Gmail vaatii nyt ActiveX:n

vanhempi henkilö

Uudella läppärillä sain 2 pv katsoa Gmailia, mutta nyt tänään ei enää päässytkään sp:n. Vaatimus: Tools/Internet options/Security välilehdeltä Internet zone valitse joko Default level tai Custom level, jonka kautta valitset Enable kohtaan "Run ActiveX controls and Plug-ins".
Suojaus sivulta löysin vain Mukautettu taso/ActiveX-komponentit ja laajennukset: ota käyttöön (ei suojattu).
Kysymys: uskaltaako tuon muutoksen tehdä (nyt kohdassa luki: ei käytössä). Jos otan käyttöön, tarkoittaako se silloin kaikkia mahdollisia sivuja? vaiko vain tuota Gmailia?

IntExp9 osoiterivillä suodatusmerkin kohdalla oli: "osa tämän sivuston sisällöstä on suodatettu ja alhaalla: Poista ActiveX-suodatus käytöstä. Koska on uutta asiaa, en ymmärtänyt. Tämä ei kai sitten riitä, koska en pääse Gmailiin.

Kiitos taas, jos joku ystävällisesti vaivaantuu vastaamaan.

10

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeile ottaa se käyttöön. Jos Gmail alkaa toimimaan sen jälkeen, niin se kannattaa jättää päälle. Se tarkoittaa siis kaikkia sivuja. ( Ei aioastaan Gmailia),

• .

Erikoista, että 2 päivää toimi.

Mutta kyllä sen active x:n voi pitää käytössä, kunhan ei isommin surffaile hämärillä sivustoilla. Asetus koskee kaikkia nettisivuja, se ei ole sivustokohtainen.

Tässä vielä Googlen ohjeet, jos ei ole tallessa:
      http://support.google.com/mail/bin/answer.py?hl=fi&answer=10973

Vaihtoehto olisi käyttää Firefoxia ja siinä mieluiten pitkän tuen ESR versiota (turhan nopean päivitystahdin välttämiseksi)

Firefox:
      http://www.mozilla.org/fi/firefox/new/

Firefox ESR:
      http://www.mozilla.org/en-US/firefox/organizations/
      http://www.mozilla.org/en-US/firefox/organizations/all.html

• "Mutta kyllä sen active x:n voi pitää käytössä, kunhan ei isommin surffaile hämärillä sivustoilla. "

Eli sinulla ei ole hölkäsen pölähtävän hajuakaan mitä Actuive-x lisäosa IE selaimessa tarkoittaa.

• .
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

"Mutta kyllä sen active x:n voi pitää käytössä, kunhan ei isommin surffaile hämärillä sivustoilla. "

Eli sinulla ei ole hölkäsen pölähtävän hajuakaan mitä Actuive-x lisäosa IE selaimessa tarkoittaa.

No sehän on yksi monista microsoftin tarjoamista riskialttiista turhakkeista.

• linkku-trolleille
        . kirjoitti:

No sehän on yksi monista microsoftin tarjoamista riskialttiista turhakkeista.

niin tyypillinen totaalinen tietämättömyys atk-tekniikasta paistaa läpi avuttomasta vastauksestasi piste-trolli ..

• Tein juuri äsken huuhaa sähköpostitilin roskapostia varten Gmailiin ja se toimii ilman Active-x lisäosia niin kuin kuuluukin. Selain on IE9.

• D$NJ;"sR

Ja toimii ilman Javascriptiäkin.

• Ne on ne internet-asetukset. Avaa ohjauspaneelista internet- asetukset ja välilehdet
      suojaus ja tietosuoja. Vedä molemmista liukusäädintä niin alas että alkaa toimia.

• vanhempi henkilö

Hei taas kaikille ja monet kiitokset vastauksista. Oma vika miksi ei toiminut gmail ja toisessa aloituksessani ollut viesti etten päässyt "täällä" kysymään mitään eli aloittamaan uutta keskustelua.

Koska läppäri on aivan uusi, en ollut ehtinyt tehdä tälle vielä oikein mitään. Olin kuitenkin ottanut tuon ActiveX-suodatuksen käyttöön ja se oli se joka esti pääsyn näihin molempiin. Poistin suodatuksen ja kävin vielä katsomassa Internet asetuksista tämän jälkeen ja siellä näkyy olevan Mukautettu taso. En koske siihen enkä enää muuhunkaan. Kuvittelin tuota ActiveX-suodatusta hyväksi asiaksi, mutta ei se minulle sitä ollutkaan.

Kiitos vielä kerran vaivannäöstä. Ehkä tästäkin aloituksesta joku oppii ettei tee samaa virhettä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      42
      1986
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1640
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1424
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1381
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1285
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1201
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1068
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      971
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      929
    Aihe