Nooh, tilanne tämä: Olen ollut 5 kk määräaikaisesti eräässä vuokratyöfirmassa.
Nyt sitten jatkettiin työsopimusta parilla viikolla(eli se yritys, jossa olin tuon 6kk, teki parin viikon sopparin) Laittelin vuokrafirmaan pyyntöä, että saisin verokortin pikaisesti takaisin, koska tässä nykyisessä työssä on palkanmaksu kuun viimeinen päivä. Hepäs sanoivat, että minun pitää toimittaa tähän nykyiseen työpaikkaan sivutuloverokortti, koska heidän viimeinen palkka kilahtaa ensi kuun 15 päivä tililleni. Siis mitä ihmettä? Käsittääkseni en ole enää vuokrafirmassa töissä, miten he voivat pitää verokorttini ja vaatia moista???
ööh, verokortin palautus?
5
547
Vastaukset
- Tax vobiscum
Jos he maksavat lopputilisi ilman verokorttia, menee siitä 60% veroa.
- outoa!!!
juu juu, mutta en enää tee työtä vuokrafirman kautta, vaan olen suoraan töissä. eli tein tuon 5 kk samassa yrityksessä, kuin missä olen nyt suoraan töissä. Työsuhteeni päättyi 17.10. vuokrafirman kanssa. eikö viimeinen tili pitäisi maksaa heti ulos???
- vu
oletkohan mahdollisesti allekirjoittanut työsopimuksen jossa suostut siihen että lopputili maksetaan seuraavan normaalin palkanmaksun yhteydessä (eikä heti ulos)?! aika usein sellasta lausetta soppareissa käytetään, silloin et voi asialle mitään.
- sdfgdasd
"Lopputili mahdollisine lomakorvauksineen tulee maksaa viimeistään työsuhteen päättymispäivänä, ellei toisin ole sovittu. Lopputilin viivästyessä työntekijälle syntyy viivästyskoron lisäksi oikeus täyteen palkkaan odotusajalta, enintään kuitenkin kuudelta kalenteripäivältä".
Usein vuokrafirman kanssa tehty työsopimus sallii lopputilin maksun vasta normaalina palkkapäivänä. Etenkin jos käyttäjäyrityksen on vahvistettava työtunnit. - verokortti.fi
Tilaa uusi verokortti netistä ja unohda ongelmasi. Ei noilla palautuvilla verokorteilla tee mitään enää nykyään.
Näin ainakin itse toimin. Ei maksa mitään ja yleensä tulee viimeistään kahdessa päivässä. Eikä ole uuden työnantajan tarve katella menneitä tuloja..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465327Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5461876Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748