava ajattelu ole sairaus. Autismi-nimitys kuvaa kontaktikyvyttömyyttä, omiin maailmoihin uppoutumista ja muita ihmisiä kohtaan tunnettua välinpitämättömyyttä. Persoonallisuuden tutkimisessa on kyse päinvastaisesta toiminnasta: analysoija haluaa ymmärtää ihmisten persoonallisuuksia tarkemmin kuin tavallinen ihminen, koska hän on kiinnostunut ihmisistä, ihmissuhteista ja haluaa kehittyä. Jos ei ymmärrä ihmistä, omaperäiset piirteet voidaan lokeroida väärin, sairaudeksi tai muiksi epämiellyttäväksi seikoksi. Valitettavasti näytät tehneen juuri niin.

Persoonallisuuden ymmärtäminen ei ole lokerointia, tai ainakaan lokerointia negatiivisessa mielessä. Se, että ymmärtää mistä ihminen saa voimavaransa, mistä hän kiinnostuu ja miksi, ja miten hän kokee maailman, on taito, jota kannattaa harjoittaa ja vaalia. Ihmistä luonnostaan tuntien, kokemuksen syvällä rintaäänellä vannoen tai rationaalisesti analysoiden – tärkeintä ei ole tapa miten tietämys saavutetaan vaan lopputulos: itsensä ja toisten ihmisten ymmärtäminen.

• Ihan ok avaus
        että silleen kirjoitti:

@Sietääkin epäillä

@Kollimaattori

Eli jos sinä kuset ohi seisten,niin muittenkin on
        pakko tehdä niin?..Mahtava logiikka.

• Iepro

Pitäsi sen vaimon olla älykkäämpi niin mies voisi rauhassa elää elämäänsä, esim. nukkua, kun tyhmä vaimo ei olisi koko ajan kyselemässä asioita.

• Iepro

Et ainakaan vaikuta älykkäältä, koska sanot itseäsi älykkääksi.

• Ihan ok avaus

Ei vaikuta ei..Sen takia se onkin niin kiinnostava.
        Mutta oudolta alkaa tuntumaan..Ei älykäältä.

• Iepro

Et ainakaan vaikuta älykkäältä, koska sanot itseäsi älykkääksi.

• Iepro

Sanot itseäsi tunneherkäksi. Silloin et ainakaan ole älykäs. Älykkyydellä on hyvin vähän käyttöä ihmisen elämäss. Ihmisen tulee nimittäin olla viisas eikä älykäs.

Tuo mitä kysyt viimeisessä kahdessa lausessa osoittaa sinussa jonkun asteista viisautta.

• Uuret ohjeet

Hai kehu puhetta,mutta riemuitse hiljaisuudesta.

• ...turha tutkimus...

Pelkkää huuhaata tuollaiset tutkimukset. Kuuluvat samaan kategoriaan kuin nämä "Näin saat parempaa seksiä tutkimukset" yms. lifestyle ohjeet.

Amerikka on luvattu maa tuollaisille tutkimuksille, mutta kyllä niitä Euroopastakin löytyy. Enkä ihmettelisi vaikka löytyisi sopivat sponsoritkin taustalta....

Älykkääksi naiseksi itsensä tunteva (ei välttämättä miestä älykkäämpi nainen) harvoin edes hyväksyy huonommassa asemassa olevaa miestä. Toisaalta voisi sanoa että 99%:a naisista peilautuu miehensä kautta muita naisia ja yhteiskuntaa kohtaan, joten tämä jo osaltaan selittää sitä tekijää miksi ns. älykkäämpi nainen ei voisi kovinkaan helposti hyväksyä ns. tyhmempää miestä.

Tuo kertoo siitä että koko tutkimus tuntuu enemmän kuin huuhaalta. Miten nainen jolle mies määrittelee lähes kaikki asiat ja sen mistä kavereiden kanssa puhutaan niin voisi huonommassa asemassa olla niin suuren ylpeilyn aihe ja tätä kautta nostaa omaakin arvoa?

Naiset puhuvat lähes poikkeuksetta miehestä tai poikaystävästään eli "tehtiin sitä tätä tuota ja se on siinä ja tässä ja tuossa asemassa ja omaa niitä näitä ja noita taitoja".

Mutta miehet puhuvat naisesta tyyliin "Sulla on kyl kiva muija! Näpsäkän näköinenkin... Osaa myös hyvin laitella ruokaa yms...".

Pelkästään puhetyyli kertoo siitä mitä asioita naiset ja miehet arvostavat kumppaneissaan, joten eiköhän se ole selvää etteivät naiset voisi hyväksyä "huonompaa miestä" lähinnä muiden ihmisten takia vaikka itse haluaisivatkin.

• että silleen

Käsittelet aihetta parin valinnan kannalta, miksi älykäs nainen ei valitsisi tyhmempää miestä. Mutta sveitsiläinen tutkimus tarkastelee jo pariutuneiden suhteiden kestävyyttä ja onnellisuutta. ("We use data from the 1999 Swiss contemporary family survey by Widmer et al., 2003. This is a representative random sample of 1534 couples, married or unmarried, ages 18–75, residing in the three linguistic areas of Switzerland.") Tutkimuksessa mukana olleet naiset ovat siis jo hyväksyneet sen, että he ovat miestään älykkäämpiä.

Pidät sekä amerikkalaisia että eurooppalaisia tutkimuksia huuhaana. Minkä maalaiset tutkimukset ovat mielestäsi vähemmän huuhaata? Marokkolaiset? Iranilaiset? Pohjoiskorealaiset?

Huuhaaväitteesi perustana on tietenkin sinun sveitsiläistä tutkimusta kattavampi tutkimus, joka on miltei julkaisuvalmis ja joka päätyy päinvastaiseen näkökantaan. Oletan myös, että olet lukenut ja sisäistänyt alapuoleisen, alkuperäisen tutkimusjulkaisun, etkä perusta väitteitäsi jonkun kolmannen osapuolen nettiartikkelin mielipiteille.

http://levlan.ciencias.uchile.cl/~rnavarro/papers/sdarticle(3).pdf

• Ihan ok avaus
        että silleen kirjoitti:

Käsittelet aihetta parin valinnan kannalta, miksi älykäs nainen ei valitsisi tyhmempää miestä. Mutta sveitsiläinen tutkimus tarkastelee jo pariutuneiden suhteiden kestävyyttä ja onnellisuutta. ("We use data from the 1999 Swiss contemporary family survey by Widmer et al., 2003. This is a representative random sample of 1534 couples, married or unmarried, ages 18–75, residing in the three linguistic areas of Switzerland.") Tutkimuksessa mukana olleet naiset ovat siis jo hyväksyneet sen, että he ovat miestään älykkäämpiä.

Pidät sekä amerikkalaisia että eurooppalaisia tutkimuksia huuhaana. Minkä maalaiset tutkimukset ovat mielestäsi vähemmän huuhaata? Marokkolaiset? Iranilaiset? Pohjoiskorealaiset?

Huuhaaväitteesi perustana on tietenkin sinun sveitsiläistä tutkimusta kattavampi tutkimus, joka on miltei julkaisuvalmis ja joka päätyy päinvastaiseen näkökantaan. Oletan myös, että olet lukenut ja sisäistänyt alapuoleisen, alkuperäisen tutkimusjulkaisun, etkä perusta väitteitäsi jonkun kolmannen osapuolen nettiartikkelin mielipiteille.

Perustatko koko elämäsi muitten tekemille tutkimuksille?
        Eikö tärkeintä olisi matka,eikä päääärä?

Et tunnu enää kovin fiksulta..Eli koska
        ystäväni sanoi että lappi on surkea paikka,
        niin mun ei tarvis sun teorias mukaan nyt sit
        koskaan mennä lappiin?

• harvinaisettapaukset
        että silleen kirjoitti:

Pariutuminen itsessään on pitkä prosessi. Joten siinä mielessä jos nainen on hyväksynyt jonkun huonomman koulutuksen omaavan miehen, niin nainen on huomioinut jotkut muut jutut paremmin esim. taloudellisen puolen.

Tämä voikin edesauttaa suhteen pitkittymistä. Jos erot ovat liian isot niin ero on väistämätön edellä mainituissa tilanteissa.

Onkin siis mitä todennäköisintä että näissä tapauksissa naiset ovat harkitsevaisempia ja itse tapaukset harvinaisempia.

• ....................

Nimimerkillä "että silleen" oli tehty minusta poikkeuksellisen kypsä ja järkevä kirjoitus siitä, miksi jotkut ihmiset ylipäätään analysoi tunteita ja ihmisiä. Me kaikki teemme sitä, mutta harva pysähtyy oikeasti miettimään asioita. Useimmiten ihmiset päätyvät parisuhteeseen sen kaikkein helpoimman vaihtoehdon kanssa, minkä takia suhde muuttuu parissa vuodessa hyvin arkipäiväiseksi. Monissa parisuhteissa selkeästi ihmiset ovat ystäviä ei kumppaneita. Intohimo toista kohtaan puuttuu ja toinen ei osaa haastaa henkisesti.

Oikeasti minä olen sitä mieltä, että oikean kumppanin löytäminen vaatii ensiksi REHELLISEN näkemyksen itsestään ja siitä mitä tarvitsee. Nyt heitän ihan hatusta numeroarvon, mutta väittäisin, että noin 25-vuotias nainen ja 30-vuotias mies alkaa tuntea itsensä, jos on kriittisesti tarkastellut itseään.

Vihoviimeinen kumppani vaihtoehto minulle olisi ihminen, joka on kiinnostunut täysin samoista asioista ja aina samaa mieltä. Puhumattakaan sellainen kumppani, joka ymmärtää minua täysin. Samantien voin viettää aikaa yksinäni, koska toinen on vain jatke minua. Minä kyllä pidän itsestäni, mutta en sentään niin paljon, että katselisin itseäni vielä ulkopuolisin silmin.

Minulla on vielä uran luominen kesken, joten tiedän, että oikean kumppanin saavuttaminen tällä hetkellä ei ole ajankohtaista. Kun kohtaan sen oikean, olen valmiina kohtaamaan jonkin verran riitoja ja syyttelyjä aluksi, koska silloin tosissaan joutuu olemaan itselleen rehellinen.

• no j44

Minun mielestä kumppanin tulee olla jossain määrin samanlainen mitä itse on. Vastakohta ei sovi ainakaan minulle! Kokemusta löytyy... Ei siitä mitään tule jos toinen on pikkutarkka ja jämpti kaikessa ja toinen on taivaanrannan maalari. Tai toinen on tosi sosiaalinen ja aina poissa kotoa, toinen viihtyy kotona paljon.
        Varmaan tismalleen samanlaista ihmistä tuskin löytyy, mutta hengenheimolainen täytyy olla!
        Kyllä näitä draama kuningattaria ja kuninkaita löytyy, jotka tahtoo ihan "haastamisen ilosta" olla aina eri mieltä kaikesta. Mielestäni sellainen on tosi rasittavaa ja lapsellista.

• Aloittaja.
        no j44 kirjoitti:

Minun mielestä kumppanin tulee olla jossain määrin samanlainen mitä itse on. Vastakohta ei sovi ainakaan minulle! Kokemusta löytyy... Ei siitä mitään tule jos toinen on pikkutarkka ja jämpti kaikessa ja toinen on taivaanrannan maalari. Tai toinen on tosi sosiaalinen ja aina poissa kotoa, toinen viihtyy kotona paljon.
        Varmaan tismalleen samanlaista ihmistä tuskin löytyy, mutta hengenheimolainen täytyy olla!
        Kyllä näitä draama kuningattaria ja kuninkaita löytyy, jotka tahtoo ihan "haastamisen ilosta" olla aina eri mieltä kaikesta. Mielestäni sellainen on tosi rasittavaa ja lapsellista.

Viestisi perusteella en voi muuta sanoa kuin, että et tainut oikein ymmärtää minua. Tulkitseminen on toki osa jokapäiväistä arkea, mutta silloin, kun vetää suorat johtopäätökset väärien tulkintojen kera on seuraamukset huonot.

Mitä tulee tähän haasteelliseen kumppaniin, niin älykkäille ihmisille tämä yhteiskunta ei muuten tarjoa haastetta, joten kumppanilta on hyvä saada henkistä haastetta. Minä ymmärrän täysin, että keskiverto kansalainen haluaa kumppanikseen ihmisen, jonka kanssa voi keskustella päivän säästä.

Minä tiedän, että tarvitsen ulkopuolelta rationaalista tukea, koska ajatteluni on hyvin erilainen (vrt tunteellisuus). Tämän takia kaikki älyllinen puhe saa minut hymyilemään. Johtopäätös: älykkyys saa minut hymyilemään=hyvä parisuhde.

Kiitos erittäin mielenkiintoisesta keskustelusta. Kerrankin sai lukea järkeviä mielipiteitä (muutamaa lukuunottamatta).

• Ihan ok avaus
        Aloittaja. kirjoitti:

Viestisi perusteella en voi muuta sanoa kuin, että et tainut oikein ymmärtää minua. Tulkitseminen on toki osa jokapäiväistä arkea, mutta silloin, kun vetää suorat johtopäätökset väärien tulkintojen kera on seuraamukset huonot.

Mitä tulee tähän haasteelliseen kumppaniin, niin älykkäille ihmisille tämä yhteiskunta ei muuten tarjoa haastetta, joten kumppanilta on hyvä saada henkistä haastetta. Minä ymmärrän täysin, että keskiverto kansalainen haluaa kumppanikseen ihmisen, jonka kanssa voi keskustella päivän säästä.

Minä tiedän, että tarvitsen ulkopuolelta rationaalista tukea, koska ajatteluni on hyvin erilainen (vrt tunteellisuus). Tämän takia kaikki älyllinen puhe saa minut hymyilemään. Johtopäätös: älykkyys saa minut hymyilemään=hyvä parisuhde.

Kiitos erittäin mielenkiintoisesta keskustelusta. Kerrankin sai lukea järkeviä mielipiteitä (muutamaa lukuunottamatta).

Ai..se oli tässä. Lopetit enne ku päästiin ees alkuun,mutta...
        loppuvedos oli siis, että:

1)Sinä olet älykäs.

2)Koska olet älykäs päihitit yhteiskunnan niiin, että ainoa tapa millä voit enää hastaa itsesi on löytää typerä mies..Kieltämättä tuossa on sentään
        naisen logiikka =D

3)Typerykset keskustelevat säästä,mistä yli-ihmiset eivät keskustele =)
        Toivon, että kyseessä oli metaforaSäässä on keskusteltavaa jos taivaalta sataa nyt sitten vaikka..ulostetta.Huolestuttavaa on kuitenkin, että tiedät mitä ihmiset haluavat... heitä tunetmatta.."keskiverto". Edes minä en tiedä mitä haluan =)

4)Eli olet älykäs ja tunteikas..Selvän teki.
        Hyväolo aluksi = hyvä parisuhde.. koska??

Haluatko nähdä timatinkovaa logikkaa?..Haluat, hyvä.

1.) Sinulla ei ole lapsia.

Perustelen tuon oikeaaseen osuneen johtopäätöksen jos haluat =)

Mutta kiitos tosiaan,tämä oli viihdyttävää.

• Ihan ok avaus

Pitäis..Mut siin saa evoluutio muutaman hetken kehitellä,
      et sellainen nainen löytyy.Niin no tutkimus antaa ihan hyvän lähtökohdan.
      Mutta en lähtis sulkemaan pois fermoonin vaikutusta pitkään kestoon,
      sekä ruumiin avauksissa todettuja yhtäläsiyyksiä..Biologiaa ei voi tutkimuksen taakse mennä piiloo. Sitä vastaan ei voi taistella..Yrittää voi.

Se mitä nyt yrität, on järkeistää biologista valinta prosessia..
      Sääli, että sen voi vesittää pelkällä hajuvedellä.
      Monet tapailevat vääränlaisia miehiä, jotkut vääränlaisia naisia..
      Onko oikeanlaisia olemassa? =) 390 puuduttavan tutkimussivun jälkeen
      sanoisin, että suhteeni pohjaavat puhtaasti fermooneille =)

Jos nyt lasken suojausta sun takia ja piirun verran.
      Ei siitä tosiaan haittaa olisi,mutta saattaa ensin mennä hetki kun
      sellaisen löytyy. Sen päälle tarvitaa muitakin ominaisuuksia..
      Ensin molemmat sukupuolet huomaavat ulkonäön.
      Vain sen takia ,että se on ominaisuus mikä saa meidät "nuuhkimaan"
      toisiamme. Eli tulemaan tuoksu etäisydelle.

Älä rationalisoi tunnetta =)...Mietin onko kukaan naisistani koskaan
      loukannut minua? Ei oikeastaan pahasti,kinaaminen on jopa välillä
      kivaa tiettyyn rajaan asti.Pettäminen ..Jättää varmaan eniten kysymyksiä,
      mutta ymmärrän myös sen välttämättömyyden joissain tapauksissa.
      Yllätävää, mutta tämä nainen taisi olla silloin minua älykäämpi.

Valitettavasti ei oikein sellaista topickkia löydy,
      mutta tyhmyys ja sinisilmäisyys saa näkeemään punaista.
      Olen usein oikeassa ja monesti väärässä, jopa tyhmän naisen kanssa. Tunneälyllä voi paikata paljon puutteita ja aliarviointi on virheistä pahin
      puolin ja toisin.

Jos sallitte?...Elä tunteella ja jätä rationaalisuus. =)

• Aloittaja.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko suomi äidinkielesi? Kun luen viestejäsi, minun on ihan oikeasti vaikea seurata punaista lankaa.

Ihan vinkkinä yleisesti jos haluat keskustella älykkäiden ihmisten kanssa, niin kannattaa miettiä omaa ilmaisuaan. Harva ihminen jaksaa keskustella toisen kanssa, joka koko ajan vetää omia johtopäätöksiään ja käyttää tunneilmaisuja. Käytän niitä itsekin, mutta olen tietoinen siitä, että sillä saa muut provosoitumaan. Joskus kyllä tunneilmaisut ovat tehokeino ja tapa herätellä toinen...

• Ihan ok avaus
        Aloittaja. kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko suomi äidinkielesi? Kun luen viestejäsi, minun on ihan oikeasti vaikea seurata punaista lankaa.

Ihan vinkkinä yleisesti jos haluat keskustella älykkäiden ihmisten kanssa, niin kannattaa miettiä omaa ilmaisuaan. Harva ihminen jaksaa keskustella toisen kanssa, joka koko ajan vetää omia johtopäätöksiään ja käyttää tunneilmaisuja. Käytän niitä itsekin, mutta olen tietoinen siitä, että sillä saa muut provosoitumaan. Joskus kyllä tunneilmaisut ovat tehokeino ja tapa herätellä toinen...

Noin,sinne meni siimoineen päivineen. pari miinusta siihen ; )

Älykäs ihminen ei kysyisi moista..Ikinä =)
        Sääli.Jos olen huono kirjoittaja? Tai jos olet huono lukija?
        Tai jos olet liian älykäs lukemaan kirjoituksiani? =)

Käytän paljon metaforaa sekö useampaa murretta,
        mutta nyt sinä heräsit.. provosoiduit ja loukaannuit?! =(
        Logiikan ikävä puoli on, että sillä ei ole tunnetta / inhimillisyyttä.
        Pitää aina varoa mitä toivoo.

Mutta missä ovat tapani? Se kysymyksenne...
        Kyllä valitettavasti suomi on äidinkieleni.

Kiitos näistä älyn helmistä, säilön ne sydämeeni ja
        mietin niitä samalla kun kuuntelen Tubesta Enyaa.

• anteex vaan
        Ihan ok avaus kirjoitti:

Noin,sinne meni siimoineen päivineen. pari miinusta siihen ; )

Älykäs ihminen ei kysyisi moista..Ikinä =)
        Sääli.Jos olen huono kirjoittaja? Tai jos olet huono lukija?
        Tai jos olet liian älykäs lukemaan kirjoituksiani? =)

Käytän paljon metaforaa sekö useampaa murretta,
        mutta nyt sinä heräsit.. provosoiduit ja loukaannuit?! =(
        Logiikan ikävä puoli on, että sillä ei ole tunnetta / inhimillisyyttä.
        Pitää aina varoa mitä toivoo.

Mutta missä ovat tapani? Se kysymyksenne...
        Kyllä valitettavasti suomi on äidinkieleni.

Kiitos näistä älyn helmistä, säilön ne sydämeeni ja
        mietin niitä samalla kun kuuntelen Tubesta Enyaa.

mutta olet ihan p.rseestä! Elämä on pohjimmiltaan loogista ja siten pakosti inhimillistä! Logiikka ja tunteet kulkee käsi kädessä!!!! Vai mitä sanot että esim. haava aiheuttaa kipua -> elimistö ilmoittaa että nyt on jotain vialla, jotain tarttis tehdä/ olla paikoillaan!!!!? Läheisen kuolema aiheuttaa tuskaa?
        Maailma on kaltaisiasi idiootteja täynnä jotka ei vaan tajua mistään mitään!!!!

• Ihan ok avaus
        anteex vaan kirjoitti:

mutta olet ihan p.rseestä! Elämä on pohjimmiltaan loogista ja siten pakosti inhimillistä! Logiikka ja tunteet kulkee käsi kädessä!!!! Vai mitä sanot että esim. haava aiheuttaa kipua -> elimistö ilmoittaa että nyt on jotain vialla, jotain tarttis tehdä/ olla paikoillaan!!!!? Läheisen kuolema aiheuttaa tuskaa?

Ja mun kielioppini haukuttiin =D

• warhammer
        anteex vaan kirjoitti:

En tiedä mitä sotaa täällä käydään,mutta:

1)Haukut toista.
        2)Ihmisen ja elämän loogisuuksissa on eroja.
        3)Puhut nyt vaistoista, et logiikasta. Eikä se aina edes ole noin.
        4)Läheisen kuolema ei aiheuta tuskaa vaan iloa.
        5)Idiootti voi olla,että olen. Kun kinaat idiootin kanssa, varmistu
        ettei hän tee samaa. =)

Taisit tajuta sen verran, että on syytä lisätä lääkitystä.

• hei dille
        warhammer kirjoitti:

En tiedä mitä sotaa täällä käydään,mutta:

1)Haukut toista.
        2)Ihmisen ja elämän loogisuuksissa on eroja.
        3)Puhut nyt vaistoista, et logiikasta. Eikä se aina edes ole noin.
        4)Läheisen kuolema ei aiheuta tuskaa vaan iloa.
        5)Idiootti voi olla,että olen. Kun kinaat idiootin kanssa, varmistu
        ettei hän tee samaa. =)

Taisit tajuta sen verran, että on syytä lisätä lääkitystä.

pointti, aina kun tuntuu pahalta, jokin asia on vinosti! Revi siitä, pönttö!

• Pseudoeinstein

Vaimo oli minua tyhmempi ja se johti eroon. Epäilen että sama seuraa toisinkin päin. Parasta kai olisi että molemmat ovat älynlahjoiltaan ja muutenkin suunnilleen tasavertaisia.

• Ooks tosissasi?

Minusta ainaskin lapsista on yleensä mummolassa mukavampaa kun omassa kotona?
      Joten eivätköhän ne kaiken kokeneet Isovanhemmat ole yleensä omia vanhempia älykkäämpiä.
      Vai liittyykö muka äly jotenkin koulutukseen vailla mitään omakohtaista käytännönkokemusta `?
      Nykyään kun teoriaopinnoilla aletaan hyvätuloisiksi "osaajiksi" osaamatta tehä mitään
      töitä ainakaan kunnollas taikka kunnijalla.
      Ois syytä harkita ennen kun nai.
      Meidän mummo oli lauman viisain ja kokenein jäsen.AAMEN.

• viisaus kunniaan

Älykkyys ja viisaus on eri asioita. Ja vanhemmilla ihmisillä sitä elämänkokemuksen tuomaa viisautta usein on. Vanhempien ja isovanhempien älykkyydellä tuskin on mitään tekemistä sen asian kanssa, viihtyvätkö lapset paremmin mummolassa kuin kotona.

Äly liittynee koulutukseen sillä tavalla, että älykkäämmät ihmiset yleensä kouluttautuvat paremmin, kuin vähemmän älykkäät. Mutta ei se koulutus älyä lisää, kirjaviisautta kyllä. Toisaalta, vähemmän älykkäille ei koulutuksesta ole yhtä suurta hyötyä, kun äly ei riitä asioiden ymmärtämiseen ja luettujen tietojen soveltamiseen, hyödyntämiseen käytännössä.

• Miehen vastakysymys

"Loppuun vielä kysymys miehille, että haittaisiko teitä se, että nainen on älykkäämpi?"

Mitä haittaa siitä naisen älykkyydestä voi olla?

Tietysti on paljon muitakin piirteitä ja ominaisuuksia kuin älykkyys ja miten sitä älyykkyyttä sitten määritetään: kekseliäisyytenä vai sopeutumiskyvykkyytenä vai yhteistyökykynä vai totuudellisen ja valheellisen erottavana ihmisenä?

• alfaromeo1

Onko nainen "älykäs"jos se ottaa narssisti miehen,joka kyykyttää ja pitää koirana naistaan??

minä en kuulu tuohon mies ryhmään! olen sen äärilaita!! enkä silti koskaan saa naisystävää jota arvostaisin ja kunnioittaisin kuten asiaan kuuluu!!

siis,en enää huolisikaan kotimaista naista enää...

• päteesanopateee

tyhmä blondi yrittää pätee....

• huomattu on

Oliski vaan tyhmä,mut ku se on noin samperin ilkee lisäksi. =(
        Aika likanen sielu, mutta kyllähän tuon Ap:n kirjoitusta
        vastauksineen voi pitää jonkinsortin hätähuutona.

• Aviomies

Kyllä, jos se vain on mahdollista, mutta älykkyyttäkin tärkeämpää on oikeudentunto ja sitä taas naisista on mahdotonta löytää.

• Älytöntä

Olisikin älykkäämpi, niin ei tarvitsisi joka asiaa sanoa kahdesti...

• w t

Mun muija voisi olla vähän älykkäämpi.

• moon prisnessa hei!!

"Naisethan tyypillisesti etsivät ensisijaisesti tiettyjä ominaisuuksia (vrt. rationaalisuus), kun taas miehet luottavat tunteeseen."

kytllä molemmat luottavat tunteeseen.
      tämä tunnehierarkin marssijärjestys on vaan erilainen :-)

"Loppuun vielä kysymys miehille, että haittaisiko teitä se, että nainen on älykkäämpi? "

ei haittaa.
      sen sijaan naistenlogiikalla älylöinti ei ole varsinaisesti kovin kiinnostavaa.

• RaitisMies51

Minun AKKA saisi kyllä olla rutkasti älykkäämpi. keljuttaa kun huomasin sen typeryyden vasta kun oli jo liian myöhäistä. Se vaan junnaa samoja räkäpersekännejään joka pippaloissa ja aina kun on tilaisuus. Nytkii se on olevinaan naisten pikkujouluissa. On salee että tulee taas persekännissä kotiin yöllä. meikä on lapsenvahtina, mutta se on mukavaa kyllä. Tyhmä akka junnaa vielä yli viiskymppisenäkii samoja teini-iässä totuttuja käyttäytymismallejaan ja ei varmaan muutu. Nii.. Kun taas huominen koittaa, niin mä häviin viikoksi omille teilleni ja en saata ehkä tulla takaskaa. Passikii on jo valamiina. Ja Vuokrakämpät on välimerellä melko edullisia nykyään. Tuun ehkä sit kesäksi suomeen.. Jos en lepy ennen sitä:)

• noooa aslakki

"Kumpi on perheen aivot?"

minkä perheen?

sinkkutyttö tuossa valittaa liiasta älykkyydestään johtuvaa sinkkuuttaan :-)

"Naisethan tyypillisesti etsivät ensisijaisesti tiettyjä ominaisuuksia (vrt. rationaalisuus), kun taas miehet luottavat tunteeseen."

se, että on olemassa jokin tarve, ei tee asiasta kovinkaan rationaalista, mikäli tarpeen perusteet eivät ole rationaalisia.

"aloittaisin keskustelun aiheesta. Varmaankin on jo osittain puitu aihe, mutta älykkäänä naisena minua kiinnostaa tutkimustulos."

millaiseen tutkimustulokseen päädyit?
      rationaalisesti siis.

" Lisäksi mitä naisen kannattaa välttää tekemestä, jotta ei loukkaa miestä. "

kyllähän sinä sen elämänkokemuksellasi tiedät?

• warhammer

Nyt ihan suoraan kun koko ketjun luki
        niin ko.henkilön sinkkuus johtuu 100% vittumaisesta luonteesta,
        ei älystä =( Ei yksikään älyissään oleva ihminen ole samaan aikaa
        narsistinen ja psykoottinen.
        Voi olla, että tässä joku punainenlanka oli aloittajalla mutta
        huh huh kuinka voi pieni tyttö olla vihaa täynnä..Tyypillistä feministiä, sekoitettuna kunnoliseen miesvihaan, eli vaikeaan isäsuhteeseen.
        Onhan näitä nähty =(

Kyllähän nainen saisi olla se fiksumpi, mutta en ole tähän päivään menessä
        älykästä naista tavannut ja tämä kunnioituksella naista kohtaa.
        IIhan fiksuja, mukavia, kauniita etc. Mutta en huippuälykästä
        kuten tässä esitetään asia.
        Toivon, että ap pääsee hoitoon ja saa elämänsä raiteilleen. =(

• "Loppuun vielä kysymys miehille, että haittaisiko teitä se, että nainen on älykkäämpi"

Ei haittaa (se olisi kuitenkin ennenkuulumatonta), tämä kysymys on kuitenkin ongelmallinen, nimittäin miesten ja naisten älykkyys on erilaista. Tässä allaolevassa kirjoituksessa esimerkiksi väitetään että miehet ratkaisevat ongelmia, naiset vatvovat tunteitaan, ja mitä muuta keksivätkään. Miehet ovat siis suoraviivaisempia.

http://www.radiocity.fi/uutiset/vapaalla/tv-tutkija-naiset-vatvovat-tunteita-miehet-ratkaisevat-ongelmia/2/6202

• 42343243232

Naisten ja miesten ajattelun erikoisuus korostuu juuri tässä hyväksymistilanteessa.

Väittäisin että yli 90%:a naisista miettii tilannetta enemmän ja hyväksyy vähemmän kun taas miehet hyväksyvät tilanteen helpommin.

Johtuu siitä että miehet ajattelevat että käykö tilanne heille itselleen. Mutta naiset ajattelevat että mitä muut ajattelevat miehen heikommasta koulutuksesta yms.

• eipidävoiolla

Ensimmäiseksi tuli mieleen kysymys, mitä se älykkyys on. Älykkyyttä on monenlaista. En pidä itseäni erityisen älykkäänä, vaikka nuo nettitestit antavat ÄO:ksi yli 130: tuloksia. Nehän mittaavat vain jotain matemaattista ja loogista päättelykykyä. Tuollaista avaruudellista hahmottelukykyä mieluummin omaisin jotain luovaa älykkyyttä, sekä tunneälyä.

Ei todellakaan haittaisi, jos vaimo olisi älykkäämpi. Mutta kuitenkin olen sitä mieltä, että parisuhteen toimivuuden kannalta kovin suurta eroa ei älykkyydessä puolisoiden kesken saisi olla.

Sammakoita, suusta. Eiköhän nuo "inhokit" nyt ole enempi persoona- kuin sukupuolikohtaisia. Kun nyt älykkyydestä oli kysymys, niin eiköhän se toisen älyn kyseenalaistaminen ole paha juttu, kummin päin tahansa.

• prinse1

En ole tavannut montakaan naista joita olisin pitänyt itseäni älykäämpänä. Olen kyllä tavannut monta älykästä naista, jotka ovat olleet hyvin rasittavia. Moni "älykäs nainen " tuntuu koko ajan pitävän itseään tiukassa kontrollissa, josta ei voi vapautua edes muutaman tuopin jälkeen. Ei tuollaisia robotteja kukaan normaali mies halua tapailla.

• 2343242432

Kaikkein rasittavimpia ihmisiä ovat sellaiset jotka yrittävät olla hieman väkisinkin älykkään oloisia. Yleensä nämä henkilöt eivät ole välttämättä sieltä tyhmimmästä päästä mutta ovatko he todellisia älyköitäkään on sitten eri kysymys.

Miehillä ja naisilla tuo piirre esiintyy väkinäisyytenä, tuona kontrollifriikkiytenä, muiden ylenkatsomisella, näsäviisautena, pilkkaavina vitseinä "jotka-ovat-satiiria" jne.

Valtaosaa miehiä tuollaiset naiset tosiaan enemmän vain ärsyttävät. Jotkut miehet saattavat mennä kissa-hiiri-leikkiin mukaan mutta harvemmat.

• 14+6

.....................:lle,
      olen nainen, mielestäni myöskin melko herkkä, ehkä älykäskin, mutta minulla on myös tunneälyä. Miten perustelet linkkisi, olet ehkä lukenut puutteessasi fifty shadesiä? Miksi sinulla on tarve korostaa älykkyyttäsi (vieläpä s24-sivuilla, missä tutkitusti kaikki älyköt liikkuvat?)
      Olen tavannut täällä monta hyvää, toimivaa miestä, joiden kanssa seksi, parisuhteen perusta, toimii erittäin hyvin. Lopeta teeskentele ja itsesi erinomaisuuden esittely; ole ihan oma itsesi, jos et ole prinsessa ,ole ihan vapaasti sammakko.
      Kaikkea hyvää sinulle prinssien metsästykseen!

• iiiiAKKAVALTa

Jos olisit ns. älykkämpi nainen .
      suorittaisit kyselysi jossain muualla!
      Tod näk. olet tavallista pölömipi:D

• asdadsads

Puhutaanko nyt matemaattisesta älykkyydestä, viisaudesta vai mistä?

• vnha ukko

Älykkäänä naisena :D :D :D
      Toi kertoo kaiken :D

• pöllö mutta sain;)

on se parempi et nainen on se jolla on järkee pääs, ei haittaa ainakaan minua... eikös sen pitäis olla muutenkin niin että kun oot oma ittes, jos se ei kelpaa ni antaa sit olla, ei mun mielest, oo niin kauheen pitkä kantoista esittää sitä mitä ei oo...

• Että näin

Huono vaihtoehto täläiselle yh isille,lapseni on hänelle riesa

• lkt10

Tosiasia on että olisin todella ylpeä saadessani naisen joka on älykkäämpi sehän on kuin LOTTOVOITTO. Mikäli hän on älykkäämpi niin minähän saan nauttia ja suorastaan liitelisin siivillä kun itsekin saisin noita tiedonmurusia ja tietotaitoni kasvaisi päivä päivältä. Mies joka ei tule toimeen älykkäämmän naisen kanssa on todennäköisesti epävarma reppana ja ego kärsii jos sitä nyt ylipäätään hänellä edes on.

T. vain pieniä voittoja :-)

• SolitaryMan1977

Todella älykäs ihminen ei mainosta omaa älykkyyttään. Se kertoo jotain todellisesta älykkyydestä, jos sitä mainostaa..

• täälläkin on vaan älykkäitä? miehiä? minä ainakin kaipaan älykkäitä (naisia)
      koska älykkäät naiset ovat kauniita! kaipaan vaaleaverikköjä en kaipaa blondeja
      koska no! kaipaan älykkäitä naisia

• miu4

Olen korkeakoulutettu, sivistynyt 25-vuotias nainen ja tapaan vain juntteja. Tapaamillani miehillä on vaikeuksia käyttää esim. yleisiä sivistyssanoja. Välillä mietin, että mistä näitä fiksuja miehiä oikein löytäisi. En vaan jaksa enää tyhmiä miehiä.

• Häpyhuuliharppu

( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Parempi sängyssäkin

Mulla on älykkäämpi nainen kuin mitä itse olen. Oikeastaan se on 90-prosenttisesti minun voittoni, sillä voin jättää vaikkapa paperisodan muijalleni, koska tämä hoitaa sen minua paremmin. Ai ai, enköhän minä tämän kestä.

Mutta joskus sitten kyllä raivostuttaakin, mutta se on vain pieni hetki, jonka jälkeen hyväksyn olleeni väärässä.

En enää koskaan ottaisi itseäni tyhmempää kumppania, jollainen esimerkiksi entinen vaimoni oli. Kun on kerran päässyt ajamaan isolla amerikanraudalla, ei paluuta skodaan ole.

• fuiii

Se että toinen on älykkäämpi kuin toinen suhteessa merkkaa paskaakaan.

Jos parin kemiat sopii yhteen ei pitäisi olla toisen älykkyydellä, palkalla tai millään muullakaan mitään merkitystä. Tärkeintä on että osaa sopeutua elämään ihmisen kanssa jota rakastaa, kaikki muu unohtuu siinä ja asiat loksahtaa yhteen saumattomasti. silloin elämä liukuu eteenpäin täydellisesti. se myös kestää silloin eteen tulevat ongelmat, olet avoin ja osaat puhua ongelmista ajoissa niin vauhti on huimaa ja tasaista. kyyti on parempaa kuin missään minkä kyydissä olet ollut.

• hölmö ukko

Tärkeintä on että nainen rakastaa ja itse rakastaa naista. Olisi vain plussaa, jos nainen olisi älykkäämpi - itsellä ei tahdo ällli aina rittää.

paljon on viis plus kuus ?

• Lisäksi mitä?

Kylläpä kivan kyssärin murjaisit … haittaisiko teitä se, että nainen on älykkäämpi?
      Minusta älykkyydellä ei ole mitään tekemistä miehen ja naisen välisissä suhteissa.

—haittaisiko sinua se, että mies on naista viisaampi? Minusta viisaus on suhteessa moninverroin älykkyyttä merkittävämpi.

… Lisäksi mitä naisen kannattaa välttää tekemestä, jotta ei loukkaa miestä.
      —ei kannata yrittää alistaa miestä henkisesti, se kalikka osuu omaan nilkkaan

… Väkisinhän sitä tulee joskus päästeltyä sammakoita suusta,
      —jos noin on niin käytöstapojen opiskelusta saattaisi olla apua.

… mutta mitkä asiat ovat inhokkeja.
      —heikko itsetunto, väärä asenne, ylimielisyys

• JKLOO

KYLLÄ PITÄISI

• Tekninen älykkyys

Minun "tavis" vaimoni on sikäli erikoinen, että hän hakkaa monet talonrakentamisen ammattilaisetkin teknisellä tietämyksellä. Tämäkös miehiä kummastuttaa ja aiheuttaa jopa närkästystäkin. Toisaalta itse olen ylpeä hänen senkaltaisesta älykkyydestä, mutta kun sitten siirrytään arkisempiin puuhiin, niin silloin syntyy hankauksiakin.
      Joskus toivoo, että vaimona olisi sellainen aika yksinkertainen joka osaisi tehdä hyvää ruokaa ja ...

• aehmhi

Ihanko oikeesti pohdit tollasii?
      Ollaan otu kimpassa 30 eikä ikinä ole tullut mieleen toisen älykkyys.

Rivien välistä luettuna: älykkyydellä ja sinun opiskelun kautta saadulla tiedolla/oppiarvolla ei ole juurikaan tekemistä keskenään. Tietämys ja älykkyys ovat eri sfääreissä. Kumpikin toki tukee toistaa mutta jos tieto puuttuu niin voi silti olla älykäs ja osittain vice verse. Hyvä asioiden omaksumiskyky ja taito soveltaa "vähäistä" oppimaansa tietoa eri tilanteissa on älykkäämpää kuin "yliopistossa opitun teorian" toistaminen. Toki asioilla on monet puolensa.

Edelleen rivien väistä luettuna sinun lienee parasta, että jäsentelet omat tunteesi ja "unohdat oppineen egosi" . Kun tiedät suunnan, on helpompi juosta maaliin.

Hanki itelles elämä ja unohda ulkokuoret. Hmmm! ... tunneherkkä... Keskity siihen. Sydämmesi kertoo enemmän kuin uskotkaan.

Lycka till.
      A M

ps. sammakot suusta = äänekkäitä pieruja. haiseekin joskus.

• romantikko0239326349

Mikä vitun kysymys tämäkin on? Paska kysymys kaipaa paskoja vastauksia. -Romantikko. Ja miks helvetissä vaaditte matematiikan taitoja. Eikö laskutaidottomilla ole oikeutta kirjoittaa tänne?

• rrrty

"naisen tulee olla miestä älykkäämpi"

LOL

Sula mahdottomuus! :-D Voit olla luuseripartneriasi älykkäämpi, mutta häntä tuskin voi kutsua mieheksi.

Älykäs nainen nähdään sitten, kun lehmät lentää! :-D

• atori63

Varmaan voisi ollakkin jos tarpeeksi loontaan.mutta ei ole mahdollista.nainen on nainen sillä siisti.mies ottakoon vastuun kaikesta.mies ottakoon edelleen vastuun.

• Pikku-Buddha....

Ei ole mitään haittaa, jos nainen on älykkäämpi. Miksi olisi?
      Mutta miehen on oltava riittävän älykäs ymmärtääkseen asian ja suhtautuakseen siihen oikein.
      Pitkän ja onnellisen suhteen salaisuus on molemminpuolisessa kunnioituksessa ja rakkaudessa.
      Me kaikki päästämme joskus sammakoita suustamme ja teemme mokia.
      Anna anteeksi! Anna anteeksi, sillä kukaan meistä ei ole erehtymätön.
      Olisi hyvä, jos seksuaalinen yhteensopivuus olisi molempia osapuolia tyydyttävä, sillä se on yksi meidän perustarpeistamme ja tulemme helposti tyytymättömiksi, jos se ei ole balanssissa.
      Mutta muistakaa olla avoimia tämän seksuaalisuuden suhteen ja keskutella siitä, että se olisi molempia osapuolia tyydyttävää. Jos tietää puutteen, niin aina voi jollain tavoin auttaa rakastamaansa ihmistä missä tahansa asiassa..

• halitulivoo

Minua ei todellakaan yhtään haittaisi että nainen olisi älykkääpi kuin minä. Sitä jopa toivon mutta en ole vaan ikinä tavannut sellaista naista. Naisille on koulutus (opiskeluahkeruus tai lunttaus mikä on yleistä tyhmillä) näköjään tärkeämpää kuin älykkyys joten joudun aina tyytymään hieman minua tyhmenpään. Etsin älykästä naista ja edellinen nainen oli ollut koulussa ahkera lukemaan koska keskiarvo oli 9.4 mutta mielestäni hän oli kuitenkin liian tyhmä. Lukuainesta kun tuon kympin saa vain lukemalla eikä älyä vaadi yhtään.
      Peruskoulu kun on riittämätön mittari tuohon. Nyt seurustelen älykkään tuntuisen opettajan kanssa mutta ei hänkään minulle kyllä älyssä pärjää. Tiedän kyllä että olen harvinaisen älykäs joten todennäköisesti minua älykkäämpi nainen jää haaveeksi. Esim. lääkäreitä arvostan todela paljon mutta en ole vapaata tavannut.

• Lollolol

Älykkyyden mittarina käytät siis koulutusta, vaikka sitä yritätkin kieltää.
        Se kertoo kyllä sinun älykkyydestäsi ihan riittävästi. Ja ei, se ei muutu siitä miksikään, vaikka keskiarvosi olisi 10 ja olisit minkälainen lääkäri tahansa.
        Taidatkin olla hieman yksinkertaisempi tapaus!

• Hmmm.. molemmilla kun sopivasti tunneälyä.. toimii. Tutkimukset on tutkimuksia, jonka on kyhännyt pieni ryhmä.

• naurattaataasvaan

Naiset ovat OMASTA MIEL€STÄÄN älykkäämpiä, joka johtuu jostain Peni-koira kompleksista, sano joku teraputti Roit?

• Laosnfg eogn

Siinäpä tyyppiesimerkki "älykkään" miehen kirjoituksesta!

Kopioidaan se vielä tähän:

"Naiset ovat OMASTA MIEL€STÄÄN älykkäämpiä, joka johtuu jostain Peni-koira kompleksista, sano joku teraputti Roit? "

Ai miten niin nainen on älykkäämpi? Hah hah haa!

• fgdgsdfxgsdf

En jaksa lukea kommentteja, mutta kerron vain, että mensalaisena naisena olen aina tullut toimeen parhaiten toisten huippuälykkäiden kanssa. Nykyinen mieheni on joiltakin osin minua älykkäämpi (matematiikka, spatiaalinen hahmottaminen, sosiaalinen alykkyys) ja joiltakin osin minä olen (en osaa nyt sanoa, miltä:). Tasapaino älykkyydessä johtaa rikkaaseen suhteeseen. En tiedä, millaiseen suhteeseen kaksi keskivertopulliaista pystyy, mutta arvelen, että jos toinen, kumpi tahansa, on hyvin älykäs ja toinen tyhmä tai keskiverto, ongelmia tulee molemmille. Keskinäistä ymmärtämystä ei voi syntyä, tai siihen on päästävä jotain muuta kautta kuin älyllisesti.

• apuuuvaa

Eikös fgdgsdfxgsdf , se ole älykkäämpi teistä kahdesta, joka osaa uida kun vene kaatuu, kun olette kalastamassa järvellä.??

Mutta sinä joka et osaa uida, selvinnet sosiaalisen älykkyytesi avulla, niin että se, joka osaa uida, pelastaa sinut.

Ei kannata silloin, kun olet veden varassa, ryhtyä solvaamaan miestäsi, joka osaa uida!

heh,..se matematiikasta t. Pena

• jooo0

Olen aina tavannut mielestäni itseäni "vähän tyhmempiä" miehiä. Monista pariskunnistakin näkee, että vaimo on fiksumpi kuin miehensä. Joskus taas päinvastoin. Pariskuntia tarkkailemalla on tullut huomattua, että se mikää parit yhdessä on mm. samanlainen vapaa-ajan vietto. Monasti toinen on "johtaja" ja toinen tulee perässä vikisten. Toimii monilla.

Minä haluan tasavertaisen suhteen, jossa kummallakaan ei ole tarvis päteä eikä määräillä. Tykästyn kiltteihin miehiin koska olen itsekin melko kiltti ja inhoan riitelyä. Kuitenkin tuntuu käyvän niin, että jotain jää uupumaan sieltä älykkyyden puolelta :/ En voi rakastua ihmiseen täysin, jos se ei vastaa kaikkia osa-alueita. Rakastaa voi muutoin kuten lähimmäistä.

Ei millään pahalla mutta monet ihmiset vaikuttaa vähän tomppeleilta vaikka olis kuinka opiskelleet paljon ja menestyneet töissä. Ne fiksut huomaa heti ja ne toimii pitkälti samalla tavalla kuin minä.... eli siis suoraviivaisesti "loogisesti" jättämällä/leikkaamalla kaiken "turhan pois".

• fgfgdsgdfgs
        apuuuvaa kirjoitti:

Eikös fgdgsdfxgsdf , se ole älykkäämpi teistä kahdesta, joka osaa uida kun vene kaatuu, kun olette kalastamassa järvellä.??

Mutta sinä joka et osaa uida, selvinnet sosiaalisen älykkyytesi avulla, niin että se, joka osaa uida, pelastaa sinut.

Ei kannata silloin, kun olet veden varassa, ryhtyä solvaamaan miestäsi, joka osaa uida!

heh,..se matematiikasta t. Pena

Kukas on miestäni solvannut? Hän on täydellinen!

Ja hän on se sosiaalinen, en minä. Uida en tosiaan osaa, mistäs arvasit? Taidat ollakin hurjan älykäs? Intuitiivisesti.

Ei älykkyys kata kaikkia osaamisen aloja. Oikein hienojen lapasten neulominen ei vaadi älyä vaan käsityötaitoa. Jonkin koneen rakentaminen ei vaadi älyä vaan tarkkuutta ja työkalujen käyttötaitoa. Hyvä tanssija on vain hyvä tanssija, ei tanssillisesti älykäs.

• en ole synt.ihmisest
        fgfgdsgdfgs kirjoitti:

Kukas on miestäni solvannut? Hän on täydellinen!

Ja hän on se sosiaalinen, en minä. Uida en tosiaan osaa, mistäs arvasit? Taidat ollakin hurjan älykäs? Intuitiivisesti.

Ei älykkyys kata kaikkia osaamisen aloja. Oikein hienojen lapasten neulominen ei vaadi älyä vaan käsityötaitoa. Jonkin koneen rakentaminen ei vaadi älyä vaan tarkkuutta ja työkalujen käyttötaitoa. Hyvä tanssija on vain hyvä tanssija, ei tanssillisesti älykäs.

fgfg jne en minä arvannut, että sanoin että et osaa uida. Sillä vaikka minä olen tässä maailmassa, en minä kuitenkaan ole tästä maailmasta..joten ei minun tarvitse arvata!

terv. pena

• regh hsh
        jooo0 kirjoitti:

Olen aina tavannut mielestäni itseäni "vähän tyhmempiä" miehiä. Monista pariskunnistakin näkee, että vaimo on fiksumpi kuin miehensä. Joskus taas päinvastoin. Pariskuntia tarkkailemalla on tullut huomattua, että se mikää parit yhdessä on mm. samanlainen vapaa-ajan vietto. Monasti toinen on "johtaja" ja toinen tulee perässä vikisten. Toimii monilla.

Minä haluan tasavertaisen suhteen, jossa kummallakaan ei ole tarvis päteä eikä määräillä. Tykästyn kiltteihin miehiin koska olen itsekin melko kiltti ja inhoan riitelyä. Kuitenkin tuntuu käyvän niin, että jotain jää uupumaan sieltä älykkyyden puolelta :/ En voi rakastua ihmiseen täysin, jos se ei vastaa kaikkia osa-alueita. Rakastaa voi muutoin kuten lähimmäistä.

Ei millään pahalla mutta monet ihmiset vaikuttaa vähän tomppeleilta vaikka olis kuinka opiskelleet paljon ja menestyneet töissä. Ne fiksut huomaa heti ja ne toimii pitkälti samalla tavalla kuin minä.... eli siis suoraviivaisesti "loogisesti" jättämällä/leikkaamalla kaiken "turhan pois".

Ei toimivassa suhteessa olekaan tarvis päteä tai määräillä. Se toimii automaattisesti, eikä älykäs nainen käytä aikaansa suunnitellen, että miten itseään toteuttaisi. Hän vain tekee, ja mies seuraa perässä. Kyseessä ei siis ole mikään tahdonalainen, suunnitelmallinen nöyryytys tms. kuten jotkut tuntuu kuvittelevan.
        Se vaan tapahtuu ja toimii niin, ja hyvin toimiikin, halusitte sitä tai ette.

• rumaälykäs

Jos toinen on älykäs ja toinen toteuttaja ja kumpikaan ei taidoillaan kehuskele, niin lopputulos on pitkässä juoksussa hyvä.
      Kauneus on katoavaista ja rumuus lisääntyy ja kaikkeen tottuu, mutta nykyisin ei ehditä toiseen tutustumaan kun on jo kantapäät yhdessä

• tässä ohjeita

Jos nainen on miestään älykkäämpi, niin silloinhan hän osaa, pitää huolta perhekuntalaisistaan.. eikä hän sano naapurin eukolle miehestään: " Tuo mies ryhtyi rakentamaan, mutta ei kyennyt saamaan valmiiksi"

Vaimo jos on älykäs, hän auttaa miestään, ja niin he saavat yhdessä talon valmiiksi.

On selvää että mies joutuu päivittäin neuvomaan ja opettamaan älykästä naistaan, kuinka talo saadaan valmiiksi!
      Mutta jos vaimo on uskollinen, opetuksen ottamisessa, ja opettelee kuinka ruuvi kiinnitetään levyyn, niin hän on uskollinen miehelleen paljossakin.

Vai onko uskottomuus ja uppiniskaisuus älykyyttä? Jos nainen on älykäs, niin kuinka kaksi voivat kulkea yhdessä, jos eivät ole keskenään sopineet..ja sanoneet TAHDON?

Tahi kuinka talo pysyy pystyssä, jos sitä repivät riidat? Joskus älykäskin nainen omin käsin purkaa sen minkä on jo saanut valmiiksi!

Kuka siis on älykäs ja viisas, niin hän on omaksi hyväkseen viisas, jos palvelee miestään ja miehensä kunnioittamisessa kilpailee miehensä kanssa.

Jos riidat repivät ja ero tulee, niin kuka ottaa vaimokseen riitojen repimän älykkään naisen,..hänhän on toisen miehen nainen. Joten jos nainen on älykäs, niin asukoon yksin, tai sopikoon miehensä kanssa!! t. pena

• Asiaa!

Todella hienosti sanottu ja nokkelasti keksitty vertauskuva! Nuo viimeiset lauseet vaan taitaa saada vihan sokaisemat ja ymmärtämättömät suomifemakot takajaloilleen. :)

• AnteeksiVain

Mielenkiintoista pohdiskelua, mielipiteensä kullakin. Totuus kuitenkin on, että miehillä tuppaa olemaan pirun suuri ego, vaikka syytä siihen harvoin on. Jos sitä egoa menee kolhaisemaan, tuloksena on silkkaa draamaa. Jatkuva draama taas ajaa parisuhteen hyvin nopeasti karille. Niinpä on jopa välttämätöntä, että nainen on miestään älykkäämpi. Vanha viisaus kun toteaa: "Miehellä, joka kuvittelee olevansa perheen pää, on todella älykäs vaimo". Mies saa pönkitystä mahtavalle egolleen, vaikka todellisuudessa älykäs nainen saa oman tahtonsa läpi, ja mies luulee että se oli hänen ajatuksensa. Näin kumpikin pysyy tyytyväisenä, kitkaa ei suuremmin synny ja parisuhde kukoistaa. Annetaan miesten elää kuvitelmissaan, päästään paljon helpommalla.

• pahuus tyhmyyttä

On aina ollut niin, että kun mies ja vaimo ovat sitoutuneet yhteen, niin he ovat yksi liha!

Miehen liha on vaimon vallassa, ja ja vaimon liha miehen vallassa..niinhän oli sovittu.

Jos vaimo on miestään viisaampi ,niin siitä hyötyy vain hänen oma lihansa, jos taas mies on vaimoaan viisaampi, niin siitä hyötyy vain hänen oma lihansa.

Kuka se on joka vihaa omaa lihaansa? Joten ei ole mitään väliä kumpi on viisaampi ja älykkäämpi. Viisautta saa kirjoista, ja joidenkin liha on lukenut itsensä professoriksi asti, tai presidentiksi.. siitä viisaudesta hyötyy myös hänen omalihansa!

Kysehän on viimekädessä kelpo vaimon löytämisestä,..sillä hänen miehensä sydän eli ajatus häneen luottaa, eikä siltä mieheltä laillista riistaa puutu!

Hän siis tekee miehellensä hyvää, eikä pahaa kaikkina elinpäivinään... olisko nautinto että miestään älykkäämpi nainen tekisi miehelleen pahaa? Pahaa kun vielä yö on, ja pahaa päivällä, ja koska hän on niin älykäs hän huomaa hankkeensa käyvän hyvin... siihen saakka kunnes hänestä löydettiin vääryys.

Niin älykäs ei kukaan ole, ettei jäis kiinni joku päivä...älykästä ihmistä kun korventaa koko ajan, kun toiset ovat niin tyhmiä etteivät tajunneet, kun hän teki pahaa... siksi hän kertoo kaiken yleensä kuolinvuoteellaan! Kuoleman jälkeen kun kukaan ei voi enää kertoa mitään kenellekään! terv pena

• UnderThumb

Juuri näin!

• formundoski

Minä olen kyllä aika täydellinen nainen. Älykäs, muut huomioonottava, epäpirttihirmumainen, en ole taloudellisesti riippuvainen miehestä. Ja vielä todella kauniskin, hyvä sängyssä ja ahkera.

Siitä kai johtuu, että exät yrittävät saada minua vielä 10 vuoden jälkeenkin. Onhan se riesakin..

Nyt miehen kanssa olen asunut 5 vuotta saman katon alla, ja emme riitele, mies viihtyy luonani vähän liiaksikin. Koen olevani se, joka hoitaa aivotyöskentelyn, joskin aina annan miehen luulla että ideat olivat hänen. Koen, että arvostan ja rakastan häntä ihmisenä, en koskaan halua hyötyä hänestä. Meillä on kaikki tunteet aitoja, ja juttelemme kaikesta. Minun on hyvä olla, ja miehenikin. Muut vain kadehtivat vierestä suhdettamme, mikä on kyllä pöljää. Riittää että rakastaa ja ottaa toisen huomioon.

Omat vanhempanikaan eivät ole eronneet, elävät sovussa. Meillä on hyvät välit omiin sekä mieheni vanhempiinkin. Koen, että me olemme kasvaneet perheistä, joissa ei viina virtaa vaan elämme omaa unelmaamme.

Monesti palstoja lukiessammemietimme, että miten ihmiset ovatkaan niin itsekkäitä, omituisia? Miten he eivät vain osaa rakastaa, olla siis ihan normaaleja ihmisiä?

Itse voisin vaikka kuolla lähimmäisteni takia, ainoat painajaiseni sisältävätkin vain sen, että jollekin läheiselleni käy jotain pahaa. Pitää osata rakastaa muitakin kuin itseään. Kumppani ei ole paha, ei halua kilpailla. En kadehdi häntä. Jos mieheni jää työttömäksi välillä, niin annan hänelle tilaa hengittää. Nalkuttaa ei tarvitse, vaan tukea. Hänkin on tukenut minua muutamien raskaiden aikojen keskellä.

Ei parisuhde saa olla riitaa, taistelua. jos joku ei löydä millään kumppania, niin vika on luultavasti a. ei ole katsonut tarpeeksi kauas b. ei ole kuunnellut sydäntään vaan esim. miehen tuloja tai ulkonäköä tms. c. siinä että itsessä jotain vialla (eli kyky rakastaa puutttuu).
      Toki törmään paljon ihmisiin, joista ajattelen, että he eivät tule KOSKAAN olemaan onnellisia kenenkään kanssa. Ja se jos mikä on sääli. Moni luulee itsestään liikaa, tai kilpailee muiden kanssa ihan naurettavista seikoista.

• åöåöåö

Mitä näin hyvä ihminen roikkuu täällä. Olipa kerran pariskunta jotka olivat asioista samaa mieltä, vaimo päätti asiat ja mies ei saanut puheenvuoroa kunnes 45 vuoden jälkeen lopetti puheen kokonaan

• Hauska ketju tosiaan

"Minä olen kyllä aika täydellinen nainen. Älykäs, muut huomioonottava, epäpirttihirmumainen, en ole taloudellisesti riippuvainen miehestä. Ja vielä todella kauniskin, hyvä sängyssä...................... (jatkuu pari kilometriä ->)

"Totuus kuitenkin on, että miehillä tuppaa olemaan pirun suuri ego..."

Jaaa, niin mitä noissa kommenteissa muuta lukikaan?

• rsdagg seh

Mennäänkö naimisiin? Olen tyhmä saapas ja valmis tekemään kaikkeni.

• kuka siis on tyhmyys

Suomi elää pirun suuren egon hallitsemana.. naisen! Mieskö antaisi luvan naiselle: " Avaa kohtu, äläkä synnytä"?

Tahi vaimoko sanoo: " Minä, joka saatan synnyttämään sulkisin kohdun"?

Totuus on että piru ,joka asuu naisen egossa sanoo: " Surmaa poika ja tyttölapsi, koska lapsen elämä on sinun antamasi, ja sinä ylläpidät elämää, joten parempi on henki tappaa kuin pelastaa se.

noin 14.000 lla naisella on oikeus suomessa mielipiteeseensä, joka saa muuttua hänen uskonsa kautta teoksi.

noin 30- 50 v aikana , sotien jälkeen, kun isänmaa antoi uhrinsa muutama satatuhatta kaatunutta, niin sen jälkeen kun suomea rakennettiin, nainen , joka on tyhmyys, nousi valtaan.. ja nyt naisen älykkyyden ansiosta, maassa makaa martaana noin miljoona perussuomalaista lasta.... he pelastaisivat tämän maan työvoimapulalta, kun isot ikäluokat tulevat työelämästä pois, ne, jotka nainen viisaudessaan salli jättää henkiin!

Nyt. lapsemme, poikamme tyttäremme, ovat hiljaisuuden maassa,..eivätkä he kirjoittele täällä naisen älykkyydestä.. on somalia, turkkilaista, ja monta mamua.. he ovat tulleet korvaamaan kaiken sen, mikä älykkäältä naiselta jäi korvaamatta.

Mutta on varmaa, että koska henki ei ole naisen eikä miehen antamaa, niin tulee aika, jolloin oikeamieliset miehet, älykkäät ja viisaat kokoontuvat yhteen ja tuomitsevat verenvuodattaja naiset, sillä heidän käsissään on verta! terv. Pena... Pohdiskelua tämäkin. Verenimijällä on kaksi tytärtä: " Ana vielä, anna vielä!.. toinen on Ana vielä ja toinen Anna vielä

• ooooooo5

Hyvässä avioliitossa molemmilla pitää olla aivot.

• onnellinen <3

Parisuhteessa rakkaus on tärkein,se ohjaa oikein.

• Herkkämies...

Ollakseni rehellinen niin itse pidän nimenomaan naisista jotka ovat huomattavasti minua älykkäämpiä, itse en ole erityisen älykäs ainakaan sillä perinteisellä tavalla, monet ovat toki luonnehtinut tunneälykkääksi, ja olen hyvilläni siitä. Siitä on taatusti elämässä enemmän hyötyäkin kun jostain teknisesti/matemaattisesta älykkyydestä, mutta tunneälykkyys ja usein myös sosiaaliset taidot ovat näillä miehillä usein heikko tasoa ja se taas johtaa siihen, että tulee eroja jne, koska mies ei ymmärrä naistaan, koska on niin helkkarin pässi että ajattelee vain kaikki teknisesti. Eli suoraan sanoen itsekin vähän niinkun inhoan sellasia miehiä.. Toisaalta en sen enempää pidä naisista jotka yleistävät KAIKKI miehet tälläisiksi jota tuossa kuvailin, se on väärin meitä miehiä kohtaan joita uskon että löytyy silti,suomesta tosin aika vähän, mutta esim. Venäläinen mies on usein juuri tunteellinen jne. Mutta on meitä suomessakin, uskokaa pois vain. Toki perinteinen suomalainen mies vaikka näyttäisikin ulkoisesti "hienolta" saattaa olla hyvin monotoninen ja vain itseään ja alapäällään ajatteleva jne, kyl te tiedätte... Näitä on se 99% epäilemättä. Mutta on siinä suomalaisilla naisillakin joku ruuvi löysällä, että he aina löytävät usein juuri ne ehkä joo hyvännäköiset mutta tylsät tunneköyhät miehet! Ehkä siis voisi vetää päätelmän että suomalainen nainen on myös ihan yhtä ( ainakin melkein) tunneköyhä kuin mieskin?

Mutta joo, ehdottomasti pidän älykkäistä naisista, sellaisen haluaisin itsekin joka olisi minunkin "aivot". Joka olisi minulle turvallinen olkapää johon saisin nojautua, se olisi ihanaa. Olen ehkä tottunut sellaiseen koska omassa perheessäni oli vanhemmillani justä vähän näin, eli isä oli aina (hyvällä tavalla ) vähän tossun alla, eli autot talot kaikki oli äidin nimissä jne, isä oli tavallinen duunari ja äiti lääkäri. Olen siis ihan tottunut siihen, että nainen on eräänlainen johtaja perheessä. Mutta tasa-arvo pitää olla, ei sekään oikein ole jos nainen on kaakattava ja haukkuu miestään ja on sille ilkeä, ei se niinkään toimi. Mutta ihan jees, että nainen on älykkäämpi jne, kunhan käyttää sitä oikealla tavalla parisuhteessa.... Ylipäätään toisen osapuolen alistaminen ei ikinä ole hyvä, se johtaa aina huonoon,näin se menee..

• k-mikko

Näin se varmaan tulisi olla suhteen onnistumiseksi. Minulla valitettavasti vain ongelma, että edes teoreettisesti voisi löytyä älykkäämpi nainen!

• k-mikko

hemmetti kun en meinannut saada tuota viestiäni ollenkaan, kun siinä kyselevät niin vaikeita laskutoimituksia! Kuka noita tuollaisia osaa ...?

• tyhmiäonjotarpeeksi

Jos olisin pieni lapsi tietenkin haluaisin älykkäänäidin.

• d rssr rsh

Sama täällä. Isällä ei niin väliä. Sen tehtävä on tuoda vaan leipä pöytään.

• Aina se on näin

AP vain esittää, tositilanteessa hyppäisi sen ensimmäisen hauismaken matkaan

• Inhokki olet

Tekstisi mukaan kaikki epä-älykkyys kilpistyy juuri sinussa.

Sinä ja sinun tekstisi osoittaa että olet otdella typerä ja kaikkien miesten inhokki.

• Kyllä se vaatimus on on että naisen on oltava älykkäämpi. Ei niitä tyhmiä naikkosia kesta kukaan...

• vai älykäs

Onko yleensäkkään älykästä naista olemassa? varsinkin suomi fosut ei ole mitään ruudinkeksiöitä!

• hande-56

Ei haitaa yhtään ja en masennu moisesta,jotenkin säälittää tuo että tarvitset tuollakin alueella tukea ja vahvistusta. ..........................hei olet arvokast ihan sellaisena kuka ja kummoinen oletkin. Uskalla elää ilman toisten arvostusta arvostamalla itseäsi.
      ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,oliko sammakko,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, päätele itse.

• Seurustelin kerran mensalaisen kanssa. Pikkaisen sekaisin se oli. Mut siis tervejärkinen fiksu nainen on ihan kiva, harvinainen, mutta kiva.

• samaa sakkia...

Soomi nainen = kaakattava lehmä joka luulee kaikkien miesten olevan sikoja ,tämä on jo sellainen lähtökohta että eei hyvavtule. Ja suomi ihminen on moderni viidad.hahhahhahqh...molette te sika hauskoja te rumat ja tyhmät

• nainen naimisissa

En arvostaisi miestä joka on tyhmä.

• etashsejr

Kukapa arvostaisi. Riittää, kun itse olet älykkäämpi kuin miehesi.

• suoli24 provo...

hahahhahahhhahahaha

Miehelle käy kuule ihan mikä vain, kunhan seksi sujuu.

• 14+17

Älykäs aloittaja kysyy, haittaisiko se, että nainen on minua älykkäämpi.

Ei. Se uhkaa miehisyyttäni ja tekee minusta ajan myötä impotentin.

Provoa ja multinikkeilyä. Mutta hyvää joulua kaikille muille kuitenkin.

• F r e e

Miksi etsiä parisuhdetta kun ihminen on laumaeläin. Onhan meidän kädellisten sukupuussa gibboni, joka on yksiavioinen, mutta muut sukupuumme otukset edustavat erilaista suhdemuotoa ja varsinkin bonobojen promiskuiteetti on mukava tapa elellä. Ja näyttääpä ihmiseltäkin tuo promiskuiteetti hyvin sujuvan, tosin moderni ihminen joutuu huijaamaan muita jos aikoo sitä nykyisen omistavan ihmissuhdekäsityksen aikana harrastaa.

Pystyykö kukaan kuvittelemaan miltä tuntuu kun ei tarvitse olla mustasukkainen eikä tarvitse jäädä ilman rakkautta, läheisyyttä ja seksiä. Aivan joltain muulta kuin tämä nykyinen ahdasmielinen uskontojen mukana syntynyt omistava ahdasmielinen teatteri.

• Naarastiikeri.

Miehet ja naiset ovat hyvin erilaisia, miehillä ei ole vauvakuumeita, synnytyspelkoa, synnytysmasennusta, synnytyksen jälkeistä psykoosia,

Miehillä ei myöskään ole kuukautisia, joilla amerikkalaisen tutkimuksen mukaan on suora yhteys aivoihin, joka saattaa muuttaa rauallisen naisen arvaamattomaksi tiikeriksi kerran kuukaudessa.

Lue filosofian tohtori Christer Sundqvistin suilla lisää.

http://veteraaniurheilija.blogspot.fi/2005/10/kissimirrist-tiikeriksi-kerran.html
        ------

• no jos

tykkää verrata itseään simpanssiin, niin mikäs siinä. Minä olen ihan ihminen ja yksiavioinen. Se ei tartte mitään papin aamenta, vaan on tahdon asia.

• ONofnw4on rthrt

Tämä topic on todiste siitä että minkäänlaista vaikeutta ei ole löytää tyhmää miestä. ;)
      Yksi tärkeimpiä asioita, joita älykäs nainen tekee, on se että antaa miehen luulla olevansa älykkäämpi osapuoli ja se joka asioista päättää.
      Miesten ohjailu on melkein kuin koiran ohjaaminen. Välillä pitää löysätä hieman hihnaa ja antaa se käsitys, että mies saa itse päättää. Taustalla on kuitenkin AINA vahvempi ja älykkäämpi nainen, joka kiristää hihnaa, kun tilanne sitä vaatii.

Mies: jos luulet, että sinä päätät teidän suhteessa asioista, olet suhteessa itseäsi selvästi älykkäämmän naisen kanssa ja elävä esimerkki ylläolevasta.

• Olen kyllä vahvasti.

sitä mieltä, että tavallinen suomalainen mies ja nainen on aikalailla samanlaisia keskenään, ei älykkäitä millään saralla, tunneälystä ei ainakaan tietoakaan, eli ei se ole vain suomalainen mies vaan kyllä se on nainen ihan yhtälailla, vaikka niin monet itseään kovin "aistikkaiksii" kutsuvatkin... suomi nainen on keskimäärin jopa huonompi käytöksinen ja tylympi ympäristölle kun mies, kaikista pahimpia ovat 50 ikäiset jolla on avioero tai useampi takana. He ovat usein sitä mieltä juuri, että kaikki miehet ovat sikoja ja piste. Mieleenkään heille ei tietysti tule, että olisiko heissä itsessä jokin vikana, ei he ovat omasta mielestään ihan täydellisiä, ne on vain ne 10 ex miestä jotka ovat olleet vääränlaisia, itse ovat kuitenkin vielä "pahempia". Ja tälläisiä kuvaamiani naisia on suomessa ja PALJON! Heistä kaakattavista röökiämmistä on ihan KAIKENLAINEN viisaus kaukana!!!

• loisvirtala

Jos haluat viksuja kakaria ota pyydystä houkuttele miten vaan itteäs älykkäämpi vaimo.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4850
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1434
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1352
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1346
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      130
      1141
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1075
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      261
      980
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      967
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    Aihe